Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest vectra1.6 16v

vectra b 16.16v 101km

Recommended Posts

Guest vectra1.6 16v

Witam! Mam problem z moją vectra. a wiec jest to silnik 16.16v ecotec. Przy obrotach rzedu tak od 1200 do 3000 jadac równo silniiem szarpie w przud i tył (takie cos jak rusza dziewczyna "L-ką" która uczy sie jezdzic) i silnik tak mułowato wychodzi na obroty i przy wiekszych obrotach buczy. tak jadac 4 biegiem trzeba dobrze przyciskac zeby na 110km\h wyjsc. na wolnych obrotach obrotomierz lekko faluje ale tak delikatnie. przy zapalaniu tak raz na 8 zapalen zapala tak jak by nie dostawał iskry na wszystkie tłoki lub jak by go zalewałoi wychodzi tak na pół tys obrotów i tak przez chwile przerywa i zaraz po tym włancza sie ssanie i pompa powietrza wtórnego (ssanie dosc czesto sie właczaja z pompą nwet jak dobrze pali ) sona lambda jest nowa i siwece są nowe oplowskie . Przy przegazowaniu silnika i szybkim puszczeniu sprzegła (w sensie tzw palenia gumy) silnik szarpie-opona nie piszczy takim ciagłum piskiem lecz takim przerywanym i strasznie szarpie wrecz cała tapicerką i kołem na które ciągnie.Na luzie silnik normalnie pracuje gdy sie przycisnie pedał gazu szybko wychodzi na obroty... Jadąc trzeba tak do prawie połowy gazu wcisnąc aby samochód sie zbierał.. samochód jezdzi na benzynie-nie mam gazu. Co o tym sądzicie? proszę o pomoc!

Edited by vectra1.6 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

były o tym tematy - poszukaj

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

szukajcie a znajdziecie...

pomogłem?-kliknij pomógł....

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adi_2

Hej kolego to sprawdz sobie rozrząd i ewentualnie cewke zapłonową (pozornie wygląda że jest sprawna ale pozory mylą. najlepiej pożycz od kogoś inna cewke i sprawdz czy to jest to) czekam na odp. czy pomogłem Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bartosz_

U mnie takie cuda się działy przy awarii cewki zapłonowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę stary ten temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

temat no stary

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> sprawdz rozrzad czy nie jest przestawiony, mialem podobnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vaco

widze że stary temat i przepraszam że tu pisze ale mam podobny problem. A więc mam viki b 1.6 16v. Po wymianie rozrządu i uszczelki pod głowicą (brało mi płyn chłodniczy i znajdował się w oleju) auto przestało chodzić tak jak powinno, czasem szarpie podczas jazdy (tak jakby nie palił czasem na wszystkie gary) podczas ruszania jest słabe i nie da się wystartować normalnie, najgorsze są podjazdy ponieważ muli go i szarpie, prędkość szybko spada. Na biegu jałowym falują obroty. Wczesniej przed uszczelka i rozrzadem auto dostawało lewe obroty, wystarczyło wymienić kawałek gumy (niestety nie wiem jak sie on nazywa) silniczek krokowy nowy. Po wymianie uszczelki i rozrządu auto straciło na mocy i wiecej pali, zmiana cewki zapłonowej nic nie dała, świece i kable sa w dobrym stanie. Proszę o pomoc, już dość dużo pieniędzy wpakowałem w ta naprawe i dalej nie wiem co robić

auto nie ma instalacji lpg

Edited by vaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle ustawiony rozrząd zapewne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vaco

mechanik mi powiedział ze tutaj jest rozrząd elektryczny czy coś takiego i on sam ma się ustawić. Nie znam się tak dobrze na mechanice wiec nie wiem. Może on sam jest tak cienki i nie wie co jest grane... jutro zaworze chyba auto do kogoż innego bo mam już go dość, chyba ze ktoś jeszcze z forumowiczów ma jakieś inne pomysły. Za wszystkie odpowiedzi dziękuję z góry

Edited by vaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się dołączę do problemu u mnie jest to samo właśnie wymieniłem cewkę i przewody wczesniej już wymienione zostały: korkowiec, sonda lambda, czujniki temperatury cieczy i powietrza zasysanego oraz zatkany korkowiec i nic wręcz szarpanie nasiliło się, w miedzy czasie założyłem sekwencyjną instalacje LPG, i na obu paliwach owe szarpanie występuje u mnie od ok 1500-3000. podczas wciskania gazu auto dusi się nie da sie nim spokojnie ruszyć jedynym wyjściem jest gaz w dechę i wtedy z tych 3000 obrotów startuje... słyszałem od znajomego mechanika ze możne porostu trzeba skasować w ASO jakaś tam pamięć czy coś? Ale na razie nie mam pomysłu co może być nie tak, na dniach podmienię od znajomego świece..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mialem ponownie. okazalo sie ze mam troche sciety klin na wale od koła zebatego. po ostatniej wymianie koła zębatego viki zaczela strasznie chodzic. rozrząd jest napewno dobrze ustawiony ( ale moze sie przestawiac, luz na kole zebatym). niewiem czy to nie czas na inny silnik... Chyba najtansze rozwiazanie i najszybsze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vaco

problem rozwiązany. Okazało się że to wina przewodów świec i jeszcze jakaś głupota, zawór egr przeczyszczony i auto działa dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tym kasowaniem, to zapewne chodzi o skasowanie map wtrysków w ECU, czyli wskaźnika BLM i O2 integratora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sam tego nie zrobisz. Potrzebujesz OpelScanera lub Techa.

Oddziałowym OpComem możesz sprawdzić, czy na pewno potrzebujesz je skasować. BLM i Integrator powinien być w okolicach 128 kroków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest brzeziu

witam ja miałem podobny problem przestała mi chodzić na wszystkie gary to powymieniałem świece kable cewekę i nic autko nadal chodziło na 3 garki to sprawdziłem sobie ciśnienie na cylindrach na 2gim okazało się że go tam niema .No to próba olejowa i już wszystko jasne głowica do remontu skończył się zawór ssący po regeneracji głowicy autko chodzi jak marzenie pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...