Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kamil_p

wymiana przedniej tuleji tylnego wahacza - mini foto porada ;)

Recommended Posts

czeka mnie niebawem wymiana przedniej tuleji tylnego wachacza - tej duzej co jest jedna po stronie pod progiem. mam zamiar jak wszystko w aucie zrobic to sam i zbieram informacje na ten temat.

w sam naprawiam nic nie ma, porady tez nie znalazlem. prosze o inforamcje jak to zrobic?

- czy da sie wszystko zalatwic bez wyciagania wachacza tak jak z plywajacymi,

- czy potrzebny bedzie do tego jakis sciagac?

- a moze mozna ten od plywajacych wykorzystac?

Edited by kamil_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej bez wyciągnięcia wahacza się nie da. Też chciałem wymienić sam ale jak mechanik mi powiedział że mi to za 60 zeta zrobi to uznałem że szkoda czasu na taką zabawę.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a może jednak komuś się udało bez wyciągania wahacza? z pływającymi 2 lata temu też wszyscy pisali, że się nie da;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bzinka

Da rade - nam sie udało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ściągacz idzie tam wiekszy. Jak udało Ci sie samemu wymienic pływające to i z tymi wielkimi se poradzisz. Wymienialiśmy pływające i te duże bez wyciągania wahacza i nie trzeba było latac na geometrie od razu, ale dla swojego bezpieczeństwa przydałoby sie sprawdzic.

Powodzenia

Pamietaj tylko jak bedziesz odkrecac mocowanie od podwozia tych tulei nie zatrzyj sladów na podwoziu, żeby przykrecic w to samo miejsce blachy mocującej.

Edited by bzinka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te tuleje w 100% da się wymienić na aucie, wystarczy tylko dobrze oznaczyć stare ślady mocowań (np. korektorem lub jakimś mazakiem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za odpowiedzi - teraz już będę wiedział czego się spodziewać i w tyg się za to zabiorę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

już po wymianie;) mieliście rację udało się to zrobić bez wyciągania wahacza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

jako, że nigdzie nie mogłem znaleźć info jak to zrobić to opisze to w paru zdaniach tutaj.

tuleje przednią tylnego wahacza można wymienić bez problemu na aucie.

aby to zrobić należy:

- zdjąć koło;

- odkręcić górną śrubę mocującą łącznik stabilizatora(klucz 16);

- wypiąć linkę ręcznego (przeszkadzała by w swobodnym opuszczeniu wahacza);

- odkręcić śrubę trzymającą uchwyt od przewodu hamulcowego oraz abs;

- odkręcić 3 śruby mocujące wahacz do podwozia(pod progiem, klucz 18),

w VB tylne zawieszenie ma regulowaną zbieżność/geometrię więc należy przed odkręceniem zaznaczyć położenie wahacza, dzięki czemu będziemy mogli zrobić bezpiecznie parę km

za czym wybierzemy się na ustawienie zawieszenia w jakimś serwisie;

- odkręcić śrubę mocującą tuleje;

- za pomocą podobnego ściągacza jak do tulei pływających (opis jest na forum) wyprasować starą tuleję i wprasować nową;

- skręcić wszystko w odwrotnej kolejności.

Wszystko zajęło mi ok 5h ale to dlatego, że jedna tuleja nie była wymieniana od nowośći(10 lat, 190kkm) i nie poradził sobie z nią ściągacz. musiałem ją wyjmować w kawałkach - najpierw srubą wyrwałem gumowy środek, później przeciąłem brzeszczotem oresztę tuleii i w częściach wykruszyłem z wahacza. Drugą stronę robiłęm ok 1.5h.

tuleja%20glowna.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...