Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest djnick

Alternator - regeneracja, jakie łożyska?

Recommended Posts

Guest djnick

Witam! Ostatnio w mojej wiki da się usłyszeć szum łożysk alternatora. Chciałbym dokonać regeneracji alternatora i wymienić łożyska wraz ze szczotkami, puki jeszcze nie jest za późno. Silnik jaki posiada moja wiki to 2.0 DTH a alternator to bosch 100.

Nie wiem jakie łóżyska kupić (chodzi mi tu głównie o ich wymiary). A jeszcze jedna sprawa. Demontował ktoś z Was juz alternator z Vectry z takim silnikiem? Chciałby to wykonać samodzielnie tylko boje się, że zapędze się w kozi róg. Czy do demontaży alternatora potrzebny jest kanał??

Z góry dzięki za każdą pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz alternator 100A Bosch nr 0 123 500 008, to wchodzą tam łożyska 6203 i 6303, szczotki i komutator proponuje w wymienić w profesjonalnym zakładzie który się tym zajmuje. Nie wiem jaki masz sprzęt do dyspozycji i jakie zdolności manualne, ale samo ściągnięcie alternatora nie jest zbyt skomplikowane:

- wystarczy odłączyć akumulator,

- ściągnąć pasek wielorowkowy (np ściągając osłonę z dołu auta i kluczem 19 poluzować 6-kątny odlew napinacza paska i pasek już masz w rękach. To samo można zrobić od góry, ale musisz jeszcze ściągnąć puszkę filtra powietrza).

- pozostaje Ci jeszcze dla ułatwienia ściągnięcie rury z przepływomierzem i zawór podciśnieniowy do sterowania turbiną (zawór jest przykręcony do budy torxem chyba E14),

-teraz alternator. Jeżeli nie masz dogrzewacza, to sprawa wygląda tak, że musisz odkręcić jeszcze rynienkę z kablami do silnika, która znajduję się pod turbiną, bo nie wyciągniesz dolnej śruby mocującej alternator. Teraz górną śrubę i przewody prądowe z alternatora i masz go na stole

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najtrudniejsze jest rozebranie altka, ponieważ najważniejsze części najczęściej są zapieczone, albo skorodowane.

-Ściągasz śrubę mocującą koło pasowe i ściągaczem do łożysk ściągasz koło pasowe - musisz uważać, bo jak coś źle pójdzie, to możesz uszkodzić wirnik, albo gwint na wirniku, bo są dosyć miękkie.

-Z drugiej strony masz do odkręcenia 3 nakrętki na klucz 8, zdejmujesz plastykową osłonę

-Śrubokrętem odkręcasz szczotkotrzymacz i regulator napięcia (w jednym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">).

-Rozpoławiasz altka odkręcając śruby na obudowie i masz wirnik w rękach.

-Znowu bierzesz ściągacz i pozbywasz się starych łożysk. Zakładasz nowe łożyska i resztę robisz w odwrotnej kolejności.

Trochę z tym zabawy, poza tym potrzebne są narzędzia i odrobina czasu i najlepiej ze dwa zimne browaki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Wrócę jeszcze do sprawy łożysk, bo wiadome jest to, że łożyska na pasku PK dostają dość mocno w kość, więc nie opłaca się oszczędzać na łożyskach (można kupić jakieś ładne, tanie chińskie łożyska za 4zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">, ale gwarantuję, że za jakieś 2-3 miesiące czeka Cię jeszcze raz ta sama zabawa z wymianą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">). Ja się wystawiłem z tą chińszczyzną, bo miałem już altka na stole, a w sklepie nie było lepszych łożysk, więc pomyślałem, że dadzą radę - myliłem się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">. Jak się posypały, to tak rzęziły, że myślałem, że pękł mi kolektor wydechowy. Proponuję zapłacić trochę więcej i kupić łożyska KOYO, albo jakieś inne dobre. W sklepie ze szczotkami, czy też w punkcie regeneracji altków powiedzą Ci co opłaca się zakładać.

Podsumowując najlepiej jest ściągnąć samemu alternator i odwieźć do regeneracji do ludzi, którzy się tym zajmują na co dzień, bo zaoszczędzimy nasz czas, nerwy i mamy pewność, że profesjonaliści zrobią wszystko dobrze, a do tego należy się nam jeszcze gwarancja na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

korzystając z okazji... mam problem.. gdy rano odpalę auto piszczy tak jakbym pasek. pasek był wymieniany na nowy. przysłuchałem się dokładniej z którego miejsca dochodzi pisk... wydobywa się on od koła gdzie idzie pasek przy alternatorze, podejrzewam więc, że to może być łożysko ale nie jestem pewien. Pisk po mniej więcej 2-3 min ustaje i jest ok! podpowiedzcie czy to może być łożysko czy też coś innego. Alternator jest prawdopodobnie boscha ale nie jestem pewien (wieczorem podam dokładnie) możecie poradzić jakie łożysko by ew. pasowało??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Łożysko, to raczej nie przestaje piszczeć z czasem...chyba, że Ci już wirnik zablokuje ;D. Wstępnie bym sprawdził napinacz paska wielorowkowego (bo może piszczeć tłumik drgań, albo rolka). U mnie piszczy, bo pasek nie toczy się całą szerokością po rolce napinacza (cóż takie to teraz w Ruviellu produkują dziadostwo). No i gdzieś na forum koledzy pisali, że można spróbować odpowietrzyć tłumik drgań, poprzez wciśniecie kilka razy do oporu napinacza za odlew sześciokątny - warto spróbować, nie ma dużo roboty, a może przynieść efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haggard mozesz powiedziećcoświęcej o tłumiku drgań?

Zaciekawiło mnie to bardzo-do czego służy i jak go odpowietrzyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz cały temat o tłumiku drgań:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie napinacza paska efekt nie byl satysfakcjonujący gdyż słychać było szum i lekkie piski z okolic jakby alternatora .

Po kilku mintach pracy silnika ten wpadał w rezonans co ściśle było powiązane z podskakiwaniem paska klinowego.

Po wykręceniu alternatora czuć delikatny luz na łożyskach .

Mam problem z odkręceniem nakrętki koła pasowego a dokladnie z zaklinowalniem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

we wszystkich alternatorach sa takie same łożyska? ja mam jakiś firmy na D

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> chyba Delco ale nie wiem jaki model, wyczytałem wyżej że w boschu sa 6203 i 6303, jest szansa, że tutaj będą takie same?

ktoś wie może ?

Edited by Zwierzak

Share this post


Link to post
Share on other sites

halo halo? pomoże ktoś?

Nie chcę zakładać nowego tematu a potrzebuję informacji jakie łożyska występują w alternatorze Delco Remy 70A lub 100A, będę bardzo wdzięczny za pomoc bo niedługo mam wyjazd i chciałbym to zrobić i nie przepłacać za łożyska w zakładzie...

silnik to x16xel 98 rok jeśli miałoby to pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altek Delco Remy 70A:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Altek Delco Remy 100A:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

ravcio jak zawsze niezawodny, zaraz ściagam i przeglądam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziekówa , kolejny plus na Twoim koncie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

-KOŁNIERZ, ŁOŻYSKO ALTERNATORA, TYLNY (-A, -E) (JNS - STOSOWAĆ 10487926 62 04 857)

a podpowiesz mi jeszcze co to oznacza?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

tak po ludzku... jakie oznaczenie łożyska to jest?

gdzieś wyczaiłem oznaczenia 6202ZZ i 6303ZZ ale czy to prawda to po tym opisie niestety nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

-KOŁNIERZ, ŁOŻYSKO ALTERNATORA, TYLNY (-A, -E) (JNS - STOSOWAĆ 10487926 62 04 857) oznacza zeby stosowac lozysko o takich nr 10487926 62 04 857 zamiast 10477658 [12 04 874]

Łozyska alternatora na rysunku:

nr 15 --- nr GM 10475023 nr kat 12 06 352

nr 17 --- nr GM 10487926 nr kat 62 04 857

Share this post


Link to post
Share on other sites

to musze teraz skołować namiary co to za łożyska bo nie mam zamiaru ich kupować w ASO

dzieks

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam vectrę b x20dth alternator BOSH i problem z tym paskiem wielorowkowym, mianowicie pasek dostaje takich drgań, że trzęsie całym silnikiem. Moje pytanie to czy alternator BOSH ma sprzęgło, jak zwaliłem pasek to wirnik kręci się w obydwie strony.

Pasek, napinacz kompletny, koło pasowe jest wymieniony na nowe.Ewentualnie gdzie szukać przyczyny. Z góry dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopie temat gdzie kupiliscie regulator i inne czesci do tego altka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego miałeś okazję na tani i dobry altek ode mnie :-) Teraz nie kombinuj i oddaj swój do regeneracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allegro, sklepy motoryzacyjne, zakłady zajmujące się regeneracją.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...