Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Tomasz Frontczak

kręcenie licznika

Recommended Posts

Guest Tomasz Frontczak

Witam. Mój znajomy szuka jakiegoś większego auta - powiększyła mu się rodzina. Znalazł VV Tourana - sprowadzony kilka dni temu z Niemiec. Ponieważ auto stało do oglądania około 350 km od domu, sprawdzał je dość upierdliwie prze telefon. Dostał od kolesia VIN, obejrzał kilka fotek.

Po VIN - dzięki jakimś znajomościom - swoją drogą dlaczego w tym kraju nie można u dealera oficjalnie dowiedzieć się historii auta po VIN - to tylko ułatwia sprawę różnym cwaniakom - dowiedzial się, że auto 8 maja br miało dość poważną naprawę układu przeniesienia napędu. Auto opuściło serwis z przebiegiem - uwaga 336 kkm. Niby nic, ale jest oferowane teraz z przebiegiem 158 kkm. Strach pomyśleć - prawie 200 km odkręcone. Ja naiwnie myślałem, że są jakieś granice ludzkiej przyzwoitości.

I tu mam pytanie - jak łatwo odkręca się licznik w VIKI lub Signum. Od roku jestem posiadaczem sprowadzonego Signum. Nie chcę znać szczegółów, ale chociaż chcę wiedzieć jak łatwo kręci się licznik w naszym aucie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest FEDWO

Please login or register to see this quote.

Lekkie sprostowanie - można sprawdzić historię aut VW w serwisie w oparciu o numer VIN. Czasami jednak chcą w serwisie dokumentu tożsamości lub dokumentu potwierdzającego, że sie jest właścicielem auta (trochę to bez sensu). Historia jest drukowana z kodami czynności wykonywanych przez serwis - bez kosztów napraw. Kosztuje to od 90-150zł. Dobre jest to, że również historię auta sprowadzonego z Zachodu można sprawdzić (do niedawna w Toyocie było to niemożliwe). To co napisałem powyżej jest pewne - sam przez to przechodziłem.

Co do kręcenia licznika w Viki/Signum. Zapis przebiegu jest w dwóch miejscach (poszukaj - było już o tym na forum). Nieuczciwi sprzedający najczęściej kręcą przebieg zapisany w liczniku - drugiego nie ruszają. Z tego co wiem, to licznika na 100% nie trzeba wyjmować, robi się to przez gniazdo diagnostyczne.

Edited by FEDWO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a może chcesz przekręcić a nie wiesz jak?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

to odpowiem na Twoje pytanie: jak łatwo? bardzo łatwo:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety w oplu kręcenie licznika to dosłownie chwila i nawet licznika nie trzeba odkręcać, ale jest też druga strona medalu, dla człowieka z odpowiednią wiedzą odczytanie realnego przebiegu to też chwila

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy mozecie podac "ten" sposob na sprawdzenie stanu licznika! ? jestem ciekaw ile u mnie byl cofniety

Share this post


Link to post
Share on other sites

O f*ck.....

To juz wiem dlaczego w mojej Viki padly panewki na wale głównym przy przebiegu 170tyś.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo miałeś pińcset tyś a nie 170

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowny kolego

Please login or register to see this link.

jeden z głównych tematów na temat kręcenia licznika mojego autorstwa.....ponieważ sam się naciołem

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michael1916

Panowie przeciez trzeba byc naiwnym by nadal wierzyc ze mozna sprowadzic samochod z niemiec tanio i w dobrym stanie. Szczegolnie przy tym kursie euro samochody w niemczech sa sporo drozsze niz w polsce a te tanie to tylko rozbitki i te z przekreconymi licznikami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No cóż Ja mam autko z Francji ale oprócz licznika autko brzęczy jak pszczółka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie przeginaj, świat nie polega na przekręcaniu licznika. Cały czas można sprowadzić samochód ciekawy, niedrogi i w bardzo dobrym stanie, trzeba się tylko na tym znać i umieć sprawdzić stan licznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o ile nie cofał go człowiek z odpowiednią wiedzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michael1916

Please login or register to see this quote.

Tylko mydlicie sobie oczy. Wystarczy spojrzec na wyceny takich firm jak Eurotax i wszystko widac czarno na bialym. Samochody czy to e niemczech czy we francji sa jakies 10-20% drozsze. Jak wyobrazacie sobie zatem ze po doliczeniu polskich podatkow, kosztu transportu, dokumentow i prowizji handlarza nagle sa 20% tansze niz krajowe? Ekonomia ma swoje twarde zasady i mozna zaklinac rzeczywistosc a fak y pozostana faktami. Prezeciez teraz bardziej oplaca sie samochod kupiony w salonie, bezwypadkowy wywiezc i sprzedac w niemczech czy we francji niz u nas!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest malpiszon

no może chwilowo akurat tak ale jak E byś liczył za 3,50 to takie furki można by sprowadzić idealne, że głowa boli (poleasingowe i inne takie, pewne)

natomiast te szroty i przekrętasy to w ogóle wtedy by były po kilka złotych, w zeszłym roku handlarze to dopiero mieli używanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i marże ...

Edited by malpiszon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest FEDWO

Zgadzam się z opinią, że auta w dobrym stanie i z rozsądnym przebiegem są np. w Niemczech droższe niż w Polsce. Kto jak kto, ale Niemiec nie odda po okazyjnej cenie auta. Jednym z najważniejszych elementów wpływających na wycenę używanego auta jest właśnie przebieg. Co ciekawe, to że się samemu pojedzie aby sprowadzić auto nie gwarantuje prawdziwego stanu licznika (no chyba, że kupuje się od pierwszego właściciela czy komisu przy salonie). 99% aut stojących na dużych placach (komisach) prowadzonych przez Turków ma cofnięte przebiegi... Dużo się na ten temat dowiedziałem od znajomych, którzy własnie w zeszłym roku sprowadzali auta na handel. Turek coś cofnął (koledzy nie raz znajdywali dowody, które to potwierdzały, np. leżąca na osłonie silnika bądź na skrzyni biegów karteczka po wymianie oleju/rozrządu z datą i przebiegiem), potem w Polsce znowu licznik cofnięty... Masakra. A potem okazuje się, że auta są awaryjne i już przy przebiegu 50Tkm całe zawieszenie do wymiany lub turbina w silniku padła....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> Niestety, dotyczy to aut głownie 'pofirmowych' (z wielkimi przebiegami pow. 350Tkm) a nasze Viki często do nich należą. Na szczeście moja to salon RP:-)))

Edited by FEDWO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michael1916

Generalnie ja sie ludziom dziwie ze wierza w jakies bajki typu dziadek jezdzil do kosciola, uszkodzony tylko blotnik itp. Przeciez jesli ktos sprzedaje 3 letni samochod z przebiegiem 100tys za 25-30% ceny nowego to wiadomo ze to szrot. Przeciez zadna marka nie ma takiej utraty wartosci tj 70% straty po 3 latach. Niemiec jezdzacy np Oplem do nie milioner ktoremu sie fura znudzila i oddaje z litosci ja za pol darmo biednemu polakowi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest FEDWO

Please login or register to see this quote.

W pełni się z Tobą zgadzam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Ciekawe jest to, że wiele aut przy sprzedaży ma właśnie przebieg 98Tkm. Czyli ciut poniżej 100Tkm, które dla wielu stanowią pewną granice, której nie chcą przekroczyć....

Edited by FEDWO

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kupiłem swoją od handlarza jak była 3 letnia i miała 48tyś i przebieg oryginalny, sprawdzany techem wszystkie rachunki wpisy w ksiazce itd itp, co wiecej przebieg sprawdzony w salonie w DE. Także nie wszystkie te "mądrości" znajdują przełożenie w rzeczywistości

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest FEDWO

To dobrze, że są takie wyjątki. Niektórym szczęście dopisze i trafią na taki rodzynek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Moja szanowna żonka robi swoim golfem max. 3-4 Tkm rocznie. Też się kiedyś będę gimnastykował podczas sprzedaży - ludzie nie uwierzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> Ale dobrze, że tak jak auto Roberta, ma pełną dokumentację, rachunki i do tego z salonu z mojego miasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprzeda się na pewno:) do tego golf.... . Ja przebieg sprawdziłem w salonie nie tak dawno jak byłem w DE, tak z ciekawości bo miałem nie daleko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nawet mnie to nie ucieszyło bo nie mam powodu żeby sprzedać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy kto kręci i jak kręci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W VB to kwestia tylko licznika więc banalna sprawa.

W VC DTI/DTH/DTR przebieg jest w liczniku i pompie wtryskowej - o ile w liczniku sprawnie idzie, o tyle jeśli chodzi o pompę, jest garstka osób w kraju która to potrafi.

w VC CDTI - w liczniku i w sterowniku EDC16. Obie rzeczy robi się po kablu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Niestety, sprzęt do korekty sterownika jest zbyt drogi i amatorzy często tego nie robią

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> stąd też mozna popularnym fejsem odczytać przebieg i z licznika i ze sterownika.

Trendy się zmieniają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a Vectry C sa coraz bardziej ulubionym autem "tjunerów" stąd tylko kwestia czasu, że auta będą robione nie do poznaki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze ze temat juz nie poruszany, ale wspomne o mojej viki ktora kupilem z przebiegiem 183 tys. podpieli techa i sie okazalo ze w ECu ma 203 tys. 20 tys wiecej niby nie duzo ale lepiej wyglada "jedynka" z przodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> po rozmowie ze sprzedajacym ustalilismy, ze mogl byc wymieniany ecu i stad taka roznica.? w kazdym razie w ASO powiedzieli ze dobry stan auta i wzialem swiadomie i nie robilo mi to ze nawet ma 203 tys. dodam ze jest to silnik 1.8 benzynka .

PS. Polak lubi byc oszukiwany taka jest prawda... zobaczy licznik wpadnie w oko i juz sie podoba, takie bledne myslenie i logika polaka. przykre ale prawdziwe... nie zycze nikomu sie zalamac gdyu okaze sie ze ich wyszukany zajefany samochodzik z przejechanymi 94tys kmow ma tak naprawde 194tyski w najlepszym przypadku. ehh.h.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem ostatnio w ASO (nie będę pisał, w którym) i rozmawiałem z handlowcem nt. zmiany autka. Oczywiście sprzedawca z chęcią weźmie ode mnie w rozliczeniu moją wysłużoną VCC, ale doradził mi nieformalnie, abym skręcił licznik o 100.000km i sprzedał na wolnym rynku. No jeśli takie rady dostają klienci salonów Opla to tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że jeśli autko to tylko nowe - tym bardziej teraz, gdy powróciły pseudociężarówki z kratą!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest FEDWO

To jakas masakra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam znajomego, ktory ma na sprzedaz auto (peugeot) z duzym przebiegiem. Kupil go przed laty w salonie. Do pewnego momentu go serwisowal w ASO, pozniej w innych warsztatach. Wpadl na gienialny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> pomysl aby przed sprzedaza cofnac przebieg o ok 100Tkm. Uswiadomilem go, ze nie powinien tego robic, poniewaz:

- tak sie nie robi (zwykla przyzwoitosc - tez nie chcemy aby ktos nas zrobil w bambuko)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

- jako pierwszy wlasciciel auta nie uniknie odpowiedzialnosci, jesli kupiec (po fakcie) odkryje cofniecie licznika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

- przy takim aucie (niech zyje France i jej auta utrzymujace swoja wysoka wartosc rynkowa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> ) wplyw przebiegu na cene jest na takim poziomie, ze mozna sobie podarowac cofanie licznika. I w nocy sie bedzie spac spokojniej, a i przy goleniu w lusto spojrzymy na odbicie z zadowoleniem a nie z obrzydzeniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by FEDWO

Share this post


Link to post
Share on other sites

póki sie mentalność kupujących nie zmieni to ludzie będą cofać i popieram cofających bo zachowują się jak profesjonaliści wedle maksymy "klient nasz Pan" jak patrze na diesla z 2003 roku ktory ma 100tyś to od razu dzień mam weselszy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...