Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Rafal Joker

Wymiana Paska rozrządu VC 2.0DTI

20 posts in this topic

Witam posiadam Opla Vectre 2.0 DTI niedawno kupiona, mam zamar zrobic pelen Servis z wymiana oleju wszytkich plynow, dokladnym sprawdzeniem calego auta.

Dzwoniac to servisu Opla dowiedzialem sie ze auto bylo servisowane wlasnie w servisach Opla i pytajac o caly servis i wymiane oleju zapytalem o Pasek Rozrzadu, gdzie pan z ktorym rozmawialem po sprawdzeniu auta w bazie danych powiedzial mi ze to Diesel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> (oczym oczywisicie wiem hehe) i w tego typu silnikach Dieslowskich nie wymienia sie paska rozrzadu tak czesto, (auto ma przejechane 129tys km) poczym zapytalem wiec kiedy byl wymieniany ten pasek, poniewaz auto kupowalem z komisu a facet sprzedajacy niewiedzial kiedy on byl wymieniany, Po czym w odpowiedzi uslyszalem ze on niewie ale zobaczy na pasek w trakcie servisu i mi powie czy jest do wymiany. Moje pytanie brzmi czy rzeczywiscie w Diesela'ch tak zadko sie wymiania pasek rozrzadu jest to moj pierwszy diesel i niewiem jak sprawa wyglada mialem zawsze auta na benzyne i wiem ze tam wymiana jest dosyc czestrza niz to co mowil mi Pan z Servisu Opla o Diesela'ch, dodam ze autko jest z 2004 roku.

Niechcac rozpoczynac nowego tematu mam jeszcze jedno pytanie wystepowalo mi lekkie pukanie z tylu w autcie jakby w kole od strony kierowcy szczegulnie przy ciasnych zakretach, mi sie osobiscie wydaje ze moze to byc amortyzator lecz niejestem pewny wiec wole uslyszec od was opinie na ten temat. Moj kolega mial taki sam problem tylko w Renault Menage i powiedzl mi ze u niego byl amortyzator wiec pewnie bedzie to samo umnie czy myslicie tak samo??

Pozdrawiem Rafal Joker

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz łańcuch a nie pasek. Praktycznie się go nie wymienia

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestes pewny bo mi sie wydaje ze mam pasek tak jak patrzylem na silnik ale moze sie myle bo sie zbyt dobrze nieznam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest łańcuch.Wszystkie Dti są na łańcuchu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli niema takiej opcji zeby byl pasek, to co to jest po lewej stronie w silniku i wyglada podobnie jak pasek ?? hmm bo sam sie teraz zastanawiam co ja tam mam sorry ze tak pytam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To o czym piszesz to jest pasek.... wielorowkowy/klinowy. I nie z lewej tylko z prawej (strony auta określa się siedząc za kółkiem)

Od rozrządu masz łąńcuch i było o tym pińcet razy. Amen

Co do stukania to jeź na scieżkę zdrowi bo zgadując możesz wymienić pół auta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok w takim razie temat jest do zamknieca dzieki wielkie jak zawsze Formum Vectry okazalo sie bardzo pomocne Dziekie wielkie pozdrawiam Joker. Musze dodac ze to formu dziala bardzo dobrze naprawde bardzo mi sie podoba kolezenskie podejscie do problemow i bardzo trafne opinie pozdrawiam jeszcze raz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rany, to co ma łancuch czy pasek rozrzadu???

Mam vectre c 2.2 DTi i mam łancuch

co jest w silniku DTi 1.9

a co jest w silniku DTI 2.0

bo co post to inne odpowiedzi!!!

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 DTI maja łańcuch

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

co jest w silniku DTi 1.9 pierwsze słyszę aby Opel wogóle montował silniki 1.9 DTI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> co jak już to CDTI i one są na pasku....i wymieniasz go co 120 tyś.

Pasek w DTI masz jedynie założony na kółkach od sprężarki klimy i pompy wspomagania...a właściwie co ile go się wymienia ???? bo dopiero teraz to mnie zastanowiło poprzedni właściciel wymieniał go przy 150 tyś.. teraz mam nabite 180 tyś... :22:

Edited by czybit16
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaczy ze jesli kupie vectre C z roku co najmniej 2006 o pojemnosci 2.0 DTi to bedzie łancuch?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czytaj forum, a sie dowiesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

modele przed liftem mialy silniki 2.0 DTI

modele po lifcie maja silniki 1.9

do kolego czybit16 wymieniaj co 40-50 tys

nie jest to droga zabawa,

a jak sie popsuje to dopiero zaboli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ma racje, moja nieuwaga

silniki DTI 2.0 koncza sie na 2005, potem to juz VECTRA 1.9 CDTI - szkoda (nie cierpie pasków)

nie rozumiem dlaczego nie ma juz tamtych pojemnosci i dlaczego nie uzywaja łancuchow tylko gorszych pasków - wie ktos moze?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Nie kupisz bo takowych nie ma.

Pasek ma swoje wady i zalety. Wady: konieczność wymiany co ileś tys. kilometrów. Zalety: wymiana znacznie tańsza od łańcucha i pewność, że następne ileś tys. km będzie spokój. W niektórych samochodach dowcip polega na tym, że łańcuch trzeba wymieniać nie rzadziej niż w innych pasek - wtedy dopiero boli. No i na koniec: jeśli przed zakupem turbo diesla odstrasza Cię fakt wymiany paska co np. 120 tys km. i poniesienie w związku z tym kosztów około 700 zł, to odpuść sobie w ogóle turbo diesla. Sprawdź ile kosztuje turbina, koło dwumasowe, pompa wtryskowa, wtryski i przemyśl to jeszcze raz. Jak ma stać i służyć do wyjazdu do kościoła co tydzień w niedziele, to są do tego lepsze auta niż T. D.

Edited by radeqs
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

niestety silniki 2.0 to stara konstrukcja

wszyscy ida w silniki 1.9 poniewaz sa wydajniejsze i mocniejsze

co do trwalosci to bym polemizowal ale tak postanowil Opel

silniki 2.0 w VC to dokladnie ta sama jednostka co 2.0 w VB 101 KM

1.9 w VC to juz 120 i 150 KM

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

moja vectra to pierwszy diesel jaki posiadam i musze przyznac ze jestem zadowolona (mam go juz 2 lata i 40k kilometrow rocznie robie) poki co wymieniłam oprocz olejow i filtrow, ostatnio swiece - na trasie pali mi 5l/100km (nie szaleje na drodze) (dlatego zalezy mi na łancuchu aby co 1,5 roku nie wymieniac paska)

Mysle o zmianie zamochodu, moj to rocznik 2004 i 108k km przejechane, mysle aby sostac przy vektrze i widze ze bez paska sie nie obejdzie (chce rocznik od 2006)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

W związku z tym, że przeciętny człowiek nie jeździ tylko po trasie można założyć, że średnie spalanie to 7 L/100 km. Koszt paliwa na 100 km to koło 28 zł. Koszt amortyzacji rozrządu (700 zł/ 120 Mm) to około 60 gr/100 km. Czyli koszt rozrządu to około 2,2 % pieniędzy wydawanych na paliwo (w przypadku diesla, w przypadku benzyny wychodzi jeszcze sporo mniej). Wiadomo chyba wszystkim że to nie jedyny koszt posiadania auta: serwisy, amortyzacja itd. Więc realnie to pewnie około 1% kosztów poniesionych na użytkowanie auta. Warto kruszyć kopie?

PS. Skoro auto masz od dwóch lat, to poprzedni właściciel musiał zrobić 28 tys km w ciągu 4 lat (czyli 7000 km rocznie). W przypadku diesla to bardzo realne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by radeqs
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

bo GM kupił gotową konstrukcję od fiata

reasumując:

Y20DTR (2.0dti), Y22DTR (2.2dti) - łańcuch

Z19DTL, Z19DT, Z19DTH (1.9cdti) - pasek

Edited by zubek73
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przymierzam się do zmiany rozrządu: VC 2006 1,9 CDTI Z19DTL. Mam taki dylemat gdyż serwis (nieautoryzowany) i jedna hurtownia mówią, że pompy wody nie ma, a druga hurtownia mówi, że jest pompa wody.

Na razie zamówiłem:

1. Pasek Bosh

2. rolkę napinającą i prowadzącą SKF

Potrzebuję czegoś jeszcze? Jest tam pompa, czy je nie ma? Z góry dzięki za pomoc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaa... nie ma - zapytaj ich o taklą część:

GM93178713, kat. 63 34 003 POMPA WODNA, ZESP.

ciekawe co to jest ich zdaniem

Pompa jest taka zama jak w Z19DT - tematów o tym na forum jest co najmniej kolka

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.