Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kalixt

Demontaż poduszki / kierownicy

Recommended Posts

Demontaż poduszki / kierownicy

Please login or register to see this link.


Tak na szybko, żeby wyjąć poduszkę:

1. obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu do położenia I

2. obrócić w lewo kierownicę o 45 stopni, wsunąć do oporu wkrętak z krzyżowa końcówką w otwór 3 z boku koła kierownicy

3. odchylić wkrętak w kierunku strzałki w celu odblokowania zaczepu w kole kierownicy i podważenia zespołu poduszki gazowej

4. obrócić koło kierownicy w prawo do odpowiedniego położenia i odblokować drugi zaczep położony symetrycznie po prawej stronie

5. wyjąć zespół poduszki gazowej

6. dalej za pomocą wkrętaka podważyć rygiel zabezpieczający na wtykach i wyjąć wtyki i złączy z tyłu zespołu poduszki

7. wyjąć poduszę i odłożyć w położeniu nakładką kierownicy skierowaną w górę

Demontaż kierownicy:

1. wymontować poduszkę ^^

2. ustawić kierownicę do jazdy prosto, wyjąć kluczyk ze stacyjki i zablokować kierownicę

3. odblokować i wyjąć wtyki złącza elektrycznego

4. wykręcić śrubę

Przy ponownym montażu trzeba pamiętać, by oczyścić gwint i najlepiej zabezpieczyć go środkiem np. Loctite 243, następnie wkręcić śrubę w wał kierownicy i dokręcić ją momentem 30Nm. Dalej chyba już wszystko jasne W autach z ESP należy dodatkowo skalibrować czujnik kąta obrotu koła kierownicy.

Powodzenia


  • Dodający

    Please login or register to see this link.

  • Dodano
    2012.10.29
  • Kategoria

    Please login or register to see this link.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na spocie zdejmowali kiere, mogłeś podjechać, wydaje mi sie że Daro jest w tym bardzo biegły i wszyskto Ci powie, pisz do niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

TNX ! Juz pisze !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej niech tu od razu po kolei napisze (Chyba łatwiej zdjąć niż opisać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">) Ja widziałem to zdejmowanie kiery ale numerów kluczy nie pamiętam.

Mogliśmy fotoporadę zrobić ale za późno się "obudziłem" i trochę ciemno było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na szybko żeby wyjąć poduszkę:

1. obrócić kluczyk w wyłączniku zaplonu do położenia I

2. obrócić w lewo kierownicę o 45 stopni, wsunąć do oporu wkrętak z krzyżowa końcówką w otwór 3 z boku koła kierownicy

3. odchylić wkrętak w kierunku strzałki w celu odblokowania zaczepu w kole kierownicy i podważenia zespołu poduszki gazowej

4. obrócic koło kierownicy w prawo do odpowiedniego położenia i odblokować drugi zaczep położony symetrycznie po prawej stronie

5. wyjąć zespół poduszki gazowej

6. dalej za pomocą wkrętaka podważyć rygiel zabezpieczający na wtykach i wyjąć wtyki i złączy z tyłu zespołu poduszki

7. wyjąć poduszkę i odłożyć w położeniu nakładę kierownicy skierowaną w górę

Demontaż kierownicy:

1. wymontować poduszkę ^^

2. ustawić kierownicę do jazdy prosto, wyjąć kluczyk ze stacyjki i zablokować kierownicę

3. odblokować i wyjąć wtyki załacza elektrycznego

4. wykręcić śrubę

Przy ponownym montażu trzeba pamiętać by oczyścić gwiny i najlepiej zabezpieczyć go środkiem np. Loctite 243, następnie wkręcić śrubę w wał kierowicy i dokręcić ją momentem 30Nm. Dalej chyba już wszystko jasne W utach z ESP należy dodatkowo skalibrować czujnik kąta obrotu koła kierownicy.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boszzz ! Ja mam esp, musze kalibrowac ?!

A klucze mam takie.......czy ja to zrobie ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tylko tymi to napewno nie. Z tego co pamietam to:

do zdjęcia osłony kolumny - śrubokręt krzyżak (bądź torx taki jak na fotce) - nie przyglądałem się.

odpięcia poduszki z zatrzasków - śrubokręt płaski albo coś podobnego (daro chyba wepchał tam torxa z tego zestawu co masz na fotce i też poszło)

do odkręcenia śruby trzymającej koło kierownicy - nasadowa (tak na oko to 10/12) z porządnym ramieniem bo śruba jest dość mocno dokręcona. Każdy mechanik bedzie taką miał.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daro mi napisal, ze odkrece i nie potrzeba nasadowego klucza........

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> - a wydawało mi się, że patrzyłem mu na łapy. Skoro pisze, że nie trzeba to musiałem coś źle podpatrzeć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Może to był torx na przedłużce. Sorka za wprowadzenie w błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bo wiecie - to "kluczowa" sprawa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wolalbym wiedziec czy tam jest dziura do wsadzenia torxa czy leb do nalozenia nasadki........

PS: Bede to robil w sobote przed Swietami - jak cos spieprze i zamiast kiery zostanie mi wystajacy drazek to zona zrobi ze mnie wiatrak....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kalixt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalixt, co Ty kombinujesz?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czyżbyś przymierzał się do Irmschera?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie kurka wodna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

DEBILE w ASO po zmianie CIMa na nowy zalozyli mi krzywo kierownice !!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Jak mysle o ASO to mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> trafia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem to samo. Ale pojechałem następnego dnia i kazałem skorygować. I po 30 min. wszystko było w porządku.

Mechanik z ASO, który mi to robił miał chyba ze 100 lat!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

A dziś na cały dzień oddałem auto do ASO na duuuży przegląd. Mam nadzieję, że nie będzie żadnych problemów.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze nigdy powtarzam NIGDY nie wyjechalem Vectra po rocznym przegladzie za mniej niz 3 tys......

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

A z ta kierownica to powinienem tak zrobic, ale jak mam sie u siebie zapisywac, czekac tydzien a pozniej oddawac na caly dzien fure to mnie sie odechciewa....wiec moze sam to zrobie....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i tak, ale jak się naczytałem na forum o tym prawidłowym ustawieniu kąta kierownicy to wolałem oddać to fachowcom. Ja korzystam w W-wie z usług ASO Auto-Żoliborz, na Rudnickiego. Jeszcze nigdy się na nich nie zawiodłem. Może warto zmienić ASO?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Please login or register to see this quote.

Jak oddawałem auto to dostałem wstępny kosztorys na ~2.000 zł - u mnie mniejszy silniczek.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Po odbiorze autka opiszę na forum co było robione i za ile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalixt podjedz do mnie (wiesz gdzie) i przelozymy kiere

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ...z mojego do Twojego i odwrotnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ...albo nie, bo Ty masz skore a ja alkantare

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by daro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przecież ich kochasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wub.png" alt=":wub:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

KURDE POMOCY !!

Odkrecilem te srebne z guzikami po lewej i prawej i wyjalem ! I jak teraz wyjac poduszke ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Delikatnie mówiąć PO CO wymontowałeś sterowanie radia? Ani to nie pomoże, ani nie zaszkodzi, jedynie czas tracisz.

Poduszkę musisz podważyć od spodu, wsunąć śrubokret i ją wypchnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale gdzie mam wsunac ?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tyłu kiery są dwa otwory - zobaczysz je chyba dopiero po skręceniu kierownicy o 45stopni. Wkładasz śrubokręt i odchylasz (blokada zaczepów poduszki) - poduszka powinna się wyczepić.... kurna to naprawdę

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> - trzeba było przyjechać na spota... już niedługo majowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kalixt chyba sobie poradzil, ale zeby mu opisac na PW to myslalem ze klawiature połamię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

za karę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> powinien przygotować poradę

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha !!! Tu mistrz kiery !!

Opowiem jak to zrobilem, ale bez zbednych komentarzy i tylko te rzeczy, ktore trzeba zrobic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

1. Odlaczamy akumulator. Mozna robic to na podlaczonym, ale balem sie, ze przed swietami poduszka zdeformuje moje szlacheckie rysy....

2. NIE odkrecamy z tylu kierownicy zadnych srub

3. Wkladamy srubokret najlepiej krzyzak z tylu kierownicy z dwa otwory. Gdy przekrecimy kierownice o 45 stopni (lewo i prawo), ukaza sie one na dole...

4. Ruszamy srubokretem starajac sie odblokowac zaczepy trzymajace poduszke. Jak juz odblokujemy to delikatnie wyjmujemy poduszke

5. Poduszka podlaczona jest dwoma przewodami z wtykami z blokada. Delikatnie podwazamy plaskim srubokretem blokade i odczepiamy dwa przewody.

6. Ukazuje sie naszym pieknym oczom mega sruba torx. Uzywamy klucza torx T50 do jej odkrecenia.

7. Srube da sie odkrecic, ale ja zastosowalem do tego klucza przedluzke zrobiona z korpusu od latarki.

8. Wykrecamy srube i po robocie.

Ja potem podlaczylem akku i jezdzilem jak glupek z kierownica w rekach i nakladalem ja do czasu az furak jechal prosto.....

SALUT !

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuje podpiąć do jakiegoś tematu viki i do niej triki czy jakiś inny wyodrębnić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...