Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zubert5

2.2 DTI zapowietrza się

62 posts in this topic

Auto stoi od 2 tygodni u mechanika i mech nie ma już pomysłu co sprawdzić. Podpowiadałem mu o wszystkim o czym wyczytałem na forum i brak rezultatu.

Wymienione przelewy, uszczelnienia na wtryskach, wstawiony zawór zwrotny przy filtrze, wymieniony filtr paliwa, wszystkie możliwe oringi i króćce + jakiś zaworek przy pompie i dalej się zapowietrza!!! Temperatura nie ma wpływu na zapalnie, nie ma żadnych błędów, auto jak stoi silnikiem w dół to pali ale jak tylko postawi się silnikiem do góry to po godzinie już nie pali!!! Macie jakiś pomysł? dodam jeszcze, że mech robił już takich DTI mnóstwo i z czymś takim się jeszcze nie spotkał, rozkłada ręce a jestem załamany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zubert5 ja mam podobny problem.

Co prawda nie sprawdzałem czy ma znaczenie jak auto jest ustawione, ale na równym parkingu po około 2 godz. nie pali. Tak jakby się zapowietrzał.

Co może być przyczyną bo każdy mówi co innego. Przelewy, pompka itp ale wszystko jest sprawdzone a Viki nie jara.....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem kiedyś na forum, w jaki sposób sprawdzać szczelność układu paliwa i jego poszczególnych elementów. I to trzeba zrobić - inaczej tylko gdybanie.

Sprawdźcie przewód paliwowy idący z baku do filtra paliwa, jego obudowę i ogólnie przewody paliwowe, czy nie są mokre, pocą się (wytrzeć je do sucha, postawić auto przodem w dół i rano sprawdzać cm po cm).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mechanik sprawdził wszystko - nie robił tego pierwszy raz, przed filtrem jest założony zawór zwrotny. Wszystkie przewody przelewowe są nowe - sprawdzane wielokrotnie. Auto postawione przodem w dół odpala bez problemu, a przodem do góry nie pali już po godzinie. Mech rozkłada ręce tak jak ja.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja tez tak mialem i okazalo sie ze obudowa filtra jest uszkodzona

ps.wezyki przelewowe masz wymienione ja tez wymienialem trzy razy i okazalo sie musi byc to wezyk zbrojony o srednicy w srodku 3mm a trojniczki wymienione ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak odpala przodem w dół i jeśli trawersy są poprawnie wymienione, to muszą być przelewy i trójniki lub nieszczelne połączenie metalowych przewodów wtryskiwaczy (przy tej nakrętce przy silniku).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Koledzy zdjagnoznowałem problem u mnie. Rano w filtrze paliwa jest jedynie 3/4 poziomu. nigdzie nie widać wycieku........

czy może pomóc zawór zwrotny lub czy przyczyną tego zjawiska mogą być nie dokręcone dobrze do wtryskiwaczy przewody paliwowe??

Pomocy mam piękne auto i podziwiam je z zewnątrz......

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piszecie, że przelewy wymienione a czy układ był po tym odpowietrzany ?

Przewody przelewowe muszą mieć średnicę fi 3,2 mm i nie mogą to być byle jakie wężyki ale paliwowe - zbrojone ( na przykład Gates ). Swego czasu ArturL miał założone jakieś uniwersalne i ciągle były problemy z uruchomieniem silnika, po wymianie na właściwe i odpowietrzeniu pompy problemy ustały...

Zwróć uwagę na końcówki wężyka wychodzące z króćców z bloku - dość ciężko się je wkłada, powinien wskoczyć na centymetrową końcówkę do końca, często nie jest wkładany właściwie, zdarza się, że zostaje w gnieździe kawałek starego, sparciałego przewodu a to uniemożliwia prawidłowe założenie nowego a nie założony właściwie przewód powoduje chroniczne zapowietrzanie się układu. Być może to pęknięty trójnik - czy były wymieniane ?

W przypadku, kiedy były ruszane sztywne przewody wtryskowe też jest możliwość zapowietrzania się układu przez niedokładne dokręcenie śrub, możliwe, że baryłka nie zagnieździła się prawidłowo. Inna możliwość - przewody doprowadzające i odprowadzające paliwo do/z pompy czyli te plastikowe - jeśli były luzowane ( na przykład podczas prac przy kolektorze ssącym ) trzeba zwrócić baczną uwagę na ich gniazda, tak są uszczelki, które w zasadzie należy każdorazowo wymieniać przy odkręcaniu/luzowaniu, jeśli nie należy je "zglejować" ( zarobić ) i dopiero wtedy ponownie założyć i dokręcać przewody. Tą drogą też dochodzi do zapowietrzenia.

To są tylko porady, ale szukać trzeba już samodzielnie i lepiej to zrobić wcześniej niż za późno...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przelewy wymieniłem na prawidłowe, metalowe przewody sa prawidłowo połączone z wtryskiwaczami. pozostaje wiec filtr lub obudowa a jak i to nie bedzie powodem to uszczelniacze wtryskiwaczy z tego co czytalem. Jeszcze dziś wsadze zawór zwrotny przed filtr i zobaczymy co to da.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a pierwsze słyszę o odpowietrzaniu układu po wymianie przelewow

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... wybacz, ale to Twój problem...

Zrób tak - w momencie kiedy nie masz problemów z odpalaniem silnika, uruchom go, niech pochodzi. Potem zdejmij sobie przelewy, załóż je ponownie i spróbuj uruchomić silnik... Powtórz próbę za godzinę, jeśli będziesz miał problemy z rozruchem - to odpowiedź masz gotową.

Poza tym, uszczelniaczami wtryskiwaczy możesz sobie głowy nie zaprzątać w ogóle, chyba, że chodzi Ci o uszczelniacze trawersów ( mostków ). To są 2 różne rzeczy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piotreq. Byłem dziś w ASO i rozmawiałem z mechanikiem. opowiedziałem mu sprawe a on odpowiedział, że powodów zapowietrzania może być wiele, ale olej w filtrze paliwa świadczy o tym, że nic innego nie jest przyczyną, tylko uszczelniacze wtrysków. A podobno to nie jestem pierwszym samoukiem, który o to go pyta

Oczywiście tych "oringów" pod przelewami, pod wałkiem...

Chodzi o to, że te uszczelki są takie magiczne, że zgniatają się raz a po rozkręceniu są bezużyteczne.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zgoda, ale nigdzie wcześniej nie napisałeś, że masz ślady oleju w filtrze paliwa. Gdybyś o tym wspomniał odpowiedź od razu byłaby inna. I uwierz mi, że nawet po wymianie filtra paliwa TIS zaleca odpowietrzenie układu paliwowego a co dopiero po wymianie przelewów czy innych pracach związanych z układem zasilania paliwowego... Dlatego tak istotne jest odpowietrzanie układu paliwowego, bo podczas tej czynności widać co znajduje się w paliwie ( olej, plamy, smugi czy bąbelki powietrza... ).

A uszczelki są po prostu zużyte, przecież to część gumowa puszcza ( nie uszczelnia jak powinna ). Jeśli auto ma 9 lat i jeszcze nie były wymieniane to osobiście się nie dziwię...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wspomniałem o oleju w filtrze bo nie sprawdzałem czy jest.

czyli jednak uszczelniacze. I tak jak napisałem są jednorazowe. Właśnie zabieram się za rozebranie tego balaganu. jak złoże to się odezwe i napisze co i jak.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jeszcze jedno pytanko do Ciebie.

W jaki prosty sposób odpowietrzyć układ.

Wyjaśnij mi to łopatologicznie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanchess1, jest w kilku miejscach na forum podane parę sposobów - przycisk SZUKAJ

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawdę mówiąc już mnie palce bolą od pisania wciąż tego samego...

Można to zrobić samodzielnie albo w warsztacie, wszystkie metody są dokładnie opisane na forum, są nawet zdjęcia...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawdę mówiąc już po temacie. Jak sie okazało po wymianie uszczelniaczy wszystko wróciło do normy.

A więc pamiętajcie, że jak wyciągacie wtryski w Y2.2DTR to konieczna jest wymiana uszczelniaczy!!!

Prawda jest to, że z ciska się je raz i są nie do powtórnego użytku.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I to jest wiadomość kluczowa w tej sprawie dla innych: niech mechanik nie wmawia Wam, że można je wykorzystać ponownie. Koszt niewielki, a kłopot z głowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Dzięki.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ArturL To na dobry początek komunikacji na forum wklep mi podziękowanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... na dobry początek moim zdaniem to Ty powinieneś komuś podziękować...

A na drugi raz pisz dokładnie o co chodzi...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podziekowałem nie raz. Nikomu konkretnemu, bo przecież to ja wpadłem na rozwiązanie problemu oczywiście też za pomoca forumowiczów.

Ale skoro "dziekuje" ciezko Ci przechodzi przez gardło to nie trzeba.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie o to chodzi, że nie "przechodzi mi przez gardło" jak to określiłeś. Zauważ, że w tym temacie również jestem osobą udzielającą porady a nie jej oczekującą, a niektórzy nie potrafią określić właściwie o co im chodzi.

A skoro "zbierasz punkty" to zapisz się do jakiegoś programu partnerskiego, na przykład Klub BP albo Orlen...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> ( osobiście zbieram te punkty )...

Nie prowadzę statystyk ilu osobom pomogłem doraźnie oraz via mail, chociaż miło jest jak ktoś za poradę napisze "dzięki" albo da "pomocnika"... Ale przecież nie o to chyba tutaj chodzi, nieprawdaż ?

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i problem rozwiązany - auto pali od strzała w każdych warunkach. Problem tkwił w pompie wtryskowej - koszt 2 zł słownie dwa złote polskie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Podejrzewam, że w 80% przypadków kiedy auto nie pali "specjaliści" diagnozują padniętą pompę i każą płacić po 2-3 tysiące złotych, a po cichu wymieniają pewien tajemniczy oring w pompie za 2 złote... czas naprawy 20 min. Szkoda gadać.

A tak ogólnie co do odpowietrzania silnika DTI naczytałem się na forum wielu rzeczy i pewien jestem jednego. Jeśli silnik się zapowietrza i zdiagnozujemy gdzie (np. przelewy) to najszybciej odpalić go na PLAKA i jeśli układ paliwowy jest szczelny to silnik sam się odpowietrzy - sprawdzane wiele razy.

To to by było na tyle. Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Który "oring" ?

Edited by Ravcio1985
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.