Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Komunikat komputera pokładowego (Kühlmittel Stand)


Guest jawasaki1
 Share

Recommended Posts

Guest jawasaki1

Witam wszystkich użytkowników vectraklub mam Opla Vectre 2.5 v6 cdx od 2 lat komputer wyświetla komunikat ,"Kühlmittel Stand" wiem ze jest to związane z układem chłodzenia prawdopodobnie poziom płynu chłodzącego żaden mechanik ani warsztat nie jest w stanie znaleźć przyczyny tego komunikatu próbowałem już różnych metod licze na pomoc i licze na odpowiedż.

Z góry dziękuje :D

Link to comment
Share on other sites

komunikaty to są na forum

a tabelka jest pewnie właśnie stąd ;) :

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=32116

Problem raczej nie leży w zrozumieniu komunikatu - tylko w jego zlikwidowaniu bo poziom płynu pewnie jest OK. Najprawdopodobniej czujnik/jego styki itp duperele jak @rafałczarny zauważył.

Poszukaj na forum - były już takie problemy.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

e tam - słabo szukałeś:

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=17110

Nie wiem gdzie jest lepsze miejsce (VB pozostałe i podpięty na dodatek)

święta racja ,oj słabo słabo szukałem.ale to były moje początki na tym forum i teraz zanim zapytam to najpierw szukajka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam.Mam dziwny objaw co jakiś czas zapala mi się komunikat j.w. Wiem co on oznacza ale nie wiem jak go że tak powiem zlikwidować. Wymieniłem na początek korek od zbiorniczka, ponieważ uznałem że może zaworki nie upuszczają ciśnienie. Ale to nie to. Czujniki z tego co wiem są trzy.

1 daje na EKU. 2 daje na zegary. 3 daje na panel. Pierwsze dwa są sprawne. Ten trzeci w zbiorniczku jak tylko odkręce korek i go lekko stukne to komunikat momentalnie gaśnie. Wychodzi na to że się zawiesza i teraz moje pytanie czy wymienić sam czujnik czy cały zbiorniczek aby był czysty od osadu. I czy po wymianie będzie dobrze ? Doradźcie coś?

A i jeszcze jedno z rok temu wymieniłem termostat ale tylko wkład na zamiennik i było wszystko ok do momentu jak podczas jazdy zaczyna mi spadać tem. do 80 następnie idzie do 85-87 trzyma przez jakiś czas i znowu spada. Czy to wina termostatu czy może moja że nie kupiłem razem z obudową. Bo gdzieś wyczytałem że jak kupi się sam wkład to może nie leżeć w obudowie dokładnie i przepuszcza dlatego takie skoki tem.

Link to comment
Share on other sites

Czujniki o których piszesz mierzą temperaturę, a komunikat to niski poziom płynu w zbiorniczku i nie ma z temperaturą nic wspólnego.

Link to comment
Share on other sites

chyba jednak nie wiesz co to za problem

czujnik jest jeden i daje sygnal tylko na kompa

i jest to czujnik poziomu a nie temperatury

te sa trzy jak napisales wyzej

i pisano o tym na forum wiele razy

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy na zimnym silniku poziom płynu jest na kresce oznaczonej „Kalt”

Link to comment
Share on other sites

Dobrze ale dlaczego zatem komunikat mi się zapalił skoro po dojechaniu do celu wiatraki pracowały a jak otworzyłem maskę to w zbiorniczku było 3/4 płynu. Samochód długo nie stał i tem. nie spadła że silnik był zimny. A jak tylko odpaliłem silnik komunikat się zapalił. i tak jak pisałem wystarczy odkręcić korek stuknąć w ten pływak w zbiorniku i zaraz komunikat ginie. Płynu jest w połowie zbiornika tak na jego zgrzewie jak jest zimny.

Edited by ADi999
Link to comment
Share on other sites

Czujnik w zbiorniczku to pływak mierzący poziom, który Ci się zacina. Jest on podłączony tylko do MIDa.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze w takim razie można wymienić sam pływak czy trzeba kupić cały zbiornik i czy od polifta będzie pasował do mojej. Chodzi i to żeby nie był bardzo zlochany przez czas. lepiej jak kupić używkę to najmłodszą jak jest.

Link to comment
Share on other sites

chlopie zmus sie troche

pisano juz o tym wiele razy

sam czujnik mozna wymienic

zanim kupisz uzywke sprawdz cene nowego

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

A co jeśli pomimo wymiany czujnika komunikat nadal wyskakuje przy uruchomieniu autka? :P Najpierw hamulce żeby wcisnąć pedał, potem chłodniczy a na końcu od spryskiwaczy

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mam też ten komunikat w 2.5, ale w zbiorniczku chyba nie ma żadnego czujnika (jak odkręcam korek, to widzę płyn i dno). Pewnie ktoś wcześniej wymienił zbiornik na inny, ale nie znalazłem też nigdzie w pobliżu wtyczki, w której mógłbym uciszyć ten błąd. Za słabo szukałem?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP