Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zimny silnik = brak mocy


Kapssel
 Share

Recommended Posts

Witam!

W mojej viki ostatnimi czasy pojawil sie dokuczliwy problem... Mianowicie po odpaleniu auta rano, czy tez po dluzszym postoju przez ok 1 km auto nie ma mocy. Nie jest to spadek mocy tak jakby staly, tylko szarpie, np naciskajac pedal gazu do dechy przez chwile nie przyspiesza jak powinna, po chwili tak jakby zlapie moc i znowu odpuszcza, innym razem przyspiesza przez pare sek, po czym gubi moc. Problem ma miejsce podczas jazdy na benzynie- ale tylko na zimnym silniku! Po automatycznym przelaczeniu na gaz (instalacja LPG sekwencja) wszystko wraca do normy. Ostatnio jezdzilem w celu sprawdzenia na benzynie na cieplym silniku i tez jest wszystko wporzadku. Pare dni temu doszedl jednorazowo dodatkowy problem tzn zatrzymalem sie na swiatlach- sprzeglo wcisniete, obroty spadly do ok 500, kontrolka aku tak jakby chciala sie zapalic, autem telepalo jak starym ikarusem, ale finalnie nie zgasl, na co sie zanosilo ;) ... (oczywiscie rzecz dziala sie na zimnym silniku).

Mam nadzieje, ze w miare jasno opisalem problem i moge liczyc na Wasze podpowiedzi co moze byc nie tak. Problem byl poczatkowo dokuczliwy ale stal sie wlasciwie niebezpieczny, ostatnio troche sie zapominajac chcialem ruszyc ciasniej ze skrzyzowania... a tu autko nie chce jechac :/

Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam!

Edited by Kapssel
Link to comment
Share on other sites

pojezdzij kilka dni tylko na samej benzynie, poobserwuj auto i napisz jakie sa Twoje spostrzezenia

byc moze problem powoduje zle wyregulowana instalacja gazowa i stad problemy

aby ja wykluczyc musisz wykonac powyzszy test, jesli bedzie poprawa to masz odpowiedz

a jesli nie to w pierwszej kolejnosci stawiam na uszkodzony przeplywomierz

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Guest matek222

mialem podobnie w C20NE w VA ale przy jezdzie na benzynie, przyczyna były stare membrany w reduktorze... a na dodatek byl on jeszcze nie szczelny, i dzialo sie tak z reguły przy temperaturach około 0stopni, lub tez przy duzej wilgotnosci....

Link to comment
Share on other sites

OK, mysle ze zaczne od przeczyszczenia przepustnicy, niestety na razie nie mam czasu i musze to odłożyć... Ale jak sie cos urodzi to dam znać, co by dla potomnych bylo :)

Link to comment
Share on other sites

Podobny ,a może i ten sam problem http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=16618&hl=

Dodam ze pożniej wymienilem jeszce 2 czujniki temperatur plynu ,czujnik temp.zasysanego powietrza,zaślepienie EGRa,czyszcenie krokowca i przepustnicy,termostat -i dalej nic niepomoglo.Przyzwyczailem sie ze ma auto przed ruszeniem troche pochodzic .

Ale 2 dni temu pożyczylem sobie (na czs testów) czujnik MAP (map sensor) i problem znikł ,ale sporadycznie pojawia sie w okolicach 40-50 stpni mala utrata mocy .??? niewiem co jeszce go boli.Błędów brak.

Edited by Arkadiusz12
Link to comment
Share on other sites

A ja bym sprawdził ciśnienie pompy paliwa. Masz LPG i to sekwencje a jak wiadomo kopiuje ona sygnały z zasilania benzyną. Czyli skoro Na LPG jest dobrze to znaczy że sygnały czyt. czas otwarcia wtryskiwaczy jest prawidłowy. Natomiast wadliwie pracująca pompa paliwa być może nie wytwarza wystarczającego ciśnienia aby podać odpowiednią ilość paliwa. Hmmmm taka moja teoria :)

Link to comment
Share on other sites

No tak ale jesli zalozymy, ze walnieta jest pompa to powinien rowniez mulic na cieplym silniku- a tak nie jest (na banzynie przy cieplym motorze jest wszystko ok)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
No tak ale jesli zalozymy, ze walnieta jest pompa to powinien rowniez mulic na cieplym silniku- a tak nie jest (na banzynie przy cieplym motorze jest wszystko ok)

Witam!

Próbuje się uporać z identycznym problemem jak kolega Kapssel. Przeczyściłem przepustnice oraz krokowca i nic to nie dało. Znajomy doradził że to wtryski się zapychaja od gazu, więc dolałem płynu, który ma je przeczyścić. Jak na razie jeżdżę na samej benzynie i z dnia na dzień jest coraz lepiej, ale nie przełączałem jeszcze na gaz. Dystans jaki zrobiłem po dolaniu tego płynu to około 150km.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest brzoza1987

Witam

Mam identyczny problem jak kolega Kapssel. Rowiez jak jemu autko muli, dlawi sie i nie ma mocy do momentu rogrzania sie silnika i przelaczeniu na gaz (sekwencja). Po ponownym przelaczeniu na benzynke autko zachowuje sie normalnie. Prosze o jakies rady. Z gory dziekuje

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam identyczny problem jak kolega Kapssel. Rowiez jak jemu autko muli, dlawi sie i nie ma mocy do momentu rogrzania sie silnika i przelaczeniu na gaz (sekwencja). Po ponownym przelaczeniu na benzynke autko zachowuje sie normalnie. Prosze o jakies rady. Z gory dziekuje

Brzoza z problemem poradzilem sobie w sposob dosc banalny... Po pierwsze pojechalem do gazownika na spozniony przeglad, okazalo sie ze instalacja jest juz dosyc mocno zasyfiona. Gazownik wymienil filtry, tłoczki(wtryski)- zapomnialem jak sie to fachowo nazywa ;) Odbierajac samochod zalalem go 30 litrami dobrej benzyny (shell v-power) i wyjezdzilem bak tylko na benzynie, do dnia dzisiejszego jezdze normalnie na gazie i odpukac problem nie powraca:) Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam kolegów. Ja mam podobny problem z samochodem (silnik x18xe). Mam instalacje gazową drugiej generacji. Jak zapale zimny samochód i chce odrazu ruszyć to nie bardzo sie da bo silnik niema mocy, dławi sie itd.. i trzeba dobrze przycisnąć żeby ruszyć, i to dzieje się tak przez kilka minut jak samochód chodzi jeszcze na ssaniu, a jak ssanie się wyłączy to jest ok można już lajtowo jechać. I to wszystko dzieje się na benzynie no i jeszcze tak lekko drżą mu obroty (nieraz spadają do 500). A jak przełączy sie na gaz to jest wszystko ok. To jak kapssel piszesz tobie pomogło wyczyszczenie instalacji gazowej?? Czy jeszcze coś dłubałeś przy autku??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

odkopuje!!!
Mam podobny problem a raczej miałem identyczny a teraz jest gorszy ;/ bo było tak jak u kapsla ale nie przeszkadzało mi to za bardzo bo wystarczyło poczekać ok minuty i można było spokojnie jechać. Teraz zrobiło mi się tak że brakuje mu mocy także na LPG ;/ i to na dość długim dystansie! Gaz w podłodze a on ledwo się kula! Jak nagrzeje się do ok 90 stopni to pomału zaczyna go puszczać (to co go boli) i jak spokojnie dusze gaz to się rozpędza ale jak wcisnę w podłogę to szarpie i nie chce jechać! Jak się porządnie nagrzeje to jedzie normalnie. Choć i tak wydaję mi się że jest trochę mułowaty jak na 115 km ;/ i nie wiem czy to może mieć związek ale od jakiegoś czasu dziwnie śmierdzi z nawiewów.. poradzicie coś?!

Link to comment
Share on other sites

Świece ?? Błędy ?? sprawdzałeś ?? Co do kabli - wymieniałeś profilaktycznie czy coś się działo przed wymianą ??

Link to comment
Share on other sites

Świece jedna z lekkim nagarem, błędów brak. Wymieniałem profilaktycznie. Wczoraj zauważyłem że na jednym kablu skacze mi iskra przy cewce... wyciągam a tak DZIUUURA!! Co za porażka! A kable kupowałem 02.09 :/ firma Maxgear ponoć nie najgorsza.... orientuje się ktoś czy na kabelki jest jakaś gwarancja?

Link to comment
Share on other sites

A widzisz,,, skoro uszkodzenie jest mechaniczne to wątpie żeby gwarancję uznali ;/ ... ja części tej firmy omijam z daleka. Do swojej Viki kupiłem kable Sentecha 75PLN (wcześniej używałem tych kabli w dwóch BMW e30) :) i naprawdę nie to auto :) .

Link to comment
Share on other sites

Jak uszkodzenie mechanicznie? Przepalenie kabla to jest uszkodzenie mechaniczne..? to widocznie różnie się trafia z tą marka bo znajomy mechanik tego używa i ja osobiście nigdy wcześniej się nie zawiodłem.. kable oddałem na reklamacje, zobaczymy co odpowiedzą..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP