Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czujnik spalania stukowego.


Leon
 Share

Recommended Posts

Witam ,wyskoczył mi błąd 0325 -nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego i 0505 - usterka w   układzie regulacji  biegu jałowego. Koledzy co może być przyczyną tych błędów ,czy walnięty jest czujnik spalania stukowego jak on to w którym miejscu go szukać ,czy można go w jakiś sposób sprawdzić.Może jest jakaś inna pośrednia przyczyna wyskakiwania tych błędów, dodam że obecnie błąd 0325 wyskakuje po przejechaniu 500-1000 m na benzynie jak i na gazie i są problemy z jazdą do 1000 obrotów , szarpie i gaśnie :angry2: , potem jest wszystko w normie. Czy w tej sytuacji można tym samochodem jeżdzić. 

Pozdrawiam Leon.

Link to comment
Share on other sites

na początek proponuje posprawdzać świece zapłonowe ,czy nie są powypalane, a najlepiej wymienić na nowe ,to samo z przewodani wysokiego napięcia

Link to comment
Share on other sites

na początek proponuje posprawdzać świece zapłonowe ,czy nie są powypalane, a najlepiej wymienić na nowe ,to samo z przewodani wysokiego napięcia

Świece zapłonowe i kable wysokiego napięcia były sprawdzane i są dobre.

Link to comment
Share on other sites

      Byłem teraz u znajomego mechanika stwierdził że najprawdopodobnie to zawieszający się silnik krokowy, miał już parę takich przypadków .W piątek będę wiedział wszystko dokładnie a sam czujnik spalania stukowego jest prawie niezniszczalny .

Pozdrawiam Leon.

Link to comment
Share on other sites

Temat przerabiany przeze mnie prawie rok temu, notabene walczę z tym do teraz.

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...mp;#entry603651

Przy czym ostatni post i tak nie wyeliminował problemu.

Pozdrawiam!

U mnie jest już po problemie ,  zawieszony silnik krokowy [był na gwarancji] ,mechanik powiedział że lepsze można kupić na szrocie niż w sklepie.Posprawdzał podociskał jakieś wężyki z tyłu silnika mówiąc przy tym że może to być jakaś drobna pierdoła  a potem problem niesamowity , pokasował wszystkie błędy i vicia śmiga jak nowa. :D  tylko zobaczymy jak długo.

Pozdrawiam Leon.

Edited by Leon
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Co do tematu czujnika spalania stukowego: (X16XEL, gaz II gen, nowe świece, kable, nowy parownik, regulacja nie wyeliminowała problemu - problem w 90 % występuje na gazie)

Przy przekraczaniu 3 tys. obr. nadal wywala mi checka i błąd 0325 - nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego. (jedyny).

Zczytałem błędy i odłączyłem czujnik - komputer innego błędu informującego o tym fakcie nie pokazał, check też się nie zaświecił.

Ale co ciekawe, podczas jazdy próbnej z odłączonym czujnikiem po przekroczeniu 3 tys. obr. znów check i błąd 0325.

I ciekawostka, czujnik nie podłączony a pokazuje błąd (nie brak sygnału) tylko nieprawidłowy sygnał.

Czy możliwe jest, że komputer sam sobie generuje ten błąd, bo na to wychodzi jeżeli pokazuje się check bez czujnika?

Rocznik 1997 - czytałem, że wyszła partia autek X16XEL, gdzie ten problem bardzo często się pojawiał.

Link to comment
Share on other sites

Podłanczam się pod pytanie kolegi. Mam to samo . A być moze czujnik jest uszkodzony a działa on an tej zasadzie że jesli podaje jakąs informacje to komputer wie że jest wszsytko dobrze a jak nie ma sygnału z tego czujnika to że jest właśnie błąd. To by wyjaśniało dlaczego takrze się pokazje błąd przy odłączonym czujniku.

Link to comment
Share on other sites

Niekoniecznie, przy odłączonym czujniku powinien wykazać brak sygnału z czujnika (uszkodzony czujnik), a nie nieprawidłowy sygnał z niego bo to różnica. Na benzynie to w zasadzie nie występuje, tylko na gazie. Dlaczego? Sprawdzałem wszystko i pozostaje mi tylko pytanie czy winne może być wadliwe działanie ecu?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam ten sam problem Vectra B 2.0 16V + gaz drugiej generacji :-(

Kasowałem już 2 razy błędy czujnika spalania stukowego Wyjechałem od gościa i po 500 metrach zapalił sie check I tak sobie jeżdże z tym checkiem 2 litry pod maską a osiągi jak w maluchu tzn. 28 sekund do 80km/h Zaczyna mnie to drażnić Pomocy

Link to comment
Share on other sites

Co do tematu czujnika spalania stukowego: (X16XEL, gaz II gen, nowe świece, kable, nowy parownik, regulacja nie wyeliminowała problemu - problem w 90 % występuje na gazie)

Przy przekraczaniu 3 tys. obr. nadal wywala mi checka i błąd 0325 - nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego. (jedyny).

Zczytałem błędy i odłączyłem czujnik - komputer innego błędu informującego o tym fakcie nie pokazał, check też się nie zaświecił.

Ale co ciekawe, podczas jazdy próbnej z odłączonym czujnikiem po przekroczeniu 3 tys. obr. znów check i błąd 0325.

I ciekawostka, czujnik nie podłączony a pokazuje błąd (nie brak sygnału) tylko nieprawidłowy sygnał.

Czy możliwe jest, że komputer sam sobie generuje ten błąd, bo na to wychodzi jeżeli pokazuje się check bez czujnika?

Rocznik 1997 - czytałem, że wyszła partia autek X16XEL, gdzie ten problem bardzo często się pojawiał.

komputer tylko nakierowuje na uszkodzony element to mechnik musi sprawdzić co się dzieje brak sygnału i jego nieprawidłowy sygnał to dla komputera to samo (zwłaszcza w tak starych komputerach ) bardzo często wynikiem tego kodu usterki jest brak oleju w silniku a następnie niskiej jakości paliwo

Link to comment
Share on other sites

komputer tylko nakierowuje na uszkodzony element to mechnik musi sprawdzić co się dzieje brak sygnału i jego nieprawidłowy sygnał to dla komputera to samo (zwłaszcza w tak starych komputerach ) bardzo często wynikiem tego kodu usterki jest brak oleju w silniku a następnie niskiej jakości paliwo

Dzięki za podpowiedź - dziś sprawdzę stan oleju; a co do jakości paliwa - próby na kilku różnych stacjach już się odbyły i to nie wyeliminowało problemu.

...

Olej sprawdzony - stan taki jak powinien być.

Edited by inz_mamon
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam

Od niedawna jestem właścicielem vectry ( 1,6 16v +lpg sekwencja) i mam z nią kilka problemów ,

po odpalaniu silnika i przejechania kawałka drogi wyświetla mi się kontrolka silnika ;

zczytalem błędy

P0325 Nie znajduje "Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka

P1602 Nie znajduje "Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego"

chcialem sprawdzić stan tego czujnika lecz nie moge go znaleźć (szukałem na całym bloku z tyłu i przodu silnika) ale zastanawia mnie jedno poniewaz mam jedna wtyczke 2 pianową nigdzie nie podpiętą

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/acc7217123090ede.html

i z tyłu w bloku znalazłem takie miejsce:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f177ba43544f5d94.html

i mam do was pytanie czy w tym miejscu czasem nie powinien byc przykrecony owy czujnik,

lub gdzie dokładnie sie ten czujnik znajduje , z góry dzieki i pozdrawiam

To było włąsnie to miejsce , kupiłem czujnik i zamontowalem , check juz sie nie pojawia

auto odrazu jest żywsze

Edited by swietlik188
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam,

Sorki za odgrzewanie kotleta, ale opisany problem dotknął również moją Viki.

Mam VB 1.6 8v '96 75km benzyna + LPG (LPG od 12-2012) auto w rodzinie od 2000 roku. przebieg 240 tyś.

Od początku był problem z "checkiem" zapalanie się po wrzuceniu dwójki, lub przepiłowaniu na jedynce. Przed zapaleniem się check-a silnik "żywszy", po zapaleniu się przymulony trochę.

Zawsze ten sam komunikat o czujniku spalania stukowego (nie znam kodu błędu opieram się na info od magików-diagnostyków którzy diagnozowali). Co więcej ostatnimi czasy na wolnych obrotach zaczęły falować obroty - nie wiem do jakich wartości dokładnie (brak obrotomierza) ale był efekt rozhuśtania od min aż w końcu do maxa - wiszenie przez chwilę i od początku. Czasem potrafił zgasnąć.

Przejąłem auto w grudniu 2012 i wypowiedziałem wojnę "checkowi". z uwagi na ekonomię zaczynałem od najtańszych sposobów nie koniecznie w kolejności kosztów ;)

W grudniu od razu zamontowałem gaz i magik mi powiedział by kupić nowy czujnik spalania stukowego (kupione Delphi-opisane poniżej), tak się złożyło, że jakimś cudem kontrolka przestała się zapalać i jeździłem szczęśliwy aż do kwietnia 2013. kiedy zapaliła się ponownie i już nie gasła. To samo: odpalenie, kawałek przejechany zapalała się i przymulenie silnika :/ Problem występował i na benzynie i na gazie.

Więc, przewertowałem wszystkie fora związanych z tą usterką zrobiłem:

- paliwo czyli wycieczka po okolicznych mieszalniach paliwa z wodą; bez zmian

-kupno nowego czujnika spalania stukowego Delphi, bez zmian (opisane wyżej)

-krokowy - czyszczenie, ostatecznie kupienie nowego ("okazja od magika gazownika" - jakiś meksykański miał jeździć tydzień na podmiankę - śmiga już 11 miesięcy LOL i zawiesza się może 2 razy do roku:D) :woot:

-czyszczenie EGR bez efektu

-zaślepienie EGR poprawa mocy; problem "checka" bez zmian,

-retepa (inspekcja) wszystkich wężyków, czyszczenie niektórych; bez zmian

-świece wymiana, bez zmian,

-przewody zapłonowe wymiana; bez zmian,

-pomysł modułu zapłonowego odpadł na dzień dobry - wydanie ok 1000 PLN na nowy dobrej firmy dodatku BEZ GWARANCJI PRODUCENTA !!(skandal) jest ostateczna ostateczność a o używce wówczas nie myślałem.

-wyczytałem o luzie na kole zębatym (z czymś w rodzaju ząbków - przepraszam za "fachowe" słownictwo) z którego czujnik położenia wału szczytuje potencjalnie nieprawidłowo pozycje i podaje do kompa - luz był minimalny (na granicy wykrycia dla niewprawnego oka) wykasowałem amatorskim sposobem (ale skutecznym;)), jednak jak się okazało to nie było to ; czyli nadal bez zmian.

Listopad 2013 ostateczne jedwabne zdenerwowanie i bezsilność pchnęły mnie do wojny poprzez lokalne zakłady magików elektryków. Dostałem z polecenia kontakt go gościa z którym dość ciężko się gada, ale nie bez pardonu mówią, że od niego wszystkie auta wyjeżdżają na własnych kołach i o własnym prądzie. (okolice Węgrowa, na prv mogę z chęcią podesłać namiary - zdecydowanie polecam).

Diagnoza: sterownik silnika - krótka piłka wizyta na szrocie to bardziej gra na loterii jeśli chodzi o tak skomplikowaną elektronikę - zaryzykowałem - bo jak mówią nie grasz.... Wystarczy że 8 największych cyfr z obudowy się zgadza i producent jeśli tak to powinien pasować. Kupiony zamocowany i problem zniknął - jak ręką odjął!!!!!!! auto ma moc (jak na 75 km to naprawdę jedzie - czuć że ciągną wszystkie konie żaden nie odpoczywa !!!!! :joopi::D:ok: Brak już falowania opisanego na początku!!:D Opłacało się zaryzykować - problem rozwiązany!!!!

Posumowanie kosztu działań skutecznych:

-diagnoza ok 80 PLN

-sterownik 150 PLN

-montaż 100 PLN (bez kodu kluczyka 120 by kosztowało - chodzi o adaptację "immobilajzera" - bez przekodowania auto nie odpala).

PS w/w magik miał do testów oba czujniki spalania stukowego (oryginalny też był Delphi i nowy) i potwierdził że obydwa są sprawne i nie jest w stanie wyjaśnić dlaczego przez 4 miesiące się nie zapalał "check" - być może sterownik lepiej radził sobie z gazem przy zimnym powietrzu atmosferycznym (na benzynie tyle co odpalenie auta więc jakby nawet to nie zdążył by się zapalić), ale kogo to teraz obchodzi!! :yahoo::joopi::luz:

Mam nadzieje że komuś pomogłem. W razie dodatkowych pytań zapraszam.

:yahoo:

Edited by j.zyczliwy
Link to comment
Share on other sites

miałęm to samo

w silniku X18XE1 lub Z18XE1

byłem w oplu diagnoza 60zł

koszt sterownika 600zł !! :((

nie dało sie naprawic

bład p0505 - Usterka w układzie biegu jałowego

jak to macie to na 100% sterownik !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam !



MOje autko Vb 2.0 16v + KOLTEC pokazywało błąd czujnika spalania stukowego -nieprawidłowy sygnał, jednak po wymianie dalej pokazuje ten sam błąd auto pracuje tak samo bez względu na to czy czujnik jest w ogóle podpięty czy nie o co może chodzić ? Proszę o poradę :)


Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Dnia 10.01.2014 o 21:22, Spider11511 napisał:

miałęm to samo

w silniku X18XE1 lub Z18XE1

byłem w oplu diagnoza 60zł

koszt sterownika 600zł !! :((

nie dało sie naprawic

bład p0505 - Usterka w układzie biegu jałowego

jak to macie to na 100% sterownik !!!

zmień elektryka kolego bo Cie oszukuje :P

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Matko z córką i teściową. Bujak sie z tym problemem od ponad roku. Ba  nawet się pokusilam o wymianę czujnika stuku .  Problem się przyczepil jak rzep do psiego ogona. 

Z tą różnicą że u mnie nie ma braku spadku mocy . No może lekko ledwo odczuwalny. Zmiana paliwa nic nie dała. Resety komputera też. Najczęściej check  się zapala gdy jade jadę pod górkę. Co ciekawe gdy wyruszam z zimnym silnikiem to mogę objechać cały glob i nic się nie zapali. Nie daj boze zgasze i taki ciepły silnik zapale ponownie to check gwarantowany po ujechaniu 100 metrów nawet na drodze bez wzniesień. 

Niech mnie ktoś utwierdzi  w przekonaniu  że to ten sterownik broi .....

 

Przy okazji czy ktoś zna cud magika  mechanika w okolicy Grudziądza ktory podejdzie do tego problemu z sensem a nie na zasadzie "babo czego chcesz"?

 

 

Edit: samochód był wielokrotnie podpinany pod komputer. Pojawiał się tylko błąd czujnika stuku i żadnych innych dodatkowych.

Edited by hekate
Link to comment
Share on other sites

Hej ja 2 lata temu to przerabiałem .Silnik Z18xe , i okazał się niestety sterownik .

Po naprawie sterownika problem automatycznie znikł .

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze może taka z pozoru błaha rzecz. Jak przykręcacie ten czujnik to z odpowiednim momentem czy na wyczucie. Czujnik spalania stukowego działa na zasadzie czujnika piezoelektrycznego czyli drganie przekształca w sygnał elektryczny(tak po krótce). Za mocno lub za słabo przykręcony nie będzie dzialał prawidłowo, Taie info znalezione w sieci:

 

Dokręcić czujnik 20Nm /po ewentualnym odkręceniu/

Zachować właściwy moment dokręcania gdyż jest to ważne dla właściwego działania czujnika.Zapewnić wzorową czystość podczas wkręcania.Nie stosować podkładek.

Link to comment
Share on other sites

Rybkins o to już bym musiała pytać mechanika.... wątpię by pamiętał robotę sprzed pół roku :)

W poniedziałek jadę na diagnozę. Koszt 30 zl u  mnie.  Myślę ze grosze w porównaniu z tym co inni naprawiali

Edited by hekate
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP