Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana hamulców


flybird
 Share

Recommended Posts

cześć !

od jakiegoś czasu moje hamulce w viki a są po prostu mało użyteczne. Słabo hamują. Nagrzewają się tarcze z przodu no i już są za cienkie.

Mam problem bo chcem za razem zakupić pełne hamulce przód + tyl. A dokładniej :

Tarcze hamulcowe na przód , tłoczki , okładziny i chyba szczeki + klocki

oraz bebny,okładziny i co jeszcze potrzebne na tył.

Interesowal by mnie przybliżony koszt zakupu takiego kompletu. Żebym wiedział ile z wypłaty odłożyć aby starczyło. A do tego chciałbym Was prosić o określenie skali trudnosci wymiany takich hamulców sposobem domowym ( czyt. pod domem ). W kliku tematach wyczytalem, że to nie trudne ... ale na pewno trzeba wymienić płyn hamulcowy... bo stary może już nie spełniać swoich zadań. Proszę Was o pomoc bo wiadomo co oznacza oddać samochód na warsztat. Wymienia ale zawsze cos popsują . Pozdrawiam i czekam na Wasze reakcję . Oczywiście za okazałą pomoc i posty wnoszące coś w temat nagrodzę pomocnikami. Dziekuję .

btw: od razu dodam , iż samochód stoi gdyż nie pewne hamulce stwarzają ogromne niebezpieczeństwo , a kierowca musi przewidywać niedogodności na drodze , więc samochodem póki nie wymienię hamulców nie śmigam. I nie stwarzam niebezpieczeństwa.

PS 2 : Pełna specyfikacja mojego autka :

Vectra A rok; 91'

Silnik : c 18 NZ ( Benzyna )

Bez ABS i Bez Wspomagania układu kierowniczego

Hamulce przód : tarczowe - pełne

Hamulce tyl: bebnowe

Jak potrzeba by było więcej informacji proszę pisać a w miarę możliwości podam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mnie taki remont kosztował niecałe 700 zł...

Przód ATE Pwer Disc (tarcze) + klocki ATE - 405 zl

Tył bebny Febi+szczęki TRW+jeden cylinderek+wszystkie sprężynki TRW=niecałe 300 zł

Cylinderków/tłoczkow jezeli nie ciekną, lub niemają spekanych gumek nie musisz ruszać ;)

No i jezeli nie robisz tego samemu dolicz mechanika jakies 200 zl ;)

EDIT.

Wlasnie doczytalem ze masz pelne tarcze przód-jestes pewien ze nie wentylowane ???

Jezeli zwykle to wydarz pare grosze ale radzilbym kupic inne zaciski (koszt ok 50 zl) i zalozyc wntylowane tarcze ;)

Edited by mikruss
Link to comment
Share on other sites

Tak tak wszystko oki , ale czy z wentylowanymi nei bedzie problemu ? Ja laik jestem, wiem, że mam pełne ... słyszałem, żeby kupić wentylowane.

Ale ja chcem wymienić wszystko , bo póki co to spraceuje do pracy :-) Do Viki a bez abs i innych pierdułek jakei tarcze musiał bym kupić i jakie zaciski ? bo to trzeba w całosci wymienic ;-) Daj znac wiecej :-) Bo ja kupuje w Inter-partsie z 45% znizka ... tak ze cena na pewno zejdzie ;-) A jak wymienaic to wymieniac wszystko :-)

Link to comment
Share on other sites

sorry ale za 100 to mozesz co najwyzej dobre klocki kupic a nie tarcze + klocki.....

Albo zakladaj tak jak miales 236 mm albo kup od kogos zacisnki do klockow na 256 mm i pod to tylko tarcze i klocki i w tedy masz wentylowane ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja ostatnio zakupiłem:

-klocki Hart 45zł komplet

-tarcze SBS (wentylowane) 140zł

Z wysyłką wyszło mi 202zł

5f5de8824d9d97c0m.jpg2736d78f33c17654m.jpg

Edited by lejo
Link to comment
Share on other sites

sorry ale za 100 to mozesz co najwyzej dobre klocki kupic a nie tarcze + klocki.....
Wydawać na zestaw hamulcowy tyle kasy ile kosztuje połowa samochodu przy aucie 18-letnim.... nie ma dla mnie najmniejszego sensu. Takie jest moje zdanie. Tak montowała fabryka i tarcze 236mm nie wentylowane zdecydowanie wystarczają przy tym aucie z tym silnikiem. Miałem taki zestaw u siebie. Edited by Stettin
Link to comment
Share on other sites

DLa Ciebie wystarczało, dla kolegi może nie wystarczać ! Wiek auta tutaj nie ma znaczenia, bo 18 letnie może być w lepszym stanie niż twoje 10 letnie więc kolego po prostu nie oceniaj. Co do tarcz za 100 zł nie polecam. U mnie po sezonie sie zwichrowały, kupiłem Jurida- niby niemieckie, chyba za 300 zł i też się zwichrowały po 2 lub 3 sezonach. Są grube a do kitu. Polecam coś z wyższej półki. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

więc kolego po prostu nie oceniaj.
Niczego nie oceniam wyraziłem swoje prywatne zdanie i tyle, a do tego akurat mam prawo.
18 letnie może być w lepszym stanie niż twoje 10 letnie
Co do tego kłóciłbym się szczególnie jeśli chodzi o VA...
Link to comment
Share on other sites

Dla silnika c18nz powinny być większe tarcze niż 236 mm. Zresztą na aukcji, która tu była przytaczana jest napisane jak wół, że to do c14 i c16 pasuje (nie wymieniono 1,8).
Wytęż wzrok jak wół pisze, że i również 1.8
Silniki od 1,8 w górę to już tzw. duży blok i hamulce powinny być większe. Mogą być pełne, ale na pewno większe tarcze.
Do 1,8 Opel przewidział tarcze 236mm i takie też montował.
Link to comment
Share on other sites

Co do tego kłóciłbym się szczególnie jeśli chodzi o VA...

naprawde bys sie zdziwil.....

zreszta moge ci pokazac 18 letnie auto z przebiegiem ponad 300 tys km i jest w takim stanie ze 10 letnie przy nich to trupy (stoi u mnie w domu)

moja vectra tez jeszcze nie jest w super stanie (ale juz niedlugo) i zaloze sie ze niejedna vectra b o kilka lat mlodsza by nie mogla kolo niej stanąc w chwili obecnej....

Link to comment
Share on other sites

naprawde bys sie zdziwil.....

zreszta moge ci pokazac 18 letnie auto z przebiegiem ponad 300 tys km i jest w takim stanie ze 10 letnie przy nich to trupy (stoi u mnie w domu)

moja vectra tez jeszcze nie jest w super stanie (ale juz niedlugo) i zaloze sie ze niejedna vectra b o kilka lat mlodsza by nie mogla kolo niej stanąc w chwili obecnej....

Ok, ale to nie czas i miejsce i nie ten temat.
Link to comment
Share on other sites

Witam,

panowie spokojnie, ja wymieniam hamulce aby b yło bezpiecznie. Chcę zainwestować w coś co da mi pewność prowadzenia. Nie ważne ile moje autko ma lat. ALe jest moje i chcem o nie dbać.

A więc zdecydowałem się , że tarcze pełne. 236. ( Ponoc fabryki sie nie poprawia ) . tylko teraz prośba do osób, które mają jakieś pojecię na ten temat.

Jakie tarcze polecacie i jakie klocki ( w miare w cenie ) ale oczywiscie nie jakis tani syf coś porządnego. Chodzi mi jakie tarcze zakupić i jakie kolcki.

A w wolnej chwili troszke o bębnach pogadamy :-) Jak wymieniac to na cos porzadnego , aby wytrzymalo trochę ;-)

Co polecacie pisze i dyskutujmy, na pewno przyda się też innym miłośnikom Viki A :-)

achhh i bym byl zapomniał. Jeżeli macie możliwość podania linków ( albo nr katalogowych owych czesci z Inter -Partsu ) bym byl bardzo wdzieczny , abym mogl zrobic sobie lekki kosztorys :-) A dalczego Inter-Parts ? gdyz duze znizki posiadam :-) Pozdrawiam.

Edited by flybird
Link to comment
Share on other sites

Co do tarcz za 100 zł nie polecam. U mnie po sezonie sie zwichrowały, kupiłem Jurida- niby niemieckie, chyba za 300 zł i też się zwichrowały po 2 lub 3 sezonach. Są grube a do kitu. Polecam coś z wyższej półki. Pozdrawiam.
sorry ale za 100 to mozesz co najwyzej dobre klocki kupic a nie tarcze + klocki.....

Cena za tarcze nie ma znaczenia gdy masz krzywe piasty.

Potwierdza to kolejna para zwichrowanych tarcz, wyjatkiem moze byc tylko wjechanie na goracych hamulcach w gleboka wode.

el_ryba sprawdz bicie piast a przyznasz mi racje ze ktoras jest krzywa i nadaje sie do wymiany

Proponowany wczesniej zestaw Brembo + Ferodo jest jak najbardziej ok

sprawdzony i bardzo dobrze spisuje sie w wielu autach, jedynie klocki Ferodo potrafia czasem popiskiwac

a cena ? jest super hurtowa - polecam

Powyzsze opinie opieram na własnym doswiadczeniu wyniesionym z pracy - w warsztacie samochodowym oraz ze szkoleń technicznych.

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Dla silnika c18nz powinny być większe tarcze niż 236 mm. Zresztą na aukcji, która tu była przytaczana jest napisane jak wół, że to do c14 i c16 pasuje (nie wymieniono 1,8).

Silniki od 1,8 w górę to już tzw. duży blok i hamulce powinny być większe. Mogą być pełne, ale na pewno większe tarcze. Po lifcie w astrach od 94 roku montowano już tylko wentylowane. Vectra a nie doczekała się liftu tylko modelu b, ale i tak chyba od 94 roku montowano wentylowane.

Witam !

jestem w posiadaniu viki przejściówki 94 r 2.0L i mam z przodu tarcze wentylowane a z tyłu tarczo-bębny,jest u mnie także nowsza deska rozdzielcza niż w starszych modelach i kierownica.do tego 2Xair bag,wyświetlacz spalania,stoper,rezerwa,termometr.

przy okazji szyber na kolbe i pytanko :jakbym chciał elektryczny czy pasuje jakbym kupił sam silniczek z włącznikami i ile kosztuje używany!!!???

POZDRO <_<

Link to comment
Share on other sites

Witam !

jestem w posiadaniu viki przejściówki 94 r 2.0L i mam z przodu tarcze wentylowane a z tyłu tarczo-bębny,jest u mnie także nowsza deska rozdzielcza niż w starszych modelach i kierownica.do tego 2Xair bag,wyświetlacz spalania,stoper,rezerwa,termometr.

przy okazji szyber na kolbe i pytanko :jakbym chciał elektryczny czy pasuje jakbym kupił sam silniczek z włącznikami i ile kosztuje używany!!!???

POZDRO <_<

Kolego pytanie dotyczące szyberdachu to nie ten temat.
Link to comment
Share on other sites

Dobra panowie wyrzucic ten off top. Interesuja mnie zestawy Klocki + tarcze ( pełne _ 236 mm do VA 91' i przyblizony koszt , no i co polecacie na tył ? Jakie bebny itp ?

A za off topic moideratorow prosil bym o usuwanie....

Link to comment
Share on other sites

Guest sidien
Proponowany wczesniej zestaw Brembo + Ferodo jest jak najbardziej ok

sprawdzony i bardzo dobrze spisuje sie w wielu autach, jedynie klocki Ferodo potrafia czasem popiskiwac

a cena ? jest super hurtowa - polecam

Juz masz sensowna odpowiedz. Co do cen to popatrz na allegro. Jesli uwarzasz ze nie nalezy poprawiac fabryki to nawet nie szukaj jakiegos lepszego zestawu bo to sie mija z celem.

Link to comment
Share on other sites

Czyli zakpić zestaw bermbo+ferodo na przód a co do tyły to orienrujecie się ile by kosztowała wymiana bębnów i jakei ona ma wymiary, zeby nie kupić popeliny. Oczywiście na koniec zapodam pomocniki ;-)

Link to comment
Share on other sites

Czyli zakpić zestaw bermbo+ferodo na przód a co do tyły to orienrujecie się ile by kosztowała wymiana bębnów i jakei ona ma wymiary, zeby nie kupić popeliny. Oczywiście na koniec zapodam pomocniki ;-)

Brembo+Ferodo to napraede dobry zestawik. A co do tylu to wydaje mi sie ze nie trzeba zadnego drogiego zestawu bo sile hamowania i tak pochlania przod. Tyl jest w sumie tylko potrzebny do hamulca recznego. Moim zdaniem seryjny hamulec jest wystarczajacy,czyli moze byc zwykly zamiennik.

Link to comment
Share on other sites

Guest sidien

Co do bebnow to Ci nie pomoge. Sam mam C18NZ tyle ze polift z wentylowanymi tarczami i stwierdzilem ze lepiej zmienic hamulce na 256mm z C20Ne niz remontowac to co jest seryjnie.

W stopce masz ze VA to twoje pierwsze auto. Jezdziles moze innymi samochodami? Mi na poczatku tez sie wydawalo ze mam dobre hamulce ale przejechalem sie brata Calibra (C20NE) i stwierdzilem ze moje sa "kiepskie".

Link to comment
Share on other sites

Bywały czasy , że się innym śmigało ale nie swoim i tak dla przykladu podam forda focusa ... no hamulce to niebo a ziemie , przede wszystkim bardziej czule no i samo hamowanie odbywa się w ludzki sposób. Natomiast moje autko ma swoje lata... i wolał bym wymienić na to co było.

Może jak najdejdą czasy lepszych wyplat kupię coś nowego a póki co nauka jazdy i jeszcze raz nauka jazdy , a co za tym idzie BEZPIECZEŃSTWO :-) Przy moich predkosciach myslę , że nie musze wymieniac na większe ;_)

A Co do tyłu , jak wymieniam to i wymienie te z tyłu bo piękna rdza mi tam osiadła ;-) Dodatkowo wymiana płynu hamulcowego i myślę , ze wystarczy!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP