Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Najczęstsze Wady, Największe Zalety Vectry C


Rafal Joker
 Share

Recommended Posts

Witam ponownie przed zakupem Vectry C chcialbym cos wiedziec wiecej na jej temat szukajac na Forum nie znalazlem takiego tematu jak Najwieszke (najczestrze) Wady i Najwieszke zalety Vectry typu C, chcialbym by kazdy napisal co mysli o tym modelu Opla. pozdrawiam

Zalety: ----> Wedlug mojej opini

1. Piekne autko

2. Bardzo komfortowe

3. Dobre wyposazenie

Wady: ---> Niestety niemam informacji na temat Wad tego typu autka

Pozdrawiam Fan Vectry C

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wada to pojęcie względne,dla jednego wadą będzie zbyt twarde zawieszenie a dla drugiego zaletą,myśle że chciałbyś raczej zapytać co najczęściej się psuje,czyż nie? ;)

Link to comment
Share on other sites

typowe usterki ktore dopadaja: CIM,Automat,ogolnie elektryka,nagminne usterki EGR w 2,2 dti -poprawi ktos jak sie myle?

Edited by Irmi
Link to comment
Share on other sites

no tak ta kwestia tez by mnie interesowala

EGR ---> to jest cos zwiazane ze spalinami tylko niewiem co to jest i czy to jest jakas wieksza wada

CIM---> to jest komputer

Jesli nie to prosze o wyjasnienie nieznam sie zabardzo na tych skrutach :)

Edited by Rafal Joker
Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

kupując VC musisz się liczyć z kilkoma wpadkami GM inaczej będziesz psioczył na VC jak nie dawno jeden z użytkowników wyzywając auto od g.... itp

1.Każda VC ma lub będzie mieć problem z maglownicą-felerna listwa w maglu koroduje,osłony magla są kiepskie,trzeba o nie zadbać-ale za 400zł netto można zregenerować maglownice i problem się już nie powinien powtórzyć-warsztaty dają gwarancję od 12-24miesięcy

fabryczne maglownice wytrzymują 130-200kkm - moja się rozszczelniła przy 140kkm

2.Dużo VC ma problem z CIM (te przed liftem najbardziej)-ja bym CIM nazwał portem komunikacyjnym z pozostałymi komputerami,wszystko opiera się na szynie CAN-standard komunikacji jak w sieciach komputerowych,tasiemkami przekazują dane z prędkościami do 500kb/s między modułami(komputerami)

co do kosztów-używanie moduły CIM od 200-400zł +programowanie w ASO ok 150zł.Natomiast za CIM w ASO krzyczą ok 1800-2000zł

3.VC ma z przodu dobre wahacze aluminiowe-dlaczego nie b.dobre?bo tylko jeden sworzeń jest wymienialny,jak wybiją się inne to wahacz do wymiany

koszty od 220zł zamienniki,.. za markowe płacisz 360-600zł -trwałość wahaczy różna (130kkm-180kkm) zależy po czym auto jeździ

4.Z tyłu lubią wybić się wahacze górne tzw banany-markowy kosztuje od 140zł ale lepiej dopłacić za ten poliftowy który jest mocniejszy-o ile się nie mylę 180zł

często się nie psują,ale to wszystko zależy po jakich drogach auto jeździło.

5.Typową przypadłością są chroboczące łożyska kolumny mac'persona...łożysko GM 59zł i na 2lata spokój,warto kupić do tego osłonę specjalną którą zakładał później GM-problem z korodowaniem łożysk powinien się nie powtarzać

6.Jak będziesz kupował diesla to lepiej niech sprawdzi to prawdziwy fachowiec w serwisie- w 2,0 i 2,2 padają pompy -koszt jest spory-jak kupisz sprawdzone auto i będziesz lał b.dobre paliwo powinno być OK.mniej poważnych usterek mają 1,9CDTI,czasem przepływomierz padnie,zawór EGR,zawsze sprawdzić trzeba stan turbiny,dwumas się kończy jak w każdym nowoczesnym dieslu......benzynowe są jak to w oplu,lubią oleju łyknąć,łatwo zagazować ogólnie nie drogie w eksploatacji,mają mniej poważnych i drogich usterek ale czasami potrafią zawieść właściciela,zaświeci się check engine i musisz jechać na serwis.

7.JEŚLI CHODZI O PLUSY TO JEST ICH KILKADZIESIĄT RAZY WIĘCEJ NIŻ MINUSÓW DLATEGO JEŻDŻĘ VECTRĄ C :)

-świetne prowadzenie

-komfort i bezpieczeństwo

-nie czujesz długich tras

-jak masz optymalny silniczek to radości co nie miara

-nowoczesna technologia produkcji

-dobra trwałość i ZERO rdzy

-stylistyka inna niż popularna w segmencie D

-można by tak wymieniać i wymieniać

zobacz na artykuł Auto ŚwiatVectra C

oraz VC 2,2 DTI

Edited by GT-3000
Link to comment
Share on other sites

Dzieki GT-3000 wielkie za tak szczegulowa odpowiedz jestem bardzo wdzieczny.

Caly czas czytam na temat Vectry C i chyba niejest to takie zle autko, lecz zastanawiam sie czy ten Opel Vectra C z GM ma w sobie ta Niemiecka technologie czy tak jak sie mowie ze Niemieckie autko cie nie zawiedzie czy cos w tym jest prawdy jak chodzi o tego typu Opla??

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

VC jest jednym z bardziej dopracowanych modelów Opla,mniej awaryjna jest Astra II ale ze względu na prostotę konstrukcji.

jeśli masz kasę to kup sobie poliftową bo wiele bolączek młodego wieku została usunięta -szukaj auta serwisowanego z potwierdzonym przebiegiem i historią-ale najlepiej sprawdzić przebieg w ASO

z diesla bierz 2,2 lub 1.9 ja osobiście polecił bym 1.9 120km-jest nie wysilony i sprawdzony-nie słyszałem by tam pompa padła a wtryski są trwałe

z benzyniaków 1,8 2,2 2,0Turbo lub 3,2V6 polecam 2.0T b.dobre osiągi przy umiarkowanym spalaniu

dużym plusem jest to że jest dużo tanich części z anglików-jak w mojej padła skrzynia to kupiłem za 900zł prawie nową z anglika 05r.

a i pamiętaj że do Dieslów droższe jest sprzęgło i drogi jest dwumas

Edited by GT-3000
Link to comment
Share on other sites

Bede szukal takiej polifcie tylko w jakich latach ona wychodzila?

Aha no i niemam mozliwosci sprawdzenia go w ASO poniewaz nie mieszkam w PL bede musial jesli juz jechac do jakiegos servisu Opla.

Link to comment
Share on other sites

z diesla bierz 2,2 lub 1.9 ja osobiście polecił bym 1.9 120km-jest nie wysilony i sprawdzony-nie słyszałem by tam pompa padła a wtryski są trwałe

wszystko prawda

z tym że 1,9 to Common Rail nie ma pompy wtryskowej wiec nie padnie a jedynie pompa wysokiego ciśnienia

nie znam przypadku aby w tym Fiatowskim silniku padły wtryski lub pompka

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

za mały silnik, takie moje zdanie, absolutne minimum na te auto to 150km, jeżeli ma cieszyć jazda, chyba że jesteś z tych "spokojniejszych"

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

Z18XE takim jeżdżę....kompromis osiągów do zużycia paliwa 122KM 167Nm przy 3600obr/min 0-100km/h 11,2s ... w GTS 10,6s Vmax 205km/h (buja się 215km/h)

ja mam na sekwencji BRC i jestem zadowolony:

-trasa 8-8,5 LPG

-miasto 10-11 LPG

-średnio 9-10 LPG

rozrząd na pasku i rolce z napinaczem +pompa wymiana co 90kkm

filtr oleju 8zł

filtr powietrza 28zł

pasek wielorowkowy 70zł

napinacz 130zł

kompletny rozrząd z pompą markowe podzespoły od 400zł

klocki TRW przód 135zł

klocki TRW tył 100zł

łącznik stabilizatora przód 50-70zł delphi-lemford

łącznik stabilizatora tył lemforda 70zł

a pamiętaj że benzyniaki są najlżejsze- VC z 1,8 klima,elektryka- waży 1330kg +60kg zbiornik paliwa=1380kg gotowy do drogi !

Z18XE jaki Z22SE to sprawdzone i pewne konstrukcje z VB-poważne problemy nie występują,chociaż jedno mnie w nich denerwuje,lubią uszczelniacze zaworowe się wyrobić i dlatego silnik zużywa 1-1,5L oleju na ok 15kkm-jest to do przeżycia bo diesle też lubią łykać olej

Edited by GT-3000
Link to comment
Share on other sites

Hmm bardzo interesujace jak chodzi o osiagi to mi wystarczy ostatnie auto mialem z silnikiem 180km lecz teraz juz niepotrzebuje takiego olbrzyma a powiedz mi jak chodzi o sprawy techniczne, mechaniczne miales jakies z nim problemy jakies awarie, przegrzewanie sie silnika itp??

Aha co oznacza 1.8 Active Special EDS

Edited by Rafal Joker
Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

padła mi skrzynia F17......wada fabryczna łożyska....przytkał mi się katalizator na LPG więc go wywaliłem żadnych check engine i żadnych usterek-cicho pracuje.....

wymieniałem termostat........36zł +15min roboty :)

wymieniałem sprzęgło bo było zużyte 370zł Valeo

jeżeli byś jeździł na benzynie to pewnie nie miał byś problemu z katalizatorem nigdy.....a wtedy to polecam 2.0T miałem takiego kupić -ale chciałem gaz założyć (bo jeżdżę 30kkm rocznie) a ciężko mieć pewność że 2.0T będzie wtedy bezusterkowy,nikt z forumowiczów nie ma gazu w tym silniku a i mało jest tych aut.

hapko ma taką fajną brykę 2,0T z chipem........wymiata że hej :)

Edited by GT-3000
Link to comment
Share on other sites

mnie tez by interesowal 2.0 w benzynce lecz czy takiego znajde w dobrym stanie to tez pozostaje poz znakiem zapytania

a jak sie sprawa ma w silniku 2.2 benzyna?

Edited by Rafal Joker
Link to comment
Share on other sites

Guest tomekpn

No i trzeba pamiętać , że w niektórych Dieslach jest filtr DPF, który nie jednemu z nas już przysporzył kłopotów.

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000
mnie tez by interesowal 2.0 w benzynce lecz czy takiego znajde w dobrym stanie to tez pozostaje poz znakiem zapytania

a jak sie sprawa ma w silniku 2.2 benzyna?

to zależy ile masz kasy .....

radził bym ci poszukać krajowego z salonu serwisowanego w ASO,w Polsce jest ich kilka sztuk 2.0T ...a niektóre z niedużym przebiegiem :)

2,2 ma łańcuch rozrządu i w mieście spala 1L więcej,ale pamiętaj że były dwie wersje 2,2 147KM i 2,2 direct 155KM-ten jest z bezpośrednim wtryskiem więc LPG nie założysz,a o ile pamiętam to te poliftowe były przeważnie direct.(zaletą directa jest niskie spalanie w mieście na poziomie 1,8) ale jednemu użytkownikowi padła listwa wtryskowa za grube tysiące więc tanie utrzymanie to pojęcie względne.......1,8 i 2,2 większych usterek nie mają a silnik z anglika kupisz za 1800-2000zł gdybyś miał taką potrzebę.

Link to comment
Share on other sites

Guest tomekpn

To jest filtr cząstek stałych.

Jego rola to ograniczanie "dymienia" - przechwytuje cząsteczki sadzy (misja - spełnianie normy EURO4). Program komputera wyposażony jest w funkcję jego wypalania, kiedy się przypcha. Ale w ekstremalnych warunkach (częsta jazda na bardzo krótkich odcinkach, niedopuszczenie do pełnego wypalenia filtra, itp.) może dojść do jego całkowitego zapchania. Koszt wymiany podobno mało przyjemny...

Edited by tomekpn
Link to comment
Share on other sites

ten 2,2 direct to w benzynie ?? a Vectry za nic na swiecie nie zagazuje nielubie aut na gaz wiec jak chodzi o silnik jest to praktycznie obojetne auta ktore mam do wyboru to silnik 1.8 manualny i 2,2 manualny i automat wszystko w benzynie lecz tez jest autko 2,2 w dieslu wiec niewiem, ja chyba sie sklaniam na 1.8 bo chyba mniej awaryjny chodz nie powiem fajnie by bylo miec 2.2 lecz czy sie to oplaca z powodow awaryjnosci

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

2,2 direct to benzyniak ma 155KM

2,2 benzyniak w modelach przedliftowych był o symbolu Z22SE ma 147KM i tradycyjny wielopunktowy wtrysk

w modelach poliwtowych Z18XE 122KM zastąpiono Z18XER o mocy 140KM-ale nie wiem czy czasem nie ma bezpośredniego wtrysku-koledzy będą wiedzieć

jedynie 2.0T we wszystkich VC był ten sam czyli wielopunktowy wtrysk i turbo z intercoolerem

w linkach które ci podałem były informacje o silnikach które były wprowadzane w trakcie produkcji VC

luknij na 2.0T175KM

też fajna GTS2.0T

Edited by GT-3000
Link to comment
Share on other sites

OK czyli silniki benzynowe sa bardziej trwale od diesla?? jesli nie to prosze o poprawienie

a co do 1.8 to widze ze calkiem calkiem niezle w sprawie mocy

Edited by Rafal Joker
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP