Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ruti

Filtr stożkowy a instalacja LPG

49 posts in this topic

witam. wypralem wczoraj filtr stozkowy. byl bardzo ale to bardzo brudny. po zalozeniu na benzynie chodzi duzo lepiej natpmiast na gazie przestal chodzic. tzn. jest slaby, przy ruszaniu gasnie i nie chce a wolne obroty praktycznie zniknely. czy jest mozliwe ze teraz ma za duzo powietrza przez to ze filtr zostal oczyszczony a za uboga mieszanke LPG i dlatego tak sie zachowuje???????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możliwe. Generalnie stosowanie filtra stożkowego przy instalkach I i II generacji jest raczej bez sensu - trudno ustawić prawidłowo dolot powietrza a efekt nawet po prawidłowym ustawieniu i tak jest mizerny - no może troszkę więcej mocy na najwyższych obrotach (sam nie próbowałem ale takie są opinie użytkowników i gazowników).

Temat był już przerabiany na forum:

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawdza, sam dziwiem sie dlaczego jak mnie montowali gaz w poprzednim aucie to odwrócili dolot powietrza tak |eby przypadkiem ped zimnego powietrza podczas jazdy nie wpadal wprost do rury dolotowej.

Teraz wiem, stozek plus gaz zdecydowanie odradzaja gazownicy

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko ze u mnie to jest wogole dziwna sprawa. mam instaleke landi ta co regoluje silniczkiem krokowym sklad mieszanki z sondy lambda. i teraz tak. pojechalem ostatnio do nich bo zalozylem zwykly filtr powietrza i bylo wlasnie podobnie jak teraz tzn slaby itd. podlaczyli komputer i skald mieszanki byl ustawiony na 73 na tych wskaznikach . zeby chodzil prawidlowo to musieli podkrecic az na 163. powiedzial mi ten gaziaz ze nie bardzo podoba mu sie ten filtr. zalozylem wiec storzek spowrotem i skrecil go na 73 i chodzil. no i wczoraj wypralem ten filtr i porobilo sie znowu. i teraz tak. albo stozek byl juz tak zapchany ze podawal znikome ilosci powietrza albo cos z tym gazem nie tak. mam zalozony mikser taki jak przychodzi do tego typu silnika bo cos tez mi nabakiwali ze moze przez mikser tak sie dzieje ze ma za male zwezki. ale skoro jest to mikser ktory zakladaja do kazdej calibry, kadetta i vectry z silnikiem C20XE to nie moze byc nic innego.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulację gazownika powinieneś wykonać na czystym filtrze i na nowych świecach - też mam stożek i to wsilniku 2,5 v6 mało tego gaz intalacja landi taka jak twoja i nie mam problemów na gazie chodzi beż zarzutów na benzynie jak oszalały ogier

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> rurę od powietrza gazownik odgina do środka auta bo przy sporych predkościach podmuchy powietrza niesłużą w jeżdzie na gazie. ale w tej instalacji można ustawic opóżnienie spadku obrotów na gazie oraz jego pracę przy dużych predkościach również. ja po pierwszej próbnej jeżdzie to zauważyłem i gazownik też jadąc ze m,ną dlatego ustawił mi raz a dobrze i jeżdże już rok super. pozdr. Hubik.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dzisiaj popatrzyc po sklepach moto za drążkiem reakcyjnym silnika, ale temat zszedl na tunning. Sprzedawca ku mojemu zdziwieniu powiedzial, ze coraz częściej lokalne firmy zakladające gaz, biorą filtr stożkowy, taki jak jest do sprzedania na forum

Please login or register to see this link.

Podobno o wiele lepiej auto sie zbiera. Nie zależnie od instalacji. Sam nie był pewien i dlatego porusze ten temat. Spotkaliście sie z takim czyms?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy II generacji przeszkadza, przy IV moze ale nie musi pomoc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja powiem tak, kumpel w Peugoet 306 miał zamontowaną instalację II generacji i stożkowy filtr powietrza, twierdził że przy takim filtrze nie ma szans na strzały gazu w dolocie... Bardzo poleca taki filtr do samochodów których właściciele lubią dynamiczną jazdę! Zresztą chłopak prowadzi warsztat samochodowy i idzie mu bardzo dobrze, więc myślę że wie co mówi!

Osobiście miałem założony filtr stożkowy K&N i mogę powiedzieć że dźwięk silnika w momencie przyśpieszania poprawił się, był bardzie basowy a i na obroty wkręcał się dużo lepiej, jedyny minus takiego filtra to dźwięk na wolnych obrotach a szczególnie gdzy silnik jest zimny, fura wtedy chodzi niczym traktor! Dlatego wróciłem do normalnej wkładki powietrza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepsza jest sportowa wkładka filtra powietrza K&N takie cos jak

Please login or register to see this link.

wkładasz i jedziesz, a nie jakieś śmieszne stożki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> , takie jest moje zdanie

zreszta to jużbyło kiedyś przerabiane na forum

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzieki.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam wręcz przeciwne doświadczenie...

nareszcie wywaliłem stożek i mam obudowę standard - wydaje mi się,że auto lepiej się zbiera - na stożku łapało ciepłe powietrze spod maski.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmm, mam wrazenie ze chyba jednak nie do konca. strzaly przy stozkach tez sie zdazaja - z flitra robi sie "pedzel" wtedy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> (chyba ze slabo zamocowany jest i spadnie)

pozdr

spajki

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja akurat mam filtr K&N ale jest to po prostu wkladka do orginalnej puszki.

na benzynce jest lepiej na gazie nie widać różnicy miedzy standardową.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mialem filtr stozkowy przy instalacji II generacji

i nie widzialem zadnej roznicy miedzy fabrycznym filtrem a stozkiem

jedynie czego nie nawidzilem to wydobywajacego sie dzwieku,

tak bardzo glosny byl ten stozek ze wstyd mi bylo jezdzic po miescie

przy przyspieszaniu samochod chodzil jak ciagnik i ludzie sie ogladali dookola co tak bardzo glosno chodzi :???:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pod maską nie ma zbyt dużo miejsca żeby zrobic to fest jak powinno być na stożku a co za tym idzie poza fajnym dźwiękiem osiągi do bani.Na dole muł w górze troche lepiej.

Przerabiałem to :wink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie. czy macie jakis sposob zeby zamocowac stozek tak aby nie latal?wyalilem cala obudowe od filtra ta plastikowa no i musialem przywiazac stozek na jakis gumkach zeby mi nie walil o nadkole.Mooze ktos ma jakis sposob?dzieki i pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam rure dolotowa przyspawana od spodu do wspornika a ten dokrecony do nadkola. widac to na tym zdjeciu:

Please login or register to see this image.

pozdr

spajki

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

SPIKE:

czy ty masz jakąś przegrodę - bo widzę jakąś jasną linię i nie wiem co to jest?

szkoda że nie zrobiłem foty jak miałem stożek:

początkowo zdjęta była pokrywa obudowy filtra, a stożek leżał sobie w niej. IMO: myslę że to najlepsze rozwiązanie zapewniające minimum ZIMNEGO POWIETRZA.

niestety gazownik wymontował tą dolną obudowe i wsadził mi na nadkole komp od gazu, a stożek podpiął opaską plastikową do uchwytu kompa. IMO: silnik łykał już ciepłe, zwłaszcza przy starcie (podczas jazdy był przepływ powietrza lepszy).

Wróciłem do oryginału by poprawić parametry silnika - ale co ciekawe po zamontowaniu org puszki filtra zrobiło się ciszej.

Ma to swoje plusy, ale ten ryk był czasem milutki dla ucha - niestety denerwował moją dziewczynę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

*!* jakieś badania udowodniły, że kobiety nie reagują tak negatywnie na przyspieszenie i prędkość, ale na ODGŁOS SILNIKA. Zgodnie z tymi badaniami potwierdzam: odkąd mam ciszej w aucie moja dziewczyna mniej się stresuje w sytuacjach wyprzedzania i przyspieszania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podczas jazdy w korkach wiadomo ze stozek chwyta glownie cieple powietrze - taki jego urok. wszystki jego zalty za to ujawniaja sie jak jedziesz i zimne powietrze wpada na filtr. co do stresowania kobit - wiekszosc uwaza, ze nie jezdze za szybko ale za malo plynnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdr

spajki

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za podpowiedzi i fotke. pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcialem wymienic dolot i zamontowac filtr stozkowy, ale posiadam instalacje LPG i mam problem a raczej dylemat w sumie ogarnia mnie nie wiedza moze ktos sie podzieli jakas opinia, poleci co i jak, czy si eoplaca czy nie, czy czemus to szkodzi czy nie, czy sa plusy jakie miniusy. Za wszelkie informacje bede wdzieczny po stokroc:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno stozek nie zdaje egzaminu przy LPG a nawet potrafi popsuc. Jak juz cos to lepszym rozwiazaniem jest wkladka w obudowe oryginalnego filtra. NIe jestem pewien na 100% ale tak slyszalem od kilku osob, jesli sie myle niech mnie ktos poprawi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie tak jak piszesz - wkładka w miejsce oryginalnego filtra.

Stożek wiecej popsuje niż pomoże.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

-> zalezy jaka instalacja gazowa. z tego co wiem - sekwencja + stozek maja sie dobrze.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.