Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość kepol1

filtr Stozkowy

Polecane posty

Gość kepol1

Witam posiadam Va 1,6 w gazie z 94 r chciałbym kupic filtr stozkowy czerwony zwykły lub filtr w karbonie obudowany prosze o pomoc czy cos wogóle to pomoze ??i który polecacie waSZYM ZDANIEM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a w czym ma pomóc ? bo chyba nie napisałes

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w czym taki ma Ci pomoc? Bo Twoje pytanie jest nie do konca zrozumiale. Z tego co slyszalem to stozkow do gazu nie polecaja. Ze stozkiem bedzie glosniej i raczej nic wiecej. Ja mam u siebie zamontowana sportowa wkladke KN i roznicy zadnej nie odczuwam, Jedynie tylko to ze go czyszcze i zakladam spowrotem a nie wymieniam tak jak zwykly papierowy filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic Ci nie da, ewentualnie wymieniaj częściej papierowy efekt ten sam. Filtr stożkowy montowany poza obudową bez dostępu do zimnego powietrza zamiast cokolwiek poprawić to jeszcze z reguły może pogorszyć prace silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamil Z

Tak jak mówią koledzy.Ja jak szybko założyłem tak szybko zdjąłem.Tylko buczenie przy wyższych obrotach,nic wiecej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może kolega osiągi chce poprawić ? :] to jesli nie masz sekwencji to BLOSa załóż ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie kolego jeśli szukasz mocy w swoim autku to polecam blos. U mnie jest znaczna poprawa na wyższych obrotach, silnik dopiero odzywa od 3,5 obrotów i chce dalej sie kręćić. A wczęsniej miałem moc do ok 3,2 tys obr/min i chwila zawahania (czuć było, że silnik sie dusi) i dalej jakoś sie kręcił (wtedy wydawało mi sie, że nie jest tak źle ale po wywaleniu mixera jest zauważalna poprawa). Nie pamiętam o ile było zwęzenie ale zadziwiło mnie to strasznie, że silnik był tak podduszany.

Teraz obroty jałowe sa bardzo stabilne (nawet jak włącze ogrzewanie tylnej szyby to nie zawahaja sie za wiele).

Wywaliłem przysłonięcie dolotu zimnego powietrza bo bez tego silnik pracuje stabilnie (wcześniej bez przysłony drżał na zimnym silniku). Juz od dawna jeźdze na całkowicie zamnkniętym dopływie ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego (wiadomo zimne powietrza więcej tlenu)

Na benzynie też osiągi jakby lepsze bo niby więcej tlenu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Podczas odpalenia próbnego zapomniałem założyć lub mi spadł węzyk od podciśnienia, pojechałem na przejażdzkę i wszystko było ok. Jałowe obroty stabilne.

Spalanie na początku gwarantuje Ci, że bedzie wyższe bo nawet największy skuza nie ma na tyle silnej woli, żeby nie przeciągac na obrotach. Na trasie nie zauważyłem róznicy byłem w zakopcu i z powrotem(1200 km) i spalanie wyszło mi na podobnym poziomie co na mixerze.

Regulacja jest dosyć trudna i mało kto sie jej chce podjac. W wawie znalazłem jeden zakład na regulskiej ale maja zepsuty analizator spalin. Na razie sam wyregulowałem po napięciu sondy lambda, ale jak naprawia ten analizator to jade na 100% ale juz serwisuja ponad miesiac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Sołtys85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no widzisz mowisz ze moc się pojawila w wyższych obrotach... normalne ze u ciebie w niskich bedzie mocniejszy bo masz 8v - ja mam 16 v i jest odwrotnie w niskich słabszy a w wyższych mocniejszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tez się zastanawiam czy blosa montowac.

ale jak ma wiecej spalac to beeee

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> juz moje 13-15 L wystarczy

troche OT ale sorki

Edytowano przez domlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przyznaje, że po miescie to wole jeździć 8 zaworowym silnikiem bo nie ma problemu z ruszeniem i kulganiem sie w korkach na 1 i 2- jce. 16 zawrówki po wawie to tragedia jak nie dasz 2 tys obrotów to nie ruszysz tak żeby nie zostać w tyle za innymi chociaż jak jeździłem 1,8 16v vectrą to pamiętam, że jeszcze nie było tak źle ale np francuzy to tragedzia nawet nówki sztuki.

A co do blosa to większe spalanie jest tylko dlatego, że kręcisz częsciej na wyższe obroty. Przy normalnej jeździe to nawet mniej pali.

To tak jakby człowiek oddychał jedną dziurką od nosa, też niby funkcjonuje i pracuje normalnie, ale jak już dwoma oddycha to ma pewny komfort. A czy oddychał jedna czy dwoma to i tak wypije tyle samo= ile potrzebuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> i podobnie jak w silniku chodzi tu o litraż osobnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> no toś wytłumaczył

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kepol1

dziekuje za odpowiedzi nie bede fatygowal sie stozkiem pomysle o blosie i opisze jakie skutki dał:)a takie pytanie strumienica do mojej viki przypomne 94r 1,6 gaz pomogła by?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

że się tak wyrażę... juz przesadzasz ...

wiec zapytam ponownie W CZYM MA CI POMOC ????? w czym ma pomoc filtr stożkowy ? w czym ma pomóc strumiennica ? jakie masz cholera doleglowości ?

pisząc na forum "czy COS ci pomoże" najpierw pasuje napisac "w CZYM ma pomóc" ?

powiem tak... na gaz to polecam Espumisan ... pomoże !

Edytowano przez domlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co Ty gadasz. Ja jak delikatnie ruszam i przy 2tys wrzucam juz nastepny bieg, a i tak mocno odchodze innym na skrzyzowaniu, a jak jade za kims to musze jeszcze spokojniej ruszac. I wcanle nie trzeba dodawac gazu przy ruszaniu, cjhyba ze przy tych slabysch silniczkach w VB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No własnie cóż to za herezje pod kątem 16V ?????

c20xe ciągnie już od 1000obr i to na każdym biegu (piątym też ) a potem jest coraz lepiej.....

Jadąc spokojnie można używać obr w zakresie 1500-2000 i naprawdę muskając gaz autko szybko odjeżdża i to bez względu czy na lpg czy Pb i to raczej inni muszą dodać gazu żeby w tyle nie zostać.

A jeszcze to porównanie do francuzów, co ma kraj pochodzenia pojazdu ( francja) do silnika opla ?????

Kepol1 , zadajesz pytanie o stożkowego łapacza dużych nieczystości , jesli pytasz czy pomoże ci on w wyłapaniu zapałki, muchy czy innego większego smiecia to ....tak pomoże.

Wszelkie wynalazki luźnego przepływu zostały stworzone na tory wyścigowe , gdzie przy względnej czystości powietrza jedynym celem jest wyduszenie ostatnich potów z silników.

Ale tam nikt nie bierze pod uwagę krótszej żywotności silnika, bo to jest wliczone w koszta.

Gdyby ten wynalazek sprawdzał się w codziennej eksploatacji, spełniał wymogi czystości powietrza dostającego się do cylindrów itp.... to z całą pewnością producenci montowali by je już w fabrykach .

A skoro tego nie robią to nie jest przypadek.

Ale oczywiście każdy sam decyduje na co wydać kasę i co sobie zapakowac pod maskę żeby mieć wrażenie mocy , większy chałas zasysanego powietrza i szybciej zużyć powierzchnie cylindrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stożek + lpg to same problemy, dokładnie to przerobiłem, nic poza większym spalaniem, delikatnym buczeniem i dławieniem się silnika na lpg nie uzyskasz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wyrzej napisalem, że w VB jest to w miare spoko choc jeździłem tylko 1,8 i było to prawie nie zauważane i dopisałem, że we francuzach to totalna porażka wiec nie wiem o co CI chodzi.

Ja jak wykjeżdzam poza wawe to trzeba sie starac zeby nie odejść innym, ze znanych miast wawa jest najbardziej agresywana do jazdy. Spod skrzyżowania rusza sie z buta a za 200m kazdy hamuje bo czerwone sie juz pali. Jak sie spóźnisz ze startem i zostawisz odległość ze 3-4m to juz siedzi ktoś przed tobą bo myśli, że moze tym pasem bedzie szybszy. Zauważ, że samochody wyprzedzające na 3-go lub wciskajace sie w kazdą dziurę, najszybsze auta na zakopiance maja rejestracje zaczynajace sie na W... lub WPR... (miejscowość pod warszawą pruszków - jeszcze bardziej zakorkowane niż wawa). Mamy najszybszych akwizytorów w małych samochodach z najdłuższymi antenami CB. Średnia długość anten na sieicento, yaris, panda to jakieś 1,7m.

Edytowano przez Sołtys85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JurasVA

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zgadzam się z kolegą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez JurasVA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem że na blosie byłoby zupełnie inaczej ale odpowiadam na pytanie kolegi który rozpoczął temat. chyba nikt nie kupi blosa tylko po to żeby mieć stożek? no chyba że sie ma za dużo kasy w kieszeni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to coś zwane blosem nie ma racji bytu w c20xe , gdzie mikser jest skonstruowany pod właśnie ten model silnika i nie przydławia mocy.

Hamownia wykazała tylko 1KM różnicy , a pomiary przyśpieszenia do 0.5sek dłużej na lpg , czyli można przyjąć że praktycznie nie ma różnicy.

A żeby się przekonać czy aby będzie lepiej jak dam dużo powietrza pozwolilem sobie na 5km przejazd testowy bez filtra,

robiąc przy tym pomiary.

Zwiększenie ilości zasysanego powietrza poprzez "odetkanie filtra" nic nie dało.

Czyli cała kombinacja z filtrami nie ma sensu.

A jak komuś brakuje mocy, to najlepiej kupić autko z większym silnikiem zamiast rzeźbić przy wolnossącym .

Na koniec dodam że robiłem analizę zwiększenia mocy w c20xe, ze 150KM daje sie podnieść pod 190KM ale wtedy kosztowało to ok 5500zł ( wydech, ssanie, wałki , program , głowica itp...) raczej nie warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×