Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zdzichu

Jak usunąć filtr cząsteczek stałych

597 posts in this topic

Witam,

Mój Ojciec ma VECTRE 1.9 CDTI 150KM 2005 z DPF, raz w miesiącu jeździ do Niemiec i nie ma problemu z fitlrem cząsteczek stałych. Ja mam ZAFIRE 1.9 CDTI 120KM z naszym ukochanym filtrem cząstek stałych. Jeżdże głownie w mieście, cykl wypalania włączał się co 500 km, pojechałem w końcu do serwisu żeby coś zrobili, wypalanie włączyło się po 1500 km. Serwisant powiedział mi że nasycenie filtra cząstek stałych to 70% (1 dzień po cyklu wypalania na postoju trwało to ok 10min. - chwil.zużycie wynosiło 5,6 l/h).

Zafira teraz w miście, przy normalnej jeździe spala mi ok. 10 - 12 l/100 (według kompa), na trasie niżej 8l/100 nie zeszło, to chyba za duże wartości

Auto ma 28000 przejechane i jest z 2007 roku (czerwiec). Moje pytanie brzmi: Jak usunąć filtr cząstek stałych w Opel Zafira? Rozumiem, że nie tylko wystarczy to wykroić, ale także coś zrobić z softem. Chętnie skorzystam z tej uslugi, tylko PROSZĘ niech ktoś poleci jakiś solidny serwis, co będzie mógł usunąć filtr częsteczek stałych. Usunięcie DPF myśle, żę rozwiąże problem spalania i zaoszczędzi nerwów....

Jeśli ktoś zna jakiś taki serwis, co to fachowo zrobi, to proszę dać znać!!!

Badziewiom ekologicznym mówimy NIE!

Pozdrawiam

Krzysiek

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Widze ze nikt nie chce pomoc, nie wiem w jakim celu poprawiacabryke no ale jesli musisz to: Czy stosowales jakies dodatki typu Elloys itp?Jesli chodzi o usuniecie tak jak pisales,wymagane jest usuniecie mechaniczne filtra jak i przeprogramowanie sterownika.

Na forum Tdi znalazlem:

Wariant tańszy:

wyjmujesz FAP, bierzesz długie wiertło 8mm lub 10mm (nie większe !!) średnicy i wiercisz otwór przelotowy. Montujesz FAP`a i jeździsz dalej. W tej sytuacji wylot dalej jest lekko przydławiony.

Wariant droższy:

Wywalasz FAP`a wraz z całym układem dodatku do FAP. W miejsce FAP`a wkładasz rurkę, modyfikujesz oprogramowanie sterujące aby się nie upominało o to ustrojstwo i nie odczytywało sygnałów z czujników (których nie ma)... i tez jeździsz dalej...

W tej sytuacji masz niedławiony wydech zatem wszelkie "chipowania" dadzą lepszy efekt.

wariant rozsadny?jezdzic z fapem,czasem przegonic i rowniez jest dobrze..

Edited by Irmi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

co Ty opowiadasz...

A teraz na temat: www.c-tronic.pl usuwa FAP zakładając układ elektroniczny, nie "wywala" go mechanicznie i zanim się zupełnie nie przytka to sobie jest na swoim miejscu. Za usługę ww. firma woła sobie 1000 PLN, zrobili podobno pare samochodow juz. Firma jest z Wrocławia. Reszta w google-da sie to zrobic kolego!!-to sa informacje ktore przekazal mi znajomy z klubu peugeota.

Edited by Irmi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gdzieś czytałem, że można spróbować wypłukać DPF jakimś secjalnym specyfikiem.

Ale gdzie to było..?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

m.in. tu:

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie.. Mówiłem, że gdzieś to widziałem...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Coś widzę, że mamy kolejnego kolegę który nie dorósł do samochodu. Kup beczkę, będzie taniej i mniej ekologicznie. I zero kłopotów z DPFem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Witam Cię Piotrze z Gdanska,

Takze czytalem Twoje wypowiedzi w poprzednim watku i cos mi sie wydaj, ze za bardzo nie masz pojecia o czym piszesz. Jesli to dziwne rozwiazanie Opla (badziewie) nazywasz rozwiazaniem pro-ekologicznym to sie grubo mylisz. A w szczegolnosci w autach, ktore jezdzaa glownie w miescie.

I tak:

1) Wielokrotnie wieksze zuzycie paliwa (nie tylko w momencie wypalania filtra), czyli wiecej spala, to wiecej emisji.

2) Reszta czasteczek (rako-tworcza), po wypaleniu laduje skumulowana na asfalcie (widzialem to na wlasne oczy VW Passat z '07)

3) A poza tymi argumentami, to jest to jedna WIELKA bzdura z ta ekologia, odsylam do poczytania zrodel naukowych z serii "W jakim stopniu ludzkość ma wpływ na zwiększenie emisji CO2". Po przeczytaniu i zapoznaniu sie z argumentami drugiej strony dojdziesz do wniosku, ze kupno beczki lub posiadanie auta z filtrem jest tak samo ekologiczne, a GLOWNIE CHODZI O PIENIADZE!!! I kto za to placi, konsument, klient koncowy.

A tak na marginesie

Smieci prywatnie segreguje: butelki PET, papierowe odpady, szklo, baterie, pomimo tego ze firma, ktora to zabiera i tak wysypuje na wyspisko, tylko w konkretne miejsca.

"...nie dorosl do samochodu" - zapewniam, cie ze z motoryzacja wysokiej klasy mam doczynienia prawie od kolyski, jak w Polsce odkrywali fenomen poloneza, to u mnie OPEL juz byl i tak ciekaw jestem ile OPLI w zyciu miales i od czego zaczytnales swa dojrzalosc motoryzacyjna????

Pozdrawiam i zycze wiecej rozsadku, szukania i czytania roznych zrodel, a nie sluchania tlumow. TLUM mowi: EKOLOGIA, EKOLOGIA, EKOLOGIA, tylko nikt nie pyta jakim kosztem i czy to sie wogole kalkuluje i czy gdzies w obronie naszej kochanej atmosfery, nie zniszczymy calej ZIEMI !?!?

O moich oplach byś więcej wiedział gdybyś przeczytał więcej. Jak Ci ople nie pasują to zmień markę. Poza tym do Ciebie również odnosi się uwaga dotycząca forum i praw gości.

Z kropli składa się ocean.

PzG

Edited by Piotr z Gdańska
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem nie masz racji.

Po pierwsze GM nie namawiał nikogo kto jeździ wyłącznie po mieście do zakupu diesela z DPFem.

Po drugie ten oplowski DPF jest i tak super w stosunku do filtrów cząstek spotykanych u konkurencji, poczytaj o problemach z FAPem w Peugeot,Ford, Citroen, Volvo albo z DPFem w Renault. W Oplu mamy go przynajmniej bezobsługowego i albo wypala się w trasie czego nawet nie zauważymy albo zrobi to w mieście co i tak nie jest dla nas niczym uciążliwym.

Po trzecie jakieś herezje piszesz o wielokrotnie większym zużyciu paliwa !!! W momencie wypalania owszem, nawet 7-8 razy więcej ale to trwa 15 minut, przy całym baku podniesie to zużycie może o 0,1 l/100km albo i nie. Mnie tam DPF nie przeszkadza w niczym (póki działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) a trasy mam może 20%

Co do reszty to nie komentuje bo średnio to jest na temat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nic dodać nic ująć.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I po raz kolejny napiszę. Wyleczcie się w końcu z przekonania, że diesel a tym bardziej diesel z filtrem cząstek stałych jest świetnym rozwiązaniem jako auto miejskie do stania w korkach !!!!

Lecicie na niskie spalanie a ostatecznie lądujecie w serwisach z problemami albo szukacie druciarskiego sposobu na pozbycie się DPFa na forum.

To pisałem ja najbardziej nieekologiczny człowiek na tym forum, kompię się dwie godziny trzy razy wymieniając wodę w wannie, śmieci wywalam do kosza w jednym worku a co się da spalić ląduje w piecu łącznie z butelkami plastikowymi a auto z DPFem kupiłem bo modeli 150KM w innej wersjii nie ma, ale jak już go mam to o niego dbam pozwalam się wypalić kiedy przychodzi na to czas a na pewno nie myślę o wywaleniu tego ustrojstwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Popieram w całej rozciągłości.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze jedna uwaga. DPF nie ma kompletnie NIC WSPÓLNEGO z emisją CO2. Jego zadaniem jest wychwytywanie cząstek sadzy emitowanych przy spalaniu, które są silnie rakotwórcze. Pech chce, że cząstki emitowane przez silniki diesla są szczególne szkodliwe (rozmiar cząstek sadzy o ile sobie przypominam). Argument, że redukcja emisji CO2 jest czyjąś fanaberią nie ma żadnego związku z DPF'em. DPF ma za to związek z naszymi płucami.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co do modeli z silnikiem Z19DTH to są i bez DPF. Zeby nie być gołosłownym zpodam taką małą fotkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A spotkałeś takie auto? Pytam z czystej ciekawości.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie do konca tak. Byla ostatnio w Oplu akcja usuwania DPF z 1.3 CDTI (corsa)

Wzrastal poziom oleju. Wtrysniete do cylindra w fazie wydechu paliwo, prawdopodobnie wskutek pracy silnika na biegu jalowym zamiast leciec do kolektora i go podgrzewac sciekal po cylindrach do miski. W skrajnym przypadku trafil sie zatarty silnik...

Wyciagano wiec filtr i zmieniano oprogramowanie (czy to sie wiazalo ze zmiana ECU nie wiem)

Wniosek: mam szczescie, ze jezdze w 90% przebiegu na odcinkach wiekszych niz 15-20km i jak trafi sie wypalanie przed celem podrozy, to poswiecam 10 min i robie dodatkowe kilka km intuicyjnie trzymajac silnik na 2-3 tys.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja prawie zawsze zanim zgaszę silnik przysłucham się jego pracy, przełączę BC na chwilowe spalanie aby sprawdzić czy czasem DPF nie wypala sadzy w tym czasie, jeśli tak jest daję mu pochodzić te kilka minut dodatkowo, bardzo rzadko się to zdarzyło ale jednak było, problemu jednak nie widzę.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja spotkałem, najpierw w ogłoszeniach z mobile.de a później na żywo, Niemcy o tym trąbią od razu, że ma euro 4 albo DPFa

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak widziałem i to nie jedno. Tym bardziej, że miałem okazję dość długi kawałek czasu pracować przy tej marce.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego pytałem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak wczesniej mowa,zamieszczam linka do firmy ktora zajmuje sie usuwaniem usterek filtra:

Please login or register to see this link.

pzdr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyle ze w tym ogłoszeniu nie ma ani słowa o oplu (tylko VW/Peugeot)

Na VU pisali, że ktośtam (Aligator - ponoć znana postac w świecie tdi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">) usunął w Astrze H

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zubku ale robia Opla:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Jestem dość świeżym użytkownikiem VC z DPF'em. O filtrach tych (DPF, FAP itp) naczytałem się już sporo i dochodzę do wniosku, że mimo wszystko są one uciążliwe - może nie dla środowiska ale dla użytkownika. Jak pisaliście DPF w GM jest akurat nieco przyjemniejszy w użytkowaniu, ale nie oznacza to, że jego poprawne użytkowanie nie jest upierdliwe. Rozumiem Niemców, że takie auta kupują bo mają z tego korzyści (wjazdy do centrów miast, ulgi podatkowe) ale w Polsce nie ma z tego korzyści (poza "ekologią") a jego użytkowanie przy przepustowości naszych dróg i ilości autostrad jest nieco kłopotliwe. Nie chce się wdawać w dyskusję czy jest to ekologiczne czy nie, każdy ma swoje spojrzenie na ekologię. Osobiście jakbym mógł (miał okazję) wybrałbym wersję bez filtra ale tego typu egzemplarze poliftowe są w mniejszości więc padło na wersję z DPF. Jak powiedziałem przegonienie auta aby wypalił sadzę jest w Polsce nieco kłopotliwe ze względu na niewielką ilość dróg gdzie można to zrobić. Pomijam już przepisy ruchu drogowego i przekraczanie prędkości ale poza autostradą w dzień ciężko czasami utrzymać stałą wysoką prędkość ( przy takiej najlepiej się wypala). A na Mazurach np autostrad nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Swoją drogą jaka tu ekologia jak musisz jechać i spalać paliwo a bez filtra byś tego nie musiał robić i jeszcze z dojazdem do lepszego miejsca na rozwinięcie pewnej stałej prędkości. Ale jak pisałem nie o ekologii chce mówić bo to temat rzeka. Ciekawy artykuł na temat filtrów cząstek stałych był w poradniku Auto Świata. Ogólnie napisali ekologia tak ale dosyć sporym kosztem i problemami w Polskich warunkach. Polecam tę lekturę jeżeli ktoś ma dostęp. Mogę ewentualnie zeskanować artykuł i podesłać. Ale może wrócę do tematu który mnie bardziej interesuje.

Nie będę usuwał DPF bo to za dużo roboty a metody garażowe nieco mnie przerażają (jakieś wiercenie otworów .... brrrrrr). Ok zatem trzeba z tym żyć i jakoś sobie radzić. Nieco upierdliwe jeżdżenie autem bez celu bo chce mu się akurat wypalić sadzę. Ostatnio miałem taki przypadek. Jadę z dzieckiem (małym), jest zmęczone i zaczyna już cyrki w samochodzie już dojeżdżam do garażu a tu ciach słyszę, że auto jest na wypalaniu sadzy (trzęsie się na wolnych obrotach, większe spalanie) Jestem zmęczony, dziecko też więc staję w garażu i wyłączam silnik. Oczywiście smród spalenizny - przy tej temperaturze nic dziwnego.

Od razu co pomyślałem: d*** zawracanie z tym filtrem. Ok następnego dnia z ciekawości sprawdzam poziom oleju i co widzę jest więcej niż powinno być - tym bardziej do d***. Ktoś widzi w tym jakiś pozytywny sens?. Można by opisywać gorsze przypadki czemu akurat nie masz czasu aż łaskawie samochód raczy zakończyć wypalanie. Może niektórzy mają dużo czasu i lubią się bujać w swoich autach bez celu. Moim zdaniem samochód ma służyć wygodzie a nie tworzyć zbędne czynności.

I tu teraz pojawia się moje pytanie:

Czy można tak zrobić w VC poliftowej aby w jakiś genialny sposób auto informowało mnie , że jest w trakcie wypalania sadzy? Zapalała by się jakaś kontrolka lub dioda (wiem że fabrycznie tego nie ma) Wiem, że mogę patrzeć na spalanie ciągle lub zatrudnić kogoś kto to będzie robił za mnie w czasie jazdy ale ja wolę się zająć prowadzeniem auta a nie patrzeniem na spalanie. Nie będę się też specjalnie zatrzymywał tuż przed domem (mam 300-400m polnej drogi między asfaltem a garażem) aby sprawdzić czy akurat mój "pupilek" grzeje sadzę. Dlatego wolę aby jednak samochód informował mnie w jasny sposób że uruchomił wypalanie sadzy lub np przymierza się za chwilę do tej czynności. Mógłbym wtedy lepiej zaplanować trasę czy jak wolicie rozsądniej ją wydłużyć.

Ok podsumowując: ekologia tak ale żeby nie było to upierdliwe i szkodliwe dla auta.

Czy ktoś ma informację czy taką diodę (kontrolkę) można zrobić (jak np w audi ma to miejsce)?

I błagam nie wieszajcie na mnie psów, że chce mieć życie łatwiejsze.

P.S. Dziś słyszałem w serwisie Bosch' a, że nie zaleca się wypalania filtra w warsztatach na postoju przy pomocy komputera bo skrajnie wysoka temperatura może uszkodzić auto. W czasie jazdy jest ten proces chłodzony przepływem powietrza. Były przypadki, że podczas postojowego wypalania dochodziło do deformacji zderzaków plastikowych i wytapiania podłogi samochodu. Mówię tylko co słyszałem. Pomijam już groźbę pożaru auta gdy np krótko po wypaleniu sadzy ktoś nie wiedząc że ten proces miał miejsce (tu np brak kontrolki) stanie w nieco wyższej trawie. (ryzyko samozapłonu z DPF jest większe niż bez - dla tych co zaszczekają mnie, że autem nie staje się w trawie)

Ok to tyle i czekam na ciekawe propozycje kontrolek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Alkesh

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie że jest, a przynajmniej jest taka informacja w instrukcji. Informuje o tym, o ile się nie mylę, migająca kontrolka od świec żarowych. Jutro sprawdzę dokładnie, chyba że inni mnie uprzedzą.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.