Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
ssmmook

Jak odpowietrzyc układ chłodzenia

55 posts in this topic

Posted (edited)

Witam.

Spuściłem ostatnio płyn chłodzący z układu gdyż wymieniałem termostat. Po ponownym zalaniu okazało się że weszło mniej niż wylałem.

Czy układ chłodzenia w jakiś sposób się odpowietrza czy dzieje się to samoczynnie? Chodzi o vectre B 2.0 DTI. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Edited by ssmmook
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja odpalam i czekam chwilę, w razie potrzeby trochę dolewam a później jadę się przejechać żeby się rozgrzał i jeszcze raz sprawdzam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

robie to samo z wlaczonym ogrzewaniem na max - gdzies kiedys czytalem ze tak dobrze jak ogrzewanie jest na max bo plyn do nagrzewnicy jeszcze powinien zleciec, no i auto rozgrzac az sie wentyl wlaczy

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób tak jak pisze nJaro.

Max ogrzewanie

odkręcony korek od płynu chłodzącego

zostaw na jałowym, niech się rozgrzeje do momentu włączenia wentylatora

na koniec uzupełnij brak

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jeszcze sciskałem gumowy wąż łączący chłodnice z silnikiem - wtedy szybciej ubywało płynu ale tak naprawdę to układ odpowietrzył się dopiero po jakimś tygodniu i ogrzewanie zaczęło grzać jak wcześniej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

fakt - sciskanie weza przyspiesza wypychanie powietrza z ukladu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio jadąc na trasie zauważyłem że cos dzieje sie ze wskaźnikiem tmp raz w gore raz w dól az postanowilem zjechac i sprawdzic poziom plynu chlodzącego i okazalo sie ze zbiorniczek pusty więc kupilem koncentrat , wlałem litr + połtora litra wody poczekałem az układ sie odpowietrzy ale chyba do końca sie nie odp... bo czułem jakby w tym węzu od termostatu było powietrze.

Po przejechaniu kilkunastu km wszystko było OK ale po kilku dniach znowu jakby sie ukłąd zapowietrzył i nie wiem co jest przyczyną tego wszystkiego czy nie czasem uszczelka pod głowica skończyła żywot.

Wymiana uszczelki jaki to koszt ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

a czy Viki robi za soba zaslone dymna?

jesli tak to bedzie to uszczelka.

a jesli nie to nieszczelnosc ukladu

choc nie wykluczona rowniez uszczelka.

ale naj lepiej zaczynac od naj tanszych

tzn wlac naj lepiej plyn do chlodnicy

pojezdzic troche i pogladac chlodnice weze itp

czy nie pozostaly gdzies biale slady.

Edited by diablo2204
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Musisz znaleźć przyczynę wycieku.

1. Jeśli woda idzie w wydech - może być widoczny ( choć nie zawsze tak jest ) biały dym z rury wydechowej, a na pewno spaliny będą miały słodkawy posmak.

2. Jeśli zaś woda będzie szła w układ olejowy to będzie się podnosił jego poziom, na korku wlewowym od spodu zrobi się maź, taka musztarda ( prawie dosłownie ), na bagnecie w oleju będą oka wodne...

3. W przypadku, gdy ani 1. ani 2. jeszcze nie nastąpiły to ciesz się ale natychmiast zlokalizuj wyciek płynu. Albo kanał albo podnośnik, jeden siedzie w samochodzie i gazuje silnikiem a drugi pod spodem obserwuje możliwe ślady wycieków, na przykład połączenia węży z blokiem, pęknięcia samych węży ( ich kordów wewnętrznych ), DOKŁADNIE zobacz jak wygląda chłodnica cieczy 0 jej obrzeża oraz połączenie rdzenia z plastikiem, no i nagrzewnica oraz jej magistrala. Czy w środku nie czuć zapachu płynu chłodniczego ? Czy po jeździe, jak podniesiesz maskę i nie wyłączysz jeszcze silnika nie wydobywa się gdzieś para wodna o takim dziwnym zapachu i posmaku ?

4. Zobacz jak zachowuje się termostat - być może się przycina. Jak silnik się zagrzewa, wzrasta temperatura cieczy i ciśnienie, przytkany termostat ( wkładka jest wymienna i kosztuje grosze - wymień dla pewności ) działa jak tama na rzece, a nadmiar płynu spowodowany wzrostem objętości wydostaje się przez korek zbiorniczka wyrównawczego.

5. Sam korek też może być wadliwy - na ten temat jest mnóstwo postów i uwag.

Reasumując, jeśli to " uszczelka " to uszkodzenie może dotyczyć albo jej samej, albo pęknięcia kanału wodnego w samej głowicy ( niestety lubią pękać, dlatego koniecznie trzeba ją wpierw dać na próbę ciśnieniową przed szlifem, aby nie robić 2 razy tego samego ), albo uszkodzenie jest w bloku ( przegrzanie silnika ).

Najpierw postaraj się zlokalizować wyciek, być może to tylko to ale nie bagatelizuj tego, zrób to natychmiast, bo ubytek wody, zwłaszcza w takiej ilości to zły omen...

Edited by Piotreq
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mam mala uwage co do pkt 2

wszystko jest ok tylko ze ta "musztarda" moze pokazac sie rowniez jesli silnik nie jest dogrzany

a wszystko bedzie ok.

po za tym to zgadzam sie w pelni z Toba choc sam napisalem "troche" krotsza wersje(tak mi sie wydaje)

pzdr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

co zrobic gdy po wymianie termostatu silnik długo się grzeje i osiąga raptem 85st. i nic więcej

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki diesla dosyć długo się nagrzewają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale może kupiłeś najtańszy zamiennik i jak to z zamiennikami bywa - działa jak chce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Albo przekłamuje Ci czujnik temp. podający info na zegary.

Wentylator się włącza na chłodnicy ?

przy jakiej temp. na zegarach ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie doprowadziłem go do takiej temperatury żeby wentylator się załączył. nie chce się nagrzac do takiej temperatury

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma takiej możliwości, musi się zagrzać do temperatury roboczej jeśli nie ma mrozu...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no powinien ale nie grzeje się. Dodam że jak stoi to temperatura się nie podnosi a bywa i tak że spada

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wygląda na uszkodzony termostat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam to samo - na postoju zimą temperatura spada do 80 stopni, podczas jazdy miejskiej trzyma około 90

termostat wymieniony razem z czujnikiem temp.

przekłamań raczej nie ma bo op-com pokazuje prawie to samo co zegary

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale to w czasie mrozów - a nie teraz ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hhmm ostatnimi czasy jak było jakieś 0 - 3 stopnie to tak samo

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Aż wierzyć się nie chce... Albo zbyt krótki dystans przejechałeś, albo jednak to sprawa termostatu i czujnika temperatury... Spróbuj pojechać samochodem kilkanaście km z wyłączonym nawiewem, bez klimy ale z przekręconym na max. temperaturę ogrzewaniem... I w miarę możliwości weryfikuj dane z zegara z danymi z OpComa...

A jakim płynem masz zalany układ chłodzenia ?

Ja zaryzykowałbym i wymienił na to co GM daje w oryginale. Odżałowałbym jeszcze te 120 - 140 zł ( bo to chyba tak wychodzi ).

Wymieniałem u siebie " zegary " to znaczy mam założone tarcze INDIGLO ( z Allegro - MoMan, które polecam, jak ktoś się chce już w to bawić i tak upiększać autko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ), po spociku oddziału mazowieckiego w lutym zrobiło się o tym u nas głośno i kilka osób już zamówiło to samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> ... No, ale to ja byłem pierwszy...

Ale co do tematu - aby je założyć należy zdjąć wskazówki ze starych tarcz, nowe wraz z inwerterem zakłada się na stare. Po tym oczywiście należy założyć z powrotem wskazówki... No i miałem tutaj mały problem właśnie ze wskazówką temperatury cieczy. Obrotomierz i prędkościomierz ( wskazówki ) zakładamy na przekręconym zapłonie, paliwo - trzeba " zapamiętać " w jakiej pozycji wskazówka była przed demontażem natomiast temperatura cieczy - osobiście sugeruję zakładanie jej na pracującym i zagrzanym silniku. Przed wymianą temperatura wahała się w granicach 88 - 90 st.C, teraz 92 - 94 st.C. Wzrokowo jest lepiej, zakładałem z podpiętym OpComem, założyłem wskazówkę jak odczyt pokazał 90 st.C.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzilem i wszystko wskazuje na uszczelke pod glowicą i w dodatku jeszcze pokazał sie błąd 0130 czyli sonda a to pewnei za sprawą wody w układzie wydechowym bo po dobrym przegazowaniu na postoju zauważyłem ze tłumikiem końcowym leciało dosyć dużo wody.

Jutro jade do mechanika umowic sie na naprawe.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wody czy pary wodnej ? Bo to różnica... czy spaliny mają słodkawy posmak ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sporo wody było pod samym wylotem jak i w odleglosci do półtora metra za autem ale po okolo 10 minutach juz leciała tylko para .

Ogólnie dzisiaj znowu dolałem 1,5litra wody , wyciekow nie ma , poziom oleju OK tylko te spaliny dosyć gęste o barwie jasnej .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.