Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

drakiz10

Wymiana szczęk ręcznego [post 1], regulacja hamulca recznego [post 7] w tarczobębnach na 5 śrub

98 posts in this topic

Dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozwolę sobie przykleić aby nie zginęło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niechaj służy innym.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za wstawkę

Przydała się.

Pozdrawiam.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Bardzo przydała się.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam jak powszechnie wiadomo podobno to co droższe to lepsze ale co powiecie o tych klockach przód

Please login or register to see this link.

lub te

Please login or register to see this link.

lub z allegro

Please login or register to see this link.

proszę o opinie dodam tylko ze mam vectre b z 98 Dti na 4 śruby chodzi mi o przód

pozdrawiam

Edited by neo_82
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podepnę się pod temat, mam problem z tarczobęmbnem po prostu auto postało przez tydzień na ręcznym i zablokowało mi lewe tylne koło, sprawdziłem szczęki i na pewno nie one hamują, nie mam dostępu do mechanika bo jestem za granicą i muszę sobie sam poradzić jednak nie mam pomysłu jak ściągnąć tarcze z rozwartymi (?) klockami wewnątrz...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobry temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mi się właśnie szykuje wymiana tarcz i klocków to się przyda.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ewentualnie byłbym zainteresowany zakupem tarcz i klocków... może ktoś coś wie gdzie jak jakie ?

Vectra B 1997r 2.0 16v 5x110..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrówka

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

o tarczach i klockach czytaj ten temat ->

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Panowie mam problem ze ściągnięciem tarczobębnów. ręczny trzyma tylko do przodu do tyłu zero. Tarcza nie chce zejść z piasty ma ktoś jakiś sposób?? dzięki za pomoc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz skręcić regulatory szczęk na max - szczęki zrobiły rant w bębnie i on trzyma.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

A kiedy wymieniać tarczo-bębny czy może je przetoczyć?

Edited by avis21
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Wymieniać wtedy kiedy widać spore zużycia... na bębnie jak i na tarczy

sugerowałbym jednak dozbierać na nowe tarczobębny... po przetoczeniu różnie to jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Edited by matrox
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie, nie chce odgrzewać kotleta, ale mam mały problem mianowicie. Dziś zabrałem się za montaż ham.ręcznego zgodnie z faq zamieszczonym w temacie i napotkałem na niemiły problem. Wcześniejszy właściciel całkowicie zdemontował ręczny, bęben był pusty więc nie mam wzorca jak złożyć ręczny, zmontowałem górną cześć ze sprężynkami i regulatorem, u dołu dźwignia składa się tylko z jednego skrzydełka tego podczepionego pod krótką linkę ham. ręcznego, podejrzewam że drugie skrzydełko powinno się jeszcze tam znajdować, ale to pytanie do Was, druga sprawa umieszczam zdjęcie powiedzcie czy brakuje tu jeszcze jakiegos elementu. Jeżeli brakuje tego skrzydełka to proszę o informacje gdzie takie coś mogę uzyskać, aso odpada w okolicy 200km brak. Z góry dzięki za pomoc.

Vectra x18xe 1996r.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

brakuje ci kolego nr 16. górny rysunek. Rysunek jest jakoś narysowany do róry nogami.

Please login or register to see this link.

Edited by dexter23pl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz, miałem rację że czegoś brakuje, przeszukałem internet, ale nic nie znalazłem, ma to jakąś nazwę?

Jutro jadę na złom może tam będą "to" mieli.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co powiecie na to że ręczny ciężko chodzi, VB tak mają, czy muszę się wziąć za smarowanie?

Kiedyś chciałem odkręcić tylne tarcze ale za holere nie moglem odkrecic tej sruby ustalajacej. Ale nawet jak juz ja odkrecilem to za chiny nie chcial zejsc tarczobeben. Macie jakies rady jak to ruszyć?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Smarować a raczej naoliwić to sobie można jedynie linkę. Ale zdecydowanie polecam wymiane na nową.

W bębnie smaruje się kilka miejsc ale jeśli sie tego nei zrobi to nie powinno to spowodować ze szczęki będą jakoś ciężej się ruszać, jedynie mogą przymarznąć w ziemie.

A co do zdjęcia bębna .. jesli odkręciłeś śrubkę i zdjąłeś zaciski hamulca nożnego, to wowczas mozesz zdjąc beben. Jesli sie nie ruszał to wd40 i młotkiem delikatnie popukać w sam bęben. Powinno puścić. tarczo/Bęben nie wchodzi na wcisk tylko nowy luźno.

A co do porady zakladania nowych szczek hamulca reczego. Gdy juz bedziecie na etapie sprężynek i "guzików" to uzyjcie do tego nie kombinerek tylko i wyłacznie nasadki 9tki lub 10tki, nałożonej na np srubokręt. Wowczas łatwo i szybko moza to ustrojstwo docisnąć i przekręcic, tak by kołek zaczepił o "guzik".

pozdro.

Edited by avis21
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

U mnie były tak wytarte wewątrz bębny że musiałem przez otwór skręcić całkowicie samoregulator i dopiero wtedy tarcza zeszła. Tak to ją trzymały na wytarciach brzegi wewnętrznych szczęk od ręcznego. leciutko się kręciła ale zejśc nie chciała.

Ta brakująca część nazywa się " łącznik, linka do wspornika hamulca tylnego" lepiej jechać na złom i załatwić całośc z tym co się linkę zaczepia.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by dexter23pl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak tarczobeben wogole nie chcial zejsc - ani mi ta tarcza nie drgnela (odkrecilem wczesniej sreubke mocujaca ją do piasty) jak walilem mlotkiem.

Tzn ze tak sie zapieklo i zardzewialo gdzies? czy tak bardzo sa wytarte już wewnatrz okladziny, ze kreci sie lekko a luzu nie ma ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tak było i pusciło dopiero po skręceiu samoregulatora wewnąrz bębna od szczenek.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wojtasm .. chyba powinienem odszczekać to co napisałem o śrubie ustalającej. Wczoraj chciałem zmienić tarcze z przodu i klocki. Wszytkie śruby odkręciłem .. prawie wszystkie :/ .. poddałem sie przy śrubie ustalającej. Przez to żadnej tarczy nie wymieniłem :/ Co za głupi niemiaszek wymyślił krzyżakowa śrubę w miejscu gdzie następuje ciągła zmiana temperatur oraz jest masa brudu ?!:/

Wczoraj spędziłem (stracilem) sporo czasu w poszukiwaniu odpowiedniej metody jak uporać sie z taką sruba.

1) najmniej inwazyjna .. palnikiem nagrzać samą śrubę i wowczas probować odkręcic

2) probiwac wbic płaski sybokręt a najlepiej koncówkę - torx, by potem kluczem zadzaiałać.

3) przewiercić z 3 mm głeboka dziurkę i zastosować cos takiego jak "wykrętak / wykretaki"

4) zastosować "śrubokręt lub wykrętak udarowy" - uderzasz w śrubokręt lub wykretak młotkiem a on przekręca się w lewo i jednocześnie wbija głebiej.

W zasadzie to nei wiem ktora z metod oprócz 1 jest najbezpieczniejsza i gwarantuje NIE urwanie główki śruby. Bo jak urwie się głowka to wowczas tylko wiercenie i wykrętak mniejszy od sernicy gwintu. Ale nie wiem czy takie są na tak mały gwint.

Generalnie jak sie urwie głowke śguby to juz można zdjąć tarczę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale nie wiem czy mozna jeżdzić bez tej śruby. Może niech inni wypowiedzą sie na ten temat.

Pewnie tez mozna podjechać do mechanika .. ale pierdziele . sam wole urwac tą głowkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam bardzo prosty sposób na takie małe śrubki. Nacinam dremlem i wykręcam płaskim śrubokrętem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak urwiesz główkę to bez wiercenia i wykretaka lub wiercenia i gwintowania nie obejdzie się.

A poza tym cena za dremla to jak pewnie cena za piastę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.