Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piols

Wymiana klockow hamulcowych w VC Z18XE tyl

239 posts in this topic

Wczoraj zabralem sie do tylnych hamulcow w mojej VC. Kupilem tarcze i klocki oryginalne w ASO za 100 Euro (byla akcja wiec wyszlo taniej niz zamienniki ATE).

Wpierw chcialem uzyc zacisku stolaraskiego, jadac z zakupow wpadlem jednak na pomysl podjechania do ASO i udalo sie: pozyczylem sobie reczny zestaw na 2 godziny.

Do opisu kolegi Piols'a postanowilem dodac liste narzedzi potrzebnych do wymiany klockow oraz tarcz:

Please login or register to see this image.

Piols odkrecil srube T45 kluczem imbusowym 7. W moim dosyc robudowanym zestawie mam imbusy 6 + 8, wiec 7 chyba jest troche niestandartowy.

Torx T45 mialem B)

Na marginesie:

w VB (reczna skrzynia) wymienilem przednie hamulce pierwszy raz po 90 tkm, a przy 185 tkm przednie + tylne.

w VC (automat) tylne zuzyly sie po 55 tkm, a przednie jeszcze trzymaja. W ASO powiedzili mi, ze w VC tak wlasnie czesto jest: tyl sie zuzywa predzej niz przod.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

taki zestawik to jednym slowem bajka no ale jak nie masz znajomości

trzeba sobie jakoś radzić, oczywiście można sobie go kupić tylko czy to się opłaci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja miałem problem z wciśnięciem tłoczka,ale znalazłem sposób,lekko zaciągam ręczny,tłoczek wychodzi do max,później łatwo można go wcisnąć korzystając z ruchu obrotowego,tłoczek się ładnie wkręca,jedyna wada to że trzeba troszkę odpowietrzyć bo czasem złapie pęcherzyk powietrza,ale to dodatkowe max 5min.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

WITAM MAM PYTANKO POSIADAM VC Z 2005 1.8B CHCIALBYM SIE DOWIEDZIEC CZY POSIADAM UKLAD ESP?BO NIE POSIADAM WLĄCZNIKA W KABINIE

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

podaj VIN tu:

Please login or register to see this link.

albo na PW - to dowiesz się wszystkiego o wyposażeniu

PS. I pisz bez capstlocka

Edited by zubek73
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo bym prosil o podanie wymiarow klockow i tarcz do tego silnika z18xe sedan, mysle ze to rowniez bedzie przydatne dla innych.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz rozmiary tarcz (te najmniejsze)

Please login or register to see this link.

Jak przeczytasz cały temat z linka to napewno będziesz wiedział co kupić.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Próbowałem szczypcami - da się ale raz, że ciężko i niewygodnie a drugie, że łapy można pokaleczyć - ja se zespawałem specjalistyczny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20"> przyrząd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Edited by zubek73
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pokaleczyc??? ja to robiłem nie takimi szczypcami z ostrzem tylko takimi do przytrzymywania, no fakt zeby wkręcac i obracac na raz to trzeba troszke sie pomeczyc. Tez myslełem o tym żeby zmajstrowac sobie taki sprzet ale jak sobie pomyślałem ile z tym zabawy no i jeszcze musiał by mi ktoś to pospawac bo sam nie mam spawarki ... A tak prawde mowiąc to ile razy wymieniamy klocki??? Co nie zmienia faktu że taki sprzęcik fajnie miec.

A tak przy okazji po takiej wymianie odpowietrzaliście układ? Skoro nie ma żdnego wycieku i uszkodzeń gumy tłoczka to chyba sensu niema???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyposażony warsztat miałem pod ręką (nie tylko ja tam wymieniam więc się opłacalo)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nic nie odpowietrzałem - parę kropel płynu poleciało ze zbiorniczka.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam mam prośbę czy można prosić o rozstaw tych wypustek oraz ich średnicę co wchodzą w tłoczek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam zamiar też zrobić to ustrojstwo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

kurcze nie pomyślałem o tym (a z pamięci nie dam rady) - teraz leży u teścia w warsztacie i nie za bardzo mam do tego dostęp (daleko) ...

Edited by zubek73
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mi wymieniono na nowe min: okładziny i tarcze a po przejechaniu 200 km koło zostało zablokowane. Powód pseudo - Mechanik założył źle okładzinę (tę ze sprężynką

forumowicz Piols opisał to w pkt 9) w efekcie przecięła ona gumę ochronna tłoczka hamulca, dostał się do wewnątrz bród i efekt mógł być tylko jeden - zablokowane koło. To już Moja trzecia poprawka po różnych "niby" naprawach (eksploatacyjnych) w warsztatach w Wawie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ten klocek z drucikami idzie do wewnątrz,tłoczek też jest od wewnątrz, więc mechanik założył tak jak trzeba, ale pewnie kombinując z tłoczkiem uszkodził gumę.

Teraz musisz iść do tego mechanika i zażądać naprawy układu hamulcowego, mechanik nie powinien wypuścić cię z warsztatu z uszkodzoną osłoną tłoczka co wiąże sie z tym że sam uszkodził gumkę i to ukrył lub nawet o tym nie wiedzial, lub prawidłowo nie wymienił klocków hamulcowych, bo do wymiany klocków należy również sprawdzenie szczelności osłon jak i szczelności tłoczka.Nawet jak wygiął sie drucik i uszkodził gumkę to tez jego wina i niech naprawia.

Tez ostatnio zmieniałem klocki i potwierdzam żeby wkręcić tłoczek wystarczą szczypce włożone od czoła w te otworki oraz mocne dociskanie i kręcenie zarazem.

Wymiana z obydwóch stron to max 1godzina

Edited by wektra
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a mi udało się wcisnąć tłoczki bez ich "obracania" czy mogłem coś popsuć? :|

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam,

pierwszy raz zabieram głos na forum więc może się okazać się komentarz "wpadnie" gdzie nie trzeba.

Ad rem. Bardzo dziękuję za Twoją instrukcję. Godzinę temu zakończyłem pierwszą samodzielną wymianę klocków w VC.

Postępowałem zgodnie z instrukcją i jak sądzę poszło bardzo dobrze. Po jeździe próbnej nic nie hałasuje i pedał nie wpada. Nie odpowietrzałem hamulców.

Mam tylko jedno pytanie.

Po dokręceniu jarzma (tłoczek wciśnięty/wkręcony do końca), sytuacja ma miejsce przed uruchominiem silnika i wciśnięciem pedału hamulca, jarzmo wykazuje luz. Objaw zniknął po wciśnięciu hamulca.

Czy jest to prawidłowe? Śruby mocujące jarzmo są dokręcone do końca. Klocki nowe, oryginalne GM.

Z góry dziękuję za odpowiedź. Z tym zdjęciami to bardzo dobra robota.

Pozdrawiam,

Slawomir

Edited by zubek73
niepotrzebny cytat
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wreszcie przyszedł czas na wymianę klocków z tyłu i ku mojemy zaskoczeniu założone od nowości były klocki TRW bez logo GM, dziwne...

nie mniej jednak nowe zakupiłem takie same o symbolu GDB1621

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Forumowiczów

I ja wczoraj wymieniłem klocki tylne. Co do ściągania to procedura taka, jak opisana na początku z jedną uwagą, mianowicie śruby mocujące zaciski odkręcać nalejepiej imbusem w rozmiarze 7, bo faktycznie standardowy 6 za mały a 8 za duży. Ja odkęcałem torxem 45, jak w powyższej instrukcji ale jest to obejście sprawy (kleszczy się trochę w śrubie). Co do samego wkręcania tłoczka, to również posiadałem ww. zestaw "specjalny". Klocki zaczeły szurać dwa tygodnie temu, od tego czasu do wymiany przejechałem ok. 400 km. Klocek od strony zewnętrznej miał jeszcze ok. 4 mm okładziny ciernej ale i tak już miał mniej z płytką niż książkowe 8 mm. Natomiast klocek od strony wewnętrznej, gdzie jest tłoczek hamulcowy okładziny nie miał już wcale, tarła tylko płytka (oba koła). Nadmienię, że w ciągu dwóch ostatnich dni jazdy szuranie ustąpiło, co mnie lekko zmyliło. Symptomy końca klocków są chyba takie, że jak szurają to wykrusza się ostatni milimetr okładziny a jak już przestaną szurać to pozostała tylko płytka. I jeszcze co do sprężyny na zacisku to faktycznie nie jest ona twarda. Górna jej część wyszła z zacisku w miarę, dolnej części nie udało mi się wyciągnąć, więc na siłę nie próbowałem. Jak się trochę pokombinuje to zacisk wraz z zamocowaną sprężyną na dole spokojnie da się wyciągnąć. Powodzenia przy wymianach!

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś może zmieniał z przodu klocki? Procedura zmiany taka sama jak z tyłu? Bo tam jest jakaś inna sprężyna jakby bardziej masywna. Czy ją można bez obaw wyciągać czy też trzeba uważać jak z tą z tyłu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z przodu jest prościej bo nie ma problemu z wkręcaniem tłoczków. Sprężyna jak sprężyna - wkładasz na te samo miejsce.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super. Dzięki. Jeśli komuś to pomoże w doborze klocków to z przodu mam Ferodo 4432 ff (nie znalazłem takich) a z tyłu Galfer 4656 ff(prod. ATE są na allegro) nie zmieniane odkąd auto w kraju 1.8 B z '02r.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,w mojej vectrze C GTS tylne klocki "hałasują" na nierównościach (jeśli to w ogóle klocki, bo są jeszcze grube), jeśli lekko nacisnę na podął hamulca to hałas ustaje. Słyszałem, że są tam jakieś blaszki?? Mam zamiar się za to zabrać w weekend. Czy ktoś wie w czym problem??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

najprawdopodobniej sprężyny ( zdjecie nr 2 z postu 1) sie lekko poluzowały wystarczy dogiąć lub wymienić

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.