Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
!Tommy

Opel Vectra C - 1,9 CDTI 150KM czy 120KM

6 posts in this topic

tak jak w temacie. zastanawiam się nad Vectrą C z silnikiem 1,9 CDTI

są 2 wersje które mnie interesują 150 i 120 KM

słyszałem, lecz nie z pewnego źródła, że w tej 150 KM wadą jest jakaś guma przy sprzęgle, a natomiast tej wady nie ma w wersji 120 KM

Czy ktoś z Was posiada ten samochód z takim silnikiem ??

Ogólnie na co zwracać uwagę, jakie wady ma ten samochód itp ??

pozdrawiam

EDIT by jabolkg

Temat przeniosłem do bardziej odpowiedniego działu. Przy okazji szukajka może odpowiedzieć na wiele twoich pytań.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda było już dość sporo o tym silniku, ale można podsumowac juz konkretnie.

Silnik 120KM to jednostka ośmiozaworowa dużo prostsza od 150KM więc i osprzęt silnika teoretycznie powinien mniej się psuć za to kosztem osiągów

Silnik 150KM to przede wszystkim zmieniona głowica, która ma 16 zaworów i sławne klapy wirowe, których nastawnik do rocznika 2007 był zbudowany wadliwie i wyrabiał sie po jakimś czasie. Problem polegał na tym, że samego nastawnika nie można wymienić więc wiąże się to z wymianą całego kolektora. Z drugiej strony już podobno ktoś na angielskim forum VC przedstawił patent regeneracji przy pomocy ... plastikowej nóżki od mebli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Sam jeszcze tego patentu nie widziałem.

Obydwa mają też typowe usterki dla VC które na pewno wynajdziesz klikając

Please login or register to see this link.

Poza tym zmora każdego diesla nie tylko oplowskiego czyli koło dwumasowe, ale niestety nikt jeszcze nic mądrego nie wymyślił na przeniesienie potężnych momentów obrotowych generowanych przez współczesne diesle więc trzeba się z tym chwilowo pogodzić.

W sprawie koła dwumasowego znowu z tego co wiem wymiana w wersji 150KM jest tańsza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Plastikowa, miękka podkładka o średnicy otworu około 3-4mm. Drugi dzień jeżdżę na zregenerowanej listwie, póki co jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Foty i porada bo będzie bite i podkabluję do v-ce szefa technicznego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Foty są, porada będzie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzieki na odpowiedzi. poszukam w szukajce jeszcze na ten temat. pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.