Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

HepiHipi

Kontrolki ABS TC Uszkodzony czujnik ?

218 posts in this topic

Witam

Zapaliły mi się już na stałe (wcześniej po kilku minutach jazdy się zapalały) kontrolki ABS i TC. Pojechałem więc do gościa, który komputerem zdiagnozował uszkodzenie prawego przedniego czujnika ABS. Jednak po lekturze forum postanowiłem sprawdzić czy faktycznie czujnik jest uszkodzony. W tym celu podłączyłem go do omomierza i okazuje się, że ma on rezystancję na poziomie 800 Ohm (podobnie jak lewy, który też sprawdziłem), więc wynika, że sam czujnik jest OK. Mam w związku z tym kilka pytań :

1. Czy ten test jest wiarygodny, czy tez nic nie znaczy i komputer jakoś inaczej sprawdza te czujniki ?

2. Ponieważ dużo się pisze o uszkodzonych kablach, chciałbym to sprawdzić, ale mam mały kłopot. Kable w nadkolu sprawdziłem i wyglądają OK. Jednak chciałbym być dokładny i sprawdzić też ten co wchodzi w nadwozie, ale nie wiem gdzie jest jego końcówka. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć jego koniec ? A może ktoś ma jakiś schemat połączeń albo opis złącza w którym wpięte są wszystkie czujniki ABS?

3. Czytałem gdzieś, że można wpiąć zamiast czujnika rezytor o rezystancji około 1200 Ohm i jeśli zgasną kontrolki to oznacza faktycznie uszkodzenie czujnika ABS. Czy to także jest wiarygodny test ?

4. Trochę offtopic (a może i nie). Co może mi stukać w prawym przednim zawieszeniu (żadna końcówka ani wahacz, bo niedawno likwidowałem na zawieszeniu wszystkie luzy). Czy może to być faktycznie uszkodzona piasta gdzieś w środku i stukanie jest związane także z tym błędem ABS ? Stukanie to występuje na poprzecznych nierównościach (głównie na polnej drodze, niezależnie od prędkości) i nie wygląda i na stukanie czysto metaliczne (jakieś dziwne chrobotanie). Stukanie to było już dużo wcześniej, zanim pojawił się błąd ABS, dlatego tez wykluczam powiązanie tego z problemem ABS (a może jednak się mylę).

5. Czy ktoś próbował testować czujnik prędkości podłączając pod niego woltomierz i na stojaczkach rozpędzając koła sprawdzać generowane przez niego napięcie ? (gdzieś wyczytałem, że czujnik ten generuje liniowo zwiększające się napięcie o około 0,1 V na każde zwiększenie prędkości obrotowej koła o 1. Czy to prawda ?

Dzięki za przeczytanie całości i ewentualne podpowiedzi.

Pozdrawiam

PS. Problem dotyczy Vectry C 1.6 rocznik 2005 jeśli to ma znaczenie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem identyczny problem. Debile w aso wymienili piastę a tc i abs dalej świecił. Kup kabel łączący do piasty za 80 pln wepnij i po krzyku

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie się tego obawiam, że wymiana piasty może się okazać zbędna :/

A czy ty sam wymieniałeś ? I czy chodziło o kabelek ten krótki od samej piasty, czy ten dłuższy, który wchodzi w nadkole ? Ten krótki mam ok bo sprawdzałem, a tego drugiego nie mam jak sprawdzić. Może wiesz gdzie on się kończy, żebym mógł go sprawdzić. Możesz mi dać na PM swój telefon albo gg żebyśmy się szybciej dogadali ?

Może ktoś napisze mi gdzie się kończy ten kabel, który wchodzi w nadkole ? Wtedy mógłbym go jakoś sprawdzić.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tel na pw.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak powinny zachowywać sie te kontrolki poprawnie. Jeśli chodzi o ESP wmomwncie kontroli trakcji zapala sie kontrolka na zegarach. Jeśli chodzi o ABS w momencie ostrego hamowania na sniegu (uruchamia sie ABS) kontrolka od ABSu nie zapala sie na zegarach i do tego ostro bije na pedał hamulca nożnego. Czy to jest poprawne tj. brak kontrolki i bicie na pedał.

Dzięki za odp.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak opisujesz jest prawidłowo. ESP - jego włączenie sygnalizuje ikonka na zegarach, ABS- świecąca ikonka świadczy o usterce tego systemu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Ale czy przy uruchomieniu ABS powinna zapalać sie ikonka informująca na tablicy?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odszukaj koniec i Sprawdz koniecznie kabel. Staraj sie też nim ruszać, będziesz widział czy coś sie zmienia.

Jeśli nie to czeka Cie jednak zmiana piasty.

Jeśli sie nie myle to czujników w VC nie da sie już sprawdzić omomierzem

Tak sie dało sprawdzac tylko w starszych autach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kontrolka ABS pojawia sie przy rozruchu auta tak jak wszelkie inne

układ jest testowany i kontrolka gaśnie tak jak i inne kontrolki

jeśli kontrolka pojawi sie podczas jazdy oznacza to awarię systemu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze ! wyszło to dzisiaj kiedy to na sniegu musiałem mocniej przyheblować.

Powiedz + - gdzie szukać tego przewodu (moje jakiś screenik bu sie znalazł)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja właśnie zdiagnozowałem problem (tak mi się wydaje). Okazuje się że jest to główny kabel, który przechodzi przez nadkole do pompy ABS (chyba, takie duże złącze czarne o bok akumulatora). Na tym złączu jedna żyła kabla ma przejście, a druga nie. Chyba, że tylko jedna żyła ma połączenie z tym złączem. Sprawdzałem inne piny w złączu i są trzy kombinacje, które mają rezystancję w okolicach 800 Ohm. Czwartej nie mogę znaleźć więc wnioskuję, że to jest ten kabel. Jak mrozy puszczą to będę się bawił w podmiankę kabla. Jak się uda, to dam znać co i jak.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten środkowy to już paru osobom z forum strzelił. Ma prawo, podczas pracy zawieszenia nieźle jest naginany. Ale główny to trochę dziwne. Sprawdź dokładnie styki i pryśnij jakimś płynem poprawiającym przewodzenie. Co do środkowego kabla to sprawdź na żarówce, najlepiej dobrze go wyginając.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie też mnie dziwi, że to nie ten środkowy. Byłby najmniejszy koszt naprawy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak tylko te -20C ustąpi, to na pewno wyciągnę jeszcze środkowy i się nim pobawię, choć już raz go sprawdzałem.

Przy okazji ponawiam pytanie. Czy ktoś ma schemat złącza przy pompie ABS, żebym mógł się upewnić swojej usterki ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj trafilo i mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

wyjezdzajac z samego rana z podziemnego garazu okazalo sie ze podjazd jest oblodzony,

wiec ostro buksujac kolami mozolnie po pare centymetrow po dluzszej chwili dotarlem do gory,

no i teraz abs i esp sie pali nonstop, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pala sie dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

czy taki opis przyczyny sugeruje wam co moglo sie uszkodzic? mam cicha nadzieje ze

moze jeszcze same zgasna za ktoryms razem...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio mialem problemy z kontrolkami ABS+ESP do tego jeszcze AFLe. Problem zniknal, gdy wymienilem akumulator, który bezposrednio zasila te uklady.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja mam taki sam problem, świeci mi kontrolka ABS i ESP. Mam Opla Vectre C kombi rok 2004 silnik 2,0 DTI

Kontrolki zaswiecily kilka dni temu w te wielkie mrozy. Pewnego dnia rano odpalilem silnik a kontrolki juz nie zgasly. Samochod nie stoi w garazu lecz pod golym niebem, w nocy bylo okolo -20 stC.

Dzis wymienialem olej i magik podczas kasowania inspekcji olejowej odczytal mi że za swiecenie tych kontrolek odpowiada czujnik w lewym przednim kole i że błąd ciągle występuje.

Nie mialem jeszcze czasu wchodzic pod samochod, chialem wczesniej przygotowac sie troche do tej naprawy i poszperac w necie, wiec jesli ktos ma jeszcze jakies propozycje jak usunąć te usterke to bede wdzieczny.

Czy mając średnią wiedze o mechanice i niewielkie zaplecze narzędzi podołam sam z naprawą lub wymianą tego czujnika ?, na co powinienem zwrócić szczególną uwage ? Czy po wymianie lub naprawie (czyszczeniu) czujnika błąd sam zniknie i kontrolki zgasną? czy może konieczne bedzie kasowanie błędu z komputera? a może wystarczy akumulator na chwile odłączyć ?

Wszelkie odpowiedzi mile widziane,

Pozdrawiam

P.S.

Oczywiście jak naprawie to napisze co bylo, jak mi poszlo, albo dlaczego ponioslem klęske

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mialem taki sam problem. Polecam sprawdzenie kostek od czujnikow. Na moje oko jest to problem ze stykiem. Najlepiej "popsikac" jakims plynem na polepszenie stykow w kostkach. U mnie problem wystapił na drugiej kostce od czujnika ABS-u.

powodzenia

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

To chyba epidemia jakaś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

U mnie z kolei od 2 tygodni rozswiecila się na stałe kontrolka od kontroli trakcji, a po ok. 30 sekundach od rozpoczęcia jazdy wyświetla się na żółto (na desce rozdzielczej) symbol kierownicy z wykrzyknikiem. Nie znalazłem w necie, co jest przyczyną, ktoś się może spotkał z czymś takim i co począć?

pozdrówka

dodam że samochód to Vectra C z 2003r., 1.8

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie takze swieca sie kontrolki TC i ABS po odpaleniu zgasna a jak rusze to sie swieca.Byłem na techu i wykazało bład lewego czujnika w kole, jutro zobacze przewody moze w nich jest problem

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę czasu minęło zanim się uporałem z problem. Obiecałem napisać jak się u mnie zakończyło, więc piszę.

A jednak miałem rację. Okazało się, że walnięta była główna wiązka przewodów, przy samym złączu do tego krótkiego kabelka do czujnika. Mechanik mi to polutował i gra gitara

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ludzie pamiętajcie, żeby pilnować tych mechaników, bo dwóch mi sprawdzało i obydwaj diagnozowali piastę a nie kable. Gdybym nie był upierdliwy i nie kazał drugiemu sprawdzić głównej wiązki, to bym pewnie niepotrzebnie zapłacił za piastę. Tutaj macie szerszy opis mojej historii :

Please login or register to see this link.

Przy okazji. Jeśli chcecie sprawdzić główną wiązkę dla przednich czujników, to poniżej opis pinów w złączu przy pompie ABS (mam nadzieję, że dobrze pamiętam)

7-8 pin - Prawe przednie koło

9-10 pin - Lewe przednie kolo

Sam czujnik powinien mieć około 1200 Ohm rezystancji.

Trzymajta się i nie dajcie sie naciągać na nowe piasty, dopóki nie wyeliminujecie problemu.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurka - mam to samo. Zapalily mi sie jak jechalem do Zakopca - po kilku dniach jak zrobilo sie sucho i cieplo zgasly....a moglbys zrobic fotke o ktore kabelki chodzi...?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę Ci zrobić fotkę tego złącza, może dziś wieczorem wrzucę do sieci. Opiszę dokładnie jak można wstępnie sprawdzić, czy kable i czujniki są OK. Jeśli chodzi o kabelki przy kołach, to idą tam tylko po jednym (oprócz lewego przedniego gdzie dodatkowo jest kabel od czujnika zużycia klocków, jego łatwo zlokalizować, bo po podłączeniu omomierza musi pokazywać prawie 0 OHm, chyba że masz klocki do wymiany to będzie przerwa). Tak więc wieczorkiem spróbuję opisać dokładniej sposób sprawdzenia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki i czekam na fotki !

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciezko jest wyciagnac ta wtyczke z piasty??U mnie bedzie to samo

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.