Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Piechur79

Jakie akumulatory?

57 posts in this topic

Witam wszystkim i wychodzę z taką prośbą. Padł mi akumulator i nie wiem jaki kupić. Nie mam żadnej naklejki z pojemnością. Wiem tylko, że to Kager. Nie mogę także znależć nic na forum. Są podane akumulatory do 1.6 1.8 ale ja potrzebuje do Viki B 2.0i LPG. Jeżeli ktoś dysponuje jakąś tabelą pojemności aku do wszystkich modeli silnika to proszę wrzucać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do silnika X20XEV i wersji auta CD najkorzystniejszy jest Bosch Silver 55Ah 550 A.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

może to ci pomorze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by sempiko72
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Dzięki ale już to sprawdzałem. Właśnie się dowiedziałem, że był tam 74Ah ale nie jestem pewny czy to dobry pomysł. Według tabel boscha czy kagera można wsadzić 55 60 i ewentualnie 72Ah.

Jeżeli miałem taki duży akumulator, może się nie doładowywał. Dzięki za odzew.

Edited by Piechur79
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

72Ah jest za duży (nawet wymiarowo) i będzie systematycznie niedoładowany.Pobór prądu rozruchowego będzie wyższy od prądu doladowania i powolutku,sukcesywnie akumulator będzie tracił moc!!! W wersji silnikowej X20XEV i modelu CD najlepszym,optymalnym rozwiązaniem jest 55Ah i 540 A prąd rozruchowy!!! Z Kagerem to daj sobie spokój bo to firma,która dopiero wchodzi na rynek i prawdę mówiąc cholera wie co to takiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Edited by ronaldo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy zbut duż prąd rozruchowy może uszkodzić coś, np rozrusznik . Jak przeglądam oferte akumulatorów to mają różne wartości czasem dawet b.duże . Może wie ktoś jaka jest największa opuszczalna wartość ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie nie może uszkodzić. Informuje jaki maksymalny prąd rozruchowy może z siebie dać co nie oznacza że samochód taki pobiera.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Potwierdzam.

W ASO też tak mi powiedzieli.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim. Nie wiem tylko dlaczego u mnie jest taki byk. Rok jeżdził bez jęknięcia a teraz pada co 2 tygodnie. Może jest dobry tylko nie doładowany? No cóż .... trzeba go jakoś zużyć.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo wskutek permanentnego niedoładowania i niskiej temperatury zewnętrznej następuje tzw.spłynięcie masy czynnej płytek akumulatora!!!I nic juz mu wówczas nie pomoże,a każde doładowanie pogłębia ten stan rzeczy!!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale ten mój akumulator jest hybrydowy i nie powinno się nic takiego z nim dziać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akumulator hybrydowy to taki akumulator, w którym kratka jednej z płyt składa się z ołowiu i antymonu (antymon dodatek stopowy), a druga z ołowiu i wapnia (wapń dodatek stopowy). To nie jest nowa technologia bo znana od kilkunastu lat i ma swoje zalety i wady. Stosowana jest głównie w akumulatorach do samochodów ciężarowych.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z akumulatorów polecam Centrę- są różne jej wersje zależne od wyposażenia auta (Plus- zwiększona wydajność, Futura- na auta z kupą elektryki). Sam kupowałem niedawno bo były w promocji w Makro- za 53Ah Futura zapłaciłem 242zł + depozyt 30 zł za stary aku (chyba że oddasz stary). Ogólnie to one tanie nie są (taki 53Ah u producenta to ponad 300zł), ale może trafisz jak ja. Wiem że są dobre bo nawet używa ich wojsko do podgrzewania agregatów i długo trzymają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bede wymienial niedomagające aku i mam pytanie jakie kupić

model firma parametry

x18xe - 96r

x20DTL -97r.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dzisiaj kupiłem bannera 62 Ah i zobacze jak się będzie sprawował

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

70Ah - co do parametrów i firmy to pełno o tym na forum

PS. Kupiłem z autem (x20xev) aku TAB 70Ah. Padł mi po 3 latach (nie wiem ile na nim jeździł poprzedni właściciel ale na nówkę nie wyglądał).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tej zimy tez musialem zmienic bateryjke bo stara jeszcze oryginalna oplowska juz sie konczyla. U mnie przy silniku x16xel kupilem centre plus 50Ah za 200 zl. Byc moze ciut wiekszy bo w oryginale byl 44 Ah ale powinno byc ok. Teraz pali od tykniecia przy 15 stopniach mrozu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam nie patrze juz na firmu akumulatorow bo to wszystko jeden kit ;P Tylko parametry. Mam pytanko ja u siebie mam aku 64ah i rozruch 510 a mam vectrunie 2.0 diesla wiec chyba za slaby i jak odpalam po dluzszym postoju to tak wolno kreci i zapali po ok. 3 obrocie. Czy to wina moze byc aku ze wolno kreci ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

A ja dziś kupiłem nowiutki aku z serii Centra Futura po tym jak poprzedni 7 letni Delphi dwa razy mnie niemiło zaskoczył (mimo że oczko ciągle zielone)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Teraz szukam informacji dotyczącej daty formowania akumulatorów Centra. Wiem, że jest to zaszyte w kodzie identyfikacyjnym ale nie mogę nigdzie wygooglować klucza do rozszyfrowania.

Moj kod to: 8LC20I2 lub 8LC2012 - przedostatniego znaku nie jestem pewien

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie patrz na to co ma wojsko czy policja bo jedynym z kryteriow przy przetargu jest cena i kupuja zlom wiem to z autopsji bo wiele lat zajmowalem sie przetargami w policji

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzę na to tak dlatego że sam tam pracuję (wojsko) i widzę jak długo to pracuje i w jakich warunkach. Co do wyboru szmelcu na przetargach to u mnie tak już nie jest- czasy się zmieniły i już nie jedna firma ma sprawę w sądzie z wojskiem o niewykonanie należycie usługi czy serwisu...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ja gdzieś wyczytałem na forum że do 1,6 16V XEL jest aku 75Ah i taki kupiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Jeżdzę z nim juz ponad rok i zawsze pali od pierwszego.

Please login or register to see this link.

Edited by dexter23pl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

75 Ah to raczej do diesla. Do 1.6 wystarczy 50 Ah

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze odradzam akumulatory firmy BERGEN. Po miesiącu użytkowania nie nadawał się do jazdy. Po badaniach u elektryka żywotność spadła do serio 0%. Oddałem go w ramach gwarancji i firma mi jej nie uznała. Przeprowadzili własne testy i uznali że prąd rzędu 5,51V przy rozruchu jest OK. Nie wim co tam za fachowcy pracują. Firma która badała akumulator to VARTA. Naładowali akumulator. Zaraz po jego odebraniu udałem się na kolejne badanie i okazało się że jego żywotność to 50%. To co robi ta firma to kpina. Po za tym fachowiec stwierdził, że przez wadliwy akumulator został uszkodzony komputer pokładowy i kilka czujników. Naprawa będzie kosztowała mnie kilkaset złotych. Mam przez akumulator sporo problemów i nie mogę ich usunąć dopóki nie dostanę innego. Będę się musiał teraz z nimi prawować co też pewnie potrwa kilka miesięcy. Oczywiście zawsze może się trafić produkt wadliwy, że to wyjątek od normy, ale producent w takich wypadkach zobowiązany jest go wymienić na nowy wolny od wad. Po prostu szczerze odradzam akumulatory firmy BERGEN

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.