Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ŚWIATŁA


Guest raku1982
 Share

Recommended Posts

Guest raku1982

Witam

Chodzi mi o to ze wydaje mi sie ze swiatła w moim samochodzie sa jakby za słabe.

Zorówno na światłach mijania jak i długich.

Zastanawia mnie tylko czy w Waszych samochodach tez tak jest.

Przykładowo w astrze f z '96 ktorą jechałem mam wrażenie że jest lepiej.

Sprawdzałem napięcie podczas pracy motoru i wynosi 14.2 V a po włączeniu świateł 13.9 V,z tego co wiem to jest napiecie wystarczające do ładowania aku oraz zasilania instalacji elektr.

Wiec Waszym zdaniem w czym tkwi problem !!!!!!!!!!!!

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Napiecie jest dosc wazne, lecz najpierw podmienilbym jedna zarowke i zerknal na efekt- jesli mizerny, to czas na wymiane lamp- mam u siebie roczne lampy i swieca naprawde ladnie.

Odblysnik ma tendencje do wypalania sie, a zarowki z czasem traca swoje wlasciwosci.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Napiecie jest dosc wazne, lecz najpierw podmienilbym jedna zarowke i zerknal na efekt- jesli mizerny, to czas na wymiane lamp- mam u siebie roczne lampy i swieca naprawde ladnie.

Odblysnik ma tendencje do wypalania sie, a zarowki z czasem traca swoje wlasciwosci.

Pozdrawiam.

Proponuję założyć dobre i firmowe żarówki, ja latam na PHILIPSach już długo, i polecam. Ojciec w swojej 18. letniej viki też ma takie i pięknie "dają". Zatem kolego napięcie masz o.k ale pewnie żarówki do bani. Zainwestuj około 70 zł w dobre żaróweczki i będzie GIT !

Edited by Pawełek ze Żnina
Link to comment
Share on other sites

Vectry nie maja zbyt dobrych swiateł ale sa znosne pod warunkiem jak koledzy wyzej napisali

1. sprawna instalacja elektryczna

2. czyste odbłyśniki (mozna umyś i efekt jest porazajacy)

3. dobre zarówki polecam philipsy (mam jakieś tuningowe niby z lepszym rozłożeniem światła nie pamiętam dokładnie około 80zł) odradzam osramy przeplają sie po 4miesiacach

Link to comment
Share on other sites

Guest kaliber_9mm

miałem to samo co u ciebie, kupiłem dobre żarówki philipsy plus 30% czy coś tam , były kiedys na forum do wzięcia w dobrej cenie( poszukaj na forum), na żarówkach nie oszczedzaj wiecej wydasz lepszy efekt.

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo co u ciebie, kupiłem dobre żarówki philipsy plus 30% czy coś tam , były kiedys na forum do wzięcia w dobrej cenie( poszukaj na forum), na żarówkach nie oszczedzaj wiecej wydasz lepszy efekt.

ŚWIĘTE SŁOWA !

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Trochę odgrzebię temat, bo nie chcę zakładać nowego, mam angelsy na żarówki H7 i wrażenie, że słabo świecą na żarówkach, miałem HID-y i świeciły ładnie, ale po stracie dowodu zmieniłem na żarówki i mam wrażenie, że świecą na żółto, a nie na biało, mam nowe żarówki Philips Nightguard, zmierzyłem napięcie na kostce przy żarówce i przy zgaszonym silniku jest 11V, a przy zapalonym jakieś 11,6, a na aku jest przy zgaszonym niecałe 13, a przy zapalonym 13 z kawałkiem. Te 2V mogą robić taką straszną różnicę w świeceniu lampy ? A może coś z soczewkami być nie tak ?? Mowa o światłach mijania, bo na długich zosta łHID ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Chodzi mi o to ze wydaje mi sie ze swiatła w moim samochodzie sa jakby za słabe.

Zorówno na światłach mijania jak i długich.

Zastanawia mnie tylko czy w Waszych samochodach tez tak jest.

Przykładowo w astrze f z '96 ktorą jechałem mam wrażenie że jest lepiej.

Sprawdzałem napięcie podczas pracy motoru i wynosi 14.2 V a po włączeniu świateł 13.9 V,z tego co wiem to jest napiecie wystarczające do ładowania aku oraz zasilania instalacji elektr.

Wiec Waszym zdaniem w czym tkwi problem !!!!!!!!!!!!

pozdrawiam

A moze poprostu lampy są zle ustawione...

Link to comment
Share on other sites

W starych autach, nie będą światła świecić jak w nówce z salonu, bo odłyśniki po tylu latach są już wypalone, zabrudzone. Trzeba wyczyścić lampy w środku, albo kupić drugie.

Link to comment
Share on other sites

A moze poprostu lampy są zle ustawione...

Byłem ostatnio na diagnostyce i są dobrze ustawione, więc odpada

W starych autach, nie będą światła świecić jak w nówce z salonu, bo odłyśniki po tylu latach są już wypalone, zabrudzone. Trzeba wyczyścić lampy w środku, albo kupić drugie.

Chyba nie doczytałeś, mam angel eyes, lampy mają może ze 2 lata, żarówki nówki philipsa

Link to comment
Share on other sites

Byłem ostatnio na diagnostyce i są dobrze ustawione, więc odpada

Chyba nie doczytałeś, mam angel eyes, lampy mają może ze 2 lata, żarówki nówki philipsa

No to miernik w dłoń i szukaj gdzie traci Ci się te 2V. To naprawdę dużo spadku.

Link to comment
Share on other sites

No to miernik w dłoń i szukaj gdzie traci Ci się te 2V. To naprawdę dużo spadku.

Tak 2V dla żarówek to już coś. Ale wiesz co ? Wydaje mi się, że zbyt długo jeździłeś na ksenonach i teraz ciężko jest Ci się przestawić na "zwykłe" żarówki. A jeśli możesz, to tak OT napisz jak straciłeś dowód, bo co niektórzy nie wierzą, że za ksenony można stracić papiery.....

Link to comment
Share on other sites

Tak 2V dla żarówek to już coś. Ale wiesz co ? Wydaje mi się, że zbyt długo jeździłeś na ksenonach i teraz ciężko jest Ci się przestawić na "zwykłe" żarówki. A jeśli możesz, to tak OT napisz jak straciłeś dowód, bo co niektórzy nie wierzą, że za ksenony można stracić papiery.....

Pewnie masz rację że to kwestia przyzwyczajenia teraz wiem jaka to różnica masakryczna ;)

A straciłem przy stłuczce i to nie z mojej winy, ale przyjechała drogówka, spisali notatkę, zeznania, gość idzie oglądnąć u mnie szkody, oglądnął i mówi "teraz proszę podnieść maskę i włączyć światła mijania" przez myśl mi tylko przeleciało "no to zaj...cie" ale zrobiłem co kazał, a on się tylko popatrzył na mnie z uśmiechem i pyta "wie Pan o co chodzi ?" a ja na to że wiem, ale mam spryskiwacze, a on że samopoziomowania nie mam, to mu mówię że jeszcze nie zrobiłem to ten "i nie zrobi Pan bo koszt przekroczyłby wartość samochodu" i takim sposobem pozbyłem się dowodu. Dobrze że tylko tak się skończyło, a nie wlepił mi mandatu, bo mogą dać za to do 500zł :o i to by było na tyle OT ;)

Link to comment
Share on other sites

Pewnie masz rację że to kwestia przyzwyczajenia teraz wiem jaka to różnica masakryczna ;)

A straciłem przy stłuczce i to nie z mojej winy, ale przyjechała drogówka, spisali notatkę, zeznania, gość idzie oglądnąć u mnie szkody, oglądnął i mówi "teraz proszę podnieść maskę i włączyć światła mijania" przez myśl mi tylko przeleciało "no to zaj...cie" ale zrobiłem co kazał, a on się tylko popatrzył na mnie z uśmiechem i pyta "wie Pan o co chodzi ?" a ja na to że wiem, ale mam spryskiwacze, a on że samopoziomowania nie mam, to mu mówię że jeszcze nie zrobiłem to ten "i nie zrobi Pan bo koszt przekroczyłby wartość samochodu" i takim sposobem pozbyłem się dowodu. Dobrze że tylko tak się skończyło, a nie wlepił mi mandatu, bo mogą dać za to do 500zł :o i to by było na tyle OT ;)

No tak, pech. Widzisz, z nie Twojej winy zabrali Ci dowód. Ale z tego co wiem, to gliniarze gonią "stare" auta jak ktoś montuje sobie ksenony. I jeśli Cię chwycą, to właśnie bezczelnie Ci powiedzą, że nie stać Cię na samopoziomujące reflektory.

Link to comment
Share on other sites

No tak, pech. Widzisz, z nie Twojej winy zabrali Ci dowód. Ale z tego co wiem, to gliniarze gonią "stare" auta jak ktoś montuje sobie ksenony. I jeśli Cię chwycą, to właśnie bezczelnie Ci powiedzą, że nie stać Cię na samopoziomujące reflektory.

No i niech gonia, bo fajnie sie jedzie sie takim autem, ale mniej fajnie jedzie po zmroku z przeciwka. I wiem to z wlasnego doswiadczenia - bo jezdzilem nowym autem z xenonami fabrycznymi i jezdze VA z seryjnymi lampami. U mnie bardzo pomogla wymiana reflektorow na nowe (zamienniki). Zarowka std H4 60/55W. W celu wzmocnienia swiatla warto zalozyc przekazniki i zasilac zarowki bezposrednio z zaciskow aku.

A jesli chodzi o poziomowanie - czy do takich lampek z xenonami zaklada sie silniczki do regulacji od VA? Ktos wie jak dziala ten serwomotorek od lamp seryjnych w VA? Moze da sie na tym zrobic samopoziomowanie?

Edited by Janus
Link to comment
Share on other sites

A jesli chodzi o poziomowanie - czy do takich lampek z xenonami zaklada sie silniczki do regulacji od VA? Ktos wie jak dziala ten serwomotorek od lamp seryjnych w VA? Moze da sie na tym zrobic samopoziomowanie?

Z tego co gadałem kiedyś z elektrykiem sam. to wywnioskowałem, że na tylnej osi jest czujnik poziomu. W nim jest mechanizm odpowiadający za nacisk budy na tę oś. I także nie ma w oryginale czegoś takiego jak regulacja świateł. Jeśli usiądą osoby na tyle albo coś się włoży ciężkiego do bagażnika to automatycznie lampy się opuszczają. I jak się dowiedziałem w VB po lifcie lub w Omedzie po lifcie ten mechanizm dość często siada ;( Podejrzewam, że po naszych kochanych drogach te mechanizmy non stop pracują aby wypoziomować ksenony (szybciej się to zużywa).

Link to comment
Share on other sites

Z tego co gadałem kiedyś z elektrykiem sam. to wywnioskowałem, że na tylnej osi jest czujnik poziomu. W nim jest mechanizm odpowiadający za nacisk budy na tę oś. I także nie ma w oryginale czegoś takiego jak regulacja świateł. Jeśli usiądą osoby na tyle albo coś się włoży ciężkiego do bagażnika to automatycznie lampy się opuszczają. I jak się dowiedziałem w VB po lifcie lub w Omedzie po lifcie ten mechanizm dość często siada ;( Podejrzewam, że po naszych kochanych drogach te mechanizmy non stop pracują aby wypoziomować ksenony (szybciej się to zużywa).

Mialem na mysli seryjna korekcje reflektorow w VA - jest 4-stopniowa (0, 1, 2, 3). Przy zmianie polozenia korektora o jeden stopien slychac, jak przez moment pracuja silniczki i podnosza/opuszczaja lustra reflektorow. Czy w fabrycznych ksenonach ta regulacja odbywa sie tez stopniowo (skok o pewne zadane przelozenie) czy tez zupelnie plynnie? Bo jesli regulacja tez jest skokowa, to czemu by nie zamienic jej sterowania na jakis automat? I zamiast pokretla 0-1-2-3 pracowalby uklad z czujnikiem przechylu i poziomowal lampy?

Link to comment
Share on other sites

Mialem na mysli seryjna korekcje reflektorow w VA - jest 4-stopniowa (0, 1, 2, 3). Przy zmianie polozenia korektora o jeden stopien slychac, jak przez moment pracuja silniczki i podnosza/opuszczaja lustra reflektorow. Czy w fabrycznych ksenonach ta regulacja odbywa sie tez stopniowo (skok o pewne zadane przelozenie) czy tez zupelnie plynnie? Bo jesli regulacja tez jest skokowa, to czemu by nie zamienic jej sterowania na jakis automat? I zamiast pokretla 0-1-2-3 pracowalby uklad z czujnikiem przechylu i poziomowal lampy?

No mądrze myślisz. Cała ta skokowa regulacja jest sterowana przez różne rezystancje na potencjometrze 0-1-2-3-4. A silniczki na jej podstawie skokowo się regulują. Teoretycznie mądre rozwiązanie, które proponujesz. Ale jak dobrać automat, którzy odpowiednio dobierze kąt ustawienia świateł do nacisku pojazdu ? Może zaadoptować od VB alb OB polifty ?

Link to comment
Share on other sites

No mądrze myślisz. Cała ta skokowa regulacja jest sterowana przez różne rezystancje na potencjometrze 0-1-2-3-4. A silniczki na jej podstawie skokowo się regulują. Teoretycznie mądre rozwiązanie, które proponujesz. Ale jak dobrać automat, którzy odpowiednio dobierze kąt ustawienia świateł do nacisku pojazdu ? Może zaadoptować od VB alb OB polifty ?

Sprawdzalem schemat regulacji swiatel od VA - do silniczkow regulacji od pokretla w kabinie biegnie jeden kabelek, ktory podaje zmienne napiecie z rezystorow w regulatorze. Zeby niczego nie zniszczyc trzeba by sprawdzic 2 rzeczy: 1 - jaki prad plynie z regulatora do silniczka podczas zmiany polozenia regulatora (w VA). 2 - jaki prad plynie w VB z regulatora z autopoziomowaniem do silniczka. Jesli prady sa porownywalne mozemy zalozyc ze samopoziomowanie z VB mozna podlaczyc do VA bez ryzyka zniszczenia czujnika samopoziomowania.

Uklad wymagalby kalibracji. Mozna 2 metodami: 1 - przez samo pochylenie czujnika poziomujacego, 2 - elektrycznie, przez dodanie rezystora w szereg/rownolegle w zaleznosci od potrzeb. O ile latwo ustawic kat pochylenia dla auta nieobciazonego, to trudno przewidziec jakie bedzie pochylenie swiatel dla auta maks obciazonego (bo w zaleznosci od pasowania samopoziomowanie - silniczki od VA osiagniemy zbyt duze/zbyt male pochylenie). Trzeba by to sprawdzic doswiadczalnie...

Jak bede mial troche czasu to zmierze prad i napiecie jakie daje regulator reczny z VA.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP