Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

walniecie po puszczeniu sprzęgla na luzie


SNOWSURFER
 Share

Recommended Posts

mam taki problem, jadąc na 1 biegu, wciskam sprzęgło wrzucam luz i kiedy puszcze sprzegło (moze i na innych biegach ale nie sprawdzalem) kiedy auto jest na luzie czuje jakies stukniecie stłumione w komorze silnika... co to moze byc?

Edited by SNOWSURFER
Link to comment
Share on other sites

Guest Andi0000
mam taki problem, jadąc na 1 biegu, wciskam sprzęgło wrzucam luz i kiedy puszcze sprzegło (moze i na innych biegach ale nie sprawdzalem) kiedy auto jest na luzie czuje jakies stukniecie stłumione w komorze silnika... co to moze byc?

Uszkodzona poduszka silnika.

Zapusc reczny i poprobuj ruszanie do tylu i do przodu. Moga wystapic podobne objawy jak opisujesz i stawialbym na wywalona poduszke silnika.

Link to comment
Share on other sites

mam jeszcze szarpanie silnikikem na zimno przy ruszaniu... wymienialem poduszke pod skrzynią i drązek reakcyjny i wlasnie obawiam sie ze ot moze są obie te baryłkowe poduszki... chodz zastanawiam sie czy to nie jest walniete koło zamachowe juz...

Edited by SNOWSURFER
Link to comment
Share on other sites

Guest Andi0000
mam jeszcze szarpanie silnikikem na zimno przy ruszaniu... wymienialem poduszke pod skrzynią i drązek reakcyjny i wlasnie obawiam sie ze ot moze są obie te baryłkowe poduszki...

Jakie miales objawy przed wymiana tej poduszki pod silnikiem? Drazek reakcyjny juz wymienilem ..

Wstawilem takze te dwie z przodu i zostala mi ta pod silnikiem do wymiany. Zle mi wskakuje 1 i 2 bieg ... U mnie po wymianie tych dwoch z przodu silnikiem jakby mniej szarpalo ale generalnie te stare nie byly w takim zlym stanie.

Edited by Andi0000
Link to comment
Share on other sites

ja tez ma problemy ale z z wyjeciem pierwszego biegu i wlaczeniem 2, czy to z reduykcji czy z 1 ale na zimno, na ciepło jest ok ale i tak 1 wchodzi marnie jak sie powoli turlam jeszcze. Ale wez pod uwage ze memy nieco inen silniki.

Generalnie to mi rzuca silnikiem przy zmianach biegów, czuje udezenia na drazku zmiany biegów pod czas załaczania napędu, slabo wchodzi wsteczny

Edited by SNOWSURFER
Link to comment
Share on other sites

Guest Andi0000

Silniki inne ale objawy podobne, u mnie takze na cieplo biegi wchodza jak w "maslo", przy zimnym silniku sa klopoty z wbijaniem 2 z 1 i redukcja 2 do 1. Moze to objawy konczacego sie sprzegla.

Reasumujac:

Ty wymieniles poduche pod skrzynia i drazek reakcyjny = bez zmian

Ja wymienilem 2 poduchy przednie + drazek reakcyjny i takze bez zmian.

W przyszla sobote zmieniam poduche pod skrzynia, moze caly koplet trzeba wymienic. Zauwazylem ze po wymianie przednich poduch, musialem podniesc wyzej silnik aby wlozyc nowe. Z tego wynika,ze te stare troszke sie obnizyly pod naciskiem silnika.

Edited by Andi0000
Link to comment
Share on other sites

Silniki inne ale objawy podobne, u mnie takze na cieplo biegi wchodza jak w "maslo", przy zimnym silniku sa klopoty z wbijaniem 2 z 1 i redukcja 2 do 1. Moze to objawy konczacego sie sprzegla.

Reasumujac:

Ty wymieniles poduche pod skrzynia i drazek reakcyjny = bez zmian

Ja wymienilem 2 poduchy przednie + drazek reakcyjny i takze bez zmian.

W przyszla sobote zmieniam poduche pod skrzynia, moze caly koplet trzeba wymienic. Zauwazylem ze po wymianie przednich poduch, musialem podniesc wyzej silnik aby wlozyc nowe. Z tego wynika,ze te stare troszke sie obnizyly pod naciskiem silnika.

Panowie no to Was zmartwię. Nie dalej jak miesiąc temu wymieniałem wszystkie poduchy, bo miałem takie same objawy jak Wy. Po odpaleniu rano auta, puszczam sprzęgło i słychać walnięcie. Dodatkowo walnięcie przy redukcji - szybkiej redukcji z 1 na 2. Mając nadzieję, że jak wymienię te poduszki to objawy ustąpią. No i się myliłem. Zamontowałem Lemfordery i nic się nie zmieniło. Słów już brak. Teraz kombinuje, że to może być tarcza sprzęgła a konkretnie sprężynki redukujące wibracje i poszarpywania. Na razie olewam bo kasy nie mam. Zaczekam aż sprzęgło zacznie niedomagać i wtedy będę wymieniał.

Komplet zawsze trzeba wymieniać, żeby nowa poducha nie brała na siebie większej części wibracji.

Dużo osób na forum ma problem z tym "walnięciem" ale nie słyszałem jeszcze o konkretnym przypadku, że Ktoś coś wymienił i jest lepiej lub chociaż inaczej.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Panowie no to Was zmartwię. Nie dalej jak miesiąc temu wymieniałem wszystkie poduchy, bo miałem takie same objawy jak Wy. Po odpaleniu rano auta, puszczam sprzęgło i słychać walnięcie. Dodatkowo walnięcie przy redukcji - szybkiej redukcji z 1 na 2. Mając nadzieję, że jak wymienię te poduszki to objawy ustąpią. No i się myliłem. Zamontowałem Lemfordery i nic się nie zmieniło. Słów już brak. Teraz kombinuje, że to może być tarcza sprzęgła a konkretnie sprężynki redukujące wibracje i poszarpywania. Na razie olewam bo kasy nie mam. Zaczekam aż sprzęgło zacznie niedomagać i wtedy będę wymieniał.

Komplet zawsze trzeba wymieniać, żeby nowa poducha nie brała na siebie większej części wibracji.

Dużo osób na forum ma problem z tym "walnięciem" ale nie słyszałem jeszcze o konkretnym przypadku, że Ktoś coś wymienił i jest lepiej lub chociaż inaczej.

Pozdrawiam.

ja tez myslalem ze to moze spręzynki w sprzęgle... ale to znaczyloby ze albo kupilem sprzegło z wadą albo mnie zrobili w warsztacie lub poporstu przyczyna jest gdzies indziej...

Link to comment
Share on other sites

ja tez myslalem ze to moze spręzynki w sprzęgle... ale to znaczyloby ze albo kupilem sprzegło z wadą albo mnie zrobili w warsztacie lub poporstu przyczyna jest gdzies indziej...

No właśnie Twój przypadek dowodzi, że wymiana sprzęgła może mi nie pomóc. Jestem bez pomysłów.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też słychać takie głuche lekkie stuknięcie ale się tym nie przejmuje, walczę natomiast z tym problemem że na zimnym zle wychodzi jedynka i ciężko wchodzi dwójka..Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni też na oryginalny GM ten do manualnych skrzyni i nic to nie pomogło, dalej to samo...Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

U mnie też słychać takie głuche lekkie stuknięcie ale się tym nie przejmuje, walczę natomiast z tym problemem że na zimnym zle wychodzi jedynka i ciężko wchodzi dwójka..Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni też na oryginalny GM ten do manualnych skrzyni i nic to nie pomogło, dalej to samo...Pozdrawiam

Może to kwestia regulacji skrzyni. Możesz to sam zrobić. Jest kilka postów na ten temat i jest dokładny opis jak to wykonać. Sam się do tego zabieram, ponieważ oglądałem już silnik i skrzynie i widzę, że może się udać. Tylko czasu trochę mało.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Prozacc

Mam podobne problemy od jakiegoś tyg.

głuche stukniecie po puszczeniu sprzęgła z 1..

co najpierw zrobić? poduchy pod silnikiem? jaki to koszt?

Link to comment
Share on other sites

Mam podobne problemy od jakiegoś tyg.

głuche stukniecie po puszczeniu sprzęgła z 1..

co najpierw zrobić? poduchy pod silnikiem? jaki to koszt?

Raczej na pierwszy ogień poduszki.

Dwie przy kołach plus jedna, duża z tyłu silnika.

Koszt kompletu jakieś 350 Pln-ów plus wymiana około 200.

Kupować chyba raczej Lemfordery u Stachowiaka w Poznaniu.

Od tego trzeba zacząć. Jak nie pomoże, to szukać dalej. Może sprężynki (lub jedna) na tarczy sprzęgła.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za odp.

co grozi jazda z takim czyms?

Poduszki utrzymują silnik i skrzynię w należytym położeniu. Normalną konsekwencją rozwalonych poduszek (elementów amortyzujących) będzie sukcesywne opuszczanie się silnika i skrzyni a w konsekwencji nieprawidłową ich pracę. W czasie jazdy pewnie niczym to nie grozi, ale jak to w życiu - jedno zepsute psuje inne dobre. Ja miałem poważnie uszkodzoną poduszkę przy lewym kole (proste mocowanie). Wymieniłem ją na nowa, ale dowiedziałem się, że przy rozwalonych pozostałych poduszkach, nowa poduszka zbiera niezłe baty. Dlatego trzeba niestety wymieniać komplet - transakcja łączona.

Ja się obawiałem, że pozostałe poduszki mogą być rozwalone i mogą chrzanić pracę silnika i skrzyni. Wymieniłem i po kłopocie. Tyle tylko, że stuknięcie jest dalej. To pewnie wysprzęglik, jak piszą Szanowni Koledzy, ale z jego wymianą poczekam aż będzie się sypało sprzęgło - wtedy wymienię komplet.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP