Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Biksenon


Piotr z Gdańska
 Share

Recommended Posts

Kupiłem coś takiego:

biksenonmo7.th.jpg

Na pewno biksenon, ale ponieważ jest dodatkowy reflektor pomiędzy mijania i drogowym (chyba do doświetlania) moje wątpliwości budzi rzetelność informacji że jest skrętny.

Proszę o opinie posiadaczy takowych lampek.

Jeszcze jedno. Kiedyś znalazłem informację jak po oznaczeniach poznać czy reflektor nie jest od anglika. Nie mogę teraz tego znaleźć. Proszę kolegów o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Jest to na pewno AFL, widać po niebieskiej soczewce.

Nie ma różnicy czy angol czy europa, zmiana trybu świateł odbywa sie przez włożenie bezpiecznika w tylnej skrzynce, bynajmniej w instrukcji jest tak napisane ;)

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy CIM obsłuży skręcanie?

witam

Piotr Kali brał mojego CIM-a jego nie miał opcji
AFL
-ów ale podobno CIM-y po 2005 roku mają już możliwość aktywowania tego systemu (
info od kier. serwsu opla
) a propos też będę budował
AFL
:lol::D

Link to comment
Share on other sites

To super. Jestem na etapie rozgryzania schematów. Niestety TIS mi się bardzo wywala. Na szczęście za tydzień mój informatyk wraca na ferie i na pewno coś wykombinuje. Bądźmy w kontakcie.

Pozdrawiam

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Guest Kurecki

hmm - nie będę spierał się z TYMI co na 100% więcej wiedzą niż ja - ale :) - mam takie same światła przedliftowe jak Hapko - i moim zdaniem są: skrętne z doświetlaniem ksenony - lecz nie biksenony - długie obsługuje zwykla zarowka

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem są: skrętne z doświetlaniem ksenony - lecz nie biksenony - długie obsługuje zwykla zarowka

tj na 100% biksenon

jest dodatkowa żarówka do długich ale soczewka też inaczej wtedy świeci

zaobserwujesz to gdy ktos bedzie zmieniał swiatła a Ty patrz od przodu na lampe

Link to comment
Share on other sites

skrętne z doświetlaniem ksenony - lecz nie biksenony - długie obsługuje zwykla zarowka

Bo gdy mrugasz włącza się tylko H7, a bi-xenon zmienia tryb świecenia na "długi", dopiero gdy na stałe włączasz światła drogowe.

Link to comment
Share on other sites

Podłączyłem na krótko.

1. pozycja działa

2. mijania xenon działa

3. zmiana na drogowe - xenon się odsłania i zapala się reflektor drogowych.

4. migacz działa.

Do skręcania i zapalania doświetlenia potrzebny jest CIM -więc nie sprawdzę. Schematy mam już wyprowadzone - będzie co przez święta robić.

Link to comment
Share on other sites

Podłączyłem na krótko.

1. pozycja działa

2. mijania xenon działa

3. zmiana na drogowe - xenon się odsłania i zapala się reflektor drogowych.

4. migacz działa.

Do skręcania i zapalania doświetlenia potrzebny jest CIM -więc nie sprawdzę. Schematy mam już wyprowadzone - będzie co przez święta robić.

a co z czujnikami na zawieszeniu?

a co ze spryskiwaczami lamp?

Link to comment
Share on other sites

a co z czujnikami na zawieszeniu?

a co ze spryskiwaczami lamp?

Czujnik tylny już idzie pocztą. Przedni pewne kupię w serwisie. Połaczone są z lewą lampą trzema przewodami - trzeba będzie wykonać. Spryski kupie stałe od octavii, zbiornik oryginał (160,00pln), pompka na Allegro 80,00 nowa. Nie mam też instalacji elektrycznej do pompki. Ale wg mnie przekaźnik sterujący pompką siedzi w swoim gnieździe????? Muszę jeszcze to sprawdzić.

W poprzednim aucie nie miałem czujników. W miejsce silniczków do samoregulacji (4 przewodowych) włożyłem te od regulacji ręcznej. I działało. Nikt mi nigdy nie błyskał, że kogoś oślepiałem. Teraz się nie da, a poza tym juz nie chcę. Chociaż stare rozwiazanie było dla mnie korzystniejsze ze względu na częste wyjazdy na Wyspę. Aby nikogo nie oślepiać , skracałem światła na minimum i było dobrze. Teraz nie wiem co zrobić. Chyba do anglików są inne lampy. Muszę jeszcze je dokładnie obejrzeć i poczytać.

Link to comment
Share on other sites

Czujnik tylny już idzie pocztą. Przedni pewne kupię w serwisie. Połaczone są z lewą lampą trzema przewodami - trzeba będzie wykonać. Spryski kupie stałe od octavii, zbiornik oryginał (160,00pln), pompka na Allegro 80,00 nowa. Nie mam też instalacji elektrycznej do pompki. Ale wg mnie przekaźnik sterujący pompką siedzi w swoim gnieździe????? Muszę jeszcze to sprawdzić.

W poprzednim aucie nie miałem czujników. W miejsce silniczków do samoregulacji (4 przewodowych) włożyłem te od regulacji ręcznej. I działało. Nikt mi nigdy nie błyskał, że kogoś oślepiałem. Teraz się nie da, a poza tym juz nie chcę. Chociaż stare rozwiazanie było dla mnie korzystniejsze ze względu na częste wyjazdy na Wyspę. Aby nikogo nie oślepiać , skracałem światła na minimum i było dobrze. Teraz nie wiem co zrobić. Chyba do anglików są inne lampy. Muszę jeszcze je dokładnie obejrzeć i poczytać.

tez własnie sie zastanawial nad założeniem xenonów / bixenonow i interesuja mnie koszty i to zeby to bylo zrobione porzadnie prawie jak w ASO :)

słyszałem ze xenony / bixenony z wysp i europy są takie same tylko trzeba bezpieczniki pooprzekładać - ale za to nie dam głowy to tylko pogłosku ludzkie pomówienia.

jak dasz rade poskładac wszystko to napisz o kosztach

Link to comment
Share on other sites

Nie mam też instalacji elektrycznej do pompki. Ale wg mnie przekaźnik sterujący pompką siedzi w swoim gnieździe?????

Ja instalacji nie miałem i dokładałem. Wymontowałem z GTS-a całą wiązkę silnika, rozdzieliłem przewody idące od pompki spryskiwaczy reflektorów do skrzynki z bezpiecznikami. Po uzupełnieniu w moim aucie wiązki, kupiłem w ASO przekaźnik (biały, 17.40 zł) i aktywowałem spryskiwacze TECHem2 - wszystko działa elegancko! :)

Link to comment
Share on other sites

Ja instalacji nie miałem i dokładałem. Wymontowałem z GTS-a całą wiązkę silnika, rozdzieliłem przewody idące od pompki spryskiwaczy reflektorów do skrzynki z bezpiecznikami. Po uzupełnieniu w moim aucie wiązki, kupiłem w ASO przekaźnik (biały, 17.40 zł) i aktywowałem spryskiwacze TECHem2 - wszystko działa elegancko! :)

Ja dokładam brakujące kable do wiązki.

A propos anglika: bezpiecznikiem pewnie można zmienić sposób skręcania świateł, podnoszenia, ale raczej nie zmianę strony w którą świecą dalej reflektory oświetlając pobocze.

Bajtek, a co z czujnikami?

Edited by Piotr z Gdańska
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Panowie a jak to jest z xenonami do przedLifta? czy z anglika pasują czy nie? Mam zwykłe światła... dolozylbym spryski i reg reczna. Tylko czy od anglika pasuja zwykle xenony? (nie bixenony z doświetleniem - bo tego u mnie nie da sie zrobic, tak?)

Jakie oznaczenie musza miec wtedy reflektory? i czy oznaczenie rozni sie na europejskiej i angielskiej wersji?

Edited by daro
Link to comment
Share on other sites

(nie bixenony z doświetleniem - bo tego u mnie nie da sie zrobic, tak?)

da się spokojnie tylko trzeba więcej pracy przy tym no i troszkę pokombinować
:D;)
, co do lamp z anglii to podobno trzeba coś tam przestawić (jakąś przesłone) ale wypowiedzą się zawodowcy, ja tylko tak słyszałem mimo chodem ... pozdrawiam adiplus

Link to comment
Share on other sites

da się spokojnie tylko trzeba więcej pracy przy tym no i troszkę pokombinować
:D;)
, co do lamp z anglii to podobno trzeba coś tam przestawić (jakąś przesłone) ale wypowiedzą się zawodowcy, ja tylko tak słyszałem mimo chodem ... pozdrawiam adiplus

juz bym zostal przy xenonach tylko czy da sie je zaadoptowac z anglika???

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzalem :)

Reflektory z oznaczeniem GK / BQ maja możliwośc zmiany światlocienia dla ruchu prawo~ jak i lewo~ stronnego :)

Z EPC:

8 REFLEKTOR, ZESP., RUCH PRAWOSTRONNY-LEWOSTRONNY (IDENT GK SŁUŻY TAKŻE JAKO IDENT BQ)

-51999999

-58999999 93172960 12 16 136 1

Notatka: CIEMNY KLOSZ

fotka xenonu GK z wajcha do przestawia pokazalem w temacie o zwyklych xenonach zeby tu nie smiecic.

Dzieki Rafix :)

Edited by daro
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

wie ktoś może jak sprawdzić czy w moim aucie są skrętne ksenony??

nic mi się nie rusza jak kręce kierownicą ale wyświetla mi się błąd że mam uszkodzony czujnik poziomowania świateł - z którym też nie wiem co zrobić bo elektryk twierdzi że czujnik jest chyba ok i on nie wie w czym problem

ma ktoś jakiś pomysł?

Edited by zubek73
łączę tematy - używaj wyszukiwarki i czytaj też powyżej / zubek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP