Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wchodzi na wysokie obroty


Guest Arth
 Share

Recommended Posts

Sprawa dla mnie trudna bo jestem kompletnym laikiem w tych tematach.

Mam Opla Vectre B 16V z 96r.

Jeżdżę na LPG

Za każdym razem jak wciskam sprzęgło podczas jazdy moja Niunia wskakuje na 2,5k obrotów kiedy osiągnie te 2,5k obroty spadają do normalnej wartości by potem znowu zacząć wariować. Czasem wariuje cały czas a czasem wskoczy raz na te obroty i przestaje.

Znajomi mówili mi, że być może zrobiła mi się dziura w tej rurze co to idzie od filtra powietrza do silnika. Podobno taka dziurka już tam kiedyś była ale ojciec zakleił domowym sposobem i działało.

Inny znajomy zajrzał, popatrzył, poruszał i powiedział że powinienem wymienić tę rurę dolotową co zaczyna się od uszczelki po środku i idzie do silnika a nie bawić się w klejenie.

Jak ja zaglądałem pod maskę na włączonym silniku to faktycznie słychać tam takie zasysanie powietrza gdzieś w okolicy tego kolanka co to idzie do silnika ale nie jestem w stanie dokładnie tego zlokalizować.

Jeżeli uważacie, że ta rura faktycznie kwalifikuje się do wymiany to napiszcie proszę jak to się dokładnie nazywa bo nie wiem nawet o co prosić w sklepie a nie chcę jak idiota tłumaczyć, że potrzebuję "no takie ten co to tam jest".

Z góry dzięki i czekam na odpowiedzi.

PS. Dodam jeszcze na szybko że podczas jazdy też obroty są za wysokie np. przy 60 km/h już muszę wrzucać na 5 bieg bo wysokie obroty są.

Edited by Arth
Link to comment
Share on other sites

Znajomi mówili mi, że być może zrobiła mi się dziura w tej rurze co to idzie od filtra powietrza do silnika. Podobno taka dziurka już tam kiedyś była ale ojciec zakleił domowym sposobem i działało.

Inny znajomy zajrzał, popatrzył, poruszał i powiedział że powinienem wymienić tę rurę dolotową co zaczyna się od uszczelki po środku i idzie do silnika a nie bawić się w klejenie.

I prawdopodobnie znajomi mają rację. Dziura, nawet malutka, w przewodzie dolotowym (niestety katalogowo nazywa się to "rura" więc musisz tłumaczyc między czym a czym jest) może powodować takie wariacje obrotów.

Tą drugą rurę to tak wytłumaczyłeś że nie wiem o którą chodzi.

Wstaw najlepiej fotki to będzie jasnośc w temacie i może ktoś sprawdzi w jakimś fajnym programie dokładną nazwę i poda numery katalogowe.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wam za pomoc.

Rozwiązanie problemu okazało się znacznie prostsze.

Okazało się, że po prostu wypadła mi jedna rurka, która szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia do czego służy ani jak się nazywa ale dla zainteresowanych zamieszczam >>zdjęcie<< na którym artystycznie zaznaczyłem ją czerwoną linią.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No i waliło lewe powietrze...

Myślę, że ona tak sobie bez powodu nie spadła... miałeś zapewne strzał od gazu. Nie próbuj tej rurki opaską sciskać i wyreguluj gazownię.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam taki problem... Moja Niunia bardzo ładnie chodzi na benzynie ale w momencie przełączenia na gaz na biegu jałowym lub na sprzęgle wchodzi na wysokie obroty - tak do 3k/min więcej nie. Pojawiło się to bezpośrednio po usunięciu poprzedniej usterki którą opisywałem na tym forum >>tutaj<<.

Na początku myślałem że może jest to powszechny problem z silnikiem krokowym ale u mnie nie występują typowe objawy czyli "falowanie obrotów", u mnie po prostu powoli ale sukcesywnie wzbijają się do 3k/min.

Moje pytanie brzmi: Czy mogę jakoś obniżyć te obroty własnoręcznie czy już jest to coś z czym powinienem iść do panów co gaz mi zakładali?

Mam Opla Vectre B 1.8 16V z 96r.

Pozdrawiam

Arth

Edited by zubek73
łącze te tematy bo są w zasadzie o tym samym / zubek
Link to comment
Share on other sites

usuń te nieszczelniośći o których pisałeś w pierwszym poście - gaz jest bardziej wrażliwy na takie rzeczy. I wyreguluj tą instalację. Potem kombinuj dalej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP