Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

BC (komputer pokladowy) działał a teraz nie działa


Guest VectraC20NE
 Share

Recommended Posts

Guest VectraC20NE

Witam,

Mam problem z BC w Vectrze C20NE, a dokładniej przestał mi działać (wcześniej działał bez problemu) i nie jestem pewny czy wina moze lezec po stronie zegarow (wymienilem licznik ale okazalo sie ze ten poprzedni co mialem byl z impulsatorem wiec wsadzilem go spowrotem, czyli mam wszystko tak jak na poczatku). Do tego dochodzi tez grzebanie przy kostce od radia co wydaje mi sie bardziej prawdopodna przyczyna (ale sie nie znam, czytalem gdzies tylko ze jest tam jakies polaczenie z BC)... Sam juz nie wiem, sprawdzilem omomierzem czy te dwa kable ktore ida do kompa i wszystko ok (jest opor). Chce dodac ze dziala mi tylko temp i ostatnio (bo nie wiem czy od poczatku) pojawila sie srednia predkosc 49km/h choc to nie do konca mozliwe ale najwazniejsze ze cos wyswietla!!! Co do reszty to same F czyli FEHLER. Ostatnio bawilem sie w diagnostyke i po wcisnieciu tych dwoch duzych przyciskow wyskoczyl mi kod 36 a na dole chyba EA:00 pozniej chyba bylo 8224. Mecze sie juz z tym jakis czas, szukalem w necie i nie moge znalezc rozwiazania. Czy jest mozliwe aby w BC spalily sie funkcje te co mi nie dzialaja a reszta moze funkcjonowac (tak jak czujnik temp i sr. predkosc)?

P.S. Czytalem o trybie diagnostycznym BC - podobno treba zewrzec pin A z D ale kiedys czytalem ze nie nalezy zwierac A z akumulatorm bo bedzie zwara i d... nie jestem tylko pewny czy to chodzilo o pin D czy moze o pin F?

Edited by VectraC20NE
Link to comment
Share on other sites

Guest baalkiller

Witam

miałem ten sam problem jak kostka czujnika poziomu paliwa (ta zaraz nad zbiornikiem) rozłączyła mi się-

z tym że ja cały zbiornik wyciągałem jeżeli tam nie grzebałeś to raczej ślepy trop bo sama sie nie obruszy.

ale idąc dalej sprawdź czy wskaźnik poziomu paliwa Ci działa na desce, jeśli tak to szukaj przyczyny

raczej gdzieś w kostce wychodzącej z deski w której są piny do BC może któryś nie zwiera dokładnie.

Masz temp. i średnią prędkość, wiec pozostaje Ci: spalanie chwilowe, średnie spalanie, na ile starczy Ci paliwa,

itp. wszystko dotyczy paliwa więc przyczyny szukałbym w tych miejscach.

Edited by baalkiller
Link to comment
Share on other sites

Guest VectraC20NE
Witam

miałem ten sam problem jak kostka czujnika poziomu paliwa (ta zaraz nad zbiornikiem) rozłączyła mi się-

z tym że ja cały zbiornik wyciągałem jeżeli tam nie grzebałeś to raczej ślepy trop bo sama sie nie obruszy.

ale idąc dalej sprawdź czy wskaźnik poziomu paliwa Ci działa na desce, jeśli tak to szukaj przyczyny

raczej gdzieś w kostce wychodzącej z deski w której są piny do BC może któryś nie zwiera dokładnie.

Masz temp. i średnią prędkość, wiec pozostaje Ci: spalanie chwilowe, średnie spalanie, na ile starczy Ci paliwa,

itp. wszystko dotyczy paliwa więc przyczyny szukałbym w tych miejscach.

Fakt, nie grzebalem przy zbiorniku i wskaznik paliwa w zegarach dziala... Sprawdze jeszcze te piny w kostece bo najprawdopodobniej tam lezy przyczyna, w koncy kazdy styk ma swoja funkcje, wiec moze ten od paliwa sie poluzowal, napisze jak mi poszlo

Link to comment
Share on other sites

Guest VectraC20NE

Dzisiaj sprawdzilem napiecia na kostce od BC oto one:

pin 6 - 13,4V <- kabel od kompa inaczej ECU :D

pin 11 - 13,4V <- bezpiecznik

pin 14 - 13,4V <- bezpiecznik

pin 15 - 12,5 <- potencjometr - tablica zegarow

pin 21 - 0,14V a gdy wylacze swiatla 0,02V <- czujnik ABS - tablica zegarow

pin 24 - 12,4V <- ECU

pin 26 - 8,21 <- paliwo - tablica zegarow

Wnioskujac z tych danych i mojego schematu widze ze problem tkwi w ABS-ie ale ja niestety nie wiem jak to naprawic, dopiero sie ucze i nawet nie wiedzialbym gdzie szukac...

Aha i zeby byla jasnosc - Kontrolka od ABS nie swieci czyli wyglada na to ze wszystko jest wporzadku wiec nie musze wymieniac czujnika tlko cos jest z kablem ktory idzie do BC tylko skad ten kabel przychodzi???

Edited by VectraC20NE
Link to comment
Share on other sites

Guest VectraC20NE
pin 21 - 0,14V a gdy wylacze swiatla 0,02V <- czujnik ABS - tablica zegarow

Tak dla jasnosci to pin 21 jest podlaczony do impulsatora (w schemacie oznaczony jako sygnal z ABS)

Link to comment
Share on other sites

Guest baalkiller

Niekoniecznie do czujnika ABS- możesz mieć impulsator w zegarach tu masz zdjęcie jest to oznaczony strzałką czarny element przykręcony na 1 śrubę krzyżakową

http://img102.imageshack.us/img102/17/impu...ormontazmf4.jpg

pod nim znajdziesz talerzyk zamocowany na osi linki z na przemian zamalowanymi- czarnymi i "gołymi" polami- może tam jest problem.

Ja mam ABS i mam to właśnie tak rozwiązane. To by tłumaczyło nieświecącą kontrolkę ABS- układy są zupełnie niezależne.

jak będziesz miał wszystko na wierzchu to sprawdź sobie jeszcze wszystkie kontrolki (pewnie już to zrobiłeś ale... ;) )

Link to comment
Share on other sites

Guest VectraC20NE
Niekoniecznie do czujnika ABS- możesz mieć impulsator w zegarach tu masz zdjęcie jest to oznaczony strzałką czarny element przykręcony na 1 śrubę krzyżakową

http://img102.imageshack.us/img102/17/impu...ormontazmf4.jpg

pod nim znajdziesz talerzyk zamocowany na osi linki z na przemian zamalowanymi- czarnymi i "gołymi" polami- może tam jest problem.

Ja mam ABS i mam to właśnie tak rozwiązane. To by tłumaczyło nieświecącą kontrolkę ABS- układy są zupełnie niezależne.

jak będziesz miał wszystko na wierzchu to sprawdź sobie jeszcze wszystkie kontrolki (pewnie już to zrobiłeś ale... ;) )

Ja mam tak samo zrobine jak u Ciebie poza tym nie wydaje mi sie zeby byl inny sposob ;) a jak jest to ja nawet nie chce o tym slyszec bo mam juz sporo problemow jesli chodzi o to standardowe rozwiazanie... Wracajac do tematu to dzisiaj pogrzebalem troche z impulsatorem i podlaczylem na krotko ten styk z prawej strony (w impulsatorze) bo jak sprawdzalem omomierzem to nie bylo rezystancji... Teraz napiecie na pinie 21 (zolta kostka do BC) wzrasta gdy dodam gazu wiec wydaje mi sie ze jest jak najbardziej sprawny... Wiec teraz nie wiem co dalej?

Edited by VectraC20NE
Link to comment
Share on other sites

http://www.opel-infos.de/ -zakladka boardkcomputer, bc 2400- znajdziesz kody bledow, opornosci, kody ustawien itp -jedyna wada- po niemiecku, ale mozna sie posilkowac google w tlumaczeniu ;)

Sporo informacji (takze w wersji DE) znajdziesz takze tutaj: http://www.vectra16v.com/

Pozdrawiam.

Edited by recces
Link to comment
Share on other sites

Guest VectraC20NE
http://www.opel-infos.de/ -zakladka boardkcomputer, bc 2400- znajdziesz kody bledow, opornosci, kody ustawien itp -jedyna wada- po niemiecku, ale mozna sie posilkowac google w tlumaczeniu ;)

Sporo informacji (takze w wersji DE) znajdziesz takze tutaj: http://www.vectra16v.com/

Pozdrawiam.

Mialem wczesniej tryb diagnostyczny BC po polsku ale niestety troche ubogi... Okazalo sie ze na moim BC jest blad F173 (Kraftstoffverbrauch signal niedrig co mniej wiecej znaczy NISKI SYGNAL ZUZYCIA PALIWA) i co teraz? wskazowka od paliwa w zegarach niby dziala (moze troszke przeklamuje) ja przyznam szczerze ze nie wiem co robic... moze to wina plywaka w zbiorniku?

Link to comment
Share on other sites

Guest VectraC20NE

Ok a teraz troszke z innej beczki... Po trybie diagnostycznym BC skusilem sie na tryb diagnostyczny ECU i dostalem dwa bledy

21 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie

19 - sygnal obrotomierza

Chociaz szczerze przyznam ze nie wiem czy to ma zwiazek z BC teoretycznie jesli dobrze rozumiem to przepustnica jest od powietrza a lamba od spalin wiec za bardzo to sie nie wiaze z moim GLOWNYM problemem... A moze sie myle?

Edited by VectraC20NE
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP