Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Springi 60mm Viki A


IRON
 Share

Recommended Posts

Koledzy mam okazje kupic springi do mojej Viki obnizajace o 60 mm , i tu mam dylemat, czy to nie bedzie za nisko??Moze ktos ma takie springii wsadzone na aucie i moze zapodac fotke jak to wyglada :) i podzieli sie uwagami co do takich springów. wiem ze lepiej by było odrazu z amorami sportowymi ale narazie mnie nei stac :D a jest okazja kupic tanio same springi :) Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sprężyny -60 chcesz założyć na seryjne amory???

Co do obniżenia -30 na nasze drogi to dużo, -40 to już pod samookaleczenie podchodzi ;) a -60, samobójstwo na nasze drogi, praktycznie 80% dróg jest dla Ciebie zamkniętych, leżące policjanty, koleiny wszystko to odczuje twoje zawieszenie, a urwanie czegoś w podwoziu to będzie tylko kwestia dni i małej nieuwagi

Link to comment
Share on other sites

Proszę bardzo -60mm

fotka

czyli kolego to sa same springi? bez amorków? jak sie jezdzi? czesto iskrzy z pod auta??:D

Edit by wityk:

Nie edytujemy zdjęć

Dzięki Paweł, jakoś na oczy mi padło ;)

Edited by wityk
Link to comment
Share on other sites

Nie edytujemy zdjęć ;-) Wiesz co nie wiem właściciel auta napisał tylko o obniżeniu -60mm nic więcej. To fotki zapożczone.

Jeździłem VW Vento na -60mm i kręgosłup mnie napierd%^#* już po 5 kilometrach jazdy więc było to niezdrowe osobiście na takie coś bym się w polsce nie zdecydował.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

no o to mi chodziło :) dzieki koledzy :) daje sobie spokój z tymi spriingami :D. temat do zamkniecia

Link to comment
Share on other sites

Guest mlody_VA

Ja mam na Viki -60 mm. lekko usztywniane także nie narzekam jak narazie na oponie 55/ obcierało trochęo nadkole ;] ... zależy też w jakich warunkach drogowych jeździsz . (kolega ma na Astrze GSI -60mm od vectry to np. okropnie się jeździ :/ pozdrawiam:)

Link to comment
Share on other sites

Ja pol roku jezdzilem na przodzie -60 i oponie poczatkowo 55 pozniej 50 na 15'. Troche telepalo ale da sie to zniesc - kwestia przyzwyczajenia. W tej chwili mam ok -20 (sam dokladnie nie wiem musialbym przymierzyc do jakiejs orginalnej zawiechy i porownac ile jest nizej) i autko juz sie tak ladnie nie trzyma drogi jak wczesniej, kilka razy juz mi sie cieplo przez to zrobilo. Najgorsze przy tak niskim zawiasie jest to ze musisz sobie odpuscic wszystkie krawezniki itp.

PS. gdyby ktos byl zainteresowany moimi springami to PW prosze.

Link to comment
Share on other sites

zerknij sobie na moją Viki tam miałem -60

po pierwsze da się założyć je na seryjne amorki tylko trzeba by je było troche skrócic

po drugie, twierdzenie, że 80% dróg jest zamikniętych jest BZDURĄ! samochodem zjeździłem pół polski

i nigdy mi się nie przydażyło żebym coś urwał i nie raz zdarzało mi się jechać jakimiś polnymi, leśnymi drogami

i jakoś dawałem rade bez problemu,

po prostu trzeba mieć umiejętności w jeździe takimi autami

Pzdr Sikorka

Link to comment
Share on other sites

Guest mlody_VA

" Najgorsze przy tak niskim zawiasie jest to ze musisz sobie odpuscic wszystkie krawezniki itp.

" nie koniecznie :P

Jak przez pola kolego nie jeździsz to oczywiście polecam :)

Edited by mlody_VA
Link to comment
Share on other sites

po pierwsze da się założyć je na seryjne amorki tylko trzeba by je było troche skrócic

jak zaczynam czytać takie wypowiedzi to się od razu z rozmowy wycofuję. Szkoda nerwów.

Link to comment
Share on other sites

po pierwsze da się założyć je na seryjne amorki tylko trzeba by je było troche skrócic

wiesz jakie sa amorki w serii montowane? olejowe, a wiesz czym sie rozni charakterystyka olejowych od gazowych?

nie bede tutaj wypracowania pisal,ale to tak jakby powiedziec, ze zarnik xenonowy mozna wsadzic do zwyklej lampy tylko trzeba go skrocic.

Link to comment
Share on other sites

" Najgorsze przy tak niskim zawiasie jest to ze musisz sobie odpuscic wszystkie krawezniki itp.

" nie koniecznie :P

Tylko jak wjechac na kraweznik o wysokosci wiekszej niz odleglosc pomiedzy podluznicami a gleba?

Moze zle sie wyrazilem piszac "wszystkie krawezniki" ale dla mnie takie powyzej 5cm byly juz przeszkoda.

Edited by sidien
Link to comment
Share on other sites

zerknij sobie na moją Viki tam miałem -60

po pierwsze da się założyć je na seryjne amorki tylko trzeba by je było troche skrócic

po drugie, twierdzenie, że 80% dróg jest zamikniętych jest BZDURĄ! samochodem zjeździłem pół polski

i nigdy mi się nie przydażyło żebym coś urwał i nie raz zdarzało mi się jechać jakimiś polnymi, leśnymi drogami

i jakoś dawałem rade bez problemu,

po prostu trzeba mieć umiejętności w jeździe takimi autami

Pzdr Sikorka

Sikora co masz na mysli skrócic amory :huh: szczerze mówiac juz zgłupiałem czytajac wszystkie posty :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sikora co masz na mysli skrócic amory :huh: szczerze mówiac juz zgłupiałem czytajac wszystkie posty :blink:

skrocony ruchomy trzpien amora o np 50mm i nagwintowanie jego konca aby nakrecic nakretke jak w pierwotnej jego wesji

Link to comment
Share on other sites

wiesz jakie sa amorki w serii montowane? olejowe, a wiesz czym sie rozni charakterystyka olejowych od gazowych?

nie bede tutaj wypracowania pisal,ale to tak jakby powiedziec, ze zarnik xenonowy mozna wsadzic do zwyklej lampy tylko trzeba go skrocic.

seryjne miałem na myśli dedykowane zamienniki do seryjnych,

i wiem jaka jest różnica między amortyzatorem gazowym i olejowym...

w skróceniu amortyzatora chodzi o to aby gwint na tłoku amortyzatora (tam gdzie jest mocowanie do kielichów) poprostu przedłużyć tak aby mocowanie było niżej...

jeżeli zrobi się to proporcojnalnie do springów i z głową (aby poprostu nie przesadzić)

to skok amortyzatora pozostaje taki sam

Pzdr Sikorka

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

teoretycznie na seryjnych amorkach sprężyny max -40

w swojej VA miałem przez chwilę założone na przód -60

i.... tylko przez chwilę, nawet z garażu nie mogłem wyjechać :P

według mnie jak większa gleba niż -40 to już

powinien być komplet amorków i sprężyn ;)

Więc na Twoim miejscu nie brałbym tych sprężyn

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie na -60mm było za twardo,każda dziura zbyt odczuwalna,ale faktem jest że auto trzymało się drogi jak przyklejone,teraz mam chwilowo serie założoną i w zakrętach muszę uważać bo momentami robi się niebezpiecznie,ale na wiosnę planuje założyć sobie -40mm,albo jak finanse pozwolą zmienić zawias na gwintowany....Także wszystko ma swoje plusy i minusy,najlepiej jest przejechać się autem na -60mm i samemu stwierdzić czy odpowiada ci to czy nie...

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo, teraz to juz nie to samo. Pierwszego dnia na normalnym zawiasie kilka razy goraco mi sie zrobilo w zakrecie.

Do VA jest wogole jakis dedykowany gwint? Ja sie jeszcze nie spotkalem.

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj na allegro jest tam trochę zawiasów do VA

przeważnie wszystko ściągane z Niemiec

co do jakości to był gdzieś chyba temat o tych gwintach z allegro

i chyba nikt nie narzekał na nie

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj na allegro jest tam trochę zawiasów do VA

przeważnie wszystko ściągane z Niemiec

co do jakości to był gdzieś chyba temat o tych gwintach z allegro

i chyba nikt nie narzekał na nie

Witam nie wiem jak wy panowie ale moja vectra jest obniżona 50/40 do tego auto jest ospojlerowane do okoła.Przedni zderzak wisi jakieś 8-10cm nad glebą.Jeżdżę już tak ponad 2 lata i niczego nie urwałem,trzeba umieć z tym jeżdzić.Wiadomo jak gdzieś sie wybieram i wiem że droga jest nie bardzo wole zrobić parę km więcej ale pojechać lepszą drogą,takie to już niestety są walory tuningowanych aut,ale za to po zakretach tam gdzie wszyscy hamują ja jeszcze przyspieszam

Link to comment
Share on other sites

a kto powiedział,że nie da się jeździć z taką glęba?

poprostu tak jak piszesz trzeba nauczyć się jeździć z takim obniżeniem

niestety ale komfort też spada

no ale coś za coś ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP