Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zamula do 3 tys .obr.


grzesio_31
 Share

Recommended Posts

Guest lukas0022
zamula do 3 tys .obr. pow 3tys. jak na 1.6 zaczyna przyzwoicie przyspieszac..... jaka jest tego przyczyna ???????

bo w 1.6 najwiekszy moment obrotowy zdaje sie 150Nm osiaga przy obrotach wartosci 3200 jak sie nie myle wiec wtedy dostaje najwiekszego kopa ;) ale nie wiem czego oczekujesz od 1.6 hehe :P

Link to comment
Share on other sites

zamula do 3 tys .obr. pow 3tys. jak na 1.6 zaczyna przyzwoicie przyspieszac

ale jak to zamula?? wcześniej też tak się działo?? co się dzieje z silnikiem, szarpie itp?? co się dzieje po osiągnięciu 3 tys obr, nagle przyspiesza płynnie??

opisz to dokładniej

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja mam tak samo. Na forum piszą że to urok tych silników. Ale mi się trochę nie chce w to wierzyć. Niezależnie od położenia pedału gazu silnik przyśpiesza jednakowo - czyli prawie wcale (tak jak bym faktycznie targał przyczepę). Po przekroczeniu 3000 zaczyna całkiem zgrabnie ciągnąć (jak na 1.6). Czyściłem EGR, przepustnicę, wymieniałem krokowca, świece, o filtrach nie wspomnę... Stawiam jeszcze na tą listwę z cewkami ale to troche za drogi interes na wymianę w ciemno, więc wolałbym z kimś podmienić na kilka minut i sprawdzić czy to aby na pewno listwa. Dodam jeszcze że obroty zchodzą trochę nie tak jak powinny. Po wciśnięciu i puszczeniu gazu na postoju obroty spadają i zatrzymują się najpierw na 1100, potem na 1000 i dopiero zchodzą niżej i są stabilne (ok 850 - 900).

Edited by driveron
Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak samo. Na forum piszą że to urok tych silników. Ale mi się trochę nie chce w to wierzyć. Niezależnie od położenia pedału gazu silnik przyśpiesza jednakowo - czyli prawie wcale (tak jak bym faktycznie targał przyczepę). Po przekroczeniu 3000 zaczyna całkiem zgrabnie ciągnąć (jak na 1.6). Czyściłem EGR, przepustnicę, wymieniałem krokowca, świece, o filtrach nie wspomnę... Stawiam jeszcze na tą listwę z cewkami ale to troche za drogi interes na wymianę w ciemno, więc wolałbym z kimś podmienić na kilka minut i sprawdzić czy to aby na pewno listwa. Dodam jeszcze że obroty zchodzą trochę nie tak jak powinny. Po wciśnięciu i puszczeniu gazu na postoju obroty spadają i zatrzymują się najpierw na 1100, potem na 1000 i dopiero zchodzą niżej i są stabilne (ok 850 - 900).

Ja miałem to samo ,powyżej 3 000 obr dopiero szła pięknie,problem z obrotami tez był jak opisany przez Ciebie,wymieniałem filtry,świece itp i dalej to samo było!!!Problem sie rozwiązał po wymianie zaworu EGR (PIERBURG 440 zł),samochód przyśpiesza teraz od dolnego zakresu idzie ja strzała,az sam jestem pod wrazeniem,wszystkie problemy zniknęły !!

Link to comment
Share on other sites

Jasne, zrobiło sie 2.5 v6 z 1.6 ;) To jest normalne zachowanie w tych silnikach. Do 3000 obrotów przyspieszają bardzo spokojnie, a po przekroczeniu tych obrotów rozpędzanie jest już całkiem sprawne. Jakby padł EGR to pojawia sie również szarpanie i ogólne zmulenie silnika. Tak jak hapko już pisał - wszystko jest normalnie. Chcesz dynamiczniej się przemieszczać to musisz kręcić silnik, oczekujesz lepszej elastyczności od dołu - poszukaj większego silnika.

Edited by SEBA
Link to comment
Share on other sites

Jasne, zrobiło sie 2.5 v6 z 1.6 ;) To jest normalne zachowanie w tych silnikach. Do 3000 obrotów przyspieszają bardzo spokojnie, a po przekroczeniu tych obrotów rozpędzanie jest już całkiem sprawne. Jakby padł EGR to pojawia sie również szarpanie i ogólne zmulenie silnika. Tak jak hapko już pisał - wszystko jest normalnie. Chcesz dynamiczniej się przemieszczać to musisz kręcić silnik, oczekujesz lepszej elastyczności od dołu - poszukaj większego silnika.

Szarpał tez i mulił,wiec pisze,ze odczułem poprawe,auto mam 2 miesiace i tak juz musiałem chyba kupić ze zj....ym EGR-em!!!Ale nastepna bedzie ,ale C 1.9 CDTI .Nie potrzebuje 2.5 V6 !!!!Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP