Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kontrolka akumulatora


Guest sipek
 Share

Recommended Posts

Witam,

Po podłączeniu rozgałęziacza do gniazda zapalniczki, zaczęły się dziać dziwne rzeczy z elektryką.

Pierwsza sprawa - świeci się (słabiutko) kontrolka "akumulatora".

Alternator pracuje normalnie, bo ładowanie mam na poziomie 14,6V (sprawdzone ;-)

Tuż po włączeniu zapłonu - nie świecą się żadne kontrolki na desce - włączają się dopiero po dodaniu gazu.

W gniazdku zapalniczki jest "jakieś" napięcie - bo dioda na wtyczce CB się świeci. Samo radio włącza się na sekundę, po czym gaśnie.

Po podłączeniu jakiegokolwiek odbiornika do gniazda zapalniczki, otwarciu schowka (z podświetleniem), lub zaciągnięciu hamulca ręcznego - kontrolka akumulatora świeci się jaśniej.

Dodatkowo, ale nie wiem czy to jest powiązane - nie działa kontrolka temperatury (no może jest za zimno?) oraz mimo pełnego baku kontrolka paliwa nie przekracza 30tki....

Jakieś sugestie zanim podjadę do "specjalistycznego" warsztatu?

p.s.

Znacie jakiegoś dobrego elektryka w Łodzi i/lub okolicach?

Sipek

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Po podłączeniu rozgałęziacza do gniazda zapalniczki, zaczęły się dziać dziwne rzeczy z elektryką.

Pierwsza sprawa - świeci się (słabiutko) kontrolka "akumulatora".

Alternator pracuje normalnie, bo ładowanie mam na poziomie 14,6V (sprawdzone ;-)

Tuż po włączeniu zapłonu - nie świecą się żadne kontrolki na desce - włączają się dopiero po dodaniu gazu.

W gniazdku zapalniczki jest "jakieś" napięcie - bo dioda na wtyczce CB się świeci. Samo radio włącza się na sekundę, po czym gaśnie.

Po podłączeniu jakiegokolwiek odbiornika do gniazda zapalniczki, otwarciu schowka (z podświetleniem), lub zaciągnięciu hamulca ręcznego - kontrolka akumulatora świeci się jaśniej.

Dodatkowo, ale nie wiem czy to jest powiązane - nie działa kontrolka temperatury (no może jest za zimno?) oraz mimo pełnego baku kontrolka paliwa nie przekracza 30tki....

Jakieś sugestie zanim podjadę do "specjalistycznego" warsztatu?

p.s.

Znacie jakiegoś dobrego elektryka w Łodzi i/lub okolicach?

Sipek

A jak odepniesz rozgałęziecz nadal jest to samo?

Link to comment
Share on other sites

Dziwna sprawa , ja miałem nieco inny przypadek jechałem w trasę i chciałem CB jednoczenieśnie z navi podłączyć , podłączyłem się kabelkami do wtyczki od navi włożyłem w gniazdo zapalniczkowe i pojechałem , w drodze powrotnej cb zaczeło się wyłączac więc wsadziłem mocniej wtyczkę , jade dalej i w sumie to b będąc niedaleko od domu odłączyłem navi i nagle zapaliły mi sie kontrolki podczas jazdy , od aku , olej , abs , poduszka

trochę się wystraszyłem że ładowania nie mam ale dojechałem

nastepnego dnia nie mogłem odpalić viki bo aku się rozładował , naładowałem aku i sprawdzałem bezpieczniki

znalazłem jeden spalony od gniazda zapalnicznki , wymieniłęm na nowy i problem ustąpił , do dziś zastanawiam sie jak to możliwe że bezpiecznik od gniazda a kontrolki sie zapaliły , dziwny przypadek

Link to comment
Share on other sites

Mozesz spróbowac wymontowac gniazdo zapalniaczki to moze ono robi zwarcie. Pociągnij do siebie całą popielniczkę z zaplaniczka i zdejmnij kabel z zapalniczki.

Mi sie przetarły kable w tylnej kalpie i ciągle ciecił mi sie zapłon. Dziwna jest ta elektryka :D

Link to comment
Share on other sites

Dziwne kapke :P

Sprawdz rzeczywisty prad ladowania- zapodaj mu 2 tys obrotow i wlaczaj odbiorniki pradu i zerkaj na miernik.

Mogl pasc regulator napiecia.

Warto przegladnac tez mostek prostowniczy oraz sam alternator.

Sama instalacja takze bedzie wymagala nieco uwagi (przyczyna moze byc prozaiczna-przetarty gdzies przewod).

Na sam poczatek polecam sprawdzenie akumulatora i jego pradu rozruchowego (koszt paru zl, ale masz pewnosc ze opdpalisz w najwieksze mrozy, i da odpowiedz, czy to nie on byl wadliwy w calym ukladzie)

Pozdro ;)

Edited by recces
Link to comment
Share on other sites

Dziwne kapke :P

Sprawdz rzeczywisty prad ladowania- zapodaj mu 2 tys obrotow i wlaczaj odbiorniki pradu i zerkaj na miernik.

Mogl pasc regulator napiecia.

Warto przegladnac tez mostek prostowniczy oraz sam alternator.

Sama instalacja takze bedzie wymagala nieco uwagi (przyczyna moze byc prozaiczna-przetarty gdzies przewod).

Na sam poczatek polecam sprawdzenie akumulatora i jego pradu rozruchowego (koszt paru zl, ale masz pewnosc ze opdpalisz w najwieksze mrozy, i da odpowiedz, czy to nie on byl wadliwy w calym ukladzie)

Pozdro ;)

Znowu "stary" reces dobrze gada ;) ale wiesz co ? Zerknij jeszcze w bezpieczniki, nie pamiętam, ale w pierwszym rzędzie chyba jest. Tam jest ogólnie od zegarów i oświetlenia dechy. Jak mi kiedyś spalił się to miałem dokładnie takie objawy, czyli kontrolki się jarzyły, wskazówka od obrotków wariowała, generalnie wyglądało na efekt choinki. Bezpiecznik wymieniłem i gra muzyka ;) Co do regulatora, to kolega pisał, że alternator mu ładuje, i bryka pali, zatem prąd ładowania będzie o.k. Obstawiam na przewody i bezpiecznik w skrzynce !

Link to comment
Share on other sites

Znowu "stary" reces dobrze gada ;) ale wiesz co ? Zerknij jeszcze w bezpieczniki, nie pamiętam, ale w pierwszym rzędzie chyba jest. Tam jest ogólnie od zegarów i oświetlenia dechy. Jak mi kiedyś spalił się to miałem dokładnie takie objawy, czyli kontrolki się jarzyły, wskazówka od obrotków wariowała, generalnie wyglądało na efekt choinki. Bezpiecznik wymieniłem i gra muzyka ;) Co do regulatora, to kolega pisał, że alternator mu ładuje, i bryka pali, zatem prąd ładowania będzie o.k. Obstawiam na przewody i bezpiecznik w skrzynce !

Do dziś żyłem w przekonaniu, że jak bezpiecznik jest przepalony, to w obwodzie prąd nie płynie ....

Wymieniłem bezpiecznik i ... wszystko zadziałało!

Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP