Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

trzeszczenie przy przechyłach


Guest pozi
 Share

Recommended Posts

Witam,

nie znalazłem bezpośredniej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, wiec zadaje je: czy to normalne że VB kombi (1997) trzeszczy w środku (pewnie plastiki) gdy wjeżdża się na krawężnik czy jakąś większą nierówność?

Testowałem zamykanie drzwi i klapy gdy np. samochód jest podniesiony jedną strona, np. przy zmianie koła (dość wysoko tak że kolo od ziemi ma odległość ok 20 cm). Drzwi zamykają się normalnie, klapa już ma małe problemy. Czy takie zachowanie karoserii jest normalne,albo przynajmniej w normie?

Czy wysmarować wszystkie plastiki, które mogą trzeszczeć silikonem czy innymi środkami i nie przejmować się tym?

pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

nie znalazłem bezpośredniej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, wiec zadaje je: czy to normalne że VB kombi (1997) trzeszczy w środku (pewnie plastiki) gdy wjeżdża się na krawężnik czy jakąś większą nierówność?

Testowałem zamykanie drzwi i klapy gdy np. samochód jest podniesiony jedną strona, np. przy zmianie koła (dość wysoko tak że kolo od ziemi ma odległość ok 20 cm). Drzwi zamykają się normalnie, klapa już ma małe problemy. Czy takie zachowanie karoserii jest normalne,albo przynajmniej w normie?

Czy wysmarować wszystkie plastiki, które mogą trzeszczeć silikonem czy innymi środkami i nie przejmować się tym?

pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

hmm ja mam podobna sytuacje ale to tylko wtedy gdy jest zmiana temperatuty tj. gdy na dworku mroz a puszcze cieple powietrze to skrzypi mi plastkiwoy element przy podszybiu..

wysluchaj elementy gdzie skrzypi i sprawdz czy dany element nie jest uszkodzony. mogl byc wielokrotnie sciagany w efekcie czego troche sie zdeformowal i teraz mozesz slyszec rozne dziwne dzwieki. mialem tez tak przy podsufitce. 1 wlasciciel mial zamontowany sestaw glosnomowiacy i kable pociagniete w slupkach, po likfidacji zle poskrecalem i tez przez jakis czas dreczyly mmnnie duchy :P wyslychalem gdzie to, dokrecilem podlozylem troche gabki i teraz jest git :)

Edited by ZoZo
Link to comment
Share on other sites

to nie jest takie trzeszczenie jak trzeszczy przy podszybiu albo jakiś element niedokręcony. Tu trzeszczy jakby wszytko na raz :D np jak delikatnie zjeżdżam z krawężnika to cały czas słychać delikatne poskrzypywania elementów środka (trudno mi powiedzieć skąd dochodzą konkretnie te odgłosy)

Strasznie trudno jest opisywać stuki, skrzypienia w samochodach :D

Link to comment
Share on other sites

To że karoseria pracuje to jest normalne. Skrzypienie plastików też jest często spotykane. Mnie to też denerwuje ale jakoś nie mogę się za to zabrać. Problem z karoserią miałbyś wtedy jak by ci pękały szyby a tak to nie ma się czym martwić

Link to comment
Share on other sites

Witam nie wiem czy to tak naprawde plastiki ci piszczą ja bym przyjzal sie raczej zawieszeniu czasem z tylu jak jest suche lubi poskrzeczec najcześciej przy przechylach.

Sprubuj podnies ją i przesmarowac smarem wszystkie gumowe czesci i nie żałuj smaru ja tą czynnośc powtarzałem dwukrotnie i przeszlo. Zacznij od tego jak wyeliminujesz zawieszenie to jednego bedziesz pewien metoda prób i błedów POZDRAWIAM powodzenia

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

to normalne przy takich zmianach temperatur, jakie mamy za oknem.

Wczoraj -2, dzisiaj 7`C. Poza tym zauwazylem ze karoserie combii "pracuja glosniej" niz np, hatchback, lub sedan.

Zjawisko zmiany temperatur, czy to na zewnatrz auta, czy wsrodku (ogrzewanie) powoduje, ze czasteczki plastyku sie przyblizaja lub oddalaja - fizyka szkola podstawowa jakos....

POZDRO

Link to comment
Share on other sites

Plastiki zawsze przy niższej temperaturze pracują głośniej. Ja nawet ostatnio zauważyłem że jak jak jest niska temperatura to słychać jakieś trzaski w karoserii jak wjadę tylnym kołem na jakieś wzniesienie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP