Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Oświetlenie zapalniczki


vectracsrebrna
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś może powiedzieć mi jak wyjąć "obudowę zapalniczki" w Vectrze C - tj. ta metalowa tuleja w którą wciska się zapalniczkę z pierścienia obudowy w którym znajduje się oprawka z żarówką do podświetlenia. Książka podaje, żeby "podważyć wkrętakiem i wyjąć", a ja dzisiaj przez 1,5 godziny usiłowałem to zrobić i doprowadziło mnie to do furii :angry: - nie udało się - tylko nieco "pokancerowałem" wkrętakiem górną część pierścienia...

Bez tego demontażu nie wyjmie się pierścienia z otworu, aby wyjąć oprawkę z żarówką, a przecież z taką bzdurą nie będę jechał do warsztatu.

Proszę o poradę.

Dzięki

Romek

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam,

ćwiczyłem kilka dni temu wymianę podświetlenia zapalniczki i praktycznie bez demontażu połowy deski rozdzielczej, nie ma możliwości wyciągnięcia gniazda zapalniczki. Instrukcja dotycząca tej czynności w książce z seri "Sam naprawiam..." jest niezgodna z prawdą. Przyczyną jest to, że plastik otaczający metalowy pierścień jest dużo większy niż średnica otworu w którym siedzi całe gniazdo.

Ja żarówkę podświetlającą zapalniczkę wymieniłem w następujący sposób: po zdemontowaniu ramki mieszka, podciągnięciu miesza, wyciągnięciu popielniczki (wkładu i całej obudowy, łącznie z klapką), zdjęciu ramki zapalniczki, uniosłem cały wkład zapalniczki w górę na tyle, ile było to możliwe (ok 2 cm), następnie od dołu wyciągnąłem mniejszą wtyczkę, która siedzi w plastiku zapalniczki i zawiera oprawkę żarówki, wraz z samą żarówką. Po wymianie żarówki w oprawce na nową i przed ponoiwnym jej zamontowaniem w plastiku wkładu zapalniczki, sprawdź (zaglądając i podświetlając od dołu), czy przezroczyste zaczepy trzymające oprawkę, wraz z żarówką nie odgięły się podczas wyjmowania oprawki. Jeśli tak, doprowadź je do właściwej pozycji i następnie zamontuj sportotem oprawkę w plastiku (powinno ładnie kliknąć). Następnie zamontuj resztę pierduł i gotowe.

Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

A teraz ja walczę z żarówką podświetlającą zapalniczkę. Udało mi się podnieść o te około 2 cm do góry całe gniazdo, odłączyć kabelek doprowadzający prąd do żarówki podświetlającej ale za nic w świecie nie umiem wyjąć opraki wraz z żaróweczką. Może jakieś wskazówki???

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

swietny hints!! dzieki za opis:)

W związku z tym że i mnie dopadła konieczność wymiany żarówki podświetlenia zapalniczki w mojej VC postanowiłem przy tej okazji zrobić kilka fotek. Komuś na pewno się przyda. Spalona żarówka jest dodatkowo sygnalizowana błędem B2652-05 którego bez wymiany żarówki nie da się skasować interfejsem.

0gif_epeswrq.gif

W celu wymiany żarówki nie potrzeba specjalnych narzędzi tylko wkrętak płaski do podważania elementów konsoli. Wszystkie elementy demontujemy bez użycia jakiejkolwiek siły, wszystkie czynności wykonujemy spokojnie. Bez zbędnych nerwów. Plastiki są dość drogie i niekoniecznie dostępne nawet na allego, zwłaszcza w naszej kolorystyce konsolki. Wszystko da się zdemontować. Roboty na max 30 minut.

Wkładając wkrętaczek z boku dolnego schowka podważamy go i wyjmujemy

1gif_epeswxh.gif

Otwieramy schowek popielniczki i wyciągamy szufladkę popielniczki. Następnie demontujemy ramkę mieszka. Lekko przycjągając ją w kierunku do tyłu podnosimy ją do góry i zdejmujemy.

2gif_epeswxw.gif

Podważamy schowek popielniczki po bokach (delikatnie) troszkę stawia opór ale wyjdzie z zatrzasków.

3gif_epeswxs.gif

Odpinamy podświetlenie popielniczki zwalniając zatrzask od wewnątrz

4gif_epeswxa.gif5gif_epeswxq.gif

Demontujemy maskownicę zapalniczki

6gif_epeswnp.gif

Następnie demontujemy mieszek lewarka. Najpierw delikatnie podciągamy mieszek od strony ręcznego do przodu. Gdy wyjdzie z zaczepu podnosimy lekko do góry i całość wysuwamy do tyłu. Całość podciągamy jak najwyżej lewarka pod gałkę.

7gif_epeswnx.gif

Demontujemy wspornik zwalniając jego zaczepy od strony lewarka zmiany biegów. Delikatnie podważając wkrętakiem. Uzyskamy w ten sposób sporo miejsca na wymianę żarówki.

8gif_epeswnn.gif

Odpinamy złącza zasilania zapalniczki oraz jej podświetlenia.

9gif_epeswne.gif

Trzymając gniazdo zapalniczki od spodu obracamy je zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara (jak na zdjęciu) o około 90-100 stopni. Tak aby obrócić żarówkę podświetlenia zaczepem blokującym w stronę drzwi kierowcy. Troszkę stawia opór podczas obracania ale da się. Nie trzeba podnosić (wypychać) gniazda zapalniczki do góry o te 2 cm jak w poprzednich postach ale można.

10gif_epeswnq.gif

Następnie bardzo delikatnie podważamy zatrzask oprawki żarówki i pociągamy w dół wtyk z żarówką.

11gif_epeswex.gif

Wymieniamy żarówkę. U mnie była zamontowana żaróweczka 12V 1,3 W. Nie miałem takiej. Założyłem 12V 1,2 W i też jest ok.

12gif_epeswee.gif

Wszystko montujemy w odwrotnej kolejności. Bez argumentu siły :ok: . Jeśli mamy interfejs można skasować błąd spalonej żarówki jeśli nie po kilku odpaleniach samochodu ze sprawną żarówką sam się skasuje.

Pomogłem kliknij + :brawo:

Link to comment
Share on other sites

Szkoda że wcześniej tego opisu nie było to bym się tak nie męczył :) Tak czy siak wychodzi na to że samej zapalniczki nie da się wyciągnąć, chyba??? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Jestem świeżo po wymianie tej żaróweczki. Potwierdzam, nie ma możliwości wyjęcia całego gniazda. Próbowałem, ale odpuściłem aby nie uszkodzić plastikowego oringu i plastików w sąsiedztwie. Wszystko robiłem wg. porady mimo to nie potrafiłem obrócić gniazda w żadną stronę aby mieć łatwiejszy dostęp do oprawki. Odłączyłem zasilanie od oprawy, złapałem kombinerkami za "język" na który nasuwamy złącze zasilania (ręką nie było szans wyjąc oprawy i podważyć zacisk) i zdecydowanym ruchem pociągnąłem w dół. Oprawka bez problemów wyszła, zaciski całe nic się nie stało. Wymiana żarówki, sprawdzenie czy świeci przed złożeniem, włożenie na miejsce, magiczne klik się pojawiło więc nic nie zostało uszkodzone wszystko się trzyma jak trzeba. Mnie się udało bez strat, ale mimo wszystko przy rozbieraniu plastików, podważaniu zacisków, wyjmowaniu oprawy trzeba bardzo uważać. Wszystko dość mocno siedzi, więc z siłą ostrożnie :)

Link to comment
Share on other sites

Opis dobry sam się meczyłem z wymianą żarówki i odpuściałem ale po przeczytaniu opisu zabiore się ponownie do roboty,A tak a propo w twojej viki przydałoby się spa w środku:)

Link to comment
Share on other sites

Spa to jak najbardziej by mi się przydało ale zimno teraz i nie pora na głaskanie furki. Zdrówko ważniejsze, nie sztuka się przeziębić. Zresztą z dwójką dzieciaków na pokładzie trudno utrzymać idealny ład i porządek w środku. Tu okruchy ciastek tam z paluszków. Chyba wprowadzę im "5S". Jak tylko się ociepli będzie gruntowne sprzątanko. Najważniejsze,że fura sprawna i na bieżąco są usuwane bolączki do ogarnięcia. Póki co we własnym zakresie wiedzy i umiejętności. :ok:

Edited by Mirabelek
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jestem świeżo po wymianie tej żaróweczki. Potwierdzam, nie ma możliwości wyjęcia całego gniazda. Próbowałem, ale odpuściłem aby nie uszkodzić plastikowego oringu i plastików w sąsiedztwie. Wszystko robiłem wg. porady mimo to nie potrafiłem obrócić gniazda w żadną stronę aby mieć łatwiejszy dostęp do oprawki. Odłączyłem zasilanie od oprawy, złapałem kombinerkami za "język" na który nasuwamy złącze zasilania (ręką nie było szans wyjąc oprawy i podważyć zacisk) i zdecydowanym ruchem pociągnąłem w dół. Oprawka bez problemów wyszła, zaciski całe nic się nie stało. Wymiana żarówki, sprawdzenie czy świeci przed złożeniem, włożenie na miejsce, magiczne klik się pojawiło więc nic nie zostało uszkodzone wszystko się trzyma jak trzeba. Mnie się udało bez strat, ale mimo wszystko przy rozbieraniu plastików, podważaniu zacisków, wyjmowaniu oprawy trzeba bardzo uważać. Wszystko dość mocno siedzi, więc z siłą ostrożnie :)

Zrobiłem jak kolega napisał powyżej, 10 minut i po zabiegu :)

Dzięki, plusik poleciał.

Edited by xmorus
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

U mnie też żarówka już wymieniona i mi również nie udało się obrócić gniazda zapalniczki, więc pomogły cienkie kombinerki. Nie demontowałem też mieszka lewarka, wystarczyło ramkę mieszka, schowek popielniczki i maskownicę zapalniczki.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Poleciał plusik. Też jestem po wymianie. Heh nie widzialem postu, ze jak sie sprawdza swiatelko to musza byc kostki wpiete nie tylko w zarowke ale i w zapalnicczke ;) troche problemow bylo z obracaniem i jednak trzeba bylo wyciagnac 2cm. Dziala dzieki :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Poleciał plusik. Też jestem po wymianie. Heh nie widzialem postu, ze jak sie sprawdza swiatelko to musza byc kostki wpiete nie tylko w zarowke ale i w zapalnicczke ;) troche problemow bylo z obracaniem i jednak trzeba bylo wyciagnac 2cm. Dziala dzieki :D

Dziś to robiłem i tak jak jest obrazek z

Podważamy schowek popielniczki po bokach (delikatnie) troszkę stawia opór ale wyjdzie z zatrzasków.

(nic nie podważamy tylko wkładamy grabę pod popielniczkę i wciskamy w stronę popielniczki zatrzaski najlepiej zacząć zatrzask od stroni kierowcy europejskiego

tam gdzie czerwone kreseczki są zatrzaski (wciskamy je w stronę środka czyli popielniczki )

jak wciśniecie to ramka popiołki sama wyjdzie bez kombinacji

86876478636614390779.gif

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

A ja mam pytanko odnośnie gniazda pod panelem twin audio chciałbym zamontować pokrywkę i stąd pytanie robił to ktoś ???? Ewentualnie jakiś link

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Sam sobie odpowiedziałeś..........


w najgorszym przypadku dojdzie do spalenia głównego bezpiecznika od zapalniczki samochodowej?

Bezpiecznik zapalniczki z przodu i na tunelu to w BCM FI22 - 30A. Chyba więcej z niego nie będziesz wyciągał. Chyba nie montujesz wzmacniacza audio 1000W w schowku. :D

poza tym chyba zaizolowałeś lub użyłeś koszulek termokurczliwych w miejscach rozgałęzień


a jeśli doszłoby do jakiegoś zwarcia (ponieważ rozgałęzienie sam lutowałem :) )
Link to comment
Share on other sites

Co do kolorów kabli od zapalczniki samochodowej że czarny to minus, a brązowy(pomarańczowy) to plus, to dobrze się domyślam?

pasowało by sprawdzić schematy ale z doświadczenia wiem że czarny to plus a brązowy minus jak jest jeszcze pomarańczowy to było by podświetlenie

no chyba że masz czerwony i czarny to tak czerwony plus a czarny minus

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam,

Dorzucam linka do opisu jak zmieniałem podświetlanie w popielniczce i zapalniczce może komuś się przyda.

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/191584-fotostory-zmiana-podswietlenia-vectra-csignum/page-12#entry3169874

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przyjrzyj się na załączonych zdjęciach widać - podświetlanie ma tylko podłączony plus a masa jest brana z obudowy zapalniczki.

Zapalniczka ma dwa kable minus i plus.

Chyba że zakupiłeś coś innego to wtedy musisz coś urzeźbić.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP