Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Katalizatorek


 Share

Recommended Posts

Witam. Są tematy o tym już na forum ale dojść starawe a ceny się zmieniają jak i przepisy. A więc tak. W mojej X16XEL chyba padł katalizator bo strasznie dzwoni z niego, jak by coś nawrzucał do niego. Spadku osiągów ani muła nie odczułem. Czasami tylko walnie błąd o złym składzie mieszanki (nie wiem czy to związane z katem). I teraz pytanie co z tym zrobić żeby było dobrze i tanio bo ostatnio wymieniałem tłumik, olej filtry i już mi po kieszeni pojechalo a jako student to nie mam nadmiaru gotówki i jeszcze teraz święta... Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jak masz kogos kto bedzie ci podbijał przeglady to zamontuj zwykły mały tłumiczek i bedzie dobrze koszt około 150-170zł ewentualnie tak zwana wstawka czyli wspawanie rurki zamiast kata koszt 50-100zł z tym ze bedzie głosniejszy. Wyskakuje ci bład bo w momecie jak masz przepalony katalizator to jest nie dogrzana sonda lambda.

Link to comment
Share on other sites

NIe ma znaczenia czy przed czy za. Kolego pracowałem w warsztacie z zajmujacym sie wydachami i zawsze jest taki powod. W momecie gdy kat sie wypala robi sie wiekszy przelot co za tym idzie katalizator sie tak nie nagrzewa co tez powoduje niedogrzanie sondy lamba wtedy najławiej jest przeniesc ja wyzej kolektora wydechowegoi wtedy jest ok.

Link to comment
Share on other sites

roznica jest

jak jest za i przed to automatycznie wywali blad tak maja nowsze silniki

u mnie jest w miejscu fabrycznym

tylko kata nie ma

to chyba tez powinno sie zapalac

Edited by gawlak
Link to comment
Share on other sites

Guest rafael21

Witam

Ostatnio padł mi katalizator. Gość wspawał mi w jego miejsce tłumik przelotowy. Teraz jest inny odgłos tak jak by troszkę basowy.

Najciekwasze jest to ze po tej wymianie pojechałem na stacje kontroli zbadać spaliny i są one w normie.

Koszt ok 170 zł (tłumik i montaż)

Nie mam błędów i autko dostało parę koników więcej.

Aha i nie zapomnij zabrać starego katalizatora bo można go za ładne pieniądze sprzedać!

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

roznica jest

jak jest za i przed to automatycznie wywali blad tak maja nowsze silniki

u mnie jest w miejscu fabrycznym

tylko kata nie ma

to chyba tez powinno sie zapalac

W nowszych silnikach to sa 2 sondy przed i za:) Generalnie w vectrach bardzo bardzo rzadko sie zdarza ze wywala bład po wycieciu kata.

Link to comment
Share on other sites

wtedy najławiej jest przeniesc ja wyzej kolektora wydechowegoi wtedy jest ok.

W X16XEL przedliftowym - sonda jest przy kolektorze wydechowym.

Po wycięciu kata nigdy błąd się nie zapala sondy :)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobny problem gdy zapalam auto to strzela mi katalizator...czego może być przyczyna i czy katalizator jest zrobiony z jakiś warstw? bo z rdzy schodzi mi tak jakby pierwsza warstwa katalizatora...czy musze wymienić już katalizator? pomóżcie^^

pozdro

Moja Viktoria

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobny problem gdy zapalam auto to strzela mi katalizator...

jesteś pewny, że to katalizator ?

Link to comment
Share on other sites

Ale w jaki sposob moze strzelac z kata??

mialem a wsumie mam podobne wrazenie ze strzela mi z kata.. zjezdzalem z parkingu i jak tow polsce napotkalem przeszkode tj. dosyc wysoki kraweznik... gdy auto opadlo udezylo o krawezniik no i zaraz za zlaczka elastyczna na spawie z katalizatorem zrobila sie mala dziurka.. teraz slychac jak by kat przepuszczal a odglos jak z wyscigowego autka. i tak dorobilem sie vectrum WRC :P w poniedzialek jade pospawac i bedzie git sprawdz czy tobie tez gdzies nie przepuszcza na spawach i okolicach

Edited by ZoZo
Link to comment
Share on other sites

nie wiem zobacze jutro ale w razie czego to mam taki klej do dziur coś podobnego jak cement...

a czy jest możliwe że z podspodu kata pierwsza warstwa zeszła mi przez rdze?

ile gdzieś kosztuje nowy katalizator?

czy lepiej kupić w dobrym stanie używany... B)

Moja Viktoria

Link to comment
Share on other sites

A jakny zamiast kata wstawić coś takiego ??

http://allegro.pl/item495354176_tlumik_prz...nierdzewka.html

Nie chcę strumienicy bo ona będzie głośna :(

Albo tu na aukcji jest niby napisane że wycisza prace układu:

http://moto.allegro.pl/item501179017_tlumi...wa_wa_50zl.html

Warte to coś ??

Edited by certino
Link to comment
Share on other sites

Guest pl.mario021

Witam moim zdaniem masz walniętą sonde dlatego czasem wywala błąd i spalił się katalizator , a strzały w katalizatorze są od zbyt bogatej mieszanki niedopalone paliwo dostaje się do kata i strzela paląc go

Link to comment
Share on other sites

To nie są strzały tylko przy dodawaniu gazu tak między 1.5 a 3.5 tys. obrotów dzwoni z niego. Podczas hamowania silnikiem nic nie dzwoni. A puknąć w niego ręką to też mocno dzwoni. I nie wiem co za niego wstawić żeby nie było głośno. Strumienica na pewno odpada.

Link to comment
Share on other sites

Chyba wstawię coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item501179017_tlumi...wa_wa_50zl.html

Koszt nie wygórowany (to dla mnie ważne w chwili obecnej), powinien być cichszy niż jakieś strumienice czy zwykła rura. Bo kat obecnie tak hałasuje że się wszyscy dookoła oglądają co to jedzie a i w środku jak ciszej radio to niemiło siedzieć. Tylko mam pytanie. Jaka jest średnica rury tej między katem a czołem żebym wiedział jaki kupić i się łatwo wspawał ?? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Chyba wstawię coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item501179017_tlumi...wa_wa_50zl.html

Koszt nie wygórowany (to dla mnie ważne w chwili obecnej), powinien być cichszy niż jakieś strumienice czy zwykła rura. Bo kat obecnie tak hałasuje że się wszyscy dookoła oglądają co to jedzie a i w środku jak ciszej radio to niemiło siedzieć. Tylko mam pytanie. Jaka jest średnica rury tej między katem a czołem żebym wiedział jaki kupić i się łatwo wspawał ?? Pozdrawiam

kolego ja chce zmienic kata na strumienice i srednica tej rury to 50mm (viki B 1,6 16V 2000r)

Link to comment
Share on other sites

też mi zaczyna dzwonić katalizator, ale doszedłem do wniosku że dzwoni wewnątrz kata ta siatka. Po prostu ona jest montowana z pewnymi luzami wewnątrz i mocowania jej do obudowy zewnętrznej puszczają. U mnie jest zerwane gdzieś to połączenie i też czasem zadzwoni, ale jak się nagrzeje i rozszerzy metal już jest przeważnie ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP