Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Świece żarowe


Guest turboptys
 Share

Recommended Posts

Guest turboptys

Witam,

Mam pytanie czy ktos sam wymienial swiece zarowe w takim silniku a jesli tak to jak tego dokonal?

Czy ktos wie jakie bledy wyskakuja przy wadliwej swiecy zarowej? U mnie objawy tak jakby to byla swieca czyli po pewnym czasie od uruchomienia kontrolka 'samochod z kluczykiem' gasnie ale po podpieciu do komputera pokazuje tylko blad modulu swiec zarowych. czy taki blad to doslownie blad modulu/sterownika swiec zarowych czy oznaczac moze tez wadliwa swiece zarowa? zmienilem ten sterownik na inny ale nie nowy i objawy sa takie same wiec smiem podejrzewac ze blad modulu swiec zarowych oznacza rowniez wadliwa swiece zarowa. Czy tak? gdyby to sie potwierdzilo to swoja droga szkoda ze komputer nie mowi ktora swieca padla...

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

szkoda ze komputer nie mowi ktora swieca padla...

Wstępnie możesz sprawdzić zwykłą probówką - łączysz świecę z plusem w aku. Jak nie świeci to uwalona.

Zdaje się, że właśnie ten błąd wyrzuca przy świecy, chociaż w ASO mi świrowali że komputerem sprawdzają która - coś mi się wierzyć nie chciało.

Link to comment
Share on other sites

tak, może to być przepalona świeca, ale najpierw sprawdz czy grzeją aby nie wymieniał na darmo

na wymianę świec radzę oddać auto do warsztatu bo to nie to samo co wymiana żarówki

wymiana świec kosztuje ok 100zł wiec dużo nie oszczędzisz a stracić możesz dużo wiecej

jak któraś Ci sie ukręci (częsty przypadek) to albo kosztowne rozwiercanie (mało kto to zrobi) albo jeszcze droższe zrzucanie głowicy

świece powinno wymieniać sie zawsze w komplecie aby wszystkie grzały równo

Link to comment
Share on other sites

świece powinno wymieniać sie zawsze w komplecie aby wszystkie grzały równo

eeee, chyba przesadzasz. W dieslu nie ma czasokresu/przebiegu dla swiec jak to ma miejsce w benzyniakach. Po zasiegnięciu opinii paru mechaników nie widzę powodu do wymiany kompletu jeśli padnie jedna. Rok temu sam wymieniłem jedną i nic się nie dzieje.

Też kupiłem cztery bo mi tak ktoś na forum podpowiedział - trzy leżą i czekają na swoją kolej.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Ja ostatnio walczyłem ze znajomej autkiem VC Z19DT. Wcześniej dwa razy podłączony Tech i dwukrotnie ta sama diagnoza. Jedna świeca się kończy. Wstawiłem po znajomości do ASO i jak się okazało wymieniali te świece 2h. tak były zapieczone, że WD40 i czekanko. Z racji tego, że powinno się wymieniać przy okazji moduł grzewczy to przyjemność ta kosztowała 570zł. Ale brak kontrolki autka z kluczykiem - bezcenne.

Link to comment
Share on other sites

powinno się wymieniać przy okazji moduł grzewczy to przyjemność ta kosztowała 570zł.

Ooooożesz.... - to już wogóle niesamowita historia. I tak za każdym razem jak padnie nawet jedna swieca to trzeba ten moduł zmieniać w cdti?

A może ASO chciało naciągnąć na kasę?

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

eeee, chyba przesadzasz. W dieslu nie ma czasokresu/przebiegu dla swiec jak to ma miejsce w benzyniakach.

Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ale u nas zawsze zmieniamy komplet.

wszystkie 4 świece powinny być jednakowe i grzać równo

potwierdzenie np tu:

http://www.motofakty.pl/artykul/podgrzac_diesla.html

nie ma określonego przebiegu wymiany świec żarowych bo ciężko przewidzieć kiedy sie przepali

często przepala sie spirala w końcówce świecy, górna część spiralki nadal coś tam grzeje i nie ma błędu ale silnik nie jest optymalnie dogrzewany podczas rozruchu i pracy

przy rozruchu dłużej kręcisz, dostaje aku i rozrusznik

pojawiają sie drgania i szarpania motoru

a przy max obciążeniu spalanie ropy nie jest optymalne co skutkuje mniejszą mocą i wiekszym zadymieniem spalin

potem szlag trafia katalizator, filtr DPF a cała recyrkulacja i kolektor ssący zabijają sie szlamem

nowoczesne diesle są delikatne a ich naprawy baaardzo drogie

nie polecam oszczędzania na świecach żarowych ;)

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Ooooożesz.... - to już wogóle niesamowita historia. I tak za każdym razem jak padnie nawet jedna swieca to trzeba ten moduł zmieniać w cdti?

A może ASO chciało naciągnąć na kasę?

Gość z Aso to dobry znajomy, niekoniecznie chciał naciągnąć. Powiedział, że z reguły przy wymianie świec powinno wymieniać się ten moduł.

Edited by łoboz
Link to comment
Share on other sites

Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ale u nas zawsze zmieniamy komplet

ja też nie - dlatego zrobiłem najpierw mały zwiad wśród mechaników z długim stażem. Najpierw dzwoniłem do ASO. W jednym powiedzieli mi dokładnie to co w pierwszej części poniższego cytatu z prasy (4x70zł za świece + 200 za wymianę). W drugim facet to wyśmiał i stwierdził że techem wykryje która to świeca i ta wymieni (70 za świecę, 50 za wymianę i 150 za techa). Pogadałem z "tańszymi" mechanikami, zrezygnowałem z usług ASO. Za chyba 160 zł kupiłem 4 świece i jedną wymieniłem sam (wcześniej diagnozując która padła w opisany powyżej sposóB).

Z tego artykułu:

W przypadku nieprawidłowej pracy wskazane jest wymienić nie tylko tę uszkodzoną świecę, ale wszystkie, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że kolejne też trzeba będzie wkrótce wymienić. Ponadto po pewnym czasie świeca żarowa pokrywa się nagarem i zmieniają się jej własności grzejne i elektryczne. Dlatego wymiana wszystkich świec zapobiega sytuacji, kiedy w każdym cylindrze pracować będą świece o różnych parametrach.

Ten pierwszy powód to raczej do mnie nie przemawia, drugi już trochę tak ale szczerze to odnosze wrażenie, że to artykuł sponsorowany przez znanego producenta świec

Powiedział, że z reguły przy wymianie świec powinno wymieniać się ten moduł.

Trzeba poczekać na opinie innych co wymieniali świece w tym motorku ale na forum chyba pierwszy o tym piszesz

Link to comment
Share on other sites

Gość z Aso. Powiedział, że z reguły przy wymianie świec powinno wymieniać się ten moduł.

Piardulenie kotka za pomocą młotka. Jak wymieniam żarówkę w żyrandolu to mam dzwonić do elepśtryków żeby mi wymienili całą tablicę rozdzielczą w domu. (Tak to zrozumiałem).

Jak moduł podaje właściwe napięcia i prąd na grzałki to jest sprawny.

Co do wymiany kompletu świec żarowych to jest w tym trochę prawdy, bo nie każda ma taki sam pobór prądu (powinny być wszystkie z jednej partii produkcji). Jest to ważne przy nowszych sterownikach kontrolujących każdą świecę z osobna.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie w nowych generacjach diesla z reguły po odpaleniu świece żarowe dogrzewają silnik do około 60 stopni. Czyli, przekręcamy kluczyk, świece grzeją, odpalamy silnik, w tym momencie pracują bez naszej wiedzy świece. Dogrzewają silnik z zadaną częstotliwością przez producenta, do około 60 stopni celsjusza (temperatura cieczy chłodzącej).Więc jak świece nie będą równo grzały to lekka lipa, bo w takim przypadku czas grzania wydłuża się.

Panowie to nie są starej generacji diesle. W tych rocznikach diesle spełniają wyższą normę spalin niż bęzynowe siniki. Także coś za coś.

Co do wymiany modułu świec razem ze świecami to lekka przesada - naciąganie.

Edited by jacol_m10
Link to comment
Share on other sites

W sumie to mnie chyba trochę przekonaliście....

A dti też zaliczamy do nowej generacji? ;) .... bo cdti to wiadomo.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Guest krzysztof100
W sumie to mnie chyba trochę przekonaliście....

A dti też zaliczamy do nowej generacji? ;) .... bo cdti to wiadomo.

Jest jeszcze inna kwestia. Świeca żarowa, jak każdy inny element, ma swoją trwałość, z reguły każda sztuka podobną. Zatem jak padnie jedna świeca to można się spodziewać, że niedługo (dni,tygodnie, miesiące - nie wiem) padnie następna i następna itd. Miałem tak kiedyś w astrze G 2.0DTI. Błąd na desce, Tech i diagnoza że to świeca, gościu sprawdził miernikiem która to konkretnie. Kupiłem 1 szt. i wymienił mi mechanik. Po chyba 2 miesiącach to samo, kontrolka zapalająca się i gasnąca w identyczny sposób, od razu wiedziałem, ze to znowu któraś świeca. Tym razem kupiłem 3 szt. i wymienilem bez sprawdzania. Z tego co poczytałem na forum astry to ludzie często mieli podobne sytuacje, ze świece leciały jedna po drugiej w niedługich odstępach i niepotrzebnie płaciło się parę razy za wymianę.

Tak wogóle to straszne ceny za wymianę tutaj podajecie :o 150pln ? :o Z tego co pamiętam to ja za wymianę w astrze G zapłaciłem chyba 20 albo 30 pln i było to 15 minut roboty pomimo, ze trzeba było nawet odkręcić odcinek rury turbo-intercooler. Widocznie vectra C to taki już luksus, ze każda czynność kosztuje 5 razy wiecej :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tak wogóle to straszne ceny za wymianę tutaj podajecie :o 150pln ? :o Z tego co pamiętam to ja za wymianę w astrze G zapłaciłem chyba 20 albo 30 pln i było to 15 minut roboty pomimo, ze trzeba było nawet odkręcić odcinek rury turbo-intercooler. Widocznie vectra C to taki już luksus, ze każda czynność kosztuje 5 razy wiecej :lol:

A widziałeś kolego gdzie w VC się znajduję owe świece i jak "łatwy" dostęp jest do nich

Jak na swoją VIKI czekałem ok. 4.5h i zapłaciłem za wsio 430Pln i jak to mechanik powiedział "... nie było problemów z odkręcaniem"

Najdroższą świecę jaką ów mechanik wymieniał kosztowała ok.2000 PLN .....ze zdjęcie i dłubaniem w głowicy

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysztof100
A widziałeś kolego gdzie w VC się znajduję owe świece i jak "łatwy" dostęp jest do nich

Jak na swoją VIKI czekałem ok. 4.5h i zapłaciłem za wsio 430Pln i jak to mechanik powiedział "... nie było problemów z odkręcaniem"

Najdroższą świecę jaką ów mechanik wymieniał kosztowała ok.2000 PLN .....ze zdjęcie i dłubaniem w głowicy

a no nie widziałem, domyślam się, że może być gorzej z wymianą ale nie przypuszczałem, że aż miniumum 5-cio krotnie :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Zwykły przewód i do akumulatora tykasz świec i patrzysz jak się iskrzy dobrze mocno są okej a jak prawie wcale to do kosza je

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Przyłącze się do tematu, wymieniłem w VB jedną świece, bo wywalało mi błąd sprawdziłem miernikiem, która kupiłem NGK i zaskoczenie nadal wywala błąd jeszcze jedno sprawdzenie i świece wszystkie dobre tylko trzy mają oporność 1 om, a ta jedna nowa NGK 1,5 om. Myślałem że jest uszkodzona, mam znajomego w sklepie więc pojechałem sprawdzić i NGK mają oporność 1,5 a wszystkie inne 1 om, czy może być to przyczyną wywalania błędu, sterownik sprawdzony sprawny.

Dodam ze rok wcześniej też wymieniałem jedną na Luka i nie było problemu.

Co o tym myślicie?

Link to comment
Share on other sites

A widziałeś kolego gdzie w VC się znajduję owe świece i jak "łatwy" dostęp jest do nich

Jak na swoją VIKI czekałem ok. 4.5h i zapłaciłem za wsio 430Pln i jak to mechanik powiedział "... nie było problemów z odkręcaniem"

Za 4 świece Bosch zapłaciłem 240 zł ,wymiana 40 zł.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP