Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wymiana tarczo-bębnów oraz klocków i szczęk


Guest GREG506716
 Share

Recommended Posts

Guest GREG506716

koledzy mam problem i pytanie co do wymiany tarczobebnów oraz klocków i szczęk. gdyz nie moge znalesc nic na forum o tym jęsliktos cos takiego robił niech mi napisze i moze jakies foto prześle bo chciał bym sam sobie to zrobic, Prosze.

Link to comment
Share on other sites

porady raczej nie znajdziesz

jest to na tyle proste ze jak sie ma jakies pojecie to da rade

jak zadajesz takie pytania wnosze ze nie wiesz jak

zdejmij kolo

sprawdz jakie klucze sa potrzebne

bo bez tego utkniesz w polowie roboty

Link to comment
Share on other sites

odkrec kolo i dobrze sie przyjrzyj jak to wygląda wszystko.

Tydzień temu tez t robiłem i nie wiedzialem jak sie zabrać ale po zdjeciu koła stwierdziłem ze nie taki diabeł straszny....

Co do kluczy to zwykła płaska 19-tką odkrecałem

Edited by Kiko_16V
Link to comment
Share on other sites

hmmm, wymieniałem nie raz.

z klockami to dużej filozofii nie ma - będziesz miał wszystko na wierzchu, wybijasz dwa bolce, rozpychasz tłoczki, wyciągasz stare klocki kombinerkami, czyścisz prowadnice z rdzy i brudu, wkładasz nowe klocki, wbijasz jeden trzpień - zakładasz blaszkę i wbijasz drugi trzpień i po sprawie.

jeśli wymieniasz jednak komplet, czyli klocki, tarcze i szczęki to przy demontażu radzę Ci poluzować linkę pod ręcznym oraz pamiętaj że w szczękach jest samoregulator który przez tarczę musisz skręcić, aby zeszła CI tarcza. Jeśli tego nie zrobisz to nawet młotkiem jej nie ściągniesz jak bęben ma w środku dużą krawędź.

Jak już ściągniesz tarczę to przy wymianie szczęk uzbrój sie w cierpliwość przy zakładaniu nowych, zwłaszcza przy montażu sprężynek trzymających szczęki. najlepiej pożyczyć sobie od mechanika specjalny kluczyk do tego. musisz przez otwór piaście założyć na trzpień sprężynę z podkładką i przekręcić go aby zabezpieczyć szczękę. Niby będziesz miał z boku podejście, ale wcale nie jest takie proste z kombinerkami :) - zresztą, będziesz miał na wierzchu to będziesz wiedział o czym piszę.

po złożeniu - regulacja hamulca ręcznego jest prosta.

rozkręcasz samoregulator do momentu, aż ręką nie będziesz mógł obrócić tarczy, a dopiero wtedy naciągasz linkę ręcznego.

Powodzenia :)

Edited by Furman
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest GREG506716

kolego czyli jak mowisz zeby zdjac ten beben bo wlasnie chce wymienic chyba wszystko bo kupiłem szczęki i klocki do tyłu ale mechanik podpowiedział mi zebym jeszcze dokupił jakies sprezynki i najlepiej bebny:/ bo bedzie lepiej załozyc i bede miał pewnosc ze wszystko bedzie działac. tylko jak mowiszze sie sciaga te bebny?:(

Link to comment
Share on other sites

Guest GREG506716
hmmm, wymieniałem nie raz.

z klockami to dużej filozofii nie ma - będziesz miał wszystko na wierzchu, wybijasz dwa bolce, rozpychasz tłoczki, wyciągasz stare klocki kombinerkami, czyścisz prowadnice z rdzy i brudu, wkładasz nowe klocki, wbijasz jeden trzpień - zakładasz blaszkę i wbijasz drugi trzpień i po sprawie.

jeśli wymieniasz jednak komplet, czyli klocki, tarcze i szczęki to przy demontażu radzę Ci poluzować linkę pod ręcznym oraz pamiętaj że w szczękach jest samoregulator który przez tarczę musisz skręcić, aby zeszła CI tarcza. Jeśli tego nie zrobisz to nawet młotkiem jej nie ściągniesz jak bęben ma w środku dużą krawędź.

Jak już ściągniesz tarczę to przy wymianie szczęk uzbrój sie w cierpliwość przy zakładaniu nowych, zwłaszcza przy montażu sprężynek trzymających szczęki. najlepiej pożyczyć sobie od mechanika specjalny kluczyk do tego. musisz przez otwór piaście założyć na trzpień sprężynę z podkładką i przekręcić go aby zabezpieczyć szczękę. Niby będziesz miał z boku podejście, ale wcale nie jest takie proste z kombinerkami :) - zresztą, będziesz miał na wierzchu to będziesz wiedział o czym piszę.

po złożeniu - regulacja hamulca ręcznego jest prosta.

rozkręcasz samoregulator do momentu, aż ręką nie będziesz mógł obrócić tarczy, a dopiero wtedy naciągasz linkę ręcznego.

Powodzenia :)

Kolego mam takie pytanie do Ciebie mogl bys mi troszke jaśniej wytłumaczyc jak ściągnąc ten tarczo-beben w VB gdyż bede sie zabierał a nie bardzo wiem jak to zrobic. Jesli bys był taki dobry i mi to wytłumaczył BARDZO BYM CIE PROSIŁ O TO. I jeszcze mam pytanie bo kazano mi kupic jeszcze jakies sprezynki kupiłem te sprezynki ale to sa takie blaszki tylko i nie wiem czy sa jeszcze jakies inne sprezynki czy tylko jedne sa? wogole w całych tarczo bebnach. Czekam na odpowiedz.

Link to comment
Share on other sites

Kolego mam takie pytanie do Ciebie mogl bys mi troszke jaśniej wytłumaczyc jak ściągnąc ten tarczo-beben w VB gdyż bede sie zabierał a nie bardzo wiem jak to zrobic. Jesli bys był taki dobry i mi to wytłumaczył BARDZO BYM CIE PROSIŁ O TO. I jeszcze mam pytanie bo kazano mi kupic jeszcze jakies sprezynki kupiłem te sprezynki ale to sa takie blaszki tylko i nie wiem czy sa jeszcze jakies inne sprezynki czy tylko jedne sa? wogole w całych tarczo bebnach. Czekam na odpowiedz.

przecież wyżej już wszysstko wyjaśniłem, prościej już nie potrafie. Jak ściągniesz koło to będziesz wszystko widział.

Co do sprężynek, - w sumie to są 2 rodzaje w bębnie. jak kupisz obydwa rodzaje to będzie OK. - ja nie zmieniałem, nie było potrzeby. - one nie pękają.

Link to comment
Share on other sites

Guest GREG506716

ale FurmAN nie rozumie tego jak to zdjac... "jeśli wymieniasz jednak komplet, czyli klocki, tarcze i szczęki to przy demontażu radzę Ci poluzować linkę pod ręcznym oraz pamiętaj że w szczękach jest samoregulator który przez tarczę musisz skręcić, aby zeszła CI tarcza. Jeśli tego nie zrobisz to nawet młotkiem jej nie ściągniesz jak bęben ma w środku dużą krawędź.

" Jaśniej jesli mozesz PROSZE

Link to comment
Share on other sites

pod ręczny w aucie jest śruba... (zazwyczaj podciąga sie nią ręczyn jak niedomaga) musisz ją praktycznie do końca poluzować...

a w tarczy masz taki otwór przez który "prawie" widać samoregulator szczęk ... trzeba zobaczyć żeby zrozumieć... ;) poszukaj gdzieś zdjęć/schematów z książki sam naprawiam jak to wygląda rozebrane będzie CI łatwiej :)

Link to comment
Share on other sites

Guest GREG506716

no bede musiał jutro to rozszyfrowac bo jade jutro do wojka na kanał ale sam sobie bede robił bo wojek jak zwykle pewnie nie bedzie miałczasu albo sił:/ ehh no ale coz lubie sobie sam zrobic a zeby miec dobrze:)

Link to comment
Share on other sites

tak, Kamil dobrze to ujął.

Zanim zaczniesz cokolwiek przy kołach z tyłu w samochodzie pod ręcznym masz nakrętkę 10mm, odkręcasz ją na max, - czyli luzujesz linkę ręcznego. Nastęnie podnosisz maskę i odkręcasz korek od zbiornika płynu hamulcowego.

Potem podnosisz autko, ściągasz koło i po kolei, najpierw wybijasz bolce od klocków, potem wciskasz tłoczki na max do środka, aby weszły nowe klocki. Następnie odkręcasz dwie śruby od tyłu zacisków aby je zdemontować. i Wtedy zabawa z samoregulatorem, ustawiasz otwór bez gwintu na za 10 dwunasta i przez ten otwór będziesz miał taką niby zębatkę, kołniesz nakręteki samoreglatora. musisz śrubowkrętem przepychać ją w kierunku wkręcania śruby aby zluzować szczęki. a potem to już ściągnięcie tarczy. Nie schodzi lekko, bez młotka może się nie obyć.

A spowrotem to już w odwrotnej kolejności.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Chciałbym odświeżyć temat bo przede mną wymiana szczęk i tarczo-bębnów.

Nie schodzi lekko, bez młotka może się nie obyć

Pytanie brzmi jak użyć młotka? :)

Pytanie może śmieszne ale młotkiem można pukać po tarczy albo po bębnie żeby zszedł a może jeszcze gdzie indziej?

Doświadczonych bardzo proszę o odpowiedź gdyż nie chcę niczego uszkodzić.

Oczywiście zakładając że szczęki są poluzowane.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

trochę odkopuję.... jak zdejmiesz zacisk to masz dostęp do tarczy - ja waliłem młotkiem (z wyczuciem) po krawędzi tarczy co chwile obracając tarczę...zeszło bez większych zmagań :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ja dziś zdjąłem tarczę. Oto schemat walenia młotkiem (w tarczę oczywiście;):

1. Najpierw zluzuj ten samoregulator i odkręć wkręt ustalający bęben w piaście (gwiazdka lub krzyżakowy)

2. Zdejmij zacisk hamulca tarczowego (kombi)

3. Wal śmiało byle nie po tarczy! Najlepiej po 4 czy 5 śrubach bębna ... od góry mały skutek.

Miłego walenia :)

Link to comment
Share on other sites

kolego czyli jak mowisz zeby zdjac ten beben bo wlasnie chce wymienic chyba wszystko bo kupiłem szczęki i klocki do tyłu ale mechanik podpowiedział mi zebym jeszcze dokupił jakies sprezynki i najlepiej bebny:/ bo bedzie lepiej załozyc i bede miał pewnosc ze wszystko bedzie działac. tylko jak mowiszze sie sciaga te bebny?sad.gif

Kolego tutaj masz poradę jak wymienić szczęki ręcznego. Prościej się nie da.

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/72248-wymiana-szczek-recznego-post-1-regulacja-hamulca-recznego-post-7-w-tarczobebnach-na-5-srub/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP