Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Makuś

Czujnik temperatury (lub jego brak)

Polecane posty

Gość Makuś

Witam wszystkich zacnych użytkowników tego forum. Wczoraj zakupiłem Opla Vectrę 1,7 TD z silnikiem ISUZU. Byłem świadom jego wad. A jedna z nich to wychylony max. wskaźnik temp. płynu chłodzącego. W parze z tą usterką idzie ciągłe mielenie wentylatora chłodnicy na najwyższym biegu oraz non-stop otwarty termostat. Z tych powodów niestety marznę w środku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> . Czy mógłby mnie ktoś naprowadzić na to gdzie jest czujnik temp? Zaczynam się trochę obawiać, że nie ma go wcale, bo podejrzewam, że Vectra miała swapa z 1,7D na 1,7TD. Zauważyłem że auto kiedyś posiadało klimę, a teraz sprężarka jeździ w bagażniku, tak jakby nie miała miejsca pod maską. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oj, to trochę późno zauważyłeś coś takiego, a jazda próbna ? ? ? No nie ważne, skoro już mam vikuchę, to trzeba pomóc. Myślę, że najlepiej będą wiedzieć "klekotowcy" VA, z tego co mi wiadomo, czujniki powinny być dwa, jeden na zegary (szalejąca wskazówka) oraz na wiatrak chłodnicy, Być może, to nie kwestia czujników, skoro wskazówka pokazuje "prawdę" a wiatrak się załącza. Może zacznij od termostatu ? ? ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Makuś

Nie rozumiem co chciałeś powiedzieć przez to, ze późno zauważyłem. Poza oszalałym czujnikiem nie widzę usterek. Wskaźnik na pewno nie pokazuje prawdy ponieważ wskazówka jest wychylona na max nawet na zimnym silniku. Po 100km trasie temp. płynu sprawdzana termometrem to 77stopni. Z tego co zauważyłem termostat non-stop jest otwarty. Teraz powiedzcie mi jedną rzecz. Termostat SAM reaguje na zmianę temperatur, czy dostaje sygnał z zewnątrz, żeby się otworzyć? Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Edytowano przez Makuś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Termostat sam reaguje na zmiane temteratury ( nie dostaje z zewnątrz sygnałów ).

Definicja termostatu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

: Termostat to element

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

w

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- urządzenie jest automatycznym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

otwieranym w wyniku wzrostu temperatury umieszczanym w odpływie czynnika chłodzącego z bloku silnika do

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat sam reaguje na temperature -jest "samodzielnym" urzadzeniem.

Martwi jedynie co innego- zalaczajacy sie wentylator- w chlodnicy masz czujnik temperatury, ktory odpowiada za zalaczenie jednego z dwoch biegow wentylatora. Odepnij wtyczke i sprawdz miernikiem styki czujnika, czy sie przypadkiem nie "skleil".

Zerknij takze na przekazniki-one takze moga miec jakis feler.

Najlepiej napisz do

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

on ma taki silnik u siebie, to podpowie Ci dokladnie gdzie jakie czujniki sa i jak sobie z tym poradzic.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Słuchaj, po prostu aut teraz jest dużo, można dosłownie przebierać jak w..... Ale do rzeczy, wspominałeś że wskazówka jest wygięta, czyli sądziłem, że pracuje. Skoro nie, to jak mówiłem, że trzeba zerknąć na czujniki na zegary i na wentylator. A jak pisali koledzy, termostat sam się "ustawia" do temperatury, nie wiem jak w klekocie ale do benzyniaka kosztuje niecałe 50 zł (wehler, vernet)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Makuś

No oki, przebierać można. Ale czy kupisz całkiem sprawną Vectrę z 95r. w dieslu za 2 tysie? Pewnie nie. Pytałem się o temostat i do tego silnika to koszt ok. 100zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A to faktycznie, z tym, że dałeś 2000 zł ale obyś nie zaczął teraz pokutować kolejnymi setkami.... W każdym aucie jest tam coś do zrobienia. Heh, przeglądałem oferty vectr i faktycznie komuś się z kasą spieszyło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> dobra vectra, z tych lat kosztuje około 5000-6000 zł No cóż, pewnie termostat masz do wymiany, przy okazji zobacz rozrząd, paski, no i koniecznie oleje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Makuś

Mały OT tu robimy ale spoko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

No spieszyło się komuś bo Vectra była dwa lata temu kupiona na raty i gdy się skończyły to facet musiał sprzedać bo w ogóle mamony nie miał.

Poza tym termostatem usterki, które zanotowałem to: dziwne drgania podczas skrętu w lewo oraz brak ogrzewania tylnej szyby.

A co do pasków płynów i rozrządu, to każdy po kupnie powinien to zrobić teoretycznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W kwestii temperatury moim zdaniem masz 3 obowiązkowe pozycje:

- podstawa - termostat (jak już opisano działa samodzielnie, bo zasadniczym jego elementem jest wosk, który reaguje na temperaturę). Zacznij od wymiany termostatu. Koszt 50 - 100 zł (nowy), robocizna 0 zł, czas 30 - 60 minut nawet na parkingu.

- czujnik temperatury cieczy - dosyc mały, u mnie jest montowany w bloku silnika po lewej stronie, podłączony do pojedynczego przewodu, koszt nowego to 25 zł, wymiana zajmuje mniej czasu niż wyczyszczenie przedniej szyby

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z tego czujnika idzie informacja do wskaźnika w desce rozdzielczej!

- czujnik w chłodnicy - duży, wystaje od strony silnika w połowie chłodnicy, jest do niego podpięta wiązka bodaj dwóch kabli na dużej złączce, jak masz łapę jak Pudzian do odkręcisz go ręką, jak nie to potrzeby większy klucz. Koszt nowego to około 35 zł, wymieniając go nie zdążysz nawet spalic 1 peta. Z tego czujnika idzie informacja do wentylatora w stylu: za gorąco, odpalaj!!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">:D

To 3 najważniesze moim zdaniem czynności, od których powinieneś zacząc. Jak to nie pomoże ze wskaźnikiem, to będziesz musiał szukac usterki gdzieś bliżej deski rozdzielczej, ale przynajmniej będziesz jeździł spokojnie.

Wymieniając te 3 duperelki będziesz miał okazję do dokładnego obejrzenia całego układu, wyłapania ewentualnych nieszczelności, wymiany starych opasek, przetartych przewodów, no i jako ukoronowanie całej operacji na koniec dumnie zalejesz układ nowiutkim płynem chłodniczym, ponieważ większośc starego i tak zlejesz wymieniając w/w części

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie jestem tylko pewny czy te wszystkie części są u Ciebie w tym samym miejscu, co u mnie. Ja mam 1,8 .

Powodzenia z Vectrą!

Edytowano przez memphis_dorian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×