Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kamil_K

regulacja ręczna - samopoziomowania oryginalnych xenonów VB

68 posts in this topic

Posted (edited)

Tak się przymierzałem, przymierzałem... i nabyłem oryginalne lampy Bosh'a xenonowe do VB

Chciałbym je założyć w mojej Viki, ale raczej nie planuję istalowania całego systemu sampoziomowania, więc chciałem podłączyć regulację do układu "regulacji pozycji reflektorów - sterowanie przy włączniku"

Zapewne niedługo przy sprzyjających okolicznościach wolnego czasu rozbiorę oryginalną lampę i zobaczę co i jak, ale zbierając informację:

1) Czy ktoś podłączył już kiedyś układ regulacji reflektora xenonowego pod system regulacji pozycji zwykłych świateł?

2)poszukuję opisu/schematu kostki w relektorze, co do czego, który pin to jaki sygnał itd.... bo chciałbym wiedzieć co i jak połączyć.

3) czy ktoś się podzieli wiedzą jak "w lampie" wygląda ten układ samopoziomowania czy jest tam silniczek krokowy który pochyla całą soczewkę

4) Do zwykłych lamp do silniczków ustawienia poziomu świateł idą 3 przewody i zakładam, że podobnie jest przy układzie samopoziomowania, z tą różnicą że sygnał idzie z czujników na wahaczu a nie z przełącznika zespolonego ... czy dobrze myślę?

EDIT (bo udało się w mojej Viki to zrobić):

1) da się ... kilka info poniżej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

2) schemat instalacji opisuje dokładnie co gdzie i jak

3) układ w lampie działa na podobnej zasadzie jak zwykły silniczek dostaje sygnał od potencjometru i odpowiednio ustawia poziom

4) można przetworzyć sygnał z potencjometru przy włączniku na taki jak podają czujniki poziomowania

W załączniu schemat instalacji ksenonów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Edited by Kamil_K
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj tematu Adama o xenonach. Były tam schematy kostek i inne cenne informacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Dzięki będę szukał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

EDIT: znalałem i niestety nic o kostkach ani podłączeniach nie było...

Edited by Kamil_K
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

THX... inny temat znalazłem ten ze zdjęciami VB i zamontowanymi ksenonami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Podpisuję się pod słowami nowych użytkowników... znaleźć co z "szukajką" to nie lada szutka...

i z tego co przeczytałem to nikt sobie nie poradził z tym "ręcznym" sterowaniem samopiomozimowania...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Kamil_K
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podbiję z jeszcze jedna prośba pytaniem:

czy może mi ktoś z TIS lub innego źródła ściągnąć schemat inastalacji samopoziomowania i ksenonów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Ja mam tylko schematy VB bez ksenonów...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na razie się nie poddaję i może jednak uda się jakoś przy pomocy elektroniki i elektroników uruchomić sterowanie tym poziomowaniem z kabiny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Na Allegro natknalem sie na cos takiego:

Please login or register to see this link.

, cyt. "Lampy przerobione z silniczkami regulacjia z orginalnego włącznika świateł"

Czy ktos cos takiego przerabial? Czy to tylko kwestia odpowiedniego dobrania przewodow czy zastosowania jakiegos skomplikowanego myku elektrycznego?

To bylby calkiem ciekawy sposob na zalozenie swiatel ksenon do auta bez samopoziomowania.

Edited by zubek73
łącze wg życzenia / zubek
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważnie przyjżałem się tym lampom i nie zauważyłem żeby były one w jakiś szczególny sposób przerobione. Nie wiem co autor aukcji miał na mysli pisząc o przeróbce lamp i przystosowaniu ich do regulacji ręcznej. Warto zapytać się sprzedającego na czym polegała jego przeróbka.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIR dwa lub trzy dni temu zakładałem taki temat ... w dziale tunning

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

na razie mam schematy i powoli próbuję zmotywować Oggway'a żeby odczytał o co tam biega

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to sie ma do tuning jak...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Dobra, prosze moda o polaczenie tematow.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

az tak drogie jest samo poziomowanie, ze chcecie sie bawic w manualna regulacje w ksenonach?? watpie zeby podczas jazdy chcialo wam sie regulowac poziom siwatel co wieksza gorke itd...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

O ile dobrze widze ,to te lampy byly rozbierane i sa tam poprostu zamontowane silniczki od zwyklych lamp.Na dwoch ostatnich forkach widac wtyczki ,do ktorych podpina sie zasilanie od regulacji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zdzis27
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja aktualnie mam od Zdzis27 i Lasera schematy ... będę pórobał temat przerobić w ten sposób żeby lampa została bez takich ingerancji ... (poza docelowym bixenon-em) a sterowanie jakoś elektorniką oszukać i zamienić sygnał oryginalnie podawany przez czujniki z wachaczy na sygnał z przełącznika...

czy się uda... to pytanie do Oggway'a na którego wiedzę w tym temacie liczę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Wszędzie czytałem że się nie da...

i przyszedł oggway, który nie wiedział że się nie da i zrobił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

reasumując można sterować oryginalnymi ksenonami potencjometrem przy włączniku świateł... on podaje sygnał 0-12V a czujniki poziomowania przy wachaczach 0-5V wystarczy to zgrać... brzmi bardzo prosto... a układ Pawła działa i ksenony można regulować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

na aledrogo występują ksenony, które mają wycięte oryginalne silniczki od lampy ksenonowej i w ich miejsce wkeljone zwykłe silniczki ale chyba nie o taką "modyfikację" chodziło...

oggway'owi udało się u mnie zostawić całość instalacji i wykorzystać oryginalne kable które sterują poziomowaniem w lampie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Kamil_K
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jest nadzieja dla dozbrajajacych swoje autka w xenony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega "Kamil K" mógłby zrobić niedługo całą poradę z załączonymi schematami i fotkami.

Napewno to paru osobom (i Mnie) by się przydało i nie powstawały by co jakiś czas tematy typu regulacji xenonów.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie rowniez

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> No to moze w koncu i ja cos skrobne w tym watku skoro Kamil mnie i tak "pomalowal"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

1) Nie ma tu zadnej filozofii

2) Ksenon wymaga dwoch potencjometrow. Ilosc krokow silniczkow do podniesienia lamp oblicza sterownik w lewej lampie na podstawie roznic napiec wyjsciowych z tych potencjometrow.

3) Sterownik podaje na potencjometry zasilanie (0V i +5V) i odbiera sygnal w tym samym zakresie napiec (analogowy - zadnej madrej elektroniki przy czujnikach)

Co zrobilem u Kamila?

4) Jeden z potencjometrow (tylny) zamienilem na malutki montazowy potencjometr 10kOhm (najlepiej A, czyli liniowy - wygodniej regulowac - proporcjonalna relacja kat obrotu potencjometra -> ruch lampy)

5) Pobralem sygnal wracajacy na "nieksenonowe" silniczki z potencjometra kabinowego (zmienia sie w zakresie ok. 1-12V)

6) Dorobilem prosciutki rezystancyjny dzielnik (w pospiechu zrobilem podzial 1:3 na rezystorach 1kOhm - byly pod reka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">) zmieniajacy napiecie 1-12V na napiecie 0,3-4V). Dokladniejszy podzial (12:5) dal by nieco wieksza regulacje lamp, ale jesli napecie wyjsciowe przekroczyloby 5V, to sterownik lampy uznalby to za blad czujnika i profilaktycznie opuscilby obydwie lampy. Bezpieczniej jest wiec miec podzial napiecia 1:3. Zakres regulacji i tak jest wieeelki.

7) Sygnalem wyjsciowym z dzielnika nakarmilem wejscie przedniego potencjometru sterownika ksenonow (zasilanie - zbedne)

Skutek:

8) Potencjometr montazowy schowany w skrzynce bezpiecznikowej pod maska (znajdujacy sie na jednym kawalku uniwersalnego laminatu z dzielnikiem napiecia) pozwala na "zgrubna" regulacje polozenia swiatem

9) Potencjometr kabinowy pozwala na regulacje swiatel tak samo jak w klasycznych lampach.

10) Oczywiscie wynikiem calej zabawy jest "poziomowanie" a nie "samopoziomowanie"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Cos narysowac czy teraz juz nie trzeba?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zycze wam powodzenia we wprowadzaniu tego patentu w zycie. A jak po udanej zabawie bedziecie wciagali zasluzone piwko, to pomyslcie czasem pozytywnie o "wymyslaczu rozwiazan durnych, aczkolwiek dzialajacych"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam serdecznie

Edited by Oggway
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oggway wszystko świetnie opisał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja na początku wątku wkleiłem schemat i to chyba podstawa całego przedsięwzięcia.... po pierwsze i najważniejsze lampy trzeba podłączyć zgodnie ze schematem i wszystkim kablami w tym przedewszystkim połączenie lamp ze sobą... bo lewa lampa steruje zarówno lewym jak i prawym silniczkiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Teraz po studiowaniu tematu xenonów chyba sobie takie zafunduję. Bo mam bardzo tanie dojście do oryginałów.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie koniecznie ale przydał by się jakiś prosty schemat.

Dzielnik hym. Nie pamiętam już lecz wydaje mi się że poprawny to "B".

Ale nie czaje " 4) Jeden z potencjometrow (tylny) " i włąśnie czy to są właśnie te czujniki samopoziomowania?

Bo "2" wynika że chyba tak

Może bym zafundowął sobie takie czujniki z wachacza i zamontuje je na przud i na tył na wachaczu i łącze wszystko jak na schemacie i teoretycznie powinno działać. Mam Vb przed lifta.

A cha i na załączonym schemacie ".1" to jest połączenie masy?

Nie dawno widziałem jak jeden z kolegów narysował na kartce wszystkie wyprowdzenia w lampach, lecz teraz nie mogę tego znaleź.

Please login or register to see this attachment.

Edited by dexter23pl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiec jeden potencjometr jest schowany pod maską i w zasadzie można go użyć tylko początkowo do ustawienia a mogłoby go tam w ogóle nie byc a drugi potencjomer jest imitowany przez napięcie podowane z potencjometra z kabiny (zwykła regulacja) po wcześniejszym zmniejszeniu napięcia.

Dexter przedyskutuj schemat z jakiś elektrykiem lub elektronikiem i na pewno wytłumaczy co i jak podłączyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja bez oggway'a bym sobie nie poradził i dlatego sam się za to nie zabierałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli natomiast zamierzasz założyć oryginalne czujniki na wachacze to w ogóle nie ma tu żadnej filozofi tylko podłączasz wszystko zgodnie ze schematem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

ROTFL

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poczulem nieco bossskosci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

By nie przedluzac i nie pompowac tematu - a przy okazji pokazac, ze to naprawde zadna wielka filozofia - zalaczam fotke fragmentu schematu podlaczenia ksenonow z naniesionymi moimi "dodatkami". Teraz juz raczej nikt nie powie, ze to trudne, prawda?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this attachment.

Zdjecie nie pomniejszane by bie zginely szczegoly - linie oryginalnego schematu sa niestety slabo widoczne. Prosze adminow o zaoszczedzenie mi warna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam serdecznie

EDIT: Gdyby sie okazalo, ze w tym schemacie regulacja kabinowa dziala odwrotnie (podnosi lampki zamiast opuszczac) to nalezy zamienic miejscami podlaczenia przewod 13 (zamiast do dzielnika rezystancyjnego - podlaczyc na slizgacz potencjometru) z przewodem 12 (zamiast na potencjometr - puscic go na dzielnik). To jest wirtualna zamiana czujnika tylnego z przednim. U Kamila troszke sie spieszylem i nie mam pewnosci ktory czujnik jest udawany potencjometrem montazowym, a ktory dostaje sygnal z kabiny przez dzielnik. Przepraszam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W kazdym razie jak napisal juz KamilK - u Niego ten uklad dziala poprawnie.

Edited by Oggway
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

"Oggway" no i wszystko stało się jasne, naprawde prościej się już nie dało wyjaśnić.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Lecz nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa z tego schemartu.

Bo rozumiem że "E65" i E66" to lampy i w nich są podzespoły. Przetwornica, żarówki i silniczek. Lecz nie mogę się domyśleć co to jest oznaczone ".1"

W jednej lampie "E65" jest to niby wbudowane a w "E66" jest poączone poza lampą. A tak to wszystko jest jasne.

Przepraszam że mieszam lecz chce mieć wszystko jasne.

Edited by dexter23pl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

.1 to moduly sterujace i przetwornice WN. Dla lewej lampy przetwornica jest na schemacie zintegrowana, bo przeciez faktycznie jest dokrecona na sztywno od spodu do lampy. Dla lampy prawej jest poza lampa, bo siedzi na przewodach w przestrzeni nad prawym nadkolem. Jakos wyjatkowo dobrze schemat oddaje rzeczywistosc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam serdecznie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzis zamontowalem ten ukladzik do poziomowania ale niestety nie ma zadnej reakcji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.