Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra C 2.2 DTI


Guest gwersyllt
 Share

Recommended Posts

Guest gwersyllt

Witam wszystkich seredecznie i bardzo prosze o pomoc. Chodzi o problem z temperatura silnika. po postoju 12 godzinnym w temperaturze od 5 do -3 stopni silnik nabiera temeratury okolo 90 stopni dopiero po okolo 5km. temperature to utrzymuje w czasie jazdy. jednak po przejechaniu 20 km, gdy juz dojade na miejsce czyli do pracy, zostawiam jeszcze na okolo 5 wlaczony silnik a wskaznik systematycznie leci w dol? po 5 min gora 10 spada do praktycznie 0 a pozniej zaczyna rosnac do jakis 40 czasem jeszcze mniej taka sie utrzymuje.Gdy wsiade i zaczne jechac temperatura po jakis 2 minutach znowu jest 90. co robic? to ze nie mam zbyt duzego pojecia takich sprawach to chyba rzecz jasna:(( dlatego jeszcze raz bardzo prosze o pomoc. chlodnica goraca tzn ta najblizej silnika ta srodkowa chlodna, chodnica od klimatyzacji nie dziala(rozszczelniona). jak odpalam po nocy rano silnik moze pracowac 10 min i temperatura nie drgnie dopiero gdy pochodzi chwile i zaczne jechac? o co tu chodzi?

Link to comment
Share on other sites

W VC wskaźnik zaczyna się od 70st więc nie wiem jak mogłeś odczytać 0 lub 40.

Jak masz komputer to możesz odczytać temperaturę na wświetlaczu (poszukaj tematu o dodatkowych funkcjach komputera). Pojeździj z włączoną funkcją i wtedy będziesz wiedział czy świruje wskaźnik czy termostat.

Pobieżnie wygląda to na uwalony termostat.

po postoju 12 godzinnym w temperaturze od 5 do -3 stopni silnik nabiera temeratury okolo 90 stopni dopiero po okolo 5km.

a to akurat raczej szybko

Link to comment
Share on other sites

Guest gwersyllt
W VC wskaźnik zaczyna się od 70st więc nie wiem jak mogłeś odczytać 0 lub 40.

Jak masz komputer to możesz odczytać temperaturę na wświetlaczu (poszukaj tematu o dodatkowych funkcjach komputera). Pojeździj z włączoną funkcją i wtedy będziesz wiedział czy świruje wskaźnik czy termostat.

Pobieżnie wygląda to na uwalony termostat.

a to akurat raczej szybko

niby szybko po 5 km tylko nie dodalem ze wczesniej silnik jest wlaczony 10 min,a temperature lapie dopiero po przechejaniu tego dystansu

Link to comment
Share on other sites

niby szybko po 5 km tylko nie dodalem ze wczesniej silnik jest wlaczony 10 min,a temperature lapie dopiero po przechejaniu tego dystansu

Diesel to nie benzyna. Sytuacja jak najbardziej normalna. Mi 90* pokazuje się po koło 10 km, na jałowych obrotach powoli stygnie.

Link to comment
Share on other sites

zgadza sie

u ojca w 2,2 DTI jest tak samo

Mam tak samo jak stoji to powoli opda ale nigdy do 70 zawsze jakos w polowieme miedzy 90 a 70 zalezy od pogody

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest gwersyllt

No to teraz mam wiekszy problem. termostat mi wymienil mechanik polecony przez znajomego. i piersza niesodzianka w czasie powrotu do domu. zapalila sie kontrolka poziomu plynu chldzacego a moze przegrzania nie wiem dokladnie co oznacza ale raczej poziom. zatrzymalem sie odrazu i zajrzalem pod maske. plynu w zbiorniku wyrownawczym ok 1/4 zbiornika. dolalem i jechalem dalej. dojechalem zaostawilem wlaczony silnik, zadzwonilem do mechanika i pytam czy odpowietrzyl a on na to ze nie trzeba bo ten jeden z przewodow wychodzacy ze zbiornika jest po to by uklad odpowietrzyl sie sam. sam odpowietrzylem weszlo jakies 250ml plynu.przejechalem jakies 30km.samochod stal przez 4 godziny.zagladam pod maske znowu trzeba dolac plynu. co sie dzieje? bo boje sie najgorszego.

Link to comment
Share on other sites

wymianą termostatu niczego nie mógł popsuć, może tylko nie uzupełnił płynu który upuścił

chyba że coś źle złożył, powstała nieszczelność i płyn wycieka

obserwuj stan płynu i w razie potrzeby uzupełniaj

skontroluj czy nie ma wycieku

mechanik sam powinien sie zatroszczyć o odpowiednie odpowietrzenie układu...

gdy 2,2 diesel pracuje na biegu jałowym - studzi sie i nie odpowietrzy sie do końca

Link to comment
Share on other sites

Guest gwersyllt

bede obserwowal ale jak w takim razie co odpowietrzyc? no ja przyznaje sie ze pomysllem o najgorszym nawet nie wiem czy to mozliwe ale cos mi tak w glowie swita. ze mogla by pojsc uszczelka w tym momencie jak wyswietlil mi komunikat o stanie plynu, a teraz plyn ucieka do silnika i koniec zabawy bedzie juz niedlugo. nieznam sie kmpletnie na samochodach i niektorych pewnie smiesza moje wypowiedzi i pytania ale naprawde prosze o pomoc. tak jak pisalem nie odpowietrzyl go wogole powiedzial mi tylko cos o tych przewodach ze to do tega sa i samoczynnie sie uklad odpowietrzy.

Link to comment
Share on other sites

sprawdź czy dobrze (mocno) dokręcił opaski zaciskowe na termostacie, jak za lekko to tamtędy może sączyć sie płyn

co do odpowietrzania, jesli upuścił troche płynu i dolał, to jak ujedziesz kawałek autem to "płyn jakby zaciągnie się" w układ i trzeba dolać....no ale Tobie ubywa pomimo dolewki, więc jest wyciek...pozostaje powycierać rurki i węże do sucha i obserwować :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest gwersyllt

znalazlem wyciek. tak jak mowiles. zbyt slabo pozaciskane opaski. i powolutku plyn sie saczyl. zaraz ide usunac usterke. i mam nadzieje ze to byloby na tyle przygod z ukladem chlodzenia.DZIEKUJE WSZYSTKIM BARDZO SERDECZNIE ZA POMOC.

Link to comment
Share on other sites

znalazlem wyciek. tak jak mowiles. zbyt slabo pozaciskane opaski. i powolutku plyn sie saczyl. zaraz ide usunac usterke. i mam nadzieje ze to byloby na tyle przygod z ukladem chlodzenia.DZIEKUJE WSZYSTKIM BARDZO SERDECZNIE ZA POMOC.

łączymy się z Tobą w radości :)

Link to comment
Share on other sites

Guest gwersyllt

Radosc nie trwala zbyt długo:). teraz pali mi sie co jakis czas kontrolka serwisu. czy to mozliwe ze to od tego ze mialem prawie pelny zbiornik wyrownawczy? kontrolka zapala sie na jakies 30 sekund auto dostaje"zamulenia" po czym wszystko wraca do normy. dziieje sie tak na zimnym jak i na rozgrzanym silniku przy najrozniejszym zakresie obrotow? mysle ze pojade zczytac bledy

Link to comment
Share on other sites

a bo musiałem się odezwać :angry: i zapeszyłem ;)

najlepiej sczytać błędy kompem, bo tak to wróżenie....chociaż jak miałeś płynu pod korek (na zimnym silniku) to po rozgrzaniu objętość wzrasta i może coś, gdzieś ???!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam,

miałbym takie pytanie, u mnie temperatura zmienia się dopiero po ~15 km - czy to jest normalnie?? Zaczynam się zastanawiać nad termostatem! :(

...jeszcze jedno, samochód zostawiam na 6-10h na parkingu tam gdzie pracuje... dzisiaj wróciłem (-5 stopni) i nie załącza się grzanie świec - jak to powinno wyglądać??

Link to comment
Share on other sites

Witam,

miałbym takie pytanie, u mnie temperatura zmienia się dopiero po ~15 km - czy to jest normalnie?? Zaczynam się zastanawiać nad termostatem! :(

...jeszcze jedno, samochód zostawiam na 6-10h na parkingu tam gdzie pracuje... dzisiaj wróciłem (-5 stopni) i nie załącza się grzanie świec - jak to powinno wyglądać??

niestety taka jest uroda, lub jak kto woli brzydota silników 2,2DTI, przy dużych mrozach po przejechaniu 15km wskazówka Ci nawet nie drgnie ;), jeśli chodzi o grzanie świec to też jest loteria i nie jest tu winny czujnik temperatury, nie wiem od czego to jest zależne, może od tego w jakim miejscu auto stoi, jak nasłonecznionym to silnik wolniej się wychładza, na wietrze szybciej itd. itp.

mogę dać Ci dwie rady:

- montaż oszusta czujnika temperatury (poszukaj na forum tematu o problemach z odpalaniem VB i VC) można znaleźć na allegro moduł, który automatycznie oszukuje czujnik przy włączeniu zapłonu

- druga sprawa to porządne naładowanie, lub wymiana akumulatora, zauważyłem u siebie że po naładowaniu silnik zapala dużo lepiej, mój aku jest nieco za mały, a mam Vartę 74Ah, prądu rozruchowego nie pamiętam

Link to comment
Share on other sites

Co by nie mówić 2.2DTI to bardzo prądożerny silnik na starcie i nie bez powodu ma 140A altek.

Silnik jest ciepły już w momencie jak z klimy zaczyna lecieć ciepłe powietrze(nie z nadmuchu na przednią szybę)!

A rozgrzany tak jak poprzednicy mówili po kilku km. U mnie dzieje się to od 6-9km przejechanych, zależy jak kto śmiga.

Ale chyba pierwszym sygnałem o tym, że aku powoli się z nami żegna to resetowanie się modułów ABS/TC

Link to comment
Share on other sites

Niby macie rację - tylko że z uruchomieniem silnika nie było żadnego problemu do momentu wymiany filtru paliwa, odpalał bez żadnego "ale"! Wtedy się zapowietrzył i po odpowietrzeniu ...nie było już tak samo. Przypuszczam że nie został dobrze odpowietrzony... :(

BTW co oznacza ta kontrolka:

bCAxM.jpg

Link to comment
Share on other sites

Niby macie rację - tylko że z uruchomieniem silnika nie było żadnego problemu do momentu wymiany filtru paliwa, odpalał bez żadnego "ale"! Wtedy się zapowietrzył i po odpowietrzeniu ...nie było już tak samo. Przypuszczam że nie został dobrze odpowietrzony... :(

nie da się źle odpowietrzyć, albo czarne albo białe, jeśli silnik odpala tzn. że jest odpowietrzony, chyba że gdzieś jest jakaś nieszczelność

Link to comment
Share on other sites

jest opcja, że przy wymianie wkładu filtra paliwa:

1. nie dali nowej uszczelki

2. dali nową uszczelkę, ale za mocno przykręcili pokrywę i stąd mogą być problemy z odpalaniem (przypadek opisywany był na forum)

Link to comment
Share on other sites

@zubek73

Dzięki wielkie!

to trochę dziwne - nie miałem / mam / będę miał w najbliższej przyszłości fotelika... Kontrolka chwile "lata" przy odpalaniu i jej nie ma... To też _dar_ po odpowietrzaniu - wcześniej jej nie było :( świece nowe, akumulator 2 letni - zastanawiam się już nad nowym czytając tematy na forum.

----

@zbigos74

myślę że źle (ale ja się na tym nie znam!). Po tej wymienia tak się pieprzy. Ja grzeje świece to zapala dobrze... jak nie odpala jak Mercedes "beczka" - taki niesmak..

----

@rafix1

dostałem sugestia wymiany uszczelniacza, przelewów i trójników - filtr wymienię ale już u kogoś innego albo w ASO z odpowietrzeniem! :(

Edited by m4d3
Link to comment
Share on other sites

jeśli po wymianie filtra są jakieś nieszczelności, powinno być widać wycieki

spróbuj sprawdzić czy masz dokręconą śrubę mocującą pokrywę filtra i czy nie sączy się gdzieś paliwo, zobacz też jak wyglądają przewody paliwowe przy filtrze może są niedopięte

naprawdę trzeba debila żeby coś spaprać przy tym filtrze, bo w 1,9cdti można już coś spieprzyć

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP