Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

OBUDOWA FILTRA PALIWA


piotrek6666
 Share

Recommended Posts

Witam !!!

Od ostatniej wymiany filtra paliwa zauważyłem że auto zaczeło mi gorzej zapalać rano. Otworzyłem więc obudowę i stwierdziłem że jest ona zalana tylko do połowy, więc zalałem całość i odpowietrzyłem. Po tygodniu problem się powtórzył, więc postanowiłem założyć przezroczysty przewód paliwowy od filtra paliwa do pompy wtryskowej i okazało się że podczas pracy silnika z filtra paliwa wypływa duża ilość pęcherzyków powietrza wielkości łepka od szpilki. Dzisiaj próbowałem poradzić sobie z tym problemem ale nic nie pomogło. Przejrzałem obudowę czy nie jest pęknięta, sprawdziłem uszczelkę.

Może ktoś wie czy można dokupić gdzieś uszczelnienia do przewodów na wejście i wyjście z pokrywy obudowy, a może ktoś zastosował filtr z innego samochodu.

Pozdrawiam czekam na wszystkie sugestie i porady.

Edited by piotrek6666
Link to comment
Share on other sites

Omiń filtr paliwa - sprawdzisz, czy to jego wina ;). Jeśli OK, to najczęściej nieszczelność pojawia się na śrubie mocującej od góey i śrubie odwadniającej od dołu. Jeśli nie ma pęknięć obudowa, to tylko uszczelka. Nie spotkałem się z nieszczelnością przewodó przy obudowie, choć teoretycznie istnieje taka możliwość. Można to sprawdzić pompując do baku powietrze na NIE odpalony silniku i sprawdź, gdzie wydobywa się ON.

Link to comment
Share on other sites

Już to zrobiłem. Podłączyłem butelką z ON na krótko od obudowy filtra i to samo. Nie pozostało mi nic jak kupić nowy filtr z uszczelkami i go wymienić

Link to comment
Share on other sites

a w jaki sposób nalezy odłączyć przewody paliwowe od obudowy filtra paliwa, przewody paliwowe są wcisniete w obudowę, jak to zrobić żeby przy demontażu przewodów nic nie połamać i w efekcie nie rozszczelnić układu zasilania?

aw

Link to comment
Share on other sites

a w jaki sposób nalezy odłączyć przewody paliwowe od obudowy filtra paliwa, przewody paliwowe są wcisniete w obudowę, jak to zrobić żeby przy demontażu przewodów nic nie połamać i w efekcie nie rozszczelnić układu zasilania?

aw

Ja przed filtrem na przewodzie gumowym mam wstawiony zaworek zwrotny i tam podłączyłem się z butelką.

Link to comment
Share on other sites

JAk ja walczylem z paleniem VB to wlasnie tez najbardziej mnie niepokoil filtr paliwa, gdy go mijalem i dawalem paliwo z karnistra to po nocy zapalal odrazu wiec na gorna srube mocujaca kopule filtra zalozylem oring no ale za jednym razem zalozylem tez zqaworki zwrotne miedzy filtrem a pompa i miedzy zbiornikiem a filtrem tak zeby byc juz na 200% pewnym ze bedzie gralo i teraz auto moze stac miesiac i nie ma prawa oidmowic odpalu B) Myslalem nawet zeby jak juz ktos pisal wymienic cala obudowe filtra paliwa na taka od innego auta no ale jak sie udalo to dalem spokoj.

Sporo nerwow i czasu na szukanie "dziury" poswiecilem ale jakos sie udalo i znam uklad paliwowy na wylot w VB ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest jaroY2.2DTR

Podpowiedzcie jakie zaworki wstawiacie koledzy , gdzie to dokupić i za jakie pieniążki .Jak się domyslam , ale lepiej zapytać , trzeba przeciąć przewody i w miejscu rozcięcia wstawić zaworki . I jeszcze powiedzcie w jaki sposób wstawiacie przezroczysta rurkę . :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał21
Podpowiedzcie jakie zaworki wstawiacie koledzy , gdzie to dokupić i za jakie pieniążki .Jak się domyslam , ale lepiej zapytać , trzeba przeciąć przewody i w miejscu rozcięcia wstawić zaworki . I jeszcze powiedzcie w jaki sposób wstawiacie przezroczysta rurkę . :P

Mało czytasz! Jest mnóstwo tematów ! Wystarczy poszukać To jeden z nich! http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...zaworek+zwrotny

Link to comment
Share on other sites

Podpowiedzcie jakie zaworki wstawiacie koledzy , gdzie to dokupić i za jakie pieniążki .Jak się domyslam , ale lepiej zapytać , trzeba przeciąć przewody i w miejscu rozcięcia wstawić zaworki . I jeszcze powiedzcie w jaki sposób wstawiacie przezroczysta rurkę . :P

Kup sobie ręczna pomke paliwa tzw "gruchę" za jakies 27zł posiada w sobie zaworek zwrotny i przydaje sie do odpowietrzania.

Tak to wygląda w mojej Vici:

nleqm5v6zq155jb0lptk_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Czy obydwa przewody z filtra paliwa to 8f? Miałem zamontowaną "gruchę" na przewodzie, którym dochodzi paliwo z baku, niestety po zdjęciu okazała się "felerna", zakupiłem w te miejsce zawór zwrotny, ale chciałbym mieć również "gruchę", lecz na przewodzie doprowadzającym do pompy, wydaje mi się on znacznie węższy i stąd te moje pytanie :) Czy dał coś ten zawór? W sumie nie miałem okazji tego sprawdzać, rano przy -10C odpala poprawnie, lecz gdy stoi przez 24h nie ruszany, wtedy zaczynała się zabawa ;)

Link to comment
Share on other sites

też mi ucieka paliwo z obudowy filtra. w związku z tym mam pytanie - czy w pokrywie obudowy filtra nie powinno być "rurki" zaciagającej paliwo z dna obudowy (środkowej części filtra)? czyżby tylko dokładne spasowanie górnej częsci filtra z końcówką ssącą w pokrywie obudowy filtra powodowało zasysanie paliwa do pompy?

Link to comment
Share on other sites

Czy obydwa przewody z filtra paliwa to 8f? Miałem zamontowaną "gruchę" na przewodzie, którym dochodzi paliwo z baku, niestety po zdjęciu okazała się "felerna", zakupiłem w te miejsce zawór zwrotny, ale chciałbym mieć również "gruchę", lecz na przewodzie doprowadzającym do pompy, wydaje mi się on znacznie węższy i stąd te moje pytanie smile.gif Czy dał coś ten zawór? W sumie nie miałem okazji tego sprawdzać, rano przy -10C odpala poprawnie, lecz gdy stoi przez 24h nie ruszany, wtedy zaczynała się zabawa wink.gif

Gruchę lub zawór zwrotny należy montować miedzy pompe paliwa a filtr.

Poprawne odpalanie przy -10C po 24h to raczej kwestia dobrego akumulatora i siec żarowych.

też mi ucieka paliwo z obudowy filtra. w związku z tym mam pytanie - czy w pokrywie obudowy filtra nie powinno być "rurki" zaciagającej paliwo z dna obudowy (środkowej części filtra)? czyżby tylko dokładne spasowanie górnej częsci filtra z końcówką ssącą w pokrywie obudowy filtra powodowało zasysanie paliwa do pompy?

Taka rurka według mnie jest zbyteczna.

Ponieważ zawsze filtr brudził by się na dole a tak rozkłada się to równomiernie.

Edited by gizbern
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ludzie kiedy wy w końcu zmądrzejecie ktoś was wprowadził w błąd z tym zaworkiem zwrotnym a wy powtarzacie ten błąd jak ksero. ZAWOREK ZWROTNY NAJLEPIEJ JEST ZAŁOŻYĆ PRZED FILTREM PALIWA!!!!! Po pierwsze jeśli założysz go za filtrem to problem i tak nie zniknie jeśli powietrze będzie dostawało się przez jego obudowę. Po drugie po jaką cholerę ciąć przewód między filtrem a pompą(najdroższy) a problem nadal występuje. A po trzecie przed filtrem jest gumowy odcinek w który śmiało wstawiamy zaworek i wtedy wiemy że problemem jest obudowa jeśli po zamontowaniu go PRZED filtrem paliwa problem ustanie.!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Odświeżę temat, moje problemu z odpalaniem po nocy nie ważne czy zima czy lato zaczeły się po wymianie filtra paliwa. Nie wiem co zrobił fachura ale tak czy inaczej po okolo miesiacu zaczely sie problemy. Pozniej bylem u innego mechanika ktory stwierdzil ze trzeba zaworek zwrotny (silnik 2.0 dti) w wsadził go w wąż od filtra paliwa ten z lewej strony. Nic to oczywiście nie dało i jak stwierdził musze jechać do pompiarzy;)

Jak myślicie gdzie szukać przyczyny pomijając pompe (przebieg 293 tys)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

U mnie zawiesił sie zaworek w pompie i po wymianie zaczoł odpalać lecz nie rozwiązał problemu 2.5 tysiąca obrotów i samochód dławił sie , mała wizyta w bosch pompa uszkodzona przez jakiegoś machera 216 000 km. teraz mija rok od naprawy i kopie od strzała pali 5.7 l do 110k/h u mnie zaworki zwrotne nic nie dawały

Edited by thomasurb
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

napewno, ale kiedy ja potrzebowałam "na juz", a w aso powiedzieli, że czas dostawy to do dwóch dni, to wolałam na szrocie kupić i mieć z głowy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP