Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

piotrek6666

OBUDOWA FILTRA PALIWA

Polecane posty

Witam !!!

Od ostatniej wymiany filtra paliwa zauważyłem że auto zaczeło mi gorzej zapalać rano. Otworzyłem więc obudowę i stwierdziłem że jest ona zalana tylko do połowy, więc zalałem całość i odpowietrzyłem. Po tygodniu problem się powtórzył, więc postanowiłem założyć przezroczysty przewód paliwowy od filtra paliwa do pompy wtryskowej i okazało się że podczas pracy silnika z filtra paliwa wypływa duża ilość pęcherzyków powietrza wielkości łepka od szpilki. Dzisiaj próbowałem poradzić sobie z tym problemem ale nic nie pomogło. Przejrzałem obudowę czy nie jest pęknięta, sprawdziłem uszczelkę.

Może ktoś wie czy można dokupić gdzieś uszczelnienia do przewodów na wejście i wyjście z pokrywy obudowy, a może ktoś zastosował filtr z innego samochodu.

Pozdrawiam czekam na wszystkie sugestie i porady.

Edytowano przez piotrek6666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Omiń filtr paliwa - sprawdzisz, czy to jego wina

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Jeśli OK, to najczęściej nieszczelność pojawia się na śrubie mocującej od góey i śrubie odwadniającej od dołu. Jeśli nie ma pęknięć obudowa, to tylko uszczelka. Nie spotkałem się z nieszczelnością przewodó przy obudowie, choć teoretycznie istnieje taka możliwość. Można to sprawdzić pompując do baku powietrze na NIE odpalony silniku i sprawdź, gdzie wydobywa się ON.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już to zrobiłem. Podłączyłem butelką z ON na krótko od obudowy filtra i to samo. Nie pozostało mi nic jak kupić nowy filtr z uszczelkami i go wymienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób nalezy odłączyć przewody paliwowe od obudowy filtra paliwa, przewody paliwowe są wcisniete w obudowę, jak to zrobić żeby przy demontażu przewodów nic nie połamać i w efekcie nie rozszczelnić układu zasilania?

aw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja przed filtrem na przewodzie gumowym mam wstawiony zaworek zwrotny i tam podłączyłem się z butelką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JAk ja walczylem z paleniem VB to wlasnie tez najbardziej mnie niepokoil filtr paliwa, gdy go mijalem i dawalem paliwo z karnistra to po nocy zapalal odrazu wiec na gorna srube mocujaca kopule filtra zalozylem oring no ale za jednym razem zalozylem tez zqaworki zwrotne miedzy filtrem a pompa i miedzy zbiornikiem a filtrem tak zeby byc juz na 200% pewnym ze bedzie gralo i teraz auto moze stac miesiac i nie ma prawa oidmowic odpalu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> Myslalem nawet zeby jak juz ktos pisal wymienic cala obudowe filtra paliwa na taka od innego auta no ale jak sie udalo to dalem spokoj.

Sporo nerwow i czasu na szukanie "dziury" poswiecilem ale jakos sie udalo i znam uklad paliwowy na wylot w VB

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaroY2.2DTR

Podpowiedzcie jakie zaworki wstawiacie koledzy , gdzie to dokupić i za jakie pieniążki .Jak się domyslam , ale lepiej zapytać , trzeba przeciąć przewody i w miejscu rozcięcia wstawić zaworki . I jeszcze powiedzcie w jaki sposób wstawiacie przezroczysta rurkę .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafał21

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mało czytasz! Jest mnóstwo tematów ! Wystarczy poszukać To jeden z nich!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kup sobie ręczna pomke paliwa tzw "gruchę" za jakies 27zł posiada w sobie zaworek zwrotny i przydaje sie do odpowietrzania.

Tak to wygląda w mojej Vici:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy obydwa przewody z filtra paliwa to 8f? Miałem zamontowaną "gruchę" na przewodzie, którym dochodzi paliwo z baku, niestety po zdjęciu okazała się "felerna", zakupiłem w te miejsce zawór zwrotny, ale chciałbym mieć również "gruchę", lecz na przewodzie doprowadzającym do pompy, wydaje mi się on znacznie węższy i stąd te moje pytanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czy dał coś ten zawór? W sumie nie miałem okazji tego sprawdzać, rano przy -10C odpala poprawnie, lecz gdy stoi przez 24h nie ruszany, wtedy zaczynała się zabawa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

też mi ucieka paliwo z obudowy filtra. w związku z tym mam pytanie - czy w pokrywie obudowy filtra nie powinno być "rurki" zaciagającej paliwo z dna obudowy (środkowej części filtra)? czyżby tylko dokładne spasowanie górnej częsci filtra z końcówką ssącą w pokrywie obudowy filtra powodowało zasysanie paliwa do pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Taka rurka według mnie jest zbyteczna.

Ponieważ zawsze filtr brudził by się na dole a tak rozkłada się to równomiernie.

Edytowano przez gizbern

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kiedy wy w końcu zmądrzejecie ktoś was wprowadził w błąd z tym zaworkiem zwrotnym a wy powtarzacie ten błąd jak ksero. ZAWOREK ZWROTNY NAJLEPIEJ JEST ZAŁOŻYĆ PRZED FILTREM PALIWA!!!!! Po pierwsze jeśli założysz go za filtrem to problem i tak nie zniknie jeśli powietrze będzie dostawało się przez jego obudowę. Po drugie po jaką cholerę ciąć przewód między filtrem a pompą(najdroższy) a problem nadal występuje. A po trzecie przed filtrem jest gumowy odcinek w który śmiało wstawiamy zaworek i wtedy wiemy że problemem jest obudowa jeśli po zamontowaniu go PRZED filtrem paliwa problem ustanie.!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, moje problemu z odpalaniem po nocy nie ważne czy zima czy lato zaczeły się po wymianie filtra paliwa. Nie wiem co zrobił fachura ale tak czy inaczej po okolo miesiacu zaczely sie problemy. Pozniej bylem u innego mechanika ktory stwierdzil ze trzeba zaworek zwrotny (silnik 2.0 dti) w wsadził go w wąż od filtra paliwa ten z lewej strony. Nic to oczywiście nie dało i jak stwierdził musze jechać do pompiarzy;)

Jak myślicie gdzie szukać przyczyny pomijając pompe (przebieg 293 tys)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w zapowietrzaniu! Na początek zapomnij o mechanikach. Potem poczytaj forum. A potem sam rozwiąż problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie zawiesił sie zaworek w pompie i po wymianie zaczoł odpalać lecz nie rozwiązał problemu 2.5 tysiąca obrotów i samochód dławił sie , mała wizyta w bosch pompa uszkodzona przez jakiegoś machera 216 000 km. teraz mija rok od naprawy i kopie od strzała pali 5.7 l do 110k/h u mnie zaworki zwrotne nic nie dawały

Edytowano przez thomasurb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy obudowa filtra kompletna od VC będzie pasować do VB ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie podeszła obudowa od Renault Espace (sam dół, bo pokrywa jest inna)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej kupić od vectry b bez kombinacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napewno, ale kiedy ja potrzebowałam "na juz", a w aso powiedzieli, że czas dostawy to do dwóch dni, to wolałam na szrocie kupić i mieć z głowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×