Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest MikiZ

ABS- problem z odczytaniem błędu

Recommended Posts

Guest MikiZ

Mam problem z odczytem błedu ABS.

Po przejechaniu około 40-50 km zapala się kontrolka ABS. Raczej przy mojej jeździe hamulce mają co robić więc ocena odległości bardzo subiektywna. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu komunikat pojawia się już różnie. Czasami po ponownym przejechaniu podobnego odcinka, czasami po chwili.

Problem jednak dotyczy samego odczytania błędu. Byłem ze swoim pełnoletnim autkiem w serwisie i najpierw zdumieniem był rocznik (89), a później stan autka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale stwierdzili, że nie są w stanie odczytać błędu, bo już do takich modeli nie mają wtyczek, oprogramowania etc... - bzdura.

Mam rzetelnego i bardzo dobrego elektromechanika jednak nie uzyskuje dostępu do komputera- blokada lub nie to oprogramowanie (dlatego sądziliśmy, że serwis sobie poradzi). Stąd właśnie proszę kogoś o pomoc. Może ma ktoś takie sprawdzone oprogramowanie do Vectry A i mógłby mi za odpłatnością je udostępnić lub sam podjął by się sprawdzenia, ale w tym przypadku odległość odgrywa rolę. Nie jestem zainteresowany oprogramowaniem do odczytu kodów z głównego komputera bo to działa bez problemu lecz z komputera ABS, do którego nie mogę uzyskać dostępu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego jak sie zczytuje bledy to ci nie powiem ale czy masz wszystkie 4 kola takich samych rozmiarow? bo w przeciwnym wypadku blad bedzie wywalalo. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MikiZ

Tak, koła w jednakowym rozmiarze, oponki również. Tarcze, były niedawno do gładkości szlifowane- mieściły się we właściwej grubości + miękkie klocki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest grzekon

Nie wszystkie ABSy były z samodiagnozą, może i Ty właśnie taki masz. A gdzie masz umieszczone urządzenie sterujące ABSem, przy pompie ABSu czy przy progu koło fotela kierowcy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozróżnia się 3 rodzaje systemów ABS .

ABS 2S - bez możliwości wywołania kodów (system sterujący znajduje się koło fotela i drzwi kierowcy i nie posiada styków A i K w złączu diagnostycznym)

ABS 2E - z możliwością wywołania kodów. (system sterujący znajduje się koło fotela i drzwi kierowcy)

ABS 2EH - z możliwością wywołania kodów (system sterujący znajduje się w komorze silnika)

Aby wywołać kody, trzeba zewrzeć styki A i K w złączu diagnostycznym i następnie przekręcić kluczyk w stacyjce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MikiZ

Niestety mam system ABS 2S

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jest tylko styk A, brak styku K. Czy istnieje jakaś inna możliwość ??? Gdzie w takim razie "podąża" magiczny styk "K" ???

No a wyłączenie ABS następuje w zależności od częstotliwości używania hamulców. Wczoraj po przejechaniu ponad 300 km dopiero błysneła kontrolka.

Edited by MikiZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

podlaczenie pod kompa z odpowiednim orpogramowaniem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MikiZ

No tak- tylko serwis oprogramowania nie posiada, twierdząc, że nie nie jest w stanie, bo za stare autko (bez komentarza), a mój elektromechanik swoim oprogramowaniem też nie może odczytać błędu. Stąd właśnie mój post. POMOCY !!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

No i jeśli chodzi o odległość osoby, która mogła by mi pomóc to przemieszczam się na trasie Ostróda- Wrocław- Katowice, więc może ktoś w "okolicy" jest mi w stanie pomóc???

Edited by MikiZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest grzekon

czyli jak nie dasz rady zczytać błędów to pozostaje tylko sprawdzanie po kolei co jest nie tak "metoda prób i błędów"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Miałem coś podobnego kiedyś a mianowicie ABS zapalał się jak było wilgotno oraz po przejechaniu nawet kilkudziesięcu km po wjechaniu np. na jakąś dziurę. W tym 2 przypadku pomagało ponowne uruchomienie samochodu. Szukałem, szukałem i znalazłem przekaźnik w czarnej skrzynce w komorze silnika który miał dość. Była w nim tzw. dioda przepięciowa. Po jego wymianie pomagało ale tylko na jakiś czas (max 2 miesiące) potem problem wracał. Podmieniałem czujniki po kolei ale to nie pomagało. Winowajcą był kabel idący od czujnika z przedniego prawego koła do urządzenia sterującego. Miał małe peknięcie i jak było wilgotno lub jak auto podskoczyło robił jakieś zwarcie i dlatego ten przekaźnik padał. Nie wiem czy u Ciebie jest to samo. Jak chcesz to naprawić to niestety musisz być cierpliwy i mieć trochę szczęścia żeby szybko trafić na usterkę.

Ja podmieniłem kabel z innego rozbitego auta nie wyciągając starego i od 3 lat jest spoko.

Powodzenia.

Edited by grzekon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sebastianus

Please login or register to see this link.

jest to forum z wysp i jest po angielsku.

jak sie przydało to PODZIęKOWAł CLIK

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeczytaj co wyzej napisane

porada sie na nic nie przyda

zreszta jest na forum po polsku

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...