Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość MikiZ

ABS- problem z odczytaniem błędu

Polecane posty

Gość MikiZ

Mam problem z odczytem błedu ABS.

Po przejechaniu około 40-50 km zapala się kontrolka ABS. Raczej przy mojej jeździe hamulce mają co robić więc ocena odległości bardzo subiektywna. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu komunikat pojawia się już różnie. Czasami po ponownym przejechaniu podobnego odcinka, czasami po chwili.

Problem jednak dotyczy samego odczytania błędu. Byłem ze swoim pełnoletnim autkiem w serwisie i najpierw zdumieniem był rocznik (89), a później stan autka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale stwierdzili, że nie są w stanie odczytać błędu, bo już do takich modeli nie mają wtyczek, oprogramowania etc... - bzdura.

Mam rzetelnego i bardzo dobrego elektromechanika jednak nie uzyskuje dostępu do komputera- blokada lub nie to oprogramowanie (dlatego sądziliśmy, że serwis sobie poradzi). Stąd właśnie proszę kogoś o pomoc. Może ma ktoś takie sprawdzone oprogramowanie do Vectry A i mógłby mi za odpłatnością je udostępnić lub sam podjął by się sprawdzenia, ale w tym przypadku odległość odgrywa rolę. Nie jestem zainteresowany oprogramowaniem do odczytu kodów z głównego komputera bo to działa bez problemu lecz z komputera ABS, do którego nie mogę uzyskać dostępu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego jak sie zczytuje bledy to ci nie powiem ale czy masz wszystkie 4 kola takich samych rozmiarow? bo w przeciwnym wypadku blad bedzie wywalalo. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MikiZ

Tak, koła w jednakowym rozmiarze, oponki również. Tarcze, były niedawno do gładkości szlifowane- mieściły się we właściwej grubości + miękkie klocki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość grzekon

Nie wszystkie ABSy były z samodiagnozą, może i Ty właśnie taki masz. A gdzie masz umieszczone urządzenie sterujące ABSem, przy pompie ABSu czy przy progu koło fotela kierowcy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozróżnia się 3 rodzaje systemów ABS .

ABS 2S - bez możliwości wywołania kodów (system sterujący znajduje się koło fotela i drzwi kierowcy i nie posiada styków A i K w złączu diagnostycznym)

ABS 2E - z możliwością wywołania kodów. (system sterujący znajduje się koło fotela i drzwi kierowcy)

ABS 2EH - z możliwością wywołania kodów (system sterujący znajduje się w komorze silnika)

Aby wywołać kody, trzeba zewrzeć styki A i K w złączu diagnostycznym i następnie przekręcić kluczyk w stacyjce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MikiZ

Niestety mam system ABS 2S

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jest tylko styk A, brak styku K. Czy istnieje jakaś inna możliwość ??? Gdzie w takim razie "podąża" magiczny styk "K" ???

No a wyłączenie ABS następuje w zależności od częstotliwości używania hamulców. Wczoraj po przejechaniu ponad 300 km dopiero błysneła kontrolka.

Edytowano przez MikiZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podlaczenie pod kompa z odpowiednim orpogramowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MikiZ

No tak- tylko serwis oprogramowania nie posiada, twierdząc, że nie nie jest w stanie, bo za stare autko (bez komentarza), a mój elektromechanik swoim oprogramowaniem też nie może odczytać błędu. Stąd właśnie mój post. POMOCY !!!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

No i jeśli chodzi o odległość osoby, która mogła by mi pomóc to przemieszczam się na trasie Ostróda- Wrocław- Katowice, więc może ktoś w "okolicy" jest mi w stanie pomóc???

Edytowano przez MikiZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość grzekon

czyli jak nie dasz rady zczytać błędów to pozostaje tylko sprawdzanie po kolei co jest nie tak "metoda prób i błędów"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Miałem coś podobnego kiedyś a mianowicie ABS zapalał się jak było wilgotno oraz po przejechaniu nawet kilkudziesięcu km po wjechaniu np. na jakąś dziurę. W tym 2 przypadku pomagało ponowne uruchomienie samochodu. Szukałem, szukałem i znalazłem przekaźnik w czarnej skrzynce w komorze silnika który miał dość. Była w nim tzw. dioda przepięciowa. Po jego wymianie pomagało ale tylko na jakiś czas (max 2 miesiące) potem problem wracał. Podmieniałem czujniki po kolei ale to nie pomagało. Winowajcą był kabel idący od czujnika z przedniego prawego koła do urządzenia sterującego. Miał małe peknięcie i jak było wilgotno lub jak auto podskoczyło robił jakieś zwarcie i dlatego ten przekaźnik padał. Nie wiem czy u Ciebie jest to samo. Jak chcesz to naprawić to niestety musisz być cierpliwy i mieć trochę szczęścia żeby szybko trafić na usterkę.

Ja podmieniłem kabel z innego rozbitego auta nie wyciągając starego i od 3 lat jest spoko.

Powodzenia.

Edytowano przez grzekon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sebastianus

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jest to forum z wysp i jest po angielsku.

jak sie przydało to PODZIęKOWAł CLIK

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj co wyzej napisane

porada sie na nic nie przyda

zreszta jest na forum po polsku

Edytowano przez gawlak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×