Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość ArturL

Akumulator

Polecane posty

Gość ArturL

Panie i Panowie, jeżeli był już taki temat - to do kosza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. A jeśli nie, to podajcie informacje o akumulatorach w Waszych autach:

1. Firma i nazwa akumulatora / wiek

2. Pojemność (Ah)

3. Prąd rozruchowy

4. Jak odpala auto latem i zimą? Opinie i komentarze

Ja pierwszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Delphi S75AL / 3 lata nie minęło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

2. 75Ah

3. 600A

4. Latem ok ale zimą na mrozie, krótkie odcinki, częste rozruchy (miasto) to słabo. Dziś, prz temp ok -2*C, po czterech dobach postoju na dworze słabo kręcił i nie odpalił. Poszedł do ładowania. Myślę, że ma za mały prąd rozruchowy.

Edytowano przez ArturL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zgadza się, troche mało

do DTH zakładam zazwyczaj 680A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze 74Ah to najwiekszy jaki sie tam zwiesci seryjnie jest 70Ah wiec 74Ah zupelnie wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Panowie, piszcie jakie macie aku i swoje opinie na ten temat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Banner STARTING BULL / 3 m-ce

2. 74 Ah

3. 680A

4. Pali od dotyku no teraz gdy jest trochę zimniej kręci może ze 2 sek.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

pojemność pojemnością ale w dieslu najważniejszy jest prąd rozruchowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.Centra Plus / 2 lata.

2. Pojemność (74Ah)

3. Prąd rozruchowy 680 A

4. Latem odpala dobrze zasługa softu wgranego w aso opla w myślenicach, zima odpalanie idealnie jak świece zagrzeją pali na dotyk jednakże latem lepiej ze względu na dodatnie temperatury, jazda długie odcinki przeważnie, najmniej jeżdze na zimnym tak okolo 10 km a max ile się da średnio dziennie wychodzi jakieś 100 km może trochę więcej pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Y22DTR mialem jeszcze orginalny akumulator 70Ah 400A i nie wiem ile on siedzial ale zaczynal mi padac wymienilem go na 74Ah, 680A i kreci jak wsciekly problem z porannym odpalaniem znikl

wydao mi sie na poczatku ze wszystko to nie wina akumulatora bo krecil wmiare dobrze ale jak sie przyjzalem wskaznikowi paliwa i kontrolkom na desce jak krecilem wszystko przygasalo a wskaznik falowal teraz juz jest lepiej i pali szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sokseb

Ja wlasnie zakupilem Centre Future 74Ah 680A bo mi padl oryginalny co mial 9 lat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)))))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Auto Power (?) / wiek nieznany

2. 70 (Ah)

3. 650 A

4. Latem jest OK.

Zimą, a dokładniej dziś rano: 4 dni bez uruchamiania, temp. zewn. 0 st. C: kręci 2,5 sek i zapala. W trakcie kręcenia -mignięcie kontrolki silnika check.

Wniosek (w ciemno, bez sprawdzania błędów kompem): akumulator do wymiany. Czy tak?

Jutro rano sprawdzę jakie jest napięcie podczas rozruchu.

Uwagi: gdzieś kiedyś wyczytałem, że aku w okresie zimowym powinien być ładowany nawet raz na miesiąc. Ktoś się spotkał?

Edytowano przez sahhar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Ja swój muszę ładować raz na 2-3 tyg zimą, w mrozy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tam jest pod maską. Coś około 70Ah i leci do utylizacji bo zmierzone 250A prądu rozruchowego jakie mu pozostało z deklarowanych 680 na tabliczce znamionowej to za mało zimą na diesla.

Zakładam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

74Ah. Mam baterię tej firmy w escorcie już ponad 2 lata i krzywego słowa nie powiem. Zmierzyłem ostatnio 520A prądu na accu 61Ah gdzie producent przy nowym deklaruje 540A. Więc ten pomiar chyba świadczy o jakości tych akumulatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie jest tak, że wszystkie samochody wyjeżdżające z salonu jako nowe w celu obniżenia kosztów produkcji a w związku z tym aby salon mógł taki samochód sprzedać po niższej, " promocyjnej " cenie, mimo wszystko marketingowo auto jest doposażane w mało znaczące pierdoły, natomiast fizycznie jest " zubożane ". Między innymi chodzi o akumulatory. I ten proceder nie ma charakteru jednostkowego ale masowy. Chodzi o koszty, czyli finanse masowe. Akumulator ( w tym przypadku dla GM ) producent dostarcza według zamówienia oczywiście ( chodzi o pierwszy montaż ) ale...

Akumulator 70 Ah jest tańszy od aku 75 Ah o powiedzmy 50 zł na sztuce. Zatem na kilkudziesięciu czy kilkuset albo kilku tysiącach ? Łatwo policzyć jakie to pieniążki...

Skoro auto ma 3 lata gwarancji mechanicznej a żywotność aku średnio też wynosi 3 lata to oznacza, że drugi akumulator klient zakupi po okresie gwarancyjnym na swój koszt, bo desygnowany akumulator do danego samochodu właśnie zakończył swój żywot w sposób naturalny... Na nowym akumulatorze ( bez niego przecież jeździć się nie da ) serwis też zarobi, nieprawdaż ?

Ja miałem fabryczny oplowski akumulator 70Ah, prądu rozruchu nie pamiętam... Ale taki sam aku tkwił w X,Y 20 DTH jak i u mnie w Y22DTR... I zimą miałem poważne problemy z odpalaniem ( wyłączając zapowietrzenie pompy i pochodne ). Silnik ( rozrusznik ) po prostu letwo kręcił...

Wymieniłem na Centrę Futura ( wapniowy ) CF 07 - 75Ah, prąd rozruchu 760 A ( według EN ) i... problem znikł...

Zauważcie, że akumulatory do poszczególnych silników, dobierane katalogowo ZAWSZE będą miały większą pojemność i większy prąd rozruchu niż ten oryginalny, który jest zamontowany w samochodzie przez fabrykę...

Zatem do Y22DTR :

1. Centra Futura CF 07

2. 75 Ah

3. 760 A

4. Żadnych absolutnie problemów z odpalaniem pod kątem właśnie akumulatora od momentu wymiany na nieco większy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość robosz

Również mam Centrę Futurę jak Kolega wyżej. Te same parametry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 2 lata, producenta nie pamiętam, a parametry to 75Ah oraz 730A. Nie mam powodów do niepokoju.

Edytowano przez psx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Varta/model?/wiek?

2. 71Ah

3. 680A

W lato kręcił bardzo ładnie, teraz (zaraz po zagrzaniu świec) trochę wolniej, ale dostał ostatnio trochę w kość przy problemach z układem paliwowym i być może jednorazowe podładowanie mu pomoże.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Wg Waszych postów i moich doświadczeń wynika, że 680A prądu rozruchowego to minimalne minimum. Cóż, chyba czas na nowy akumulator z prądem 740A...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To chyba prawda... Dość drogie są teraz bateryjki, niestety, jakbyś miał problem to daj znać, zobaczę co mógłbym Ci wykombinować i za ile...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

centre masz za 365 zł wiec nie jest az taka droga ja za swoj 74ah centry placilem 310 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Za te pieniądze ten akumulator warto wziąć, hurtowo kosztuje drożej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, rok temu jak oglądałem ceny akumulatorów, to takie do DTI po 500-600zł chyba wychodziły

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

... i normalnie tyle kosztują... Centra CF 07 kosztuje 560 zł w detalu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tamtą sobotę widziałem taką CENTRA FUTURA 72Ah 680 w realu w Olsztynie po 349zł w promocji a ta 75Ah była tylko trochę droższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Fabryczny Oplowski (8 lat)

czyli

2. 70Ah

3. 400A

4. Do tej pory nie sprawiał większych problemów, ostatnio zaczyna mocno słabnąć. Biorąc pod uwagę to że mam dwie świece walnięte (zerwany gwint) to i tak dobrze sobie radził

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość porcoo

Witam!

ja wlasnie wczoraj zmienilem aku na boscha 70Ah 640A i od razu widac poprawe przy zalanczaniu silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> po pierwsze lapie od razu i juz wskazniki [paliwa i temp] nie faluja przy zapalaniu

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×