Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Akumulator


Guest ArturL
 Share

Recommended Posts

Panie i Panowie, jeżeli był już taki temat - to do kosza :). A jeśli nie, to podajcie informacje o akumulatorach w Waszych autach:

1. Firma i nazwa akumulatora / wiek

2. Pojemność (Ah)

3. Prąd rozruchowy

4. Jak odpala auto latem i zimą? Opinie i komentarze

Ja pierwszy :)

1. Delphi S75AL / 3 lata nie minęło ;)

2. 75Ah

3. 600A

4. Latem ok ale zimą na mrozie, krótkie odcinki, częste rozruchy (miasto) to słabo. Dziś, prz temp ok -2*C, po czterech dobach postoju na dworze słabo kręcił i nie odpalił. Poszedł do ładowania. Myślę, że ma za mały prąd rozruchowy.

Edited by ArturL
Link to comment
Share on other sites

1. Banner STARTING BULL / 3 m-ce

2. 74 Ah

3. 680A

4. Pali od dotyku no teraz gdy jest trochę zimniej kręci może ze 2 sek. ;)

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi sie ze 74Ah to najwiekszy jaki sie tam zwiesci seryjnie jest 70Ah wiec 74Ah zupelnie wystarczy

pojemność pojemnością ale w dieslu najważniejszy jest prąd rozruchowy ;)

Link to comment
Share on other sites

1.Centra Plus / 2 lata.

2. Pojemność (74Ah)

3. Prąd rozruchowy 680 A

4. Latem odpala dobrze zasługa softu wgranego w aso opla w myślenicach, zima odpalanie idealnie jak świece zagrzeją pali na dotyk jednakże latem lepiej ze względu na dodatnie temperatury, jazda długie odcinki przeważnie, najmniej jeżdze na zimnym tak okolo 10 km a max ile się da średnio dziennie wychodzi jakieś 100 km może trochę więcej pozdro

Link to comment
Share on other sites

Y22DTR mialem jeszcze orginalny akumulator 70Ah 400A i nie wiem ile on siedzial ale zaczynal mi padac wymienilem go na 74Ah, 680A i kreci jak wsciekly problem z porannym odpalaniem znikl

wydao mi sie na poczatku ze wszystko to nie wina akumulatora bo krecil wmiare dobrze ale jak sie przyjzalem wskaznikowi paliwa i kontrolkom na desce jak krecilem wszystko przygasalo a wskaznik falowal teraz juz jest lepiej i pali szybciej

Link to comment
Share on other sites

1. Auto Power (?) / wiek nieznany

2. 70 (Ah)

3. 650 A

4. Latem jest OK.

Zimą, a dokładniej dziś rano: 4 dni bez uruchamiania, temp. zewn. 0 st. C: kręci 2,5 sek i zapala. W trakcie kręcenia -mignięcie kontrolki silnika check.

Wniosek (w ciemno, bez sprawdzania błędów kompem): akumulator do wymiany. Czy tak?

Jutro rano sprawdzę jakie jest napięcie podczas rozruchu.

Uwagi: gdzieś kiedyś wyczytałem, że aku w okresie zimowym powinien być ładowany nawet raz na miesiąc. Ktoś się spotkał?

Edited by sahhar
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co tam jest pod maską. Coś około 70Ah i leci do utylizacji bo zmierzone 250A prądu rozruchowego jakie mu pozostało z deklarowanych 680 na tabliczce znamionowej to za mało zimą na diesla.

Zakładam http://loxa.pl/osob_pl.html 74Ah. Mam baterię tej firmy w escorcie już ponad 2 lata i krzywego słowa nie powiem. Zmierzyłem ostatnio 520A prądu na accu 61Ah gdzie producent przy nowym deklaruje 540A. Więc ten pomiar chyba świadczy o jakości tych akumulatorów.

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie jest tak, że wszystkie samochody wyjeżdżające z salonu jako nowe w celu obniżenia kosztów produkcji a w związku z tym aby salon mógł taki samochód sprzedać po niższej, " promocyjnej " cenie, mimo wszystko marketingowo auto jest doposażane w mało znaczące pierdoły, natomiast fizycznie jest " zubożane ". Między innymi chodzi o akumulatory. I ten proceder nie ma charakteru jednostkowego ale masowy. Chodzi o koszty, czyli finanse masowe. Akumulator ( w tym przypadku dla GM ) producent dostarcza według zamówienia oczywiście ( chodzi o pierwszy montaż ) ale...

Akumulator 70 Ah jest tańszy od aku 75 Ah o powiedzmy 50 zł na sztuce. Zatem na kilkudziesięciu czy kilkuset albo kilku tysiącach ? Łatwo policzyć jakie to pieniążki...

Skoro auto ma 3 lata gwarancji mechanicznej a żywotność aku średnio też wynosi 3 lata to oznacza, że drugi akumulator klient zakupi po okresie gwarancyjnym na swój koszt, bo desygnowany akumulator do danego samochodu właśnie zakończył swój żywot w sposób naturalny... Na nowym akumulatorze ( bez niego przecież jeździć się nie da ) serwis też zarobi, nieprawdaż ?

Ja miałem fabryczny oplowski akumulator 70Ah, prądu rozruchu nie pamiętam... Ale taki sam aku tkwił w X,Y 20 DTH jak i u mnie w Y22DTR... I zimą miałem poważne problemy z odpalaniem ( wyłączając zapowietrzenie pompy i pochodne ). Silnik ( rozrusznik ) po prostu letwo kręcił...

Wymieniłem na Centrę Futura ( wapniowy ) CF 07 - 75Ah, prąd rozruchu 760 A ( według EN ) i... problem znikł...

Zauważcie, że akumulatory do poszczególnych silników, dobierane katalogowo ZAWSZE będą miały większą pojemność i większy prąd rozruchu niż ten oryginalny, który jest zamontowany w samochodzie przez fabrykę...

Zatem do Y22DTR :

1. Centra Futura CF 07

2. 75 Ah

3. 760 A

4. Żadnych absolutnie problemów z odpalaniem pod kątem właśnie akumulatora od momentu wymiany na nieco większy...

Link to comment
Share on other sites

Mój ma 2 lata, producenta nie pamiętam, a parametry to 75Ah oraz 730A. Nie mam powodów do niepokoju.

Edited by psx
Link to comment
Share on other sites

1. Varta/model?/wiek?

2. 71Ah

3. 680A

W lato kręcił bardzo ładnie, teraz (zaraz po zagrzaniu świec) trochę wolniej, ale dostał ostatnio trochę w kość przy problemach z układem paliwowym i być może jednorazowe podładowanie mu pomoże. ;)

Link to comment
Share on other sites

Wg Waszych postów i moich doświadczeń wynika, że 680A prądu rozruchowego to minimalne minimum. Cóż, chyba czas na nowy akumulator z prądem 740A...

Link to comment
Share on other sites

Wg Waszych postów i moich doświadczeń wynika, że 680A prądu rozruchowego to minimalne minimum. Cóż, chyba czas na nowy akumulator z prądem 740A...

To chyba prawda... Dość drogie są teraz bateryjki, niestety, jakbyś miał problem to daj znać, zobaczę co mógłbym Ci wykombinować i za ile... ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.allegro.pl/item492016777_akumul...h_warszawa.html

centre masz za 365 zł wiec nie jest az taka droga ja za swoj 74ah centry placilem 310 zł

Za te pieniądze ten akumulator warto wziąć, hurtowo kosztuje drożej...

Link to comment
Share on other sites

Kurcze, rok temu jak oglądałem ceny akumulatorów, to takie do DTI po 500-600zł chyba wychodziły :o

... i normalnie tyle kosztują... Centra CF 07 kosztuje 560 zł w detalu...

Link to comment
Share on other sites

1. Fabryczny Oplowski (8 lat)

czyli

2. 70Ah

3. 400A

4. Do tej pory nie sprawiał większych problemów, ostatnio zaczyna mocno słabnąć. Biorąc pod uwagę to że mam dwie świece walnięte (zerwany gwint) to i tak dobrze sobie radził :P.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

ja wlasnie wczoraj zmienilem aku na boscha 70Ah 640A i od razu widac poprawe przy zalanczaniu silnika ;) po pierwsze lapie od razu i juz wskazniki [paliwa i temp] nie faluja przy zapalaniu

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP