Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
lad

zabezpieczenie antykorozyjne

Polecane posty

Idzie zima. Jak ogólnie wiadomo ople nie nalezą do wyjątkowo odpornych na rdze samochodów. Moja Vectra ma już pare lat. Chciałem ją jakoś zabezpieczyć przed rdzą. Tylko niewiem za bardzo jak to zrobić. Interesuje mnie zabezpieczenie podwozia, progów, nadkoli i dolnych części drzwi. Czytałem o olejach, które wstrzykuje się w profile zamknięte działa to?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gdzie takie cos można dostać? Ile to kosztuje? Jak się tego używa?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przylaczam sie do pytania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym olejem to posiadam pewne doswiadczenie. Robilem to kiedy w polonezie a mianowicie zatwilem przepracowany olej (bodaj 5l) i przelewalem drzwi oraz progi. Efekt byl nastepujacy. Wszystko bylo upieprzone w oleju przez kilka tygodni (sciekalo)+ kolor oleju i rdzy byl nie do rozroznienia.

Reasumujac, wedlug mnie bez sensu bo jak ruda szamala tak robila to dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas0022

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no z olejem to raczej kiepski pomysl..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja robilem to juz w niejednym aucie ze znajomymi..jest troche roboty no ale na pare lat problem z bani

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> my robilismy w nastepujacy sposob: oczywiscie potrzebny kanal.. skrobanko wszystkiego co odpada spod podwozia (caly ten syf i zabezpieczenie gumopodobne) ktore jest luzne oczyszczenie odtluszczenie malowanie najpierw farba "minia" a pozniej po wyschnieciu tejze farby preparat o nazwie "bitex" czy cus tam nie pamietam dokladnie;p;p ja robilem to pistoletem do lakierowania aut...to jest wystarczajaco zadkie..ale mozna tez kupic to w sprayu kosztuje to grosze a starcza na cale podwozie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> oczywiscie jak wyschnie robi sei piekna gomowa powloka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> oczywiscie ten srodek Bitex sa o tych samych wlasciwosciach a o innych nazwach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie odnośnie BITEX-u. Vectry nie należy nim smarować bo niszczy fabryczną warstwę antykorozyjną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tydzień temu używałem Bitexu na podwoziu swojej V i żadnych problemów niema

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Używałem Bitexu marki CHEMA w puszcze 10l. Wysmarowałem wszysko aż miło, podwozie, profile itp. Oryginalne zabezpieczenie w uszkodzonych miejscach zostało usunięte, całe podwozie umyte karcherem i odtłuszczone, póżniej pistolet lakierniczy i malowanie bitexem (3 warstwy w odstępach około 1h. Dzisiaj kontrolowałem i wszystko jest ok. Stara warstwa antykorozyjna nie odpadła, nie łuszczy się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość toMirek

ja sam osobiscie na uszczelki stosuje wazeline techniczna.I nigdy Mnie nie zawiodła wiec jesli ktos ma dostep do takich technicznych spejałow to polecam.a Gwarantuje ze drzwi nigdy wam nie przymarza;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

ja równiez swoją vici na zime zabezpieczłem jutro wrzuce pare fotek z całej operacji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ufi odnośnie Bitexu to nie jest tak że po tygodniu albo dwóch spadnie ci cała konserwacjia. Napisałem tylko to co pisze producent a czym ty nasmarujesz to jest twoja sprawa. Ja Fiata 126p też smarowałem bitexem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Uzupełnienie ubytków zabezpieczenia podwozia (najlepiej woskami, np. Valvoline lub oryginalny GM, a nie masą bitumiczną, która jest szkodliwa dla powłoki PCV zastosowanej w Vectrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Edytowano przez aras 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kupione 3 litry valvoline ml do profili i na podwozie w uszkodzonych miejscach. i litr valvoline bodysafe na podwozie. nie mieli wiecej w sklepie:/ myslicie ze wystarczy? nie bede smarowal calego podwozia, tylko miejsca w których orginalne zabezpieczenie nie daje rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie będe się z kłucił ponieważ może masz rację. Napiszę jednak, że zabezpieczałem Biexem już 2 swoje samochody (pierwszy sprzedałem po roku od zabezpieczenia i było wszysktko ok, drugi natomiast zabezpieczony został jakieś 3 lata temu i zabezpiczenie cały czas jest w dobrym stanie). Znajomemu zabezpieczałem Bitexem Opla Astre II i też nic nie odpada. Może wszystko zależy od sposobu przygotowania i nałożenia danego środka albo mam poprostu szczęscie. Wiem jedno, jeżeli nic się nie stanie w V to będe zabezpieczał Bitexem następne auta ponieważ jest tani i ja osobiście nie mogę mu nic zarzucić.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adulik

a ja robę to całkiem inaczej!!! Gotuje smar grafitowy i pędzlem zasmarowuje na gorąco wszystkie podejrzane miejsca (oczywiście pod spodem samochodu,a nie na lakierze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20"> !!!To sposób może śmieszny,ale naprawdę skuteczny!!!

Edytowano przez adulik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy dzień pracy za mną.

Na ten moment wyczyściłem przednią podłużnice i wysmarowałem "ML-em". Uzupełniłem też ubytki w fabrycznym zabezpieczeniu, po czym zająłem się tyłem... I tam dramat... Zabezpieczenie fabryczne nie było wogóle położone od momentu gdzie zaczyna się bak. Rdza zaczęła działać, naszczepcie póki co tylko powierzchniowo. Zdjąłem tłumik i bak, bo nie byłem w stanie dostać się drucianka we wszystkie miejsca. Bak od góry też łapała rdza, wyczyściłem. Dziś chce skończyć czyszczenie tyłu i położyć "ML-a" na wszystkie miejsca gdzie zabezpieczenia nie było, wlać środek w profile dostępne od spodu. Jutro przód i tył(środek zostawię fabrycznie zabezpieczony) wysmaruje body safe i mam nadzieje ze zdążę zająć się drzwiami i nadkolami tam też pójdzie ML.

Edytowano przez lad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×