Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zabezpieczenie antykorozyjne


lad
 Share

Recommended Posts

Idzie zima. Jak ogólnie wiadomo ople nie nalezą do wyjątkowo odpornych na rdze samochodów. Moja Vectra ma już pare lat. Chciałem ją jakoś zabezpieczyć przed rdzą. Tylko niewiem za bardzo jak to zrobić. Interesuje mnie zabezpieczenie podwozia, progów, nadkoli i dolnych części drzwi. Czytałem o olejach, które wstrzykuje się w profile zamknięte działa to?:) Gdzie takie cos można dostać? Ile to kosztuje? Jak się tego używa?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Z tym olejem to posiadam pewne doswiadczenie. Robilem to kiedy w polonezie a mianowicie zatwilem przepracowany olej (bodaj 5l) i przelewalem drzwi oraz progi. Efekt byl nastepujacy. Wszystko bylo upieprzone w oleju przez kilka tygodni (sciekalo)+ kolor oleju i rdzy byl nie do rozroznienia.

Reasumujac, wedlug mnie bez sensu bo jak ruda szamala tak robila to dalej.

Link to comment
Share on other sites

Guest lukas0022
Idzie zima. Jak ogólnie wiadomo ople nie nalezą do wyjątkowo odpornych na rdze samochodów. Moja Vectra ma już pare lat. Chciałem ją jakoś zabezpieczyć przed rdzą. Tylko niewiem za bardzo jak to zrobić. Interesuje mnie zabezpieczenie podwozia, progów, nadkoli i dolnych części drzwi. Czytałem o olejach, które wstrzykuje się w profile zamknięte działa to?:) Gdzie takie cos można dostać? Ile to kosztuje? Jak się tego używa?

Pozdrawiam

no z olejem to raczej kiepski pomysl.. :P ja robilem to juz w niejednym aucie ze znajomymi..jest troche roboty no ale na pare lat problem z bani ;) my robilismy w nastepujacy sposob: oczywiscie potrzebny kanal.. skrobanko wszystkiego co odpada spod podwozia (caly ten syf i zabezpieczenie gumopodobne) ktore jest luzne oczyszczenie odtluszczenie malowanie najpierw farba "minia" a pozniej po wyschnieciu tejze farby preparat o nazwie "bitex" czy cus tam nie pamietam dokladnie;p;p ja robilem to pistoletem do lakierowania aut...to jest wystarczajaco zadkie..ale mozna tez kupic to w sprayu kosztuje to grosze a starcza na cale podwozie ;) oczywiscie jak wyschnie robi sei piekna gomowa powloka ;) oczywiscie ten srodek Bitex sa o tych samych wlasciwosciach a o innych nazwach :P powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Jakoś tydzień temu używałem Bitexu na podwoziu swojej V i żadnych problemów niema :P Używałem Bitexu marki CHEMA w puszcze 10l. Wysmarowałem wszysko aż miło, podwozie, profile itp. Oryginalne zabezpieczenie w uszkodzonych miejscach zostało usunięte, całe podwozie umyte karcherem i odtłuszczone, póżniej pistolet lakierniczy i malowanie bitexem (3 warstwy w odstępach około 1h. Dzisiaj kontrolowałem i wszystko jest ok. Stara warstwa antykorozyjna nie odpadła, nie łuszczy się.

Link to comment
Share on other sites

Guest toMirek

ja sam osobiscie na uszczelki stosuje wazeline techniczna.I nigdy Mnie nie zawiodła wiec jesli ktos ma dostep do takich technicznych spejałow to polecam.a Gwarantuje ze drzwi nigdy wam nie przymarza;-)

Link to comment
Share on other sites

Ufi odnośnie Bitexu to nie jest tak że po tygodniu albo dwóch spadnie ci cała konserwacjia. Napisałem tylko to co pisze producent a czym ty nasmarujesz to jest twoja sprawa. Ja Fiata 126p też smarowałem bitexem ;)

Uzupełnienie ubytków zabezpieczenia podwozia (najlepiej woskami, np. Valvoline lub oryginalny GM, a nie masą bitumiczną, która jest szkodliwa dla powłoki PCV zastosowanej w Vectrze B)

Edited by aras 2
Link to comment
Share on other sites

kupione 3 litry valvoline ml do profili i na podwozie w uszkodzonych miejscach. i litr valvoline bodysafe na podwozie. nie mieli wiecej w sklepie:/ myslicie ze wystarczy? nie bede smarowal calego podwozia, tylko miejsca w których orginalne zabezpieczenie nie daje rady.

Link to comment
Share on other sites

Ufi odnośnie Bitexu to nie jest tak że po tygodniu albo dwóch spadnie ci cała konserwacjia. Napisałem tylko to co pisze producent a czym ty nasmarujesz to jest twoja sprawa. Ja Fiata 126p też smarowałem bitexem ;)

Uzupełnienie ubytków zabezpieczenia podwozia (najlepiej woskami, np. Valvoline lub oryginalny GM, a nie masą bitumiczną, która jest szkodliwa dla powłoki PCV zastosowanej w Vectrze B)

Nie będe się z kłucił ponieważ może masz rację. Napiszę jednak, że zabezpieczałem Biexem już 2 swoje samochody (pierwszy sprzedałem po roku od zabezpieczenia i było wszysktko ok, drugi natomiast zabezpieczony został jakieś 3 lata temu i zabezpiczenie cały czas jest w dobrym stanie). Znajomemu zabezpieczałem Bitexem Opla Astre II i też nic nie odpada. Może wszystko zależy od sposobu przygotowania i nałożenia danego środka albo mam poprostu szczęscie. Wiem jedno, jeżeli nic się nie stanie w V to będe zabezpieczał Bitexem następne auta ponieważ jest tani i ja osobiście nie mogę mu nic zarzucić. <_<

Link to comment
Share on other sites

a ja robę to całkiem inaczej!!! Gotuje smar grafitowy i pędzlem zasmarowuje na gorąco wszystkie podejrzane miejsca (oczywiście pod spodem samochodu,a nie na lakierze :ph34r: !!!To sposób może śmieszny,ale naprawdę skuteczny!!!

Edited by adulik
Link to comment
Share on other sites

Pierwszy dzień pracy za mną.

Na ten moment wyczyściłem przednią podłużnice i wysmarowałem "ML-em". Uzupełniłem też ubytki w fabrycznym zabezpieczeniu, po czym zająłem się tyłem... I tam dramat... Zabezpieczenie fabryczne nie było wogóle położone od momentu gdzie zaczyna się bak. Rdza zaczęła działać, naszczepcie póki co tylko powierzchniowo. Zdjąłem tłumik i bak, bo nie byłem w stanie dostać się drucianka we wszystkie miejsca. Bak od góry też łapała rdza, wyczyściłem. Dziś chce skończyć czyszczenie tyłu i położyć "ML-a" na wszystkie miejsca gdzie zabezpieczenia nie było, wlać środek w profile dostępne od spodu. Jutro przód i tył(środek zostawię fabrycznie zabezpieczony) wysmaruje body safe i mam nadzieje ze zdążę zająć się drzwiami i nadkolami tam też pójdzie ML.

Edited by lad
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP