Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość dzikidzik

Azot VS powietrze

Polecane posty

Gość dzikidzik

- W ogumieniu wypełnionym gazem ciśnienie jest stałe, bez względu na to, czy opona jest zimna czy rozgrzana - mówi Robert Bartczak, kierownik jednego z zakładów wulkanizacyjnych w Łodzi. - Ma to wpływ na bezpieczeństwo, ilość spalanego paliwa i komfort jazdy. Na dwudziestu klientów przynajmniej kilku wybiera azot. Ci, którzy choć raz spróbowali, nie wracają do powietrza.-

Czy coś w tym jest?

Na ten sezon nabuzowałem koła zimowe azotem i zobaczymy,jak narazie różnicy nie odczuwam.Tylko tyle,że na zimę mam wyższy profil i jazda jest bardziej komfortowa.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to takie bleble, że niby zwieksza się trwałość opon bo azot z butli jest pozbawiony zanieczyszczeń -jeszcze nie widziałem, żeby komuś opona zużyła się od srodka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Co do ciśnienia to faktycznie azot mniej reaguje na zmiany temperatury ale czy to uwolni nas od kontroli ciśnienia? Poza tym w powietrzu i tak jest "trochę" azotu. Jeśli proponują to gratis to można pompować, jeśli mam za to dodatkowo dopłacać to chyba jest to tylko "pompowanie kasy warsztatu".

Różnicy w jeździe, czy prowadzeniu auta nie poczujesz napewno. Poza tym czy oni wysysają powietrze, które juz znalazło się w oponie podczas zakładania?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Być może ma to znaczenie przy jeździe wyczynowej gdzie następuje znaczny wzrost ciśnienia pod wpływem grzania się opon, w jeździe cywilnej raczej ten czynnik występuje w pomijalnym stopniu.

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysztof100

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a nawet więcej niż trochę bo 78-79%

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> w zwiazku z tym wątpię aby na 100% azotu można wyczuć jakąkolwiek różnicę, chyba że te zielone nakrętki na wentylki mają jakieś dodatkowe specjalne własności

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no świecą przy "setce"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze do pompowania kół azotem nie wystarczy sam azot. trzeba mieć jeszcze urządzenie do usuwania powietrza aby zawartość azotu była jak najwyższa. Po drugie w osobowych pojazdach jest to najgłupsze na co daja sie nabrać kierowcy... żadnej różnicy praktycznie nie odczujesz. Pompowanie kół azotem ma sens przy samochodach ciężarowych, gdzie po takim zabiegu opona mniej się nagrzewa np... Tam z pewnością zauważy sie nie jedna zalete

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam zadowala 78% azotu w oponach.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaxton dobrze napisał, pompowanie azotem na tylko wtedy sens, kiedy w oponie będzie próżnia i wtłoczymy czysty azot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ciekawe jak w oponie bezdętkowej wyssiesz powietrze atmosferyczne???

78% azotu w powietrzu wystarcza, reszta to chwyt marketingowy pod nazwą "odciążenie koła"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja napompowałem koła azotem.... za 20zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ojj jaki ja durny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Edytowano przez dudi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie jesteś sam, ja też dałem się namówić oponiarzom, właściwie nie wiem po co

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś może pompował opony azotem? Jak wrażenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnic nie zauważyłem, mimo, że było wyciągane powietrze przed pompowaniem azotem, ciśnienie rosło podczas jazdy o 0,2 - 0,3 bara. Nie zauważałem żeby spadało jednak. Ogólnie: jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W powietrzu jest prawie 80% azotu więc nie widzę sensu kombinować, może w motorsporcie gdzie róznica 0,1 bara ma znaczenie można takie rzeczy robić. Ale sam sprawdzić musiałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez matherr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po co pompować azotem jak w powietrzu jest 78% azotu, wiec te 22% raczej nic nie wniosą w użytkowanie, nie ma sensu przepłacać. Jak dla mnie to zwykłe naciąganie na kase.

Edytowano przez Bager24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompowanie azotem jest bezsensu. Wzielo sie to z lotnictwa, gdzie kola samolotow pompuje sie azotem tylko dlatego ze jest to gaz niepalny!!! pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Azot jest gazem technicznym, czyli obojetnym. W mojej firmie z branzy automotive kupujemy u najwiekszego dostawcy /Messer/ gazy najczystsze z dostepnych /wodor, hel, azot, argon / i azot posiada zawartosc 99,6 - 99,9% azotu. Pisanie wiec, ze ktos ma 100% to bzdura.

Nie moge sie powolowac na linka, bo nie moge go znalez, bylo to albo w Auto Swiat, albo AutoBild i opisana jest historia stosowania.

Azot wplywa obojetnie chemicznie na opone, mniej ona parcieje, ma dluzsza zywotnosc,itd. W F1 czy NASCAR , gdzie jest stala kontrola temperatury opon, bardzo duze szybkosci, nagle hamowania, jest to ja najbardziej uzasadnione. Problem jest, ze ktos wpadl na pomysl i wprowadzil to na rynek cywilny. I wracamy teraz do Niemcow. Zrobili badania i wyszla taka konkluzja. Poprawa zmierzona,czyli stalosc cisnienia wewnatrz opony przy normlanej jezdzie typu miasto, autostrada, to jak siegam pamiecia cos pomiedzy 1% a 4%, czyli zaden normlany kierowca nie wyczuje.

I teraz wrzuce cos od znajomego oponiarza. Nie popieram tego, ale nalezy sie zastanowic, jesli ktos za to placi....

Wspomniany pan , przy standartowej cenie wymiany opon, ma gratis -pompowanie azotem w cenie.

Pytam

- kurcze duzo Ci gazu zejdzie.

-to sie dobije z kompresora

-to nie masz tam azotu?

- chory???

Oki, ma to w cenie, gdzie za wymiane opon nie placi sie wiecej niz gdzies indziej, baaa, jest dobry,szybki i ma taniej, ale jak ktos jedzie i placi te 20zl? Sprawdza ktos fakture na butle, sprawdzi jakos czy azot? Czy wystarczy ,ze flamastrem jest napisane na butli azot? Zeby jeszcze ktos kupil butle, na ktorej jest naklejka dostawcy z zawartoscia....zreszta wtedy tez nie macie pewnosci co w srodku, kiedys bylll.

Milego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja widziałem gdzieś taką reklame przy jednym zakładzie wulkanizacyjnym - "pompujemy koła świeżym wiejskim powietrzem" - super pomysł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

żona dała się namówić w poprzednim sezonie letnim na azot - efekt taki jak u

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, czyli różnica ciśnienia na czujnikach zimne/cieple opony 0,3bara

rok wcześniej na powietrzu w oponach taki sam efekt

--

jacek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×