Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość szados

Amortyzatory GTS

Polecane posty

Gość szados

Wiem, że temat był już kilkukrotnie poruszany ale chyba nie jest chyba jednoznacznie rozstrzygnięty.

Mianowicie muszę wymienić amortyzatory z tyłu ponieważ jeden puścił całkowicie.

No i pojawił się problem jakie kupić, nikt nie potrafi jednoznacznie określić czy amortyzator do mojego auta powinien być sportowy czy też nie.

Byłem w ASO i panowie również nie określilić (po numerze VIN) jakie amortyzatory powinienem założyć.

W związku z powyższym prośba do osób, które wymianę amorków w GTSie mają za sobą jak rozwiązali temat.

Nie zależy mi na wstawieniu amortyzatorów sportowych (a nawet wręcz przeciwnie) bo auto i tak jest b. sztywne i twarde.

Chodzi mi o to czy amorki do GTS mają taką samą długość i mocowania jak do zwykłej VC.

Chcę kupić takie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

bądz:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wymieniałem w piatek u siebie amortyzatory z tyłu. Jeden (sachs) fabryczny wysrał sie przy 85 tyś. km :/

Kupiłem takie jak ty rozpatrujesz w opcji nr 2 czyli BILSTEIN. Póki co jest ok.

W VC ida tylko inne do kombi.

Także śmiało kupuj i nie martw sie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czas wymiany 40 minut - proponuje samemu bo nic trudnego. po 2 srubki przy jednym amortyzatorze.

Edytowano przez jaxton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szados

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mi amortyzatr wysiadł przy ok 105 tys wiec nie jest tak źle

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki za wskazówki, tak chyba zrobię, kupię amortyzator i założę, mam nadzieje ze będzie ok

Jednak co do własnoręcznego zakładania to raczej się tego nie podejmę bo boję się, że coś zepsuję

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie trochę dziwne że przy tych przebiegach padają...no ale... :/

wymiana naprawde zaden problem no ale jak chcesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szados

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja się w sumie nie dziwię, koła 17 niski profil

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

z badania wyszło, ze jeden ma 68 drugi 17% skuteczności

przednie mają 73-75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Michael1916

Ja wlasnie w zeszlym tygodniu tez wymienialem amorki. Zdecydowalem sie na Bilsteina. Mialem do wymiany tyl po 100tys km ale zdecydowalem sie od razu zrobic i przod zeby miec spokoj na jakis czas. Polecam zapytac sie w firmie Stachowiak z Poznania. Po podaniu nr VIN dobiora Ci wlasciwe czesci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja już docieram trzeci komplet:) przebieg 80kkm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szados

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A mógłbyś powiedzieć, czy wstawiales jakies sportowe czy standardowe do VC

Edytowano przez szados

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

żadnych sportowych, standard

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szados

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ok, dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przebieg 143 tys km . Amortyzatory są od nowości. W piątek były sprawdzane przez diagnostę (przy przeglądzie) i powiedział, że są ok. Mimo wszystko na wiosnę wymieniam wszystkie 4 (kontrolnie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szados

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

może V6 ma standardowo włożone jakieś mocniejsze, bardziej trwałe amortyzatory a poza tym może jeździsz po lepszych drogach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

a tak na poważnie to u mnie pozostałe amartyzatory też są jeszcze ok tylko jeden się całkiem wykrzaczył i puścił olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szados

A wiec amorki zmienione, ostatecznie zamontowałem Bilstein'y.

Jeśli chodzi o kwestię techniczną to okazało się, że są dłuższe od firmowych by sachs ok 1,5 cm ale to raczej w niczym nie przeszkadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a nie stoi VC o 1,5cm wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sachsa wkładaja na montaż fabryczny - to oczywiste dla wielu. Ja jak zakładałem Bilsteina - długość ta sama co fabryczny sachs - więc troszku dziwne, że różnica 1,5 cm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szados

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie, w tym względzie nic się nie zmieniło

nie zmieniła się też twardość auta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szados

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bo wyglada na to, że Ty miałeś zwykłe zawieszenia a ja mam sportowe (niestety

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co masz na mysli pisząc sportowe?? Wszystkie GTS'y maja chyba obniżone o 20 mm i utwardzone zawieszenie prawda. A ja mam GTS

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szados

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no właśnie okazuje się, że nie wszystkie

co prawda wszystkie mają obniżone zawieszenie (chyba) ale amortyzatory mają montowane różne. Taką informacje otrzymałem w ASO gdzie panowie nie potrafili rozgryźć jaki rodzaj amortyzatorów był montowanym w moim aucie. Sprawdzali na podstawie numeru VIN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego co kojarzę amorów jest chyba ze 30 typów ... Zależnie od wersji silnika, zawieszenie std, sport, IDS, a do tego rozróżnienie na klima auto lub manual. Pomieszanie z poplataniem... ale mnie po VIN jakoś wytypowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi amortyzatr wysiadł przy ok 105 tys wiec nie jest tak źle

Dzięki za wskazówki, tak chyba zrobię, kupię amortyzator i założę, mam nadzieje ze będzie ok

Jednak co do własnoręcznego zakładania to raczej się tego nie podejmę bo boję się, że coś zepsuję

Nie bój się nic nie zepsujesz chyba że założysz je odwrotnie ale się nie da.Tak więc spoko . Czas roboty to na dwa koła z tyłu 15 minut

Edytowano przez ik26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy cały czas nie mogą pojąć, że amortyzatory mogą się różnić nie tylko nazwą producenta ale także charakterystyką. Polecam google...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

A wysokość zależy generalnie od sprężyn a nie amorów.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Amorki do VC też są różne. Tylko, że wiedza techniczna w ASO jest żenująco niska i nikt nie jest nam w stanie określić co do czego.

Zamienniki innych firm to po prostu produkty o optymalnej uśrednionej charakterystyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Joten

Hej wymienilem Sachsy na KYB gazowe. Dobralem do mojego modelu i uwazam to za dobry wybor z tylu a tu taki maly psikus wyszedl przy przegladzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Joten

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy Bilstein'y (B4) są gazowe czy olejowo-gazowe, bo różnie piszą na aukcjach

no i czy też trzeba wymieniać osłony i odboje, bo na poniższej aukcji są w komplecie ale dla pojedynczych sztuk amorów (inne aukcje) osłon i odboi nie ma

te z linka to B4 czy jakieś inne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

B4 - z tego co sie dowiadywalem sa gazowe (podobno kazdy gazowy ma olej tylko nie sluzy od do amortyzowania drgan)

Ja zakladalem B4 na przod i jest OK ( na zimowkach) dzis wskakuje na letnie to sie zobaczy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

WG producentow amortyzatorow (warunki gwarancji) zeby spelnic wymagania gwarancji tzreba wymienic pare (2szt) amortyzatorow z odbojami i oslonami.

moje odboje (stare) byly tak miekkie jak gabka dla niemowlaka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli zuzyte na maxa, a oslonki to nie duzy koszt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×