Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Amortyzatory GTS


Guest szados
 Share

Recommended Posts

Wiem, że temat był już kilkukrotnie poruszany ale chyba nie jest chyba jednoznacznie rozstrzygnięty.

Mianowicie muszę wymienić amortyzatory z tyłu ponieważ jeden puścił całkowicie.

No i pojawił się problem jakie kupić, nikt nie potrafi jednoznacznie określić czy amortyzator do mojego auta powinien być sportowy czy też nie.

Byłem w ASO i panowie również nie określilić (po numerze VIN) jakie amortyzatory powinienem założyć.

W związku z powyższym prośba do osób, które wymianę amorków w GTSie mają za sobą jak rozwiązali temat.

Nie zależy mi na wstawieniu amortyzatorów sportowych (a nawet wręcz przeciwnie) bo auto i tak jest b. sztywne i twarde.

Chodzi mi o to czy amorki do GTS mają taką samą długość i mocowania jak do zwykłej VC.

Chcę kupić takie:

http://moto.allegro.pl/item478621659_amort...ctra_c_gts.html

bądz:

http://moto.allegro.pl/item471716897_amort...ra_c_croma.html

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie wymieniałem w piatek u siebie amortyzatory z tyłu. Jeden (sachs) fabryczny wysrał sie przy 85 tyś. km :/

Kupiłem takie jak ty rozpatrujesz w opcji nr 2 czyli BILSTEIN. Póki co jest ok.

W VC ida tylko inne do kombi.

Także śmiało kupuj i nie martw sie ;)

Czas wymiany 40 minut - proponuje samemu bo nic trudnego. po 2 srubki przy jednym amortyzatorze.

Edited by jaxton
Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie wymieniałem w piatek u siebie amortyzatory z tyłu. Jeden (sachs) fabryczny wysrał sie przy 85 tyś. km :/

Kupiłem takie jak ty rozpatrujesz w opcji nr 2 czyli BILSTEIN. Póki co jest ok.

W VC ida tylko inne do kombi.

Także śmiało kupuj i nie martw sie ;)

Czas wymiany 40 minut - proponuje samemu bo nic trudnego. po 2 srubki przy jednym amortyzatorze.

Mi amortyzatr wysiadł przy ok 105 tys wiec nie jest tak źle ;)

Dzięki za wskazówki, tak chyba zrobię, kupię amortyzator i założę, mam nadzieje ze będzie ok

Jednak co do własnoręcznego zakładania to raczej się tego nie podejmę bo boję się, że coś zepsuję ;)

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie trochę dziwne że przy tych przebiegach padają...no ale... :/

wymiana naprawde zaden problem no ale jak chcesz

ja się w sumie nie dziwię, koła 17 niski profil ;)

z badania wyszło, ze jeden ma 68 drugi 17% skuteczności

przednie mają 73-75

Link to comment
Share on other sites

Guest Michael1916

Ja wlasnie w zeszlym tygodniu tez wymienialem amorki. Zdecydowalem sie na Bilsteina. Mialem do wymiany tyl po 100tys km ale zdecydowalem sie od razu zrobic i przod zeby miec spokoj na jakis czas. Polecam zapytac sie w firmie Stachowiak z Poznania. Po podaniu nr VIN dobiora Ci wlasciwe czesci.

Link to comment
Share on other sites

ja już docieram trzeci komplet:) przebieg 80kkm

A mógłbyś powiedzieć, czy wstawiales jakies sportowe czy standardowe do VC

Edited by szados
Link to comment
Share on other sites

Ja mam przebieg 143 tys km . Amortyzatory są od nowości. W piątek były sprawdzane przez diagnostę (przy przeglądzie) i powiedział, że są ok. Mimo wszystko na wiosnę wymieniam wszystkie 4 (kontrolnie).

Link to comment
Share on other sites

Ja mam przebieg 143 tys km . Amortyzatory są od nowości. W piątek były sprawdzane przez diagnostę (przy przeglądzie) i powiedział, że są ok. Mimo wszystko na wiosnę wymieniam wszystkie 4 (kontrolnie).

może V6 ma standardowo włożone jakieś mocniejsze, bardziej trwałe amortyzatory a poza tym może jeździsz po lepszych drogach ;)

a tak na poważnie to u mnie pozostałe amartyzatory też są jeszcze ok tylko jeden się całkiem wykrzaczył i puścił olej

Link to comment
Share on other sites

A wiec amorki zmienione, ostatecznie zamontowałem Bilstein'y.

Jeśli chodzi o kwestię techniczną to okazało się, że są dłuższe od firmowych by sachs ok 1,5 cm ale to raczej w niczym nie przeszkadza.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o kwestię techniczną to okazało się, że są dłuższe od firmowych by sachs ok 1,5 cm ale to raczej w niczym nie przeszkadza.

a nie stoi VC o 1,5cm wyżej

Link to comment
Share on other sites

Sachsa wkładaja na montaż fabryczny - to oczywiste dla wielu. Ja jak zakładałem Bilsteina - długość ta sama co fabryczny sachs - więc troszku dziwne, że różnica 1,5 cm <_<

Link to comment
Share on other sites

Sachsa wkładaja na montaż fabryczny - to oczywiste dla wielu. Ja jak zakładałem Bilsteina - długość ta sama co fabryczny sachs - więc troszku dziwne, że różnica 1,5 cm <_<

bo wyglada na to, że Ty miałeś zwykłe zawieszenia a ja mam sportowe (niestety ;) )

Link to comment
Share on other sites

bo wyglada na to, że Ty miałeś zwykłe zawieszenia a ja mam sportowe (niestety ;) )

Co masz na mysli pisząc sportowe?? Wszystkie GTS'y maja chyba obniżone o 20 mm i utwardzone zawieszenie prawda. A ja mam GTS ;)

Link to comment
Share on other sites

Co masz na mysli pisząc sportowe?? Wszystkie GTS'y maja chyba obniżone o 20 mm i utwardzone zawieszenie prawda. A ja mam GTS ;)

no właśnie okazuje się, że nie wszystkie

co prawda wszystkie mają obniżone zawieszenie (chyba) ale amortyzatory mają montowane różne. Taką informacje otrzymałem w ASO gdzie panowie nie potrafili rozgryźć jaki rodzaj amortyzatorów był montowanym w moim aucie. Sprawdzali na podstawie numeru VIN.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie okazuje się, że nie wszystkie

co prawda wszystkie mają obniżone zawieszenie (chyba) ale amortyzatory mają montowane różne. Taką informacje otrzymałem w ASO gdzie panowie nie potrafili rozgryźć jaki rodzaj amortyzatorów był montowanym w moim aucie. Sprawdzali na podstawie numeru VIN.

Z tego co kojarzę amorów jest chyba ze 30 typów ... Zależnie od wersji silnika, zawieszenie std, sport, IDS, a do tego rozróżnienie na klima auto lub manual. Pomieszanie z poplataniem... ale mnie po VIN jakoś wytypowali.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mi amortyzatr wysiadł przy ok 105 tys wiec nie jest tak źle

Dzięki za wskazówki, tak chyba zrobię, kupię amortyzator i założę, mam nadzieje ze będzie ok

Jednak co do własnoręcznego zakładania to raczej się tego nie podejmę bo boję się, że coś zepsuję

Nie bój się nic nie zepsujesz chyba że założysz je odwrotnie ale się nie da.Tak więc spoko . Czas roboty to na dwa koła z tyłu 15 minut

Edited by ik26
Link to comment
Share on other sites

Niektórzy cały czas nie mogą pojąć, że amortyzatory mogą się różnić nie tylko nazwą producenta ale także charakterystyką. Polecam google... :lol:

A wysokość zależy generalnie od sprężyn a nie amorów. :P

Amorki do VC też są różne. Tylko, że wiedza techniczna w ASO jest żenująco niska i nikt nie jest nam w stanie określić co do czego.

Zamienniki innych firm to po prostu produkty o optymalnej uśrednionej charakterystyce.

Link to comment
Share on other sites

Hej wymienilem Sachsy na KYB gazowe. Dobralem do mojego modelu i uwazam to za dobry wybor z tylu a tu taki maly psikus wyszedl przy przegladzie :P

post-24473-1228207157_thumb.jpg

post-24473-1228207176_thumb.jpg

Edited by Joten
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

czy Bilstein'y (B4) są gazowe czy olejowo-gazowe, bo różnie piszą na aukcjach

no i czy też trzeba wymieniać osłony i odboje, bo na poniższej aukcji są w komplecie ale dla pojedynczych sztuk amorów (inne aukcje) osłon i odboi nie ma

te z linka to B4 czy jakieś inne http://www.allegro.pl/item597371197_amorty...tyl_odboje.html

Link to comment
Share on other sites

B4 - z tego co sie dowiadywalem sa gazowe (podobno kazdy gazowy ma olej tylko nie sluzy od do amortyzowania drgan)

Ja zakladalem B4 na przod i jest OK ( na zimowkach) dzis wskakuje na letnie to sie zobaczy :)

WG producentow amortyzatorow (warunki gwarancji) zeby spelnic wymagania gwarancji tzreba wymienic pare (2szt) amortyzatorow z odbojami i oslonami.

moje odboje (stare) byly tak miekkie jak gabka dla niemowlaka :D czyli zuzyte na maxa, a oslonki to nie duzy koszt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP