Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dźwięk po wciśnięciu sprzęgła


Kristo19
 Share

Recommended Posts

Witam zauważyłem następujące objawy w Vectrze.Przy wciśniętym sprzęgle i wbitej jedynce,podczas jazdy(z taką prędkością do jakiej zazwyczaj rozpędzamy się na jedynce) słychać dźwięk przypominający trochę dynamo w rowerze,taki delikatny świst, nie jest on metaliczny ani nie jest to zgrzytanie i jest dosyć cichy.Natężenie tego dźwięku zmienia się wraz ze zmianą prędkości jak auto zwalnia po wciśnięciu sprzęgła dźwięk maleje po czym tuż przed zatrzymaniem znika.Jest tak tylko wtedy gdy jest wbita jedynka i wciśnięte sprzęgło.Kiedy wrzucę na luz lub wbiję już dwójkę dźwięk znika.Próbowałem już nawet z górki, wcisnąłem sprzęgło wbiłem jedynkę i pozwoliłem Viki powoli toczyć się w dół, oczywiście trzymając cały czas wciśnięte sprzegło bo tylko wtedy słychać dźwięk.W miarę przyrostu prędkości dźwięk się pojawiał i nasilał gdy zatrzymałem auto lub wbiłem "luz" lub inny bieg dźwięk znikł...Mam Vectrę X18XE1 z 2000 roku.Czy to może być kwestia regulacji tzn że znowu się cosik poprzestawiało??Bo na zimnym silniku ciężej wchodzi dwójka, a jedynka gładko wchodzi natomiast ciężej wychodzi,tak jakby ją troszke coś trzymało.Jak się rozgrzeje jest prawie OK.Natomiast dźwięk jest na zimnym i na ciepłym...

Edited by Kristo19
Link to comment
Share on other sites

Olej w skrzyni sprawdzany przy przeglądzie i jest max...Wiem natomiast po przestudiowaniu forum że olej raczej się nie wymienia tylko uzupełnia,ale autko ma już 235 tyś km przebiegu więc na pewno w jakimś stopniu ten olej może być już zużyty..Zwłaszcza rano gdy jest zimny to ciężej wychodzi jedynka i wchodzi dwójka jak się rozgrzeje to prawie OK.Ale ten dżwięk jest niezależnie od temp...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest misio82

Wygląda na to że to wina skrzyni. Nawet jak masz wyciśnięte sprzęgło i silnik jest rozłączony to skrzynia chodzi bo napędzają ja kola. Gdyby to było łożysko oporowe to by objawy były na każdym biegu.

Co do regulacji to nie mam pojęcia ale można spróbować. Koszty nieporównywalnie małe z wymianą skrzyni.

Edited by misio82
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP