Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jbond

Wymiana przednich drzwi - pomocy

Recommended Posts

Witam,

szukałem ok. godzinę porady dotyczacej demontażu i wymiany drzwi przód pasażer VB i ni choinki, nie mogłm znaleźć żadnej kompletnej.

Dziękuję Kolegom, którzy starali się podpowiedzieć i pomóc. Lepiej wiedzieć jak niż coś przez przypadek uszkodzić.

Poniżej kompletna porada jak wymienić i przełożyć całe drzwi.

Wymianę drzwi przednich pasażera zaczynamy od co najmniej wyłaczenia zapłonu, a lepiej odłączenia akumulatora (czujnik poduszki i elektryka), a następnie od rozebrania tapicerki, która jest przymocowana śrubami i spinkami.

Odkręcamy śruby najlepiej w nastepującej kolejności - zdjęcie nr 1

1)u dołu kieszeni tapicerki x3,

2)zdejmujemy osłonę głośnika podważając ją i odciągając (jest tylko na zatrzaskach, przy składaniu postępujemy odwrotnie, najpierw osłona potem przykręcamy śruby kieszeni)

3)pod zaślepką u góry podłokietnika x1,

4)pod gumą uchwytu podłokietnika x1,

5)pod osłoną tweetera - głośnika niskotonowego

6)pod osłoną wew. lusterka x1 - delikatnie próbując ją wypiąć spod plastikowego elementu z podłokietnikiem, ponieważ jest tam zainstalowana w jej górnej części spinka, która siedzi b.mocno, plastik chaczy o nią zaczepem w kształcie litery U, do dołu. zdjęcie nr 2 i 3

7)wypinamy spinki po obu bocznych krawędziach tapicerki po dwie - zdjęcie nr 1.

8)odkręcamy lusterko - śruby x3, należy przytrzymać je od zewnątrz, żeby nie spadło, wypinamy też kostkę, podważając zaczep po lewej jej stronie,

Zdejmuje tapicerkę poprzez podniesienie jej do góry, wisi na krawędzi otworu szyby.

9)ściągamy folię - folia w zasadzie jest jednorazowa, ale jak ściągniemy delikatnie to możemy spróbować ją jeszcze raz przykleić, ale na własne ryzyko, drzwi muszą być hermetyczne w środku wymogi czujnika uderzeniowego poduszki bocznej.

10)zdejmujemy czujnik poduszki poprzez ściśnięcie 2 zaczepów u góry i wyczepienie delikatne z odłączeniem od wtyczki zdjęcie nr 4,

11)zdejmujemy klamkę wew., najpierw delikatnie wychaczamy drut klamki z plastiku stabilizującego, a następnie przesuwamy klamkę w kierunku do przodu pojazdu, aż zaczepy wyjdą z otworów i ściągamy drut - zdjęcie nr 5,

12)odkręcamy i odłaczamy głośniki

13)odkręcamy śrubę prowadnicy szyby przy końcu drzwi pod zamkiem i wyciągamy ją wraz polipropylenową kształtką ją blokującą (Zdjęcie nr 7). Musimy pamietać, że na górze szyny jest spinka, którą przy mocowaniu musimy zachaczyć o element ramy, bowiem w przeciwnym wypadku będzie miała luzy pod szybą. Dlatego też wychaczamy ją delikatnie do góry.

14)odkręcamy torxy zamka x3 i wyciągamy zamek wraz z siłownikiem

15)odkręcamy klamkę nakrętki x2, najpierw metalowa kieszeń, a nastepnie poprzez podważenie zaczepów u dołu klamkę na zewnątrz.

16)jeśli musimy wymontowac podnośnik szyby to rozwiercamy 4 nity i odkręcamy śrubę torx x1, uważamy bo szyba się opiera na tym elemencie (zdjęcie nr 8)

17)odkręcamy wtyczkę kabli poprzez podważenie i wyciagniecię czerwonej blokady, a nastepnie wykręcenie wtyczki! nie ciągniemy, wykręcamy (Zdjęcie nr 6)

18)zdejmujemy drzwi poprzez wybicie sworzni najlepiej, po zdjeciu plastikowych osłon, uchwycić sworzeń obcążkami, delikatnie możemy wtedy ścisnąć kombinerki drzwiami i przecinakiem uderzając kombinerki przy sworzniu wyciagamy je powoli, jesli ktos nam pomaga to możemy zrobić to do końca jesli nie to musimy najpierw podstawić coś pod drzwi, żeby mogły się oprzeć po uwolnieniu, pod same drzwi najlepiej podłożyć styropian i odkręcamy ogranicznik - zdjecie nr 6

19)wykręcamy ogranicznik z drzwi śruby x2, przedtem wciskamy go maksymalnie,

20)wyjmujemy wiązkę elektryczną, jeśli musimy, gniazdo jest zamocowane na 3 zaczepach, które wciskamy śrubokrętem, jednoczesnie delikatnie wyciągając, i wypinamy po kolei wszystkie spinki na kablach. Jeśli nie wymontowaliśmy podnośnika szyby, to żeby wyciągnąć kabel z wtyczką od zamka musimy odkręcić śrubę torx podnośnika. Wpychamy również wszystkie kable z gumami do środka i wyciągamy przez otwór po gnieździe. Nie ciągnąć na siłę, żeby nie porozrywać kabli i urwać końcówek.

Montaż odwrotnie poprzez kroki od 20 do 1.

Narzędzia, wkrętarka z przedłużką bitami do torxów, śrub i nakrętek, klucz 10-tka x2 lub 10 i 1 nastawny (do ogranicznika), kombinerki z miękkimi okładzinami uchwytu, śrubokręty płaski cienkie i krzyżak, jeśli brak wkrętarki, przecinak, wazelina techniczna, smar miedziany.

Miłej zabawy.

Pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by jbond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łatwo sie je wyjmuje, ale najepiej zrobić to w dwie osoby.

Odłaćz najpierw kostkę wiązki elektrycznej, odkręć ogranicznik dzwi klucz 10, złap kombinerkami (najlepiej ze zwężonyni końcmi) za łeb bolca i młotkiem wal w kombinerki zaraz kolo bolca, górnego bolca wyciągasz do dołu, a dolbego do góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla pewności można odłaczyć, jak demontowalem dzwi kierowcy to przy zdjętych dzwiach mialem właczony zapłon, bo zapomnialem o czujnikach poduszek, ale na szczęscie nie wyrzucił żadnych błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej poradzi masz pokazane kunkty mocowań tapicerki.

Please login or register to see this link.

Edited by slaveek

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz drzwi z anglika to przeloz jeszcze instalacje elektryczna z drzwi

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie musisz odłączac aku, tylko w czasie zdjetych drzwi niw włączaj zapłonu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

podłącze się pod temat żeby nie zaśmiecać - poprzedni właściciel wymieniał drzwi z prawej strony w kombi VB (mojej obecnie) w ASO, wszystko cacy na oryginalnych częściach ale co jest nie tak - trzeba użyć dwa razy więcej siły by domknąć te drzwi niż ze strony lewej (starej) , pytanie :

Czy istnieje jakaś możliwość wyregulowania tych drzwi aby równie lekko domykały się co te z drugiej strony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne że jest taka możliwość, a najprościej można zrobić to przez odpowiednią zmianę położenia tego zaczepu na słupku, którego chwyta się zamek.

Najlepiej jest chyba przemieszczać go bez luzowania śrub, uderzając młotkiem przez jakiś niezbyt twardy przedmiot (b. dobra jest drewniana kantówka).

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mógłbyś konkretnie opisać o jaką część chodzi bo ja jestem z tego zielony, a z drugiej strony skoro to było nie tak dawno wymieniane w ASO to czy nie będzie to zbyt mocno przykręcone? nie chcę nic spieprzyć...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak otworzysz drzwi to na słupku środkowym masz bolec przykręcony na 2 śruby

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

nim regulujesz do góry , dołu albo na boki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Być może nieraz trzeba ale może być wtedy problem ze zmianą położenia tego bolca podczas późniejszego ich dokręcenia.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ok ale to pewnie tyczy się tylko przednich drzwi a ja mam ten problem z przednimi i tylnymi czyli analogicznie na tylnim słupku tak samo tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na tylnym tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak - tak samo. jeszcze nie widziałem systemu że regulując przednie tylnie ustawiają się same.

Edited by Furman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...