Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
jbond

Wymiana przednich drzwi - pomocy

Polecane posty

Witam,

szukałem ok. godzinę porady dotyczacej demontażu i wymiany drzwi przód pasażer VB i ni choinki, nie mogłm znaleźć żadnej kompletnej.

Dziękuję Kolegom, którzy starali się podpowiedzieć i pomóc. Lepiej wiedzieć jak niż coś przez przypadek uszkodzić.

Poniżej kompletna porada jak wymienić i przełożyć całe drzwi.

Wymianę drzwi przednich pasażera zaczynamy od co najmniej wyłaczenia zapłonu, a lepiej odłączenia akumulatora (czujnik poduszki i elektryka), a następnie od rozebrania tapicerki, która jest przymocowana śrubami i spinkami.

Odkręcamy śruby najlepiej w nastepującej kolejności - zdjęcie nr 1

1)u dołu kieszeni tapicerki x3,

2)zdejmujemy osłonę głośnika podważając ją i odciągając (jest tylko na zatrzaskach, przy składaniu postępujemy odwrotnie, najpierw osłona potem przykręcamy śruby kieszeni)

3)pod zaślepką u góry podłokietnika x1,

4)pod gumą uchwytu podłokietnika x1,

5)pod osłoną tweetera - głośnika niskotonowego

6)pod osłoną wew. lusterka x1 - delikatnie próbując ją wypiąć spod plastikowego elementu z podłokietnikiem, ponieważ jest tam zainstalowana w jej górnej części spinka, która siedzi b.mocno, plastik chaczy o nią zaczepem w kształcie litery U, do dołu. zdjęcie nr 2 i 3

7)wypinamy spinki po obu bocznych krawędziach tapicerki po dwie - zdjęcie nr 1.

8)odkręcamy lusterko - śruby x3, należy przytrzymać je od zewnątrz, żeby nie spadło, wypinamy też kostkę, podważając zaczep po lewej jej stronie,

Zdejmuje tapicerkę poprzez podniesienie jej do góry, wisi na krawędzi otworu szyby.

9)ściągamy folię - folia w zasadzie jest jednorazowa, ale jak ściągniemy delikatnie to możemy spróbować ją jeszcze raz przykleić, ale na własne ryzyko, drzwi muszą być hermetyczne w środku wymogi czujnika uderzeniowego poduszki bocznej.

10)zdejmujemy czujnik poduszki poprzez ściśnięcie 2 zaczepów u góry i wyczepienie delikatne z odłączeniem od wtyczki zdjęcie nr 4,

11)zdejmujemy klamkę wew., najpierw delikatnie wychaczamy drut klamki z plastiku stabilizującego, a następnie przesuwamy klamkę w kierunku do przodu pojazdu, aż zaczepy wyjdą z otworów i ściągamy drut - zdjęcie nr 5,

12)odkręcamy i odłaczamy głośniki

13)odkręcamy śrubę prowadnicy szyby przy końcu drzwi pod zamkiem i wyciągamy ją wraz polipropylenową kształtką ją blokującą (Zdjęcie nr 7). Musimy pamietać, że na górze szyny jest spinka, którą przy mocowaniu musimy zachaczyć o element ramy, bowiem w przeciwnym wypadku będzie miała luzy pod szybą. Dlatego też wychaczamy ją delikatnie do góry.

14)odkręcamy torxy zamka x3 i wyciągamy zamek wraz z siłownikiem

15)odkręcamy klamkę nakrętki x2, najpierw metalowa kieszeń, a nastepnie poprzez podważenie zaczepów u dołu klamkę na zewnątrz.

16)jeśli musimy wymontowac podnośnik szyby to rozwiercamy 4 nity i odkręcamy śrubę torx x1, uważamy bo szyba się opiera na tym elemencie (zdjęcie nr 8)

17)odkręcamy wtyczkę kabli poprzez podważenie i wyciagniecię czerwonej blokady, a nastepnie wykręcenie wtyczki! nie ciągniemy, wykręcamy (Zdjęcie nr 6)

18)zdejmujemy drzwi poprzez wybicie sworzni najlepiej, po zdjeciu plastikowych osłon, uchwycić sworzeń obcążkami, delikatnie możemy wtedy ścisnąć kombinerki drzwiami i przecinakiem uderzając kombinerki przy sworzniu wyciagamy je powoli, jesli ktos nam pomaga to możemy zrobić to do końca jesli nie to musimy najpierw podstawić coś pod drzwi, żeby mogły się oprzeć po uwolnieniu, pod same drzwi najlepiej podłożyć styropian i odkręcamy ogranicznik - zdjecie nr 6

19)wykręcamy ogranicznik z drzwi śruby x2, przedtem wciskamy go maksymalnie,

20)wyjmujemy wiązkę elektryczną, jeśli musimy, gniazdo jest zamocowane na 3 zaczepach, które wciskamy śrubokrętem, jednoczesnie delikatnie wyciągając, i wypinamy po kolei wszystkie spinki na kablach. Jeśli nie wymontowaliśmy podnośnika szyby, to żeby wyciągnąć kabel z wtyczką od zamka musimy odkręcić śrubę torx podnośnika. Wpychamy również wszystkie kable z gumami do środka i wyciągamy przez otwór po gnieździe. Nie ciągnąć na siłę, żeby nie porozrywać kabli i urwać końcówek.

Montaż odwrotnie poprzez kroki od 20 do 1.

Narzędzia, wkrętarka z przedłużką bitami do torxów, śrub i nakrętek, klucz 10-tka x2 lub 10 i 1 nastawny (do ogranicznika), kombinerki z miękkimi okładzinami uchwytu, śrubokręty płaski cienkie i krzyżak, jeśli brak wkrętarki, przecinak, wazelina techniczna, smar miedziany.

Miłej zabawy.

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez jbond

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łatwo sie je wyjmuje, ale najepiej zrobić to w dwie osoby.

Odłaćz najpierw kostkę wiązki elektrycznej, odkręć ogranicznik dzwi klucz 10, złap kombinerkami (najlepiej ze zwężonyni końcmi) za łeb bolca i młotkiem wal w kombinerki zaraz kolo bolca, górnego bolca wyciągasz do dołu, a dolbego do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności można odłaczyć, jak demontowalem dzwi kierowcy to przy zdjętych dzwiach mialem właczony zapłon, bo zapomnialem o czujnikach poduszek, ale na szczęscie nie wyrzucił żadnych błędów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tej poradzi masz pokazane kunkty mocowań tapicerki.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez slaveek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak masz drzwi z anglika to przeloz jeszcze instalacje elektryczna z drzwi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie musisz odłączac aku, tylko w czasie zdjetych drzwi niw włączaj zapłonu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podłącze się pod temat żeby nie zaśmiecać - poprzedni właściciel wymieniał drzwi z prawej strony w kombi VB (mojej obecnie) w ASO, wszystko cacy na oryginalnych częściach ale co jest nie tak - trzeba użyć dwa razy więcej siły by domknąć te drzwi niż ze strony lewej (starej) , pytanie :

Czy istnieje jakaś możliwość wyregulowania tych drzwi aby równie lekko domykały się co te z drugiej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne że jest taka możliwość, a najprościej można zrobić to przez odpowiednią zmianę położenia tego zaczepu na słupku, którego chwyta się zamek.

Najlepiej jest chyba przemieszczać go bez luzowania śrub, uderzając młotkiem przez jakiś niezbyt twardy przedmiot (b. dobra jest drewniana kantówka).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mógłbyś konkretnie opisać o jaką część chodzi bo ja jestem z tego zielony, a z drugiej strony skoro to było nie tak dawno wymieniane w ASO to czy nie będzie to zbyt mocno przykręcone? nie chcę nic spieprzyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak otworzysz drzwi to na słupku środkowym masz bolec przykręcony na 2 śruby

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

nim regulujesz do góry , dołu albo na boki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Być może nieraz trzeba ale może być wtedy problem ze zmianą położenia tego bolca podczas późniejszego ich dokręcenia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ok ale to pewnie tyczy się tylko przednich drzwi a ja mam ten problem z przednimi i tylnymi czyli analogicznie na tylnim słupku tak samo tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na tylnym tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak - tak samo. jeszcze nie widziałem systemu że regulując przednie tylnie ustawiają się same.

Edytowano przez Furman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×