Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest deluxee

pompa powietrza wtornego

Recommended Posts

Guest deluxee

witam zauwazylem dzis ze moj silnik (x18xe, 1800, 16v)chodzi glosniej z okolicy pompy powietrza wtornego dochodzi dziwne pukanie tak jakby membrany. po odpaleniu normalnie sie uruchamia chodzi jak odkurzacz potem sie wylacza i slychac to pukanie. troche kombinowalem i odlaczylem od zaworu ERG maly wezyk i nic nie slychac wszystko jest ok. aha i obroty skacza mi do 1500, a miesiac przed mialem wlasnie problemy z obrotami co zastapilo czyszczenie krokowca w ultra dzwiekach, przepustnicy oraz EGR, wszystko bylo dobrze do dzis... Prosze o porady

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak przeszkadza ci dzwiek pompy powietrza wtórnego to ja wymontuj, u mnie juz lezy w szafce

ps. w pompie chyba nie ma żadnej membrany, może to pukanie dochodzi ci z EGR lub zaworu od pompy powierza wtórnego

Edited by BRh+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deluxee

zapomnialem dodac ze po zdjeciu obudowy i bodajze filtra taka gabka od pompy pow. wt. i po zatkaniu tegoz otworu to pukanie ustaje. tego dzwieku nigdy przed tem nie bylo na zimnym silniku uruchamiala sie tzn taki odkurzacz i po 2 minutach byla cisza a teraz sie uruchami potem gasnie i jest to pukanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej ja mam to samo od kilkunastu dni.

Myślałem,ze to popychacze ale wyczaiłem,że stuka mi w momencie uruchomienia pompy.

Potem mam identycznie jak Ty.

Po wyjęciu wtyczki z pompy nadal mi coś tam buczy i pewnie należy zatkać ten wąż ale nie mam pojęcia gdzie i jak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Na temat stukania przeczytałem wszystko i trafiłem na info,że EGR może stukać.

Czyli jest pompa powiązana w jakiś sposób z EGR?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deluxee

napewno jest powiazana bo jak odlaczylem ten maly wezyk cisnieniowy od EGRu to wszystko jest ok. pompa, EGR, ERG sa powiazane wszystko to recylkulacja spalin. czy mial ktos podobny przypadek i sobie z tym poradzil, bo ja juz powoli trace checi na ten samochod:/najpierw obroty(przez miesiac zaden mechanior nie mogl mi pomoc) teraz to pukanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

które węzyki odłączyliście???

Edited by BRh+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deluxee

ten od zaworu pompy powietrza wtornego tam wlasnie gdzie jest strzalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR z pompą nie jest powiązany.

odłączyłeś wężyk od zaworu pompy i w ten sposób zamknąłeś zawór wpuszczający powietrze z pompy do kolektora wydechowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem - na odległość ciężko poradzić coś sensownego.

ja pompe już dawno wywaliłem, zaślepiłem zawór i jest elegancko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deluxee

ten samochod mnie zadziwia bylem przed chwila i jest wszystko ok nic nie furgocze nic nie brzeczy obroty trzymaja sie od 800 do 1000. tez myslalem zeby zaslepic zawor ale dalem sobie spokoj jak go czyscilem to siedzial w nim koltun jakis smieci ogolnie ten tloczek chodzil dosyc dobrze przemylem go tylko wd. WIELKIE DZIEKI pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy EGR lub pompa jest powiązana z którymś z cylindrów?

Miły kiedyś przekopałem tematy o pompie i to chyba Ty pisałeś że odłączyłeś to dziadostwo i zaślepiłeś.

Pisałeś też,że robiłes z tego poradę ale nie mogę jej znalesć.

I nie pamiętam czy tyczyła się ona EGR i jego zaślepienia czy zaślepienia tej rury,która idzie z pompy do kolektora.

Po odłączeniu wtyczki od pompy chyba nadal leci powietrze w tym wężu bo słychać jak pompa jeszcze buczy a po zaciśnięciu węża czuć tam przepływ powietrza.

Jak to zaślepić ten wąż aby nie dmuchał?

Niektórzy piszą,ze wystarczy tylko wypiąć wtyczkę i jest dobrze.

Czy można to odpiąć bez zaślepiania EGR? czy on musi być zaślepiony?

Silnik x16xel przedlift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bo to lecą spalinki w drugą strone ponieważ zawór jeszcze jest otwarty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

tak pompe wywaliłem daaaawno temu już.

trzeba jeszcze zaślepić zawór na kolektorze i zaślepić sterowanie zaworem - podciśnienie.

i wtedy wszystko będzie OK.

pompa ma połączenie z kolektorem wydechowym.

EGR jest połączony z 4 cylindrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skąd bierze się podciśnienie na zaworze pompy powietrze wtórnego ?

bo jakis czas temu wszystko działało OK ale powymianie sondy , pompa działa ale niestety na zaworku podćsienie nie ma i zastanawiam sie czy podczas wymiany sondy mogł sie przez przypadek odłączyć jakiśprzewód od podciśnienia .

Wężyk od zaworu p.p w. jest zamontowany tam gdzie powinien.

Czy dysponuje ktoś szkicem całego ukłądu podciśnienia dla x18xe ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Artur 75

Please login or register to see this quote.

Witam mam pytanie gdy tą pompe wywale czy zapali mi się check?

Edited by Artur 75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze, że ciężko przeczytać cały temat ?

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem to i nawet jakis czas do tyłu wymontowałem tę pompe ale postanowilem ponownie wstawić .

Całość działała poprawnie ale ostatnio slychać inny odgłos jakby silnik pompy byl nie obciązony i zauważyłem ze nie ma podcisnienia na zaworze.

Ogolnie mam pewien probiem z wolną reakcja na pedał gazu i szukam przyczyny miedzy innymi w układzie podcisnienia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podciśnienie wędruje z kolektora ssącego po drodze przechodzi przez zawór podciśnienia sterowany elektrycznie, który otwiera lub zamyka zawór pompy do kolektora wydechowego.

Po wężyku podciśnienia dojdziesz przecież

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wychodzi na to ze cos jest nie tak z samym elektrozaworem lub nie dochodzi podcisnienie z przepustnicy.

Jak bede miał samochod to sprawdze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to możliwe że przy -10 stopniach ta pompa się nie załączy ? U mnie się nie załącza ? Jaka jest tego przyczyna ? Dodam jeszcze że auto pracuje nie równo przy zimnym silniku i biegu jałowym jak zwiększe obroty np 1200 obr/min to wibracje silnika są już mniej odczuwalne lub gdy temperatura silnika wzrośnie do ok 80 stopni. Świece i przewody wymienione. Czy może to być czujnik temperatury i jest powiązane z tą pompą i dlatego nie załącza się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam wywaloną pompe i zaslepiony egr i zadnych checków i innych problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites

a piszecie ze wywlic pompe czyli calkiem ja odlaczyc a te wezyki co ida to gdzies podlaczyc czy zostawic luzem? a i do kolegi wyzej bez pompy i zaslepienie egr i nic wiecej robic nie trzeba? ja mam problemy z lekkim falowaniem obrotow fakt nie gasnie i jest troche zamulony wiec tak dochodze co to moze byc jeszcze bede swiece wymienial na dwu elektrody bo mam jedno elektrodowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

limanekk masz taki motor jak ja.

Ja odłączyłem wtyczkę od pompy a w węzyk,który wchodzi w zawór ten co go widać jak staniesz twarzą do maski wkręciłem śrubę i zakleiłem taśmą izolacyjną.

Bez zaślepienia tego wężyka było jeszcze słychać jak leci przez niego powietrze.

Teraz jest cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja nic nie robilem procz wyciągnięcia tego tałatajstwa i zeslepieniu przewodów, szafa gra

Share this post


Link to post
Share on other sites

a takie cos

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> no to sprobuje to jakos zrobic niedlugo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> myslalem ze wiecej z tym roboty;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...