Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
makjec

Dym z wydechu

Recommended Posts

Witam

Od 2 m-cy jestem szczęśliwy posiadaczem Viki B 1,8 z 96r.

Jakiś czas temu zauważyłem że z wydechu na zimnym silniku jak i na ciepłym wydobywa się biały dym. Na początku pomyślałem, że napewno uszczelka pod głowica dała o sobie znać, ale zauważyłem, że płynu chłodzącego prawie nic nie ubyło. Zwróciłem także uwagę kilka dni temu, że Viki jadąca kilka aut przedemną w korku miała taki sam problem, stąd mam pytanko...

czy to normalne i czy ktoś jeszcze ma taki sam przypadek i czy to jest normalne???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Dzięki z góry i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie powracające co roku w czasie obniżenia temperatury.

Jeżeli nie masz padniętej uszczelki czy za dużego przepalania oleju to wszystko jest ok. Po prostu różnica temperatur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie tak, to zupełnie normalne w obniżonej temperaturze otoczenia, spaliny zawierają parę wodną i to ona powoduje wizualny efekt dymienia na biało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiem, ale inne samochody tego nie mają. Płynu tak jak pisałem prawie wcale mi nie ubyło i sprawdziłem jeszcze na bagnecie, że olej jest czysty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystkie benzynowe tak mają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

"prawie" jak w pewnej reklamie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> - to może napisz ile dolewasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie szczególnie jak się jeździ na krótkich odcinkach to woda zebrana w ukł. wydechowym zaczyna parować w wyniku czego powstaje dym. Może być jeszcze jedna przyczyna - auto stojąc noc na parkingu jest narażone na wilgoć szczególnie w okresie jesiennym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krychaaa16

U mnie jest takie coś jak długo nie odpalam przeważnie rano kopci przez chwilkę że nic nie widać a po chwili jest ok też nie wiem czy to jest normalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym okresie - normalne - pod warunkiem, że to para wodna a nie płyn chłodniczy i nic innego się z silnikiem nie dzieje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rosa110380

Please login or register to see this quote.

Jesli auto pali olej to wydobywa sie niebieskawy dymek.Jesli pali plyn chlodzecy to z rury czuc specyficzny zapach ale to jak juz pali go w duzych ilosciach.W twoim przypadku to zapewne paryje woda z ukladu wydechowego.Na dlogich trasach woda odparuje i nie dymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płynu ubyło ok 0,5L w ciągu 2 m-cy. W tym czasie zrobiłem ok 4-5 tyś kilometrów. Dziennie robie ok 50-60 km więc nie są to raczej krótki odcinki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,5 litra na 5 tyś km - to nie tragedia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

może delikatny wyciek gdzieś masz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też na początku się przestraszyłem, mam ten sam problemik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tyle że mi z rury jeszcze kapała woda, i to tak że jak przygazowałem to ubrudziłem koleżance białe spodnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Okazało się że wlałem "chrzczone" paliwo, (Uwaga na stacje "Bliska") wypaliłem wszystko praktycznie do zera i teraz tylko kopci na biało. Mam dość znaczny ubytek oleju, no ale dym jest biały i pojawił się razem z niższą temperaturą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest satyrB

Moja viki jest co tydzien myta karcherem, wiec w irmiego troche zawsze wody wleci.

Do usuwania wody polecam środek STP.

Please login or register to see this link.

ale z kolei nie polecam "Xeramic" lub "K2".

Tylko uwaga bo to sie leje co kilka tysiecy km.

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jvc82

U mnie jest podobny problem tylko ze u mnie niestety uszczelka do wymiany dzis bylem u mechanika i ten bawil sie w chemika wlal do jakiegos szklanego urzadzenia niebieski plyn odpalilem silnik odkrecil korek tam gdzie jest plyn chlodniczy i sprawdzil zawartosc co2 chyba i po chwili przebarwilo ten plny za zolty i stwierdzil ze jest uszczelka do wymiany :/ pewnie dlatego tez mi sonda lambda padla :/ czy mial ktos sprawdzane w ten sposob juz ??? chce wiedziec czy to wiarygodna metoda jest bo nastawiam sie na koszty i chce wiedziec czy warto jest wogole ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem ta metoda jest wiarygodna i diagnoza jest celna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jvc82

Tak wiec w przyszłym tygodniu auto odstawiam na warsztat i teraz pytanie czy kazac mu od razu wymieniac tez sonde czy poczekac i pojezdzic troche po tej wymianie uszczelki i dopiero wymienic ?? czy ma to jakies wogole znaczenie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie teraz to z wydechu jak odpalę to wydobywa się woda, takie dobre paliwko zatankowałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli wiesz że sonda umarła to zmień ją od razu aby silnik miał optymalną mieszanke, tu nie ma na co czekać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam szanowne grono

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozwole sobie odswierzyć temat w celu zadania pytanka dotyczącego sprawy białego dymu... A mianowicie jakiś miesiąc temu miałem wymienioną uszczelke pod głowicą (razem z planowaniem głowicy) przed tym zabiegiem po dodaniu gazu leciały krople wody i biały dym z tłumika' teraz został biały dym... Moje pytanko brzmi jeśli ten dym to tylko para wodna po jakim czasie dymienie powinno ustać? Bo przecież w końcu woda musi wyparować z tłumika... Gdy odbierałem auto mechanik mówił że to pozostałości po płynie chłodzącym w tłumiku... Mija miesiąc a parowanie nie ustaje' obstawiam wine pogody bo płynu chłodzącego nie ubywa ani oleju no i olej jest czysty... Pytam bo ostatnio przejechałem 30 km i podczas wyprzedzania widziałem smuge tego dymu za sobą' no i gdy stałem na światłach to unosił sie obłok za mną... troche mnie to zaniepokoiło ale wole sie upewnić żeby nie jechać i bezpodstawnie oskarżać mechanika o spier... roboty bo wyglądał na solidnego chłopa... Pozdrawiam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dymienie ustanie... na wiosnę kiedy zrobi się cieplej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tutaj nie chodzi tylko o wodę w tłumiku - podczas spalania mieszanki w silniku i przepuszczeniu spalin przez katalizator, powstaje para wodna i to ona jest powodem dymienia w niższych temperaturach.

Spróbuj jeszcze powąchać te spliny - jeżeli mają zapach spalonego oleju - silnik spala olej, jeżeli są bezwonne to właśnie owa para wodna, jeżeli mają słodki zapach - silnik spala płyn chłodniczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo (obfity biały dym z rury, jednego dnia większy a drugiego mniejszy) odkąd zrobiła się pogoda taka jaka jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Płynu chłodniczego nie ubywa (od marca nic nie dolewałem)... trza się przyzwyczaić i tyle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam mam dwie viki i obie jak jest wilgotno chmurzą sobie po odpaleniu...juz sie z tym pogodziłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zastanawia mnie jedno. Niektórzy piszą "jak leci woda z wydechu to złe paliwo zalane". Czy to na bank tego przyczyna? Link do filmiku jest z Niemczech a tam z tego co słyszałem paliwo jest naprawdę spoko. Koleś gazuje te swoje beemfu i mu krople wyskakują...

Edited by @ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

spaliny sprawdzałem i nie ma nic niepokojącego... Czyli te obłoki ustaną dopiero na wiosne:( no coż trzeba sie przyzwyczaić pozdrawiam i THX za odpowiedź...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też dymi ale niczego nie ubywa. Z tego co zauważyłem że w temperaturze poniżej ok.+7st C widać dym raz większy raz mniejszy niewiem od czego to zależne ale nie wnikam w to, natomiast powyżej ok. +7st C dym jest prawie nie widoczny lub w ogóle go nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...