Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
qeuw

Pompa paliwa a zapłon

Polecane posty

Witam,

Czy pompa paliwa powinna pompować paliwo(przez kilka sekund) przy przekręceniu kluczyka na zapłon aby zwiększyć ciśnienie w układzie paliwowym? W mojej Viki pompa nie jest zasilana po przekręceniu kluczyka na zapłon, jedynie podczas rozruchu i pracy silnika. Myśle, że to jest winowajca długiego rozruchu silnika po dłuższym postoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nic nie było przerabiane to powinno być tak że po przekręceniu kluczyka masz napięcie na przekaźniku pompy , czyli de facto na pompie . Może ktoś dokładał jakiś alarm lub immo ( przy fabrycznym nie powinno być różnicy )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon (swieca sie kontrolki), powinienes słyszec delikaty szmer (pod tylną kanapą) a po 2 sekundach głośniejsze pyknięcie - informacja, że pompa wytworzyła optymalne ciśnienie i mozna krecić rozrusznikiem.

Byc moze ktoś kombinował przy przekaźniku i wzbudzenie pompy jest dopiero po pojwieniu sie prądu na kablach rozrusznika. Podjedz do elektryka niech zobaczy czy przekaźnik jest dobrze podłaczony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu znajduje się ten przekaźnik?, szukałem na Googlach i otrzymałem sprzeczne informacje: skrzynka bezpieczników, komora silnika oraz gdzieś kolo ecu.

Zamiast jeździć po elektykach wolałbym sam sobie to sprawdzic.

Edit.

Znalazłem przekaźnik, znajduje się on przy ECU, jest zamocowany do listwy.

Po pomiarach miernikiem, zauważyłem że ECU nie podaje masy na styk przekaźnika po włączeniu zapłonu, ale podaje w momencie kręcenia się silnika. Przewód masowy idzie bezpośrednio od ECU do przekaźnika, wobec czego nie ma żadnej fizycznej blokady spowodowanej ingerencją alarmu czy innych urządzeń w okablowanie przekaźnika. Napięcia na pozostałych stykach przekaźnika są ok. Obejrzałem płyte ECU i nie znalazłem żadnego uszkodzenia czy przepalenia.

Gdzie moge teraz szukać winowajcy problemu? Które z czujników mogą sugerowac ECU, że nie powinien włączać pompy?

Nie bardzo mi się podoba perspektywa zrobienia obejścia w postaci przekaźnika czasowego, jako rozwiązania problemu.

Edytowano przez qeuw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W/g schematu masa jest cały czas a zasilanie pompy zależy od tego czy masz alarm , immo itd . Jeżeli nie ma fabrycznych dodatków to powinno być z przekaźnika ( 8 ) , przewód czerwono - niebieski , bezp F11 ( 20 A ) - pompa . Czy to połączenie tej masy wygląda na "fabryczne" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W C16NZ jest tak jak mówisz, w C18NZ, masa jest podawana bezpośrednio z ECU, i tak jest u mnie. Wszystko wygląda jak fabryka stworzyła.

Edytowano przez qeuw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W "sam naprawiam " na schematach masa ( brązowy przewód ) jest cały czas we wszystkich silnikach benzynowych .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brązowy pompy tak, ale ja pisałem o brązowoczerwonym idącym od ECU do przekaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to jest druga strona cewki przekaźnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , wyżej napisałeś że na styk - to jest spora różnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra sedan C18NZ 95

witam z tego co wywnioskowałem jest to vectra 18 c18nz2 z 95 roku w tych modelach nastąpił szereg zmian miedzy innymi zasilanie pompy, pompa w tych modelach pracuje razem z rozrusznikiem a nie jak w starszych modelach po przekręceniu kluczyka wiec tu jest wszystko ok jeżeli są problemy z odpalaniem to może być przytkany filtr paliwa albo pompa jest mało wydajna jak nie to trzeba szukac w elektronice np czujnik temperatury silnika jak wysyła złe dane do sterownika to komputer dobiera zła mieszanke paliwową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś podać jakieś źródło, ew. napisać co się zmieniło w C18NZ2?

Wracając to tematu, to wystarczy, że pompka podpompuje paliwo przez 1-2sek, to silnik odpala od ręki. Czujnik temperatury sprawdzony, pozostaje mi sprawdzić filtr paliwa oraz wydajność pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×