Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
qeuw

Pompa paliwa a zapłon

Recommended Posts

Witam,

Czy pompa paliwa powinna pompować paliwo(przez kilka sekund) przy przekręceniu kluczyka na zapłon aby zwiększyć ciśnienie w układzie paliwowym? W mojej Viki pompa nie jest zasilana po przekręceniu kluczyka na zapłon, jedynie podczas rozruchu i pracy silnika. Myśle, że to jest winowajca długiego rozruchu silnika po dłuższym postoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nic nie było przerabiane to powinno być tak że po przekręceniu kluczyka masz napięcie na przekaźniku pompy , czyli de facto na pompie . Może ktoś dokładał jakiś alarm lub immo ( przy fabrycznym nie powinno być różnicy )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon (swieca sie kontrolki), powinienes słyszec delikaty szmer (pod tylną kanapą) a po 2 sekundach głośniejsze pyknięcie - informacja, że pompa wytworzyła optymalne ciśnienie i mozna krecić rozrusznikiem.

Byc moze ktoś kombinował przy przekaźniku i wzbudzenie pompy jest dopiero po pojwieniu sie prądu na kablach rozrusznika. Podjedz do elektryka niech zobaczy czy przekaźnik jest dobrze podłaczony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W którym miejscu znajduje się ten przekaźnik?, szukałem na Googlach i otrzymałem sprzeczne informacje: skrzynka bezpieczników, komora silnika oraz gdzieś kolo ecu.

Zamiast jeździć po elektykach wolałbym sam sobie to sprawdzic.

Edit.

Znalazłem przekaźnik, znajduje się on przy ECU, jest zamocowany do listwy.

Po pomiarach miernikiem, zauważyłem że ECU nie podaje masy na styk przekaźnika po włączeniu zapłonu, ale podaje w momencie kręcenia się silnika. Przewód masowy idzie bezpośrednio od ECU do przekaźnika, wobec czego nie ma żadnej fizycznej blokady spowodowanej ingerencją alarmu czy innych urządzeń w okablowanie przekaźnika. Napięcia na pozostałych stykach przekaźnika są ok. Obejrzałem płyte ECU i nie znalazłem żadnego uszkodzenia czy przepalenia.

Gdzie moge teraz szukać winowajcy problemu? Które z czujników mogą sugerowac ECU, że nie powinien włączać pompy?

Nie bardzo mi się podoba perspektywa zrobienia obejścia w postaci przekaźnika czasowego, jako rozwiązania problemu.

Edited by qeuw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W/g schematu masa jest cały czas a zasilanie pompy zależy od tego czy masz alarm , immo itd . Jeżeli nie ma fabrycznych dodatków to powinno być z przekaźnika ( 8 ) , przewód czerwono - niebieski , bezp F11 ( 20 A ) - pompa . Czy to połączenie tej masy wygląda na "fabryczne" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W C16NZ jest tak jak mówisz, w C18NZ, masa jest podawana bezpośrednio z ECU, i tak jest u mnie. Wszystko wygląda jak fabryka stworzyła.

Edited by qeuw

Share this post


Link to post
Share on other sites

W "sam naprawiam " na schematach masa ( brązowy przewód ) jest cały czas we wszystkich silnikach benzynowych .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brązowy pompy tak, ale ja pisałem o brązowoczerwonym idącym od ECU do przekaźnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to jest druga strona cewki przekaźnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , wyżej napisałeś że na styk - to jest spora różnica

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vectra sedan C18NZ 95

witam z tego co wywnioskowałem jest to vectra 18 c18nz2 z 95 roku w tych modelach nastąpił szereg zmian miedzy innymi zasilanie pompy, pompa w tych modelach pracuje razem z rozrusznikiem a nie jak w starszych modelach po przekręceniu kluczyka wiec tu jest wszystko ok jeżeli są problemy z odpalaniem to może być przytkany filtr paliwa albo pompa jest mało wydajna jak nie to trzeba szukac w elektronice np czujnik temperatury silnika jak wysyła złe dane do sterownika to komputer dobiera zła mieszanke paliwową

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mógłbyś podać jakieś źródło, ew. napisać co się zmieniło w C18NZ2?

Wracając to tematu, to wystarczy, że pompka podpompuje paliwo przez 1-2sek, to silnik odpala od ręki. Czujnik temperatury sprawdzony, pozostaje mi sprawdzić filtr paliwa oraz wydajność pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...