Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

cen001

Wymiana oleju w automacie

42 posts in this topic

Witam!

Kupilem Signum 2,2DTI rok2004 z automatyczna skrzynia biegow, przebieg 105tys, w ksazce nie a wpisu o wymianie oleju w tej skrzyni. Kiedy prawidlow powinna byc pierwsza wymiana oleju i co ile nastepne?

Pozdrawiam cen001

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

cześć

chyba w zły teamt wpadłeś, bo tu jest Vectra A a nie C przeniesiono - dzięki admin

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

jeżeli chodzi o wymianę oleju to z tego co pamiętam to co 60.000 km

z dobraniem oleju też bedziesz długo sie zastanawiać, bo co mechanik to inna bajka,

comma AQM

Please login or register to see this link.

Granville ATF

Please login or register to see this link.

opie oils

Please login or register to see this link.

pamiętaj o filtrze, chociaż to niby nie jest normalnie zalecane, ale jak olej zawiera opiłki czy jakieś inne brudy to raczej trzeba i filtr wymienić, ja u siebie nie robiłem.

Edited by paparas
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w 1.9 cdti skrzynia AF40 6 biegowa co ~70k km

jesli produkcja 2004 to niech tez ci sprawdza przewody do chlodnicy skrzyni

pzdr Pawel

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W instrukcji jest ze w tych skrzyniach (AF33) po 200 tys km.

Chociaz zadnych negatywnych objawow nie mialem, to wymienilem po 130 tys i juz olej byl przebarwiony. Nie znalazlem w swojej okolicy warsztatu, ktory wymienia olej w skrzyni metoda dynamiczna, wiec wymienialem metoda normalna dwa razy (spuszczenie oleju z miski skrzyni, bylo ok. 3.5 l, zalanie nowym, wlaczenie i praca z przelaczaniem dzwigni we wszystkie przelozenia (lacznie z opcja tiptronic 1,2,3,4,5) przez jakies 3 min, ponowne zlanie oleju z miski i ponowne zalanie nowym)

Zalewalem olejem GM Dextron III.

Teraz bede wymienial po roku - olej nie jest drogi a wymiana (jak opisalem) u znajomego mechanika 50zl.

Filtra sie w tych skrzyniach nie wymienia - jedynie w czasie remontu skrzyni.

Pozdr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Czy ktos moze polecic warsztat do wymiany oleju w automacie okolice katowic, sonowiec, itp.

Pozdr.

Edited by Petrol
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Zapytaj użytkownika: Seba_M - On pisał tu gdzieś że wymieniał oliwe i jest chyba ze Śląska.

Można by zrobić z tego tematu miejsce - listę firm z całego Polandu gdzie ludzie polecają wymieniać oliwe w ASB? Co o tym myślicie?

Edited by Jesse James
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolnysląsk - ASO Głogów, skrzynia działa więc poradzili sobie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Zurominek okolicy Mlawy...Kompleksowa naprawa Asb od lat,uwazam ze to fachowy serwis....

Edited by Irmi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Urbaniak Robert, Uryga Roman - Mechanika pojazdowa Września, ul. Żagańska 1 - wymieniali w mojej olej 2 lub 3 razy od 2000 roku i wszystko śmiga.

Edited by bananana
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie neguje,ale chodzi o Vc-tutaj wymiana oleju skomplikowana,duzo problemow ze skrzynia zaczelo sie po zmiane oleju przez malo fachowa bande...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam dotąd zawsze sam wymieniałem olej w automacie, w swojej byłej omedze w chryslerze voyagerze, 300m i ostatnio w pacifice ojca.

W omedze nie było miarki ale lało się pod korek, odpowietrzało i dolewało pod korek, dokładnie 0,5cm poniżej poziomu wlewu oleju który był umieszczony z boku skrzyni.

Voyager i 300m ma bagnet więc nie ma problemu,

a w pacifice jest tylko rurka bagnetu nie dali, ale pojechałem do serwisu żeby sprawdzili poziom oleju w skrzyni, następnie oznaczyłem poziom oleju na bagnecie oleju silnikowego.

Teraz mam vectre z 1.9cdti z automatem 6 biegowym, oglądałem sobie tą skrzynie i od spodu widzę korek spustowy, od przodu jest miska ale z forum wiem że filtra oleju tam nie ma (tam jest umieszczony sterownik). i od góry widzę że chyba jest wlew.

Ale w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w skrzyni, jak to robi serwis może ktoś kiedyś widział???

i czy to co wygląda jak wlew oleju w skrzyni do wlew???

ktoś może sam zmieniał olej w tej skrzynce to mógł by opisać jak to zrobić fachowo???

wiem ze w nowoczesnych skrzyniach podłącza się komp żeby określić dokładnie temperature oleju i dopiero wtedy sprawdza się olej w skrzyni???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy AF40 nie ma latwodostepnego bagnetu do sprawdzania poziomu

wiecej nie wiem bo olej mi wymieniali, pamietam ze gosc mial wezyk z lejkiem bo dostgep nie jest najlatwiejszy

pzdr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

w książce sam naprawiam jest napisane o podwójnym korku spustowym w którym jest kontrolka (rurka)poziomu oleju

po zlaniu oleju znajdującego się powyżej tej kontrolki trzeba dolać odpowiednią ilość w zależności od temperatury oleju.

w przyszłym tygodniu będę się temu baczniej przyglądał.

Witam wymieniłem olej (część oleju) w swoim automacie samodzielnie,

koszt oleju 120zł 3 litry, + 0zł wymiana + satysfakcja i ok 1/2h

Ogólnie żadnej filozofii nie ma, od dołu mamy podwójny korek,

1. najpierw torxem wykręcamy korek z rurki pomiarowej wysokości oleju ze skrzyni,

2.następnie imbusem odkręcamy korek,

3.zlewa nam się ok 2,5 - 3l oleju.

4. zakręcamy korki.

5.następnie od góry mniej więcej na wysokości +bieguna akumulatora znajduje się korek wlewu oleju do skrzyni (duży torx chyba 40 lub 45) wlewamy 3 l oleju, zakręcamy korek

6. później zrobiłem trase ok 60 km.

7. po takiej trasie olej jest dobrze rozgrzany, odkręciłem korek z rurki pomiarowej spuściłem nadwyżkę oleju, zakręciłem korek

8. następnie dolałem tyle oleju co w książce sam naprawiam (przy rozgrzanej skrzyni) zalecają t.j.1,18dm3

Edited by opelvectrac
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem za tym by takie miejsca FACHOWEJ obsługi promować na forum>Większość z nas jest chyba gotowa zapłacić ciut więcej ale spać spokoje oczywiście jak już nacieszy się jazdą.

niestety dotąd trafiałem na samych kiepskich mechaników i szukam kogoś dobrego w okolicach Leszna.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Prosze o poradę kupiłem Vc 2,2 z automatem , po wypadku , chłodnica uszkodzona , więc bedzie potrzebna wymiana, poradźcie jak to fachowo wykonać, Dodatkowo w chłodnicy która kupiłem sa poprzecinane uszczelki od nakrętek przewodów olejowych ze skrzyni , czy to się da wymienieć , bardzo prosze o pomoc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czy spuszczałeś olej z tej rurki na zapalonym silniku ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak wymieniali olej w skrzyni AF-40 (warsztat od skrzyń we Wrocławiu działający od 1992 roku) to najpierw spuścili olej wykręcając oba korki spustowy i kontrolny na dole skrzyni. Następnie zalewali olej przez korek od góry na torx 45 lub 50 lejkiem z wężykiem podobno weszło ok. 5 litrów. Samo wlewanie oleju wyglądało tak: (przy wkręconej tylko rurce kontrolnej) przy wyłączonym silniku wlewanie do przelania przez rurkę, następnie po włączeniu silnika znowu do przelania, następnie przełączając skrzynie D,R itd. wrzucamy na N lub P i dolewamy do przelania. Zakręcamy korek spustowy i wyłączamy silnik. Z tego co jeszcze się dowiedziałem olej tylko syntetyk do tej skrzyni i wg książki serwisowej wymiana oleju co 80 tyś. ale tylko pierwsza, kolejne co 40-50 tyś. bo nie wymienia się filtra oraz całego oleju - podobno w tej skrzyni jest ok. 7 litrów. pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powitac wszystkich! tak z ciekawosci dzisiaj obejzalem swoja skrzynie i nie zauwazylem zadnej rurki (opel signum 2.2benzyna skrzynia japonska a modelu nie znam). Z tego co w ksiazce wypisali to korek wlewu jest pod ciegnem zmiany biegow ktore to trzeba zciagnac przed odkreceniem tego korka, a stan sprawdza sie bagnetem na uruchomionym silniku.

tez przymiezam sie do samodzielnej wymiany bo raczej nikt w moim aucie tego nie robil( jestem 3 wlascicielem a ksiazki serwisowej brak)

moze ktos opisze lub posiada fotki gdzie i co i czy warto samemu sie za to zabierac?

dodam ze rok autka 2004 przebieg 96000km. prosze o jakies instrukcje!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

te 5 litrów ? mi weszło 3 skrzynia taka jak twoja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I co zrobisz z tym olejem po wymianie? Spuścisz do studzienki? Czasy dłubania z młotkiem przy maluchu dawno się skończyły. Kupiłeś furmankę z automatem i innymi bajerami a olej będziesz pod blokiem zmieniał podnosząc auto na drewnianych kołkach?

Wymiana w serwisie nie jest kosztowna i przede wszystkim bezpieczna dla środowiska.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak ktoś ma piecyk na olej przepracowany to jest usprawiedliwiony w kwestii pozbycia się kłopotu ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W salonie powinni pytać: "Będzie pan olej sam zmieniał czy odwiedzi pan nasze ASO? Bo jeśli sam to dorzucimy gratis piecyk na zużyty olej."

I tyle w temacie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hahaha jaki Ty jesteś dowcipny, a co powiesz jak ktoś ma dostęp do podnośnika, ja np. umawiam się z kolegą, który ma warsztat, wjeżdżam autem na podnośnik i robię sam - bo lubię, a akurat wymiana oleju w moim automacie jest bardzo prosta.

Mam skrzynię AF33 i mogę tylko podpowiedzieć, że łatwiej wlać olej przez bagnet niż przez otwór wlewowy, bo się nie zapowietrza.

Akurat robiłem to niedawno i nic trudnego, trzeba tylko znaleźć bagnet od skrzyni i go wykręcić (ręce trochę poobcierane ale co tam, nie ma to jak satysfakcja)

Także nie krytykuj, bo to niewiele ma wspólnego z pomocą.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nikogo nie krytykuję - to po pierwsze.

Ja sam dłubię przy samochodzie ale akurat brudną robotę zostawiam mechanikowi. Gdzie niby olej miałbym zlać?

Pomóc można ale z sensem. Z tym akurat to bym człowiekowi nie mieszał w głowie tylko polecił sprawny warsztat w okolicy. Zapłaci 50 zł za wymianę i ręce będzie miał czyste tym bardziej jak wprawy nie ma w temacie to po drugie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.