Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość kamil1515

Monaż Autoalarmu - Porada

Polecane posty

Gość kamil1515

INSTRUKCJA MONTAŻU ALARMU W VECTRZE B

I. Co nam będzie potrzebne:

-próbówka lub jakiś miernik

-nóż lub ostry scyzoryk

-lutownica i cyna ( obowiązkowo lutujemy a nie skręcamy przewody !!, szybkie złączki też odpadają)

-taśma izolacyjna i/lub koszulki termokurczliwe

-dwa śrubokręty: płaski i krzyżak

-kawałek drutu który posłuży do przeciągania przewodów

-kombinerki

-trochę przewodów aby przedłużyć inne

-jakiś dobry alarm samochodowy

-dobre piwo

II Założenia:

- alarm ma sterować kierunkami

- alarm ma sterować centralnym zamkiem z własnego pilota

- alarm ma domykać szyby ( Uwaga : tylko dla alarmów z wyjściem komfort !! ) Patrzcie co kupujecie.

- alarm ma odcinać zapłon ( Uwaga: tylko dla alarmów posiadających funkcję odcięcia zapłonu

- alarm ma dobrze chronić nasz samochód przed złodziejami

III Od czego zacząć ???

1. Niezależnie od tego jaki posiadamy rodzaj alarmu dla każdego typu musimy znaleść:

- +12 v stałe

- +12 v po zapłonie

- masa

- końcówkę drzwiową t.z impuls od otwarcia drzwi

- impuls otwarcia bagażnika

- przewodów od kierunkowskazów( osobno lewa i prawa strona )

Niektóre alarmy (ale powoli to już standard ) potrzebują

- przewód do sterowania zamykaniem szyb

- impuls otwarcia przedniej klapy

IV Gdzie umieścić centralkę ??

1. Oczywiście jest kilka "dobrych" miejsc. Osobiście polecam zamontować centralkę w boczku po lewej stronie koło nóg kierowcy.

V Do dzieła !!

1. Zdejmujemy boczek od strony kierowcy po lewej stronie. Wyżej jest śrubka a niżej zaczep plastikowy:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

2. Oto co się ukaże ( nie przestraszcie się tych przewodów ) Każdy może mieć troszeczkę inny widok :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

3. Teraz szukamy przewodów w które mamy się wpiąć. Wszystkie są w jednej wiązce.

W miejscu zaznaczonym czerwonym X polecam zamontować centralkę bo jest tam miejsce.

Przewody :

* +12 v Gruby czerwony

* Domykanie szyb( jeżeli alarm posiada wyjście komfort) Brązowy z czarnym paskiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Teraz musimy podłączyć naszą centralkę do masy samochodu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Następnie podłączamy kierunkowskazy. Najlepiej znaleźć przewody w wiązce przewodów wychodzącej z progu po lewej stronie. Gdy nie możemy znaleźć przewodów lub nie mamy pewności włączamy awaryjne i miernikiem szukamy pulsującego +12 v

Przewody:

* czarny z białym paskiem

* czarny z zielonym paskiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

!!! Kabelki nadcinamy nożem, doczepiamy kabelek od alarmu i koniecznie lutujemy !!!!

W zależności od alarmu możemy mieć 2 lub 1 wyjście na kierunki . W przypadku jednego wyjścia musimy odseparować obwodu kierunku lewego i prawego aby podczas jazdy i używania kierunkowskazów nie robić dyskoteki. T.z włączenie lewego lub prawego kierunku zapaliło by wtedy obydwa.

Podłączamy w zależności od centralki:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

4. Teraz szukamy +12 v po zapłonie

Jest to czarny przewód dochodzący do bezpiecznika F2 i F40 . Niema różnicy w który się wepniemy

Aby się w nie wpiąć musimy odkręcić skrzynkę z bezpiecznikami i z tyłu wpiąć się w czarny przewód od bezpiecznika f2 lub f40

Odkręcamy 3 śrubki, odciągamy zaczep X i w dół wyciągamy skrzynkę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Teraz widzimy ładnie przewody dochodzące do bezpieczników i się wpinamy.

Tutaj na zdjęciu jest pokazane jest wpięcie w kabelek +12 v po zapłonie( czarny) Ten biały to kabelek od alarmu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

5. Teraz szukamy sygnału otwarcia drzwi. Niema sensu wpinać się w każde drzwi. Wystarczy podpiąć się pod jeden przewód gdzie pojawia się napięcie po otwarciu jakichkolwiek drzwi. Podłączamy tu odpowiedni kabelek od naszego alarmu zgodnie z jego instrukcją.

Impuls otwarcia drzwi pojawia się na szarym kabelku który wychodzi z multimetru.

Tu jest multimeter( z boku skrzynki bezpiecznikowej) zaznaczony strzałką:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czyli aby się podpiąć w ten kabelek musimy odkręcić skrzynkę z bezpiecznikami tak samo jak wcześniej

Tutaj jest przykład wpięcia. Ten niebieski kabelek jest od alarmu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

6. Opcjonalne odcięcie zapłonu

Gdy nasz alarm posiada funkcję odcinania zapłonu a nie wiemy jaki przewód rozciąć to polecam rozłączyć pompkę paliwową.

Rozcinamy we wtyczce X1 PIN nr 1, kolor czerwono-niebieski

Tak wygląda wtyczka X1. Jest oczywiście w lewym boczku kierowcy:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Oczywiście możemy rozciąć inny dowolny przewód. Ocięcie pompki paliwa to tylko moja sugestia.

7. Sterowanie centralnym zamkiem

Jeżeli nasz alarm umożliwia nam taką funkcję to musimy ją teraz podłączyć.

Zamek centralny w Vectrze B jest sterowany minusem czyli na na odpowiednich przewodach w momencie zamykania i otwierania zamka pojawia się impuls minusowy

Przenosimy się teraz na drugą stronę samochodu i odkręcamy boczek po stronie pasażera.

Nasz alarm powinien posiadać wychodzące z centralki 2 przewody. Jeden od zamknięcia a drugi od otwarcia.

Przypominam że zamek jest sterowany impulsem minusowym!!! Alarmy w większości są uniwersalne i trzeb ustawić czy ma sterować minusem czy plusem.

Teraz widzimy sterownik centralnego zamka. Od naszej centralki ciągniemy dwa kabelki i podłączamy:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

W sterowniku od centralnego zamka są dwie wtyczki X61 ( 28 PIN) i X62 (12 PIN).

We wtyczce X62 PIN 6 podłączamy się pod kabelek brązowo biały , a w X62 PIN 2 pod kabelek brazowo-czerwony.

Można również zostawić boczek koło pasażera w spokoju i poszukać kabelków od sterowania centralnym zamkiem w boczku przy kierowcy w wiązce tutaj: Niebieska strzałka z pytajnikiem. Mamy tam również kabelek od szyb (komfort) W Ja przedstawiłem swój sposób montażu ale przeczytałem pózniej na forum są tu wszystkie potrzebne przewody

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Są to te same kolory. I nie musimy ciągnąć kabli na drugą stronę samochodu.

8. Czujnik otwarcia tylnej klapy.

Prawie każdy alarm posiada wyjście na dodatkowe czujniki np otwarcia maski czy tylnej klapy. Do przedniej maski zawsze musimy założyć dodatkowy czujnik np taki:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Powinien on być w zestawie z alarmem.

Natomiast jeżeli chodzi o bagażnik to mamy wyjście ułatwione bo bagażnik ma czujnik zapalający lampkę w niego się właśnie wepniemy

Jest on w wtyczce X1

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

w pinie numer 80

Tak wygląda rozkład pinów we wtyczce x1:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

VI Gdzie umieścić syrenkę ???

Otóż wybór należy do nas. Wg mnie najlepiej posiadać dwie syrenki i to z własnym zasilaniem. Koszt zakupu nie jest drogi , ok 30 zł

Należy pamiętać że miejsce montażu musi być takie aby zbytnio nie tłumiło syrenki i żeby nie dostawała się tam woda.

Możemy tam też umieścić naszą.

Otóż odkręcamy koło. Odkręcamy plastikowe nadkole i mamy juz ładny dostęp. Teraz tylko poprowadzić przewody i już gotowe.

Dobrym rozwiązaniem jest założenie syreny pod podszybiem w miejscu zaznaczonym czerwoną strzałką

Aby było nam łatwiej w montażu najlepiej jest ściągnąć całe podszybie a nie tylko jak na obrazku plastik osłaniający filtr przeciwpyłkowy. Demontaż jest prosty . Zdejmujemy wycieraczki i dalej już pójdzie łatwo.

Kable od syrenki przeciągamy w miejscu zaznaczonym zieloną strzałką. Jest tam taka dość grubą czarna linka od otwierania klapy . Zdejmujemy z niej uszczelkę i możemy przeciągnąć kable . Musimy również odkręcić skrzynkę z bezpiecznikami wewnątrz samochodu . Wtedy zobaczymy "przelot"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Na koniec:

Zakładamy obydwa boczki

Sprzątamy po sobie smile.gif

Sprawdzamy czy alarm działa

Pozdrawiam i życzę powodzenia w montażu.

Wykonałem na podstawie własnych doświadczeń z montażu alarmu oraz nieocenionej pomocy kolegów z forum

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

Jako instalator autoalarmów z doświadczeniem muszę zabrać głos i uzupełnić troszeczkę post mojego szanownego poprzednika...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A więc:

- co do części pierwszej wszystko jest w porządku poza ostatnim punktem (mogą się kolory zlewać)

- jeżeli chodzi o podłączanie przewodów proponuje miejsce bliżej fotela kierowcy, jest tam lepszy dostęp i są wszystkie dostępne przewody których potrzebujemy do prawidłowego wpięcia alarmu i po całym zabiegu można te dwie wiązki przywrócić do stanu prawie oryginalnego za pomocą materiałowej taśmy izolacyjnej. jeżeli chodzi o zasilanie alarmu to w górnej wiązce jest przewód czerwony o przekroju 1,5mm zabezpieczony bezpiecznikiem 20A od centralnego zamka (ja wpinałem się zawsze pod ten) natomiast przewód masowy można też wyszukać w tej wiązce (przewód brązowy) jak się upewnić że ten przewód napewno jest masowy? tutaj przyjdzie nam z pomocą miernik który ustawiamy na omy i wpinamy się jedną końcówką w ten przewód a drugą końcówką do metalowego elementu samochodu (np śrubka przy wyłączniku krańcowym) jeżeli odczyt na mierniku jest mniejszy niż 004 Ohma to śmiało możemy podpiąć się pod ten przewód z masą alarmu.

- sprawa opisana wyżej tyczy się też podłączania centralnego zamka, przewody są w progu przy kierowcy o kolorach brązowy z czerwonym paskiem - zamykanie oraz brązowy z białym paskiem - otwieranie, domykanie szyb jest tak jak opisałeś na przewodzie brązowym z czarnym paskiem. Są alarmy które impuls komfortu (czyli domykania szyb) podaje na tym samym przewodzie co impuls na zamknięcie centralnego zamka. W takim wypadku NALEŻY zastosować dwie diody półprzewodnikowe (np 1N4001)

- mam też troszeczkę inne zdanie dotyczące przeciągania przewodów pod maskę do syrenki. Ja osobiście używam takiego przejścia które jest przy mocowaniu przedniej maski od strony kierowcy. Jest tam gumowa zaślepka, w niektórych modelach wchodzi tam jakiś wężyk ale obok niego można spokojnie preciągnąc trzy przewody o przekroju 0.5mm osłonięte izolacją

- zawsze sugeruje używanie taśmy izolacyjnej. Podłączenia do przewodów poprzez rozcięcie izolacji ale nierozcinanie przewodów, owijamy przewodem który podłączmy i KONIECZNIE!!! lutujemy... Na koniec po wystygnięciu cyny izolujemy taśmą, nieżałując jej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

- Alarmy? jak najbardziej ale z Polskimi atestami wybanymi przez Pimot R20

Na koniec mojego wpisu chciałem dodać że temat napewno nie został wyczerpany do końca w razie pytań lub problemów z montażem alarmu lub immobilizera do samochodu proszę o kontakt na PW.

Duże podziękowania dla kolegi Kamil1515 który podjął temat i poświecił swój czas na solidne przedstawienie problemu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez piotrekrm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bear

Z tego co słyszalem jest mozliwosc zamontowania alarmu firmy "Ampio" (ale nie pamietam ktory model) ktory pobiera impuls z centarlnego zamka reagujac uzbrojeniem sie lub rozbrojeniem. W tym przypadku nie potrzebny bedzie pilot z alarmu tylko seryjnym od centralnego mozna sterowac alarmem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

Tak, zgadza się

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ampio i Seo mają alarmy w wersji bezpilotowej który pobiera sygnały do załączenia i wyłączenia z fabrycznego centralnego zamka. w takim alarmi wpina sie kilka przewodów wiecej i koniecznie trzeba zaprogramowac alarm do konkretnej marki (Seo)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

wiedziałem że można się podpiąć pod sterowanie centralnym zamkiem od strony kierowcy ale nie mogłem znaleść

odpowiednich przewodów.

Z chęcią bym się dowiedział gdzie te kabelki są

Wiem że brązowy z czerwonym paskiem to zamknij

a brązowy z białym to otwórz

ale gdzie te kabelki są ??? Znalazłem kilka takich i na żadnym nie było impulsu przy zamykaniu czy otwieraniu tylko

jakieś tam stałe napięcie. Nie chciałem już niszczyć więcej przewodów dlatego poszedłem troszkę na około

Wyjaśni to ktoś do końca ??

Oczywiście nie jestem jakimś tam zawodowym monterem alarmów. Zakłądałem ostatnio alarmu u siebie i był to mój

pierwszy raz. To co zobaczyłem i czego się nauczyłem opisałem tutaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może, gdzie jest +12V po zamknięciu samochodu? Mam alarm bezpilotowy, który wymaga takiego połączenia jednak nie mogłem nigdzie zlokalizowć tego napięcia.

Edytowano przez ufi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

napewno +12 v??

przy zamykaniu vectry z pilota czy tez kluczyka jeżeli mamy centraly zamek to na odpowiednich kabelkach pojawia

się impuls minusowy ale o plusowym to nie słyszałem

czyli - 12v nie może być ??

ten impuls to kabelek brązowy z czerwonym paskiem wtyczka X62 PIN 2 w boczku koło pasażera lub jak napisał

piotrekrm w pogu koło kierowcy

p.s sam szukam tego kabelka w progu kierowcy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i znaleść nie mogę. Zresztą napisałem to w poprzednim poście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jaki to jest alarm ? czy to musi być impuls +12v przy zamykaniu czy to musi być +12V podczas zamkniętego zamka? teoretycznie +12V powinno (stałe) sie pojawic na przewodzie brązowym z białym paskiem który steruje centralnym zamkiem ale jest to takie 12V ze miernik Ci pokaże 12V ale kontrolka wpięta do masyu otworzy zamek... szukaj miernikiem a chwilowe na przewodzie czarnym z zółtym paskiem w progu. Podaj mi typ alarmu albo przeslij mi na maila schemat tego alarmu

Edytowano przez piotrekrm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

jutro zmieniam podpięcie do sterowania centralką

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">) Dzięki za info. Wstawię fotki jak to zrobię do porady

ale dla pewności : Tu mam szukac tych kabeków gdzie zaznaczyłem niebieską strzałką ??

kierunkiso8gm2.png

i czy w progu też jest kabelek od domykania szyb ?? (komfort)

a tak na marginesie czy czasem na tym przewodzie brązowym z białym paskiem nie pojawia się -12 v ??

Edytowano przez kamil1515

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

jezeli bedzie zamknięty centralny to na brązowym z czerwonym paskiem bedzie masa a jezeli bedzie otwarty to na brązowym z białym bedzie masa...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> kontrolka zakotwiczona do maszy pojazdu i napewno znajdziesz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

miałem kiedys Vectre i jak szukałem domykania szyb to trafiłem w przewód od klaksonu (uwaga brązowy z czarnym paskiem) myslałem ze zawału dostanę...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Tak, to jest ta wiązka zaznaczona kolorem niebieskim

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez piotrekrm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

dzięki za pomoc

mimo że poradziłem sobie z alarmem u siebie to i tak sporo żeczy niewiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale zawsze ktoś podpowie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

moja porada jest amatorska ale widzę ze teraz trzeba bedzie uzupełnic ją o trochę profesjonalizmu

pozdrawiam

i pora śpiochać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chodziło mi oczywiście o stałe +12V. Muszę jeszcze raz przelecieć te przewody ale miernikiem bo kontolką wzbudzałem centralny i dlatego auto mi się otwierało. A co do alarmu jest to jakiś bezpilotowy alarm blaupunkta, wymontowałem go ze swojego starego auta, leżał w szafie i szkoda, żeby się marnował. Jego funkcje to blokada zapłonu przy pomocy ukrytego przycisku i czujnik uderzeniowy.

Dzięki za pomoc, jutro będe grzebał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

polecam się na przyszłość...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jeżeli to był Twój pierwszy alarm to problem rozwaliłeś zawodowo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W jakim samochodzie był zamontowany ten alarm bezpilotowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

troszkę zaktualizowałem temat

a pozatym to o mam chyba pecha

nie znalazłem tych kabelków od centralnego więc zostawiłem tak jak było czyli alarm podpięty do prawego boczka od pasażera

w sobote będe miał cały dzień to je znajdę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a tam na marginasie to dobrze by było podpiąć temacik dla pokoleń

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

tak jestem za...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

mam jeszcze jedno pytanko do Ciebie piotrekrm

Czy w wiązce pzewodów w słupku koło kierowcy tam gdzie napisałeś wcześniej że jest sterowanie centralnym

zamkiem znajdę też kabelek od szyb (komfort) Czy ten kabelek jest tylko tam dalej koło złącza x1 gdzie ja się

wpiołem. znalazłem tam brązowy z czarnym paskiem ale niewiem czy to ten. Niemam jak srawdzić bo co mi tu

miernik pomoże a jak podepne tu kabelek od alarmu i to nie będzie ten przewód to coś się może schrzanić

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

Tak w słupku jak i w progu jest ten przewód on też się znajduję przy module centralnego zamka ( tam gdzie się podłączyłeś ) jest to przewód brązowy z czarnym paskiem... podaj na niego mase przez kontrolkę tylko wczesniej zamknij centralny zamek. jezeli go niezamkniesz to nic nie zepsujesz chodzi tylko o to żeby były zachowane normalne warunki pracy zamka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jeżeli masz alarm na którym komfort bedzie występował na tym samym przewodzie co zamykanie musisz przewody od zamykania centralnego i domytania szyb zaseparowac diodami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

u siebie w alarmie mam osobne wyjście do sterowania centralnym i osobny kabelek do domykania szyb więc troszkę

łatwiej to podłączyć

w sobote zabieram się do podłączania i poszukam wkońcu tych kabelków od centralki w tym progu bo teraz tak

myślę że bezsensu ciągnołem te kabelki do centralki przez pół samochodu:)

p.s rozumiem że mam podać masę na tek kabelek brązowy z czarnym paskiem i zobaczyć co szyby na tto powiedzą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zaatakuj go masą przez kontrolkę i muszą jechać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a możesz alarm ustawic tak żeby podawał dwa impulsy podczas zamykania ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez piotrekrm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

dwa impulsy ??

chodzi o rygle ? jeżeli tak to umnie nic z ryglowania poprzez alarm

no chyba że chodzi o cos innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

nie masz takiej możliwości ? szkoda... mógłbyś wtedy zrobić zamykanie + domykanie + rygiel

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

są dwa przewody w centralce alarmu od sterowania centralnym zamkiem i one podają jeden kótki impuls. niestety

drugiego już nie niema możliwości zmiany,konfiguracji,

na przewodzie od domykania szyb jest impuls i trwa 20 sekund. Trochę długo jak na domknięcie szyb:)

co do rygil to chyba coś pokombinuje z kondensatorem o niedużej pojemności i "dorobie" drugi krótki impuls do rygli.

W sobotę jak się do tego dobiore to napisze na forum co i jak.

Muszę się jeszcze pochwalić że już mi jedną syrenke od alarmu pod maską jakoś zamoczyło gdy myłem samochód i

zamówiłem teraz drugą. Niewiem jak to możliwe. Niemam pojęcia gdzie ja teraz założyć,.

pozdrawiam

Edytowano przez kamil1515

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrekrm

20 sek może być

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i tak jak szyby dojadą to fabryczny moduł wyłączy motory

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jezeli chodzi o kodnensator to marny pomysł...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> natomiast jeżeli tak całkiem przypadkiem, nieoczekiwanie, nagle wszedł byś w posiadanie uniwersalnego sterownika centralnego zamka np ST-111 można go "stuningować" do podawania dwóch impulsów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

a teraz syrenka dzie była ?

Edytowano przez piotrekrm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil1515

coś może wymyslę żeby były te rygle

a jak nie to wkońcu bez nich tez można się obejść.

W sumie to mam ten alarm podłączony ale nie wygląda to zbytnio estetycznie. Dzisiaj po pracy trochę tam

pogrzebałem i poukładałem kabelki wzdłuż orginalnej instalacji. Przylutowałem to co wcześniej zapomniałem i niby

wszystko git ale ten komfort i sterowanie centralką przepnę tam do progu przy kierowcy. Tylko dzisiaj już szukałem

tych kabelków od centralki i nici zadużo ich tam jest. No zobaczymy co zdziałam

a i zapomniałbym 2 bezpieczniki na kierunkowskazy też musze pojutrze założyć.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×